Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieti TODELLA TARKKAAN ennen kuin eroat...

Vierailija
25.04.2014 |

Kadun eroa. En ymmärtänyt sitten kuitenkaan, miten raadollista se on kaikille.

Meillä oli mieheni kanssa vaikeuksia, mutta nyt mietin, että eikö niitä silti olisi saatu korjattua? Kyllä me eroa kauan harkitsimme, mutta silti...

Elän uusperheessä, ja ei, minä en vain sovi tähän. En kykene. Haluan oman ydinperheeni takaisin.

Haluan entisen mieheni takaisin.

Siis, ajattele noin miljoona kertaa, ennen kuin eroat liitostasi.

Uusperheessä ongelmat todella ovat potenssiin tuhat verrattuna ydinperheeseen.

En vain usko, että enää saisin miestäni takaisin kaiken tämän jälkeen :-(.

Ei liittynyt kolmatta osapuolta meidän eroon, tutustuin mieheen myöhemmin.

Mutta silti.

:-(

Olen pilannut elämäni :-(.

Tämä vain varoittavaksi esimerkiksi muille eroa harkitseville. Eroa vain ERITTÄIN painavasta syystä.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon rehellisyydestä ja kaikkea hyvää sinulle.

Mutta en nyt halua kuulostaa kusipäältä tai näsäviisaalta, mutta kai nyt normaalilla älynlahjoilla varustettu tajuaa itsekin että erota ei kovin helposti kannata paitsi jos puoliso mitätöi, väheksyy, alistaa, nöyryyttää tai muuta tällaista väkivaltaa. Jos siis lastensa parasta ajattelee.

Ja jos mieheni alkaisi tällaiseksi alistajaksi ja ero tulisi niin tietenkään en ikinä edes harkitsisi mitään systeemejä, parisuhdensysteemejä, koska ei tietenkään voimat ja resurssit riittäisi sellaiseen pyörteeseen, maksimissaan voisin kuvitella seurustelua, eri osoitteissa- minä ja lapset omassa ja seurustelukumppani omassaan.

Sori, en tajua miten kukaan voi edes kuvitella että tuollainen uusperhe onnistuisi, tietty jos on rahaa niin että pystyy pyyhkiä siihen perseensä ja lisäksi hermoja ja mahtava luonne, no ei mulla ainakaan ole noista mitään. Olen ylpeä ja en ole miljonääri.

Vierailija
62/92 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 23:50"]

Ei mies ota sinua takaisin enää jos on MIES. Olet tehnyt virheen ja mies taitaa olla tyytyväinen.

[/quote]

Ja paskat. Riidoissa ei ole voittajia. pieni on sellainen ihminen, joka ei tarpeen tullen pysty nöyrtymään, jos sillä saavutetaan kaikkien etu, se omakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos kirjoitat sen kirjeen niin älä nyt pelkkää valitusvirttä kirjoita! Että kuinka kurkkua myöten täynnä olet nykytilannetta. Kirjoita mieluummin, mitä toivot tulevaisuudelta. Hiukan myönteisempi asenne on myyvempi ;)

Vierailija
64/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan loppuun kulutettu tässä suhteessa joten todellakin harkitsen eroamista vaikka lapsia useampi. Kiva vaan kuulla vanhimman lapsen suusta kun näkee telkkarissa pariskunnan joka halailee ja pussailee... Äiti, isin ja sun pitäis tehdä noin. Ei tunnu kivalta mutta ero taitaa kuitenkin olla se ainoa vaihtoehto vaikka haluaisinkin halailla

Vierailija
65/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin erosin miehestäni 6 vuoden suhteen jälkeen.  Rakkaus oli osaltani kadonnut ja olimme enää ystäviä. Mies on ollut rikki siitä lähtien, ja käynyt terapiassa jne. Olemme edelleen hyviä ystäviä, ja tulemme hyvin juttuun. Hän ymmärtää minua huomattavasti paremmin, kuin nykyinen mieheni. En kuitenkaan palaisi yhteen exäni kanssa, vaikka nykyinen suhde loppuisikin (joka näyttää tällä hetkellä aika todennäköiseltä), koska rakkauden tunteita ei vain enää ole.

En pelkää olla yksin, ja jos siihen päädytään, niin sitten olkoot.

Vierailija
66/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 22:37"]

Kärsin vanhempieni erosta todella paljon. Eron olisin kestänyt vielä, mutta en sitä että uudet puolisot tuli aivan heti kuvioihin. Lapsille ei annettu yhtään aikaa tottua muuttuviin tilanteisiin.

[/quote]

Mäkään en ymmärrä sitä, et nopeassa tahdissa pitää perustaa uusperhe. Vaikutat ap tosi epäitsenäiseltä ihmiseltä, joka on tarvinnut miehen paikkaamaan sitä tyhyyttä, kun lapsesi ovat isällänsä. 

Vierailija
67/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palasin exän kanssa yhteen noin vuosi erosta. Aika pian kuitenkin tajusin että aika on kullannut muistot, ex on tärkeä ja välitän hänen hyvinvoinnistaan mutta elämään en hänen kanssaan pysty.

Onni oli ettei meillä ollut lapsia, ois ne menny sekasin.

Vierailija
68/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni lasten äiti vinkuu miestä takaisin.

He olivat 12-vuotta suhteessa, joka alkoi teininä. Saivat 2 lasta. Molemmat pettivät toisiaan, kaikilla paha olla. Lopulta nies pakkasi kamansa ja lähti, kostoksi lasten äiti otti naapurin aikamiespojan asumaan luokseen. Menivät naimisiin ja Saivat 2 lasta. Naimisiin menivät '10, kun ero oli varmistunut '09 lopusta.

Nyt tämä lasten äiti on alkanut laittaa miehelle viestejä, missä kaipaa heidän ydinperhettä, oli virhe, jos muutettais sun luo? Minä ja lapset..

Sanoin miehelle että jos haluaa saada perheensä yhteen niin se on kaikkein tärkeintä, voin väistyä. Mies totesi, että vaikka kaipaa perhettään ei hän silti ikimaailmassa palaisi yhteen lastensa äitin kanssa. Kaipaa lapsiaan.

Vierailija
69/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista..

Jotenkin en vaan ymmärrä näitä eroja, joiden jälkeen on niin kiire ryhtyä uuteen suhteeseen ja varsinkin jos on lapsia. Mikä siinä on, ettei voida opetella ensin olemaan omillaan ja tapailla vaikka niin, ettei lapsia sotketa kuvioihin? Miksi on niin kiire, ettei malteta tutustua toiseen perusteellisesti ennen kun lyödään hynttyyt yhteen? Toisaalta parisuhteissa luovutetaan aivan liian helpolla, kun ei ymmärretä, että työtä ja joustoahan suhde vaatii puolin ja toisin. Ei kenenkään suhde ole aina niin helppoa, vaan vastoinkäymiset kuuluvat elämään.

Kuulostaa todella hätiköidyltä päätökseltä tämä uusperhekuvio, jossa kukaan ei ole vilpittömän onnellinen. Sinuna lähtisin nyt lastesi kanssa omilleen, opettelisin elämään ja nauttimaan elämästä lasten kanssa ja ihan ilman miestä. Jos sinut ja ex on yhteen tarkoitettu, niin mahdollisesti jonain päivänä vielä niin tapahtuukin. Siihen saakka älä enää tee hätiköityjä päätöksiä.

Tsemppiä!

Vierailija
70/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä viljelee tuota sanaa uusperhe? Se on uusiOperhe tai uusi perhe, mitkä tarkoittavat vielä ihan eri asioita!

Vierailija
71/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt tuo helvetin yleistäminen, on eroja, jotka ovat lapsille hyväksi ja eroja, joista lapset kärsivät. Itse en kadu eroani päivääkään ja lapset ovat tyytyväisiä ja omasta mielestään onnellisia. Osin tämä johtuu siitä, että kodit sijaitsevat kävelymatkan päässä toisistaan ja kumpaankin voi mennä ja tulla, jos siltä tuntuu. Tässä vaiheessa lapset kyllä ovat pääsääntöisesti viikko ja viikko -rytmissä.
Minäkin nautin elämästäni, mutta asetan lapset tietenkin etusijalle. Avioliitossa en olisi enää pystynyt...

Vierailija
72/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:34"]Kuka täällä viljelee tuota sanaa uusperhe? Se on uusiOperhe tai uusi perhe, mitkä tarkoittavat vielä ihan eri asioita!

[/quote]

Vai niin, sinäkö päätät mikä termi on oikea?

Kela tuntee sanan uusperhe ja on myös uusperheiden liitto.

Ja mikä sun pointtisi tässä ylipäätään on, jos me kaikki ymmärrämme mistä on kyse.

Vierailija
73/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:40"]Lopettakaa nyt tuo helvetin yleistäminen, on eroja, jotka ovat lapsille hyväksi ja eroja, joista lapset kärsivät. Itse en kadu eroani päivääkään ja lapset ovat tyytyväisiä ja omasta mielestään onnellisia. Osin tämä johtuu siitä, että kodit sijaitsevat kävelymatkan päässä toisistaan ja kumpaankin voi mennä ja tulla, jos siltä tuntuu. Tässä vaiheessa lapset kyllä ovat pääsääntöisesti viikko ja viikko -rytmissä.

Minäkin nautin elämästäni, mutta asetan lapset tietenkin etusijalle. Avioliitossa en olisi enää pystynyt...[/quote]

No hyppäsitkö sinäkin sitten uuteen suhteeseen samoin tein ja haikailitko kuitenkin ex miehesi perään? Eiköhän tässä nimenomaan ole kyse hiukka hätiköidyistä ratkaisuista ja että olikohan ero kuitenkaan oikea ratkaisu. Että näin..

Vierailija
74/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:43"]

No hyppäsitkö sinäkin sitten uuteen suhteeseen samoin tein ja haikailitko kuitenkin ex miehesi perään? Eiköhän tässä nimenomaan ole kyse hiukka hätiköidyistä ratkaisuista ja että olikohan ero kuitenkaan oikea ratkaisu. Että näin..

[/quote]

Minä ainakin hyppäsin edellisestä suhteesta suoraan uuteen, enkä ole missään vaiheessa haikaillut exäni perään - päinvastoin. Ihmisen tunteet ovat mitä ovat, ja jos suhde on pitkään ollut toimimaton niin en näe siinä mitään pahaa. Vaikka olisikin suhteessa vielä, voi sen eron prosessointi olla jo siinä vaiheessa valmis kun siitä toiselle osapuolelle "ilmoittaa".

Vierailija
75/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:43"]

[/quote]

Minä ainakin hyppäsin edellisestä suhteesta suoraan uuteen, enkä ole missään vaiheessa haikaillut exäni perään - päinvastoin. Ihmisen tunteet ovat mitä ovat, ja jos suhde on pitkään ollut toimimaton niin en näe siinä mitään pahaa. Vaikka olisikin suhteessa vielä, voi sen eron prosessointi olla jo siinä vaiheessa valmis kun siitä toiselle osapuolelle "ilmoittaa".

[/quote]

Onko sulla edellisestä suhteestasi lapsiakin?

Vierailija
76/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:43"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä mun mielestäni siinä kohtaa kun on yhteisiä lapsia, niin pelkkä ilmoitus on aika ajattelematon teko. Eri asia on, jos väkivalta tms. on syy.

Vierailija
77/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:49"]

Onko sulla edellisestä suhteestasi lapsiakin?

[/quote]

Ei ole. Ja vaikka olisikin ollut, kyllä omaa sydäntä on kuunneltava. Ei rakkaudettomassa suhteessa ole kenenkään syytä olla.

Vierailija
78/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kauanko olet ollut tässä uudessa suhteessa?

Vierailija
79/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:55"]

Kauanko olet ollut tässä uudessa suhteessa?

[/quote]

4 vuotta.

Vierailija
80/92 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 22:31"]

Ei ole exälläni uutta, ei ole ollut koko aikana kun ollaan oltu erossa.

Ero oli hänellekin tosi kova pala :-(.

Ap

[/quote]

Mitä ihmettä nuriset?

Jos eksäsi on kerran vielä sinkku ja hänet haluat, niin toimi.

Ota häneen yhteyttä ja kerro, että kadut syvästi eroanne ja haluat palata yhteen!

Täällä on turha valittaa. Me emme voi virheitäsi korjata. Vain sinä itse voit ne korjata, joten tartu välittömästi toimeen!

Valittamisella et saa mitään aikaan, vaan toimimalla. Ja jollet toimi, et voi tietää olisitko saanut onnesi takaisin. Silloin asia jää vaivaamaan sinua loppuiäksesi.

Joten ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja lähesty lastesi isää asiasi kanssa. Nyt heti. Ei viikon tai kuukauden tai vuoden päästä. Vaan nyt heti!

Jokainen on oman onnensa seppä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi