Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Biologisen äidin perintö sivu suun, vanhemmat pitivät rahat

Vierailija
18.01.2008 |

Mitä mieltä olette seuraavasta asiasta? Juttu ei aikanaan minua hetkauttanut, kaikkeen kun oli tottunut eikä mikään hämmästyttänyt enää.

Biologinen äitini kuoli ollessani pieni. Uusi äiti tuli kuvioihin aika pian ja hän kasvatti minut piiskalla, psyykkisellä väkivallalla eikä ollut koskaan tyytyväinen tekemisiini, vaikka parhaani aina tein.

No, tulin täysi-ikäiseksi ja isäni ymmärsi, että oli aika käydä läpi perintöasioita. Uusi äiti ja isäni olivat päättäneet keskenään, että he pitävät minulle kuuluvat perintörahat (biologiselta äidiltäni tulleet) ja tämän he kertoivat minulle ilmoitusluontoisesti ja kylmäkiskoisesti. Vaativat myös minua allekirjoittamaan paperit. Asuin vielä kotona ja olin henkisesti alistettu joten allekirjoitin paperin (siitä, että olin vastaanottanut perinnön). Tyhmästi tehty, niinpä :( !

Minua on nyt vuosikymmenen päästä alkanyt ärsyttämään tämä asia aivan hirmuisesti. Miten vanhemmat voivat olla niin pimeitä, että riistävät lapseltaan äitinsä perinnön? Perintö nyt ei edes ollut mikään hirmu suuri, mutta olisi kuitenkin auttanut vähän esim. opiskeluaikanani tai ensiasunnon ostoani. Ilmeisesti katsoivat, että uudelle äidilleni on ollut niin suuri uhraus tämä vieraan lapsen kasvattaminen, että hänelle kuului siitä " palkkio" . No, isäni olisi kyllä voinut sen palkkion ottaa ihan omasta palkastaan, ei hän mikään tyhjätasku ollut, esimiestasolla.

Tekisi NIIN mieli kysyä joku päivä, että ovatko nyt nauttineet täysin siemauksin minun äitini perinnöstä?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta minulla olisi ollut rahaa koulukirjoja varten :P. Ennen sitä on kyllä lapseneläke mennyt muuhun, ehkä siihen on elättäjällä oikeuskin?

Pitääpä ottaa selvää tuosta, asuivatko biol. äitini ja isäni aikoinaan osakeasunnossa, eipä siitä ainakaan ole mitään papereita näkynyt. Voi kyllä hyvin olla, että asuivat vuokralla, olivat vielä nuoria.

Oikean mummoni perinnön olen saanut kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, olihan siinä jo kuolinpesää selvittämässä yli 10 hlöä eli ei voitu tehdä vilppiä eikä kenelläkään sellainen ollut edes mielessä.

Jeps, eivät ne välit todellakaan mitkään aidon hyvät vanhempiini ole - taustalla kun on aina minun puoleltani ihmetystä siitä, miten ovat voineet kohdella lastaan, minua, niin hurjan huonosti. Nykyään ovat olevinaan aivan " normaaleja" aikuisia ihmisiä ??? Aikamoinen ristiriita.

Vierailija
2/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeän kavalluksen vanhenemisaika on 10 vuotta. Aika alkaa kulua kun täytit 18 v. Törkeän ja ei törkeän raja on 10 000 euroa. Ilmeisesti perintö ei ole ollut kovin suuri koska sinulle ei ole määrätty edunvalvojaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin veikkaan välien menevän lopullisesti siihen kysymiseen.

Vierailija
4/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun elatukseesi niitä ei ole saanut käyttää, koska vanhemmat ovat velvollisia huolehtimaan lapsensa elatuksesta omilla rahoillaan. Täytyyhän heidän pysyä todistamaan missä se raha on. Muuten joutuvat korvaamaan sinulle joka pennin, ilmeisesti korkojen kanssa. Nyt mars kysymään neuvoja asiantuntijalta. Tuohan on törkeää!

Vierailija
5/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitapa oikeusaputoimistoon ja kysy miten lähdet etenemään.

Vierailija
6/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä asianajajaan.

Vierailija
7/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei kai tuommoinen voi olla pätevä sopimus. Äitipuolesi ja isäsi ovat väärin käyttäneet asemaansa ja " kiristämällä" saaneet sinut nuorena, alistettuna ja tietämättömänä allekirjoittamaan sopimus.

Luuletko, että teillä menee välit jos kysyt ja jopa alat vaatimaan osuutta mikä sinulle ehdottomasti kuuluu?

