Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hienoa, että 45 minuuttia ohjelmassa tuotiin down-lasten

Vierailija
23.01.2008 |

vanhempien positiivinen kanta esille. Ihanasti sanoi isä että jokainen tänne tuleva on otettava vastaan (tai jotain sinne päin).

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

omalta kohdaltani en aborttia hyväksy

tää asia on puhuttu miehen kanssa jo aikaa ennen esikoisen odottamista ja päätös on yhteisemme, ja suurin osa lähipiiristämme tietää sen, vaikkei mitään hälytystä ole koskaan tullutkaan.

Se pamauttaisi tälle down-raskauden tms. Saisi sitten kokeilla oppejaan käytännössä.

Vierailija
102/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aletaan toinen toisillemme toivomaan down lapsia, hyvän maun ulkopuolella minusta tuollainen, vaikken asianosainen olekaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on ihan turha kieltää. Täytyy hyväksyä se tosiasia, että ihminen tapetaan kun aborttiin mennään. Vaikka se lain mukaan onkin sallittua, se ei muuta sitä tosiasiaa, että ihminen siinä kuolee.

Vierailija
104/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

prosessin jäljiltä hieman nöyremmällä asenteella täällä. Miten on 42-vuotias perheellinen nainen säilynyt noin kypsymättömänä. " Pyöräytän lapsen, annan sen pois enkä voi enää jäädä miettimää miten sillä menee" . Just. Joo.

Vierailija
105/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

me tiedetään, ettei pärjättäis kehitysvammaisen kanssa, jos te pärjäätte hyvä on, me ei ruveta ylittämään rajojamme

ja mitä vaihtoehtoja jää, jos mies ei myöskään halua kehitysvammaista? Jos itsekään en sitä halua, niin ryhtyisinkö sitten peräti yksinhuoltajaksi kehitysvammaiselle, really?

Vierailija
106/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat vaihtoehdot kohdallasi ovat sterilisaatio tai housujen jalassa pitäminen.

Vierailija
107/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis, ok, täällä ajatellaan niin, että abortti on ok kehitysvammaisten kohdalla, yksi ääni siis miehelleni

Vierailija
108/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietänet ettei sterilisaatiokaan ole mikään 100 % ehkäisykeino.

Vierailija
109/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

me tiedetään, ettei pärjättäis kehitysvammaisen kanssa, jos te pärjäätte hyvä on, me ei ruveta ylittämään rajojamme

ja mitä vaihtoehtoja jää, jos mies ei myöskään halua kehitysvammaista? Jos itsekään en sitä halua, niin ryhtyisinkö sitten peräti yksinhuoltajaksi kehitysvammaiselle, really?

tästä asiasta puhut. Anna adoptioon! Moni heittelee tuota fraasia ihan taatusti ajattelematta mitä asia merkitsee loppuun asti mietittynä. Sitä käytetään huolettomasti argumenttina näissä abortinvastaisissa keskusteluissa. Ja kyllähän se hyvältä kuullostaakin, pinnallisesti ajateltuna. Mutta heti kun vähänkin menee kaunista pintaa syvemmälle, tajuaa että myös adoptio on tragedia äidille, usein suurempi kuin abortti olisi.

Vierailija
110/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

tästä asiasta puhut. Anna adoptioon! Moni heittelee tuota fraasia ihan taatusti ajattelematta mitä asia merkitsee loppuun asti mietittynä. Sitä käytetään huolettomasti argumenttina näissä abortinvastaisissa keskusteluissa. Ja kyllähän se hyvältä kuullostaakin, pinnallisesti ajateltuna. Mutta heti kun vähänkin menee kaunista pintaa syvemmälle, tajuaa että myös adoptio on tragedia äidille, usein suurempi kuin abortti olisi.

Olen mä jättänyt esikoisenikin isälleen, kun se tuntui olevan kaikkien kannalta paras ratkaisu, enkä ole katunut, vaikken sen miehen kanssa ole koskaan seurustellut

Vierailija
111/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että seksinhimo ei mene kenenkään hengen edelle.

Vierailija
112/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti on paljon niitä tulevia adoptiovanhempia, jotka toivottavat avosylin tervetulleeksi myös kehitysvammaiset lapset.

Vierailija
113/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen mä jättänyt esikoisenikin isälleen, kun se tuntui olevan kaikkien kannalta paras ratkaisu, enkä ole katunut, vaikken sen miehen kanssa ole koskaan seurustellut

Sulla ei taida olla kovin voimakkaat äidinvaistot. Minulla on, eikä mikään saisi mua luopumaan lapsestani. Tappelisin hänestä kuin leijona. Olen sitä mieltä, että jos lapsi päätetään tähän maailmaan saattaa, hänestä pidetään huolta eikä tyrkätä jonnekin sillä mielellä että en halua tätä pitää ottakaa te. Mieluimmin sitten se abortti, siinä ei lapsi. Ja voisin ehkä kunnioittaa sellaisen ihmisen ratkaisua joka antaa vammaisen lapsensa pois (parisuhteesta) mutta en voisi koskaan kunnioittaa häntä ihmisenä.

Vierailija
114/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä

Olen sitä mieltä että seksinhimo ei mene kenenkään hengen edelle.

Jos et ole 100 % varma että olisit valmis siihen, on paras olla tyydyttämättä seksinhimoaan niin et vaaranna mahdollisen tulevan lapsenlapsesi henkeä.

Vierailija
115/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sinulle suotakoon, mutta suo sinä myös muille omat mielipiteensä.

Vierailija
116/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne sikiön itsemurhia? Mulla oli keskenmeno viikolla 12, eikä syytä tiedetä. Onko syytä olettaa sen olevan itsemurha? Ehkä se hirttäytyi napanuoraan? Eikö se halunnutkaan meidän perheeseen?

Vierailija
117/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko ne sikiön itsemurhia? Mulla oli keskenmeno viikolla 12, eikä syytä tiedetä. Onko syytä olettaa sen olevan itsemurha? Ehkä se hirttäytyi napanuoraan? Eikö se halunnutkaan meidän perheeseen?

Sai tietää, että käyt kirjoittelemassa av:lla...

Vierailija
118/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin puhutaan siitä, miten hienoa on, kun näytetään toiveikkaita ohjelmia siitä, miten down lapset pärjäävät maailmalla, sitten puhutaan siitä, miten kehitysvammalaitoksissa lapset ovatkin hengen uhassa, kun heidät voidaan hoitajien toimesta jopa murhata, sitten kerrotaan, ettei kehitysvammaista saa antaa adoptioon, koska kukaan ei ehkä heitä adoptoikaan ja he jäävät lastensuojelulaitoksiin (mihin heitä oikeasti ei sijoiteta vaan kehitysvammalaitoksiin, eikä heistä edes olla halukkaita tekemään adoptiopäätöksiä, koska järjestelmä ei myöskään usko heitä adoptoitavan) ja loppujen lopuksi tullaan siihen, että kehitysvammaiset on parempi abortoida, kuin antaa adoptioon.

Vierailija
119/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

anto ei-toivotulle lapselle on joidenkin mielestä huonompi vaihtoehto kuin elämän lopetus eli abortti.

Vierailija
120/120 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meidän rahat riitä sellaiseen!