Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri vaatii korvaamaan lapsensa suksen - kohtuullistako?

Vierailija
21.01.2008 |

Lainasimme kaverin lapsen suksia. Kyseessä 4-vuotiaat lapset molemmilla. Pyysin ja sain siis kaverin lapsen sukset päiväksi lainaan. Sukset ovat sellaiset, joihin kiinnitetään remmeihin kengät. Lapseni on vähän raisumpi ja hän sai remutessaan rikki toisen sukset kantaosan kiinnitysmekanismin (sellainen muovinen juttu).



Kaverini pyytää nyt, että hommaamme uuden mekanismin tilalle, sillä suksella ei voi hiihtää. Minusta hän on kohtuuton, sillä hän otti lainatessaan sen riskin, että sukset saattavat rikkoontua.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset pidä sitä hirviökakaraasi paremmassa järjestyksessä? Kyllä 4-vuotias jos ymmärtää ettei tavaroita saa pistää paskaksi.

Vierailija
2/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö on junttimaista kun ajattelet noin. Meillä menisi ainakin ystävyys poikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys, varmaan on sitten parempi että kaikki ympärilläsi tiedostavat riskin eivätkä enää lainaa sinulle mitään.

Vierailija
4/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


TOTTAKAI kaverisi on idiootti kun tuollaista vaatii.... Sinuna vaatisin vahingonkorvausta menetetystä hiihtoajasta rikkoutuneen suksen takia!

Vierailija
5/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kertaa olen lainannut vaatteita huonoin seurauksin. en myöskään itse lainaa keltäkään mitään, koska en halua korvata vanhaa ja käytettyä tavaraa.

Vierailija
6/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rikot jokun auton niin etkö korvaisi sitä koska kaveri lainatessaan tietää että voi mennä rikki.

oletpa tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei voi korjata, ostat uudet.

Vierailija
8/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne maksakaan kuin 20-30 euroa uutenakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin joko korjannut tai ostanut uudet tilalle. Tuollaiset sukset eivät kuitenkaan järin kalliita ole.

Vierailija
10/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole päivänselvää, että korvaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin korvaat sukset.

Vierailija
12/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjata aiheuttamansa vahinko tai korvata riittävällä summalla (kysy kaverilta) aiheuttamansa vahinko tai hankkia uusi ehjä tavara tilalle.



Ei ole lainatun tavaran omistajan vastuulla se, jos tavara menee lainaajalla rikki, vaan ehdottomasti SINÄ lainaajana otat vastuun, jos lainaamasi tavara menee rikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisi kuulunut tarjoutua ihan oma-aloitteisesti korvaamaan, eikä odottaa ystävän vaatimusta!



Enpä taida uskaltaa lainata enää mitään kellekään, jos on tollanen riski olemassa, että lainatavara menee rikki eikä sitä korvata!

Vierailija
14/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä rikoit jonkun kaverin tavaran, jonka tämä hyvää hyvyyttään sinulle lainasi ja te menitte sen rikkomaan!! Ja sitten et aio korvata!



Helvetti, sulle en lainais kyllä ihan mitään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

....jos jotain lainaa niin se palautetaan samassa kunnossa kuin oli jos ei jopa parempana!! Tämänhän pitäisi olla jokaiselle itsestäänselvyys!

Eli hommaat uudet sukset jos et saa rikkimenneitä KUNNOLLA korjattua!

Vierailija
16/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen lainatessa tajuaa että ottaa riskin. Mutta onko noin pahveja ihmisiä vielä ettei etes tiedä mikä kuuluu hyviin tapoihin ja mikä ei. En sitte yhtää ymmärrä ap:n ajatuksen juoksua!





Samaa mieltä olen kuin joku aikasemminkin jo vastasi, että sukset olisi tullut korjata tai ostaa uudet ennen kuin etes meni palauttaan!





Mä monesti jo valmiiksi sovin ystävien kanssa että jos rikon heiltä lainaaman vaatteen tai tavaran niin korvaan sen. Sunki kannattaa tästä lähin jo valmiiks lainatessa sanoa että et korvaa mitään jos särkyy!! Että se joka lainaa ottaa vastuun. Siis se kuuluu mielestäni hyviin tapoihin jos ei ole aikomusta korvata!

Vierailija
17/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehjiä lainattuja tavaroita palauteta rikkinäisinä. Ja sun lapseshan se on suksen rikkonut!



Itselläni on kaveri jolle en laina enää mitään. Ensinnäkin on huono palauttamaan mitään takaisin, aina sai olla kyselemässä niitä takaisin, ja sitten kun ne vihdoin sain, ne oli usein huonossa kunnossa tai rikki. Ei esim. ole kiva jos olen ostanut kalliin kirjan, ja siitä sitten puuttuu sivuja tai se on ihan lääpitty ja tahrattu likaiseksi.

Vierailija
18/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkoja korvaa.

Vierailija
19/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako teidät oikeasti näin huono provo liikkeelle, eikö teillä ole lukijoina mitään kritiikkiä?

Vierailija
20/26 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä lainasivat pölynimurin kun oma meni rikki. No sanoin, että meillä on ylimääräinen imuri, jolla me pääasiassa imuroidaan autoja ja varastoja, mutta ihan hyvässä kunnossa se on.

Sanoin että siinä ei ole pölypussia, mutta lupasi käydä ostamassa niitä ja otti imurin lainaan.

No muutaman pyynnön jälkeen sain sen takasi ja tää sankari oli imuroinut ilman pussia, koko kone ihan sökönä :-(



Huomautin kyllä asiasta mutta eipä tuo ole suostunut asiaa korjaamaan. Ainoastaan ei pidä enää yhteyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi