Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen tunteiden ja mielipiteiden lyttääminen kasvatuskeinona? ov

Vierailija
21.01.2008 |

Mitä tämä oikein meinaa? Lapsi sanoo, että hänellä on nälkä, johon äiti sanoo, että no ei kai kun juuri syötiin, tai lapsi sanoo että hänellä ei ole enää nälkä, johon äiti sanoo että syöpä nyt reippaasti ei ole vielä masu täynnä. Tai lapsi sanoo, ettei tahdo mennä ulos sen ja sen kanssa, kun ne aina kiusaa. Äiti sanoo että voi höpöhöpö, eihän sinua kukaan kiusaa sen kun menet vaan mukaan leikkimään. Lapsi on 6-vuotias, ja mitä tahansa hän onkin mistään mieltä, äiti tulee ja tietää paremmin. Lasta ei voi koskaan pelottaa, ujostuttaa, harmittaa, nukuttaa jne, koska vastaus on aina että " no höpö höpö, olepa nyt reipas ja kiltti tyttö" .

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tullut hullua hurskaammaksi , eikö sille lyttäämiselle ole suomenkielen

vastinetta ???????

Vierailija
22/23 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en inhoa mitään niin paljon kuin selän takana puhumista, ja sellaiseksi lasken myös anonyymina netissä kirjoittelun. Siitä ei ole kenellekään hyötyä, ei lapselle tai äidille. Sinulle vissiin sitten on, kun saat purkaa " pahaa mieltäsi" (vai pahansuopaisuuttasi) täällä :-/ Olen kanssasi samaa mieltä, että tuollainen kuulostaa ikävältä, mutta ehkä äiti ei tule ajatelleeksi asiaa vaan toimii ns. selkäytimestä niin...? Moni tulee jatkaneeksi kotoa oppimaansa kasvattajan mallia, halusipa niin tai ei. Ja voihan olla, että tuokin äiti toimii noin ikävästi vain julkisen paineen alla?

Juttele nyt hyvä ihminen suoraan ko. äidin kanssa, jos se noin vaivaa mieltäsi! Törkeää minusta parjata täällä ilman, että on munaa sanoa suoraan ja yrittää vaikuttaa.

Logiikallasi kaikki on sitten selän takana puhumista, aiheet, joita palstalla paljon käsitellään. Reagoitko muihinkin aiheisiin noin, tuskin. Täällä on paljon setvitty kasvatusongelmia- ja näkemyksiä, lapsen parhaaksi. Aina parempi, mitä enemmän yleisesti kasvatuksen merkityksestä tiedetään ja opitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta vanha keskustelu, olisit aloittanut uuden jos on aiheeseen sanomista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi