Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elohiiri peukalossa!!

Vierailija
17.03.2014 |

Taipumusta on minulla hirveästi elohiiriin ja niitä ollut paljon. Joskus nykii kaksikin viikkoa putkeen jossakin päin kehoa. Nyt kuitenkin ollut 2 päivää järkky elohiiri peukussa. Mahtaneeko syynä ollu ahkera älypuheen selailu koko viikonlopun peukalolla ja siihen vielä univelka ja krapula (juon kyllä yleisesti ottaen harvoin). Menin vain googgeloimaan ja mm. Als-tautihan sieltä pomppasi....muita oireita esim. Lihasheikkous ei ole. Olen alle 40 v. Mutta yli 30 v. Onko kellään teistä ollut elohiiri peukalossa? ??

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan saan neuvoa, hyvällä tahdolla haluaisin sanoa että älä kysele tai jossittele, ettei elämästäsi tule helvettiä. Se, että googlaat ja murehdit päivästä toiseen, ruokkii sitä stressiä ja pelkoa. Sanotaan näin, että jos se olisi Als, miettisit miksi peukalosi ei toimi, et sitä, miksi se nykii. Ms-tauti, aivokasvain yms eivät sovi taudin ensioireiksi, vaikka monia mäsäläisiä nykii. Tiedän mistä puhun, toki haluaisin jakaa kokemuksia mutta tieto myös voi lisätä pelkoa ja masennusta. Siis josnumero 16 oli ap :)

8

Vierailija
62/105 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ollut nro 16 :) En pelkää Ms-tautia vaan Als-tautia. Mutta sun viestit on auttanu aivan älyttömästi <3 (siis sinä numero 8)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8!! Niin olisiko tuon nykimisen lisäksi niin ettei peukku "tottelisi" jos minulla olisi Als? Peukku ja käsi toimii siis ihan normisti :)

Ap

Vierailija
64/105 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, sinua huhuilen

Vierailija
65/105 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko 8 olisi vielä paikalla

Vierailija
66/105 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
67/105 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
68/105 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha maassa nyt ap, tee yksinkertainen testi, laita muovikassiin maitotölkki, ja laita se peukalon varaan roikkumaan. Jos onnistuu, lihas on kunnossa. JOS sinulla olisi ALS, et ihmettelisi edelleenkään sitä nykimistä, vaan peukalon lihaksen katoamista ja kömpelyyttä. Nyt varaa aika lääkärille, että saat mielenrauhaa :)

-8

Vierailija
69/105 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä lisätä, että jos englantia puhut hyvin, kannustavia tarinoita kannattaa lukea aboutbfs-foorumilta, äläkä mene enää kertaakaan als-foorumeille. Aboutbfs-foorumilla on satoja samanlaisia tarinoita, joita lukemalla voit saada mielenrauhan. Yksikään heistä ei ole kuolemansairas, ja kaikki ovat käyneet läpi samat pelot.

8

Vierailija
70/105 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 8. Helpotti taas <3. En enää googlaile, mies sanoi samaa että nyt lopetat googlailun :D. En asu pk-seudulla, joten en pääse Laaksovirran vastaanotolle :(. Olen törmännytkin hänen rauhallisiin kommentteihin netin lääkäripalstalla. Osaan englantia, kiitos vinkistä, tuo on varmaan sellainen rauhoittava palsta, mitä voi lukea. Kiitos jälleen tuhannesti Sinulle, 8. Olet oikea aarre.

Ap

Vierailija
71/105 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 8, teen testin heti kun pääsen kotiin. Kiitos kun jaksat vastailla. Olet tosi kultainen.

Vierailija
72/105 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 oli siis ap

Vierailija
73/105 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku lääkärin suosittelema testi ?

Vierailija
74/105 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla mikään tee-se-itse- ALS-testi (tai lihastesti yleensäkään)

Klonatsepaami on bentzo eikä sen ainut indikaatio suinkaan ole epilepsia, sillä on useita eri indikaatioita.

Vierailija
75/105 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

54 oletko 8? Ja 54 mitä olet mieltä tilanteestani?

Tv. Ap

Vierailija
76/105 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas nykii.Yölläkään en saanut nukutuksi :(

Loppuisi nyt jo. Magnesiumia ja b-vitamiinia menee jo toista vkoa ei tehoa...

Ap

Vierailija
77/105 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pe ja la ei nykinyt yhtään, olin jo onneni kukkuloilla.Tänään kuitenkin on ihan hiukan nykinyt, mutta ei niin paljon mitä esim.torstaina. Näkyy ja tuntuu jos oikein tiirailee. Vähän äsken itkeskelin kun tunsin ja näin taas tuon ärsyttävän nykäyksen :(

Ap

Vierailija
78/105 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukalo nykii edelleen. Ensi su tulee 3 viikkoa. Olen huomannut että jos öisin nykii niin päivällä ei nyi niin paljoa. Työpäivän aikana en huomaa niin paljon nykinöitä. Viime yönä ei nykinyt yhtään ja sain nukutuksi hyvin. Aamulla sitten peukku riehunut olan takaa. Ei tämä lopu koskaan.

Ap

Vierailija
79/105 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, oletko paikalla? Tietkö auttaisiko elohiireen hieronta? Olen tuota peukkua tänään hieronut. Ja sain ajan neurologille, tosin siihen on aikaa. Olen ihan varma että mulla on Als :(.Tänään olen itkeskellyt....Onkohan mitään mahdollisuutta että mulla ei olisi Alsia?

Ap

Vierailija
80/105 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tuo hermoratatutkimus muuten on?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi