Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄPEÄTKÖ erityislastasi?

Vierailija
12.01.2008 |

miten on, erityislasten vanhemmat, häpeättekö lapsianne?

niiden tekosia, toisten hakkaamisia ym.. ?

vai eikö tunnu missään?

vai oletteko ottaneet tieten tahtoen asenteen, että mitkään lait ja asetukset ja käytöstavat eivät kosketa teitä tai erityislapsianne?

pyydättekö anteeksi niiden aiheuttamia vahinkoja? vai onko ihan sama?

minun käsitykseni, joka on nyt näiden keskustelujen perusteella valloillaan, on, että ummistatte silmänne, ettekä tunnusta että lapsessanne on vikaa, ja hän saa tehdä mitä lystää, myös toisille ihmisille?

oikaiskaa, jos olen saanut väärän käsityksen.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on erityislapsi, mutta ei hän ketään hakkaa. Hän on esikoulua käyvä tyttölapsi, joka ei osaa kiivetä, pyöräillä ja puheen kanssa on ajoittain ongelmia. Hän on lauhkea kuin lammas eikä tekisi pahaa edes hyttyselle.

Oletkohan nyt käsittänyt jotain väärin?

Vierailija
2/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole erityislasta, mutta työskentelen ryhmässä jossa heitä on. Vanhemmat RAKASTAVAT lapsiaan EIVÄT häpeä. Pyrkivät oikaisemaan lapsen käytöstä, käskevät pyytämään anteeksi, nuhtelevat, ennakoivat tilanteita ja kasvattavat lapsiaan moraalisesti oikein. Kauhea käsitys sinulla. Usein vanhemmat varmaankin ovat väsyneitä, heillä on huomattavasti suurempi työ lapsensa kanssa kuin keskivertolapsen kanssa olisi, mutta kyllä he pyrkivät tekemään oikein eivätkä ummista silmiään!

Vierailija
4/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä niiden? Joidenkin elukoidenko?

Häpeätkö ap itse erityisen typerää päätäsi?

Vierailija
5/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

BUAHAAAAH.

Vierailija
6/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatii sitkeyttä ja pitkää pinnaa tulla toimeen mustavalkoisten AIKUISTEN kanssa, joiden kanssa tehdä töitä tai toimia asiakassuhteessa. Ja ihan yleisesti vanha klisee: Jokainen lapsi on erityinen :)

Vierailija
7/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(seurakunnan järjestämällä. kaikille avoin. Myös erityislapselleni) leirin symppis pakinnon koska oli aina niin iloinen ja auttavainen. Tuli toimeen kaikkien, niin aikuisten kuin astenkin, kanssa.

Nautti leirillä olostaan vaikka siellä oli paljon liikunnallisia leikkejä joista lapseni ei erityisemmin huonon motoriikkanasa takia pidä.

Häpesinkö sitä? Häpeänkö lastani yleensä.

No en todellakaan, mutta arvostan elämässämme huomattavasti pienimpä asioita kuin tuttavani jolla on vain " terveitä" lapsia.

Ja olen huomattavasti suvaitsevampi muita kohtaan kuin ap:n kaltaiset ääliöt, samoin lapseni, he kaikki

Vierailija
8/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on päiväkodissa avustaja selvittää asian lapsen kanssa. Enemmän kyllä hävettäisi jos kuulisin tavislapseni jatkuvasti kiusaavan jotain lasta. Tai liittoutuvan johonkin porukkaan joka kiusaa. Tällaista ei oma erityiseni osaa. Ei myöskään haukkua muita.

Vierailija
9/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hemm... tulet ketjuun kirjoittamaan symppis-lapsestasi, kun kyse ei ollut kilteistä erityislapsista??

ihme puolustelemisen tarve kaikilla erityislasten vanhemmilla?

Vierailija
10/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mitä hemm... tulet ketjuun kirjoittamaan symppis-lapsestasi, kun kyse ei ollut kilteistä erityislapsista??

ihme puolustelemisen tarve kaikilla erityislasten vanhemmilla?

Vierailija
11/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeävätkö tällaisten lasten vanhemmat?

Vierailija
12/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo sivullinenkin näkee, että jotkut sellaisen ympärivuorokautisen vahdin tarvitsisivat.

mutta eipä vain ole. pieskööt muita.

Vierailija
13/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos laitettaisiin vastakkain muita häiriköivä erityislapsi ja samaa tekevä terve niin kyllä tervettä lasta häpeäisin huomattavasti enemmän.

Vierailija
14/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKAAN ei OIKEASTI ole niin tyhmä kuin ap yrittää esittää. Miten tällainenkin voi mennä läpi teihin äidit?

Vierailija
15/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallinen kysymys, jota minäkin olen miettinyt.

Vierailija
16/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä on fiksu ja ihana ihminen. Ja kyllä hän häpeää joskus lastaan, sekä tuntee suurta murhetta hänen takiaan. Mutta myös rakastaa kovasti lastaan, eihän häpeä sulje pois sitä, etteikö muka lastaan rakastaisi.

Hän myös tuntee sympatiaa ja huolta niistä lapsista, joita hänen lapsi on kohdellut kaltoin.

Mun mielestä häpeä on ihan inhimillinen tunne, ja on ihme jos sitä ei koskaan tunne? Itselläni on normaalilapsi, ja olen mä tuntenut häpeää, kun se on jotain koheltanut tai sanonut. Ketään ei tosin ole satuttanut, mutta muissa tilanteissa.

Vierailija
17/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kysyt?

Vierailija
18/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Ps. ap- lue joku erityisdpedagogiikan kirja.

aloituksesi on erittäin loukkaava.

T. asiantuntija

Vierailija
19/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsitte nyt kysymyksen tahallaan väärin. Ehkä kysymykseen olisi voinut kirjoittaa että hävettääkö tilanteet joissa lapsesi on lyönyt tai tehnyt kiusaa tms.. Tottakai ne terveetkin käyvät päälle ja se vasta hävettäisikin, mutta siitä ei ollut kyse. Vaan erityislapsesta. Ja muutamahan sanoikin että terveen lapsen huono käytös hävettäisi enemmän-eikö ne äidