Vinkkejä kirjoista, joita olet lukenut ahmimalla
Moikka
Olisiko vinkkejä tällaisista kirjoista? Olen aina ollut kova lukemaan, kunnes päälle nelikymppisenä se yhtäkkiä muutamaksi vuodeksi hiipui, syytän tästä älylaitteita ja digitalisaatiota. Nyt olen kuitenkin löytänyt lukemisen ilon uudelleen Lisa Jewellin psykologisista jännäreistä. Ne ovat ilmaisseet minut täysin mukaansa, enkä ole malttanut laskea niitä käsistäni. Niissä juonenkuljetus on aivan omaa luokkaansa ja koko ajan tapahtuu. Nyt olen lukenut ne kaikki, ja kaipaan vinkkejä uusista yhtä koukuttavista kirjoista. Eniten tykkään jännäreistä, trillereistä ja kauhusta. Olen lukenut esim. Sebastian Fitzekin, Stephen Kingin ja Tess Gerritsenin koko suomennetun tuotannon. Hyviä ovat myös esim. Robin Cook, David Baldacci ja John Grisham.
Eli, vinkkaa kirjoja tai kirjailijoita, jotka ovat palauttaneet lukuinnostuksesi! Tai jos lukuinnostuksesi ei ole koskaan hiipunut, mitkä ovat sellaisia kirjoja, jotka pitävät tiukimmin otteessaan.
Kiitos jo etukäteen <3.
Kommentit (26)
Patricia Highsmithin tuotanto, psykologista jännitystä.
Jos olet lukutoukka, olet jo ehkä lukenut nämä
-Täällä Pohjantähden alla
-Vuonna 1984
Sinuhe Egyptiläinen, Jean Untonen-Auel kivikauteen perustuva kirjasarja, Agatha Christiet, Ylpeys ja ennakkoluulo, Pieni talo preerialla kirjasarja
Ruotsalaisen Håkan Nesserin rikoskirjat.
T. 1. ja 3.vastaaja
Belinda Bauer. Suosittelen kaikille erityisesti dekkareiden ystäville mutta myös niille, jotka haluavat lukea hyvin kirjoitettuja kirjoja. Aivan omalla tasollaan niin henkilökuvausten kun juonen suhteen.
Anni Ihamäen ja Vappu Pimiän keittokirjat
Peter Jamesin dekkarit. Kannattaa lukea järjestyksessä.
Jo Nesbo, norjalainen dekkarisarja.
Vierailija kirjoitti:
Dan Brown: Da Vinci-koodi
Joo, Dan Brownit on varmaan ahmimiskirjoja.
Joel Dicker, ehdottomasti julkaisu järjestyksessä. Viitteitä edellisiin tarinoihin.
Elly Griffithsin Ruth Galloway -sarja.
Vierailija kirjoitti:
Belinda Bauer. Suosittelen kaikille erityisesti dekkareiden ystäville mutta myös niille, jotka haluavat lukea hyvin kirjoitettuja kirjoja. Aivan omalla tasollaan niin henkilökuvausten kun juonen suhteen.
Kiitos, taidan aloittaa näistä, kirjoitit niin hyvät perustelut!
Myös muita kiinnostavia ehdotettu, joista osa jo luettukin.
Ap
Tykkäätkö trillereistä? Viimeksi ahmin Helena Immosen kirjat.
Philip Shenon, Kennedyn murhan salattu historia
Louise Pennyn dekkarisarja, vangitseva ja todella hyvin kirjoitettu, henkilöhahmot ovat loistavan persoonallisia.
Helena Immosen Kettu-sarja äänikirjana, on Ilkka Remes mutta pillulla :D
(Ja on siis oikeasti hyvä kirjasarja!)
Stephen King, Eksyneiden jumala
Steinbeckin klassikko Edenistä Itään.