HÄPEÄTKÖ erityislastasi?
miten on, erityislasten vanhemmat, häpeättekö lapsianne?
niiden tekosia, toisten hakkaamisia ym.. ?
vai eikö tunnu missään?
vai oletteko ottaneet tieten tahtoen asenteen, että mitkään lait ja asetukset ja käytöstavat eivät kosketa teitä tai erityislapsianne?
pyydättekö anteeksi niiden aiheuttamia vahinkoja? vai onko ihan sama?
minun käsitykseni, joka on nyt näiden keskustelujen perusteella valloillaan, on, että ummistatte silmänne, ettekä tunnusta että lapsessanne on vikaa, ja hän saa tehdä mitä lystää, myös toisille ihmisille?
oikaiskaa, jos olen saanut väärän käsityksen.
Kommentit (81)
Jos oma lapseni tai jonkun toisen lapsi kiusaa, lyö tms. puutun asiaan. En häpeä lastani, vaan selvitän asian.
sillä sekunnilla hän muuttuu Belsebuubin inkarnaatioksi ja kaiken pahan lähteeksi, joka kiireen vilkkaa pitää eristää Hyvien Ihmisten maailmasta.
Henk. koht. olen paljon enemmän huolissani niistä Herranterttusista, jotka kiusaavat kaikkia jollakin tapaa porukasta eroavia, mukaan lukien erityislapsia. Ja auta armias, jos se erityislapsi joskus erehtyy hermostumaan, niin...
Joo, ja se dille erityislapsi saa tehdä loppuelämänsä mitä huvittaa, sillä varjolla että on erityislapsi!
Eihän sitä saa moittia, koska se on erityislapsi!
Kaikki muut on idiootteja ja eivät ymmärrä tätä erityislasta!
Voi reppana pieni erityislapsi, kun ei saa hakata kavereita, vaikka on erityislapsi!
Yhdellekään erityislapselle ei anneta erityisvapauksia hakata ketään. Koeta nyt vaan hillitä himoasi kurittaa kaikkia erityislapsidiagnoosilla olevia. Ja opeta sille omalle Kullanmurullesi, että ketään ei saa kiusata. Eikä saa vetäytyä sen taakse, että jos toinen kiusaamisesta hermostuu, se ilman muuta on sen toisen oma vika.
Vierailija:
Joo, ja se dille erityislapsi saa tehdä loppuelämänsä mitä huvittaa, sillä varjolla että on erityislapsi!Eihän sitä saa moittia, koska se on erityislapsi!
Kaikki muut on idiootteja ja eivät ymmärrä tätä erityislasta!
Voi reppana pieni erityislapsi, kun ei saa hakata kavereita, vaikka on erityislapsi!
Kumpi se muuten nyt on, saako se erityislapsi sinun mielestäsi hakata muita vai ei? Koetahan saada nuo ontuvat argumenttisi johonkin loogiseen järjestykseen.
Buahahahaha....
No, menkään nyt hoivaamaan niitä erityislapsia. Ties vaikka ne olis tällä hetkelläkin kurnuttamassa jotain? ai niin, mutta sehän on heille sallittu, koska he ovat erityislapsia. Pitää ymmärtää! Joopa joo..
95
Kunnon ote tällä kertaa, niin etköhän sinä saa sen pilleripurkkisi kannen auki. Mutta jätä se votkapullo jo rauhaan!
Muutenkin antaisin noin niinkuin kokenemman ja viisaamman ihmisen neuvon: kasva aikuiseksi, äläkä ala isotella asioissa, joista et oikeasti tiedä ja ymmärrä mitään.
hyvää yötä!
Vierailija:
No, menkään nyt hoivaamaan niitä erityislapsia. Ties vaikka ne olis tällä hetkelläkin kurnuttamassa jotain? ai niin, mutta sehän on heille sallittu, koska he ovat erityislapsia. Pitää ymmärtää! Joopa joo..95
Hän on hitsisti paljon pelottavampi pakkomielteineen kuin yksikään erityislapsi.
Vierailija:
Kunnon ote tällä kertaa, niin etköhän sinä saa sen pilleripurkkisi kannen auki. Mutta jätä se votkapullo jo rauhaan!Muutenkin antaisin noin niinkuin kokenemman ja viisaamman ihmisen neuvon: kasva aikuiseksi, äläkä ala isotella asioissa, joista et oikeasti tiedä ja ymmärrä mitään.
hyvää yötä!
Vierailija:
No, menkään nyt hoivaamaan niitä erityislapsia. Ties vaikka ne olis tällä hetkelläkin kurnuttamassa jotain? ai niin, mutta sehän on heille sallittu, koska he ovat erityislapsia. Pitää ymmärtää! Joopa joo..95
Mulla ei ole lääkitystä, ei edes verenpaine sellaista, mutta sulla se tuntuu nyt verenpaine nousevan.
No, mä lääkitsen itseni vaikka iltamaidolla. Muista sinä antaa sille erityislapsellesi lääke. Ehkä sitten muut lapset saa olla rauhassa, sun erityislapsen ilkeiltä erityispiirteiltä, joita toki pitäisi ymmärtää :)
mutta toistuvasti jaksat inttää vastaan. Ainoa kestävä oletus niin muodoin on, että olet itse neurologisesti epätyypillinen ja/tai mieleltäsi häiriintynyt.
ps: minulla ei ole erityislasta, vaikka erityinen onkin
Erityislasten vanhemmat ovat oikeassa ja saavat inttää vastaan sekä nimitellä toisia, mutta auta armias jos joku sattuu olemaan toista mieltä näistä erityislapsista, siitähän se " riemu" syntyy.
Todella huvittavaa ja myös säälittävää. Te olette peräämässä oikeuksia ja ymmärrystä, mutta itse ei sitä teiltä löydy tipan tippaa, kuin ehkä muutamalta harvalta poikkeukselta.
on täällä muillakin asenteet erityislapsia kohtaan samanlaiset..
-ap
Tosin myös ns. normaalilapseni käytös ei aina ole parhaimmasta päästä.
Erityislapseni lyö ja potkii, heittää tavarolla toisia kohti. Joka helkutin viikko tulee päiväkodista negatiivista palautetta.
Kyllä mä myönnän että häpeän lapseni käytöstä, ja murhetta se tuottaa :(
päätetään tämä keskustelu tuohon järkevään loppukaneettiin, 106: sen lausumana.
mutta ryhmän ainut erityislapsi, istui omissa oloissaan ja hymyili vain muille touhuujille!
Siksi laitonkin hänet heti hänen synnyttyään asumaan vammaisten hoitokotiin, enkä ole pitänyt häneen enää mitään yhteyttä. Lapsi on nyt 16v, siis jos on vielä elossa. Vaikka voihan hän olla jo kuollutkin, en minä sitä tiedä, eikä kiinnostakkaan.
on hän toista lasta lyönyt, mutta niin on häntäkin lyöty. lapset aina joskus ottavat yhteen ja siinä ei ole kyse onko erityislapsi vai tavis lapsi.
koulukiusaajat ovat tavis lapsia.
Kysymyksesi on niin haastava, ettei siihen ole olemassakaan vastausta...
Hyväksytään silti naapurin erilainen lapsi, eikös niin jo kotona ja koulussa opetettu.
ongelmat on ero,alkoholisti ym ei siis tavallisilla perheillä!
Kaikki lapset ovat yksilöitä, niin myös erityislapset. Yksilöinä heihin on myös suhtauduttava. On surkeaa, että sinä et tuota ymmärrä, vaan haluat leimata kaikki erityislapset sekä heidän vanhemansa tietynlaisiksi.
Oikeasti MYÖS erityislapsilla on kullakin omat vikansa JA erityistaitonsa. Jotkut voivat olla suorastaan neroja, vaikka muissa kyvyissä olisivat roimasti ikätasoaan jäljessä.
Jos erityislapset olisi pitänyt eristää " normaaleista" , ihmiskunta olisi jäänyt monta neroa vajaaksi. Esim. Albert Einstein oppi puhumaan vasta liki kouluiässä ja jälkeenpäin hänet on arvioitu autistiseksi/aspergerin syndroomaiseksi.
Sinulta puuttuu aivan hurjasti ymmärrystä ja empatiakykyjä. Oletko koskaan jutellut asiantuntijoiden kanssa siitä? Äkkiseltään vaikuttaa, että saattat olla neurologisesti poikkeava. Miltä se tuntuu...?
Hui...
Vierailija:
Et näemmä myöskään osaa kovin hyvin ilmaista itseäsi ja sitä, mitä ajat takaa - kun tässä muut eivät sinua ymmärrä, on turha kiukutella.