Vierailija
8/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, alaikäinen ei voi tuollaisia sopimuksia allekirjoittaa. Toiseksikin, jos olet täysi-ikäisenä lahjoittanut perinnön vanhemmillesi, siitä on maksettu lahjavero.

Lapsen perintöä ei saa käyttää mihinkään muuhun kuin lapsen elatukseen ja joka pennin käyttö pitää tarvittaessa selvittää.

Vierailija
9/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuitenkin kysyä joltain oikeusaputoimiston kaltaiselta instanssilta, onko painostuksenalaisena allekirjoitettu sopimus lainvoimainen.

Kyllä se tilanne oli sellainen, että olisin lentänyt kodista ulos kuin leppäkeihäs, jos en niitä papereita olisi allekirjoittanut aikanaan.

Vierailija
10/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat luultavasti rahasi takaisin.

Sopimusta et ole vapaaehtoisesti allekirjoittanut, joten se on laiton.

Vierailija
11/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoitin perinnön vanhemmille. Mutta todellakin hirmuisen painostuksen alaisena, en todellakaan voinut muuta.

Vierailija
12/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteyttä johonkin lakiasiain- tai asianajotoimistoon ja kysy sieltä neuvoa. Asia on varmasti selvitettävissä.

Vanhempasi ovat syyllistyneet rikokseen ja toivon todella, että saat heidät vastuuseen teostaan!

Vierailija
13/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähdet riitelemään asiasta oikeudessa, on se kuitenkin rankka prosessi, joka vie hirveästi henkisiä voimavaroja kaikesta muusta. Samaten katkeruuden kantaminen vie paljon voimavaroja, jotka voisit käyttää itsesi kannalta kuitenkin paljon hyödyllisemmin.

Joskus kannattaa antaa toiselle osapuolelle anteeksi, vaikka toinen ei sitä ansaitsikaan ihan sen vuoksi, että pääsisi itse vapaaksi menneisyyden hautomisesta ja pystyisi kaikin voimin nauttimaan tästä päivästä.

Vierailija
14/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä juttu, ihan pahaa tekee puolestasi! Kuinka paljon olette tekemisissä nykyään? Onko sinulla lapsia?

Vierailija
15/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ensinnäkin, alaikäinen ei voi tuollaisia sopimuksia allekirjoittaa. Toiseksikin, jos olet täysi-ikäisenä lahjoittanut perinnön vanhemmillesi, siitä on maksettu lahjavero.

Lapsen perintöä ei saa käyttää mihinkään muuhun kuin lapsen elatukseen ja joka pennin käyttö pitää tarvittaessa selvittää.

Vierailija
16/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pätevä asianajaja vääntää vastapuolellesi riittävän rautalangasta, että tulevat häviämään jutun ja että olisi parempi maksaa nyt heti hyvällä kuin pitkän prosessin jälkeen pahalla + mahdolliset rikosoikeudelliset seuraukset päälle, saattavat olla hyvinkin halukkaita maksamaan vapaaehtoisesti.

Vierailija
17/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua on kohdeltu väärin, ja sulla on oikeus ottaa selvää, voiko asialle vielä tehdä jotain. Voihan olla että lopputulos on sulle huono, että asialle ei enää mitään voi, mutta ainakin on asia viety kloppuun, eikä sitä tarvitse enää miettiä.

Vierailija:

Jos lähdet riitelemään asiasta oikeudessa, on se kuitenkin rankka prosessi, joka vie hirveästi henkisiä voimavaroja kaikesta muusta. Samaten katkeruuden kantaminen vie paljon voimavaroja, jotka voisit käyttää itsesi kannalta kuitenkin paljon hyödyllisemmin.

Joskus kannattaa antaa toiselle osapuolelle anteeksi, vaikka toinen ei sitä ansaitsikaan ihan sen vuoksi, että pääsisi itse vapaaksi menneisyyden hautomisesta ja pystyisi kaikin voimin nauttimaan tästä päivästä.

Vierailija
18/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en myöskään tue mitään " nuole haavasi" -meininkiä...

Vierailija
19/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oot varmaan se ap:n äitipuoli.

Vierailija
20/37 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäällesi varmasti riittää. Sinun allekisrjoittamai paperi ei ole pätevä. isäsi ei ole voinut sumplia tälläistä asiaa puolestasi . Lakiosaan perinnöstä olet oikeuttu ilman mutinoita. ja jos olsit vapaahehtoisesti haluunnut luopua periinnöstäsi niin ne paperit olisi pitänyt kirjoittaa ulkopuoleisten todistajien läsnä oleessasi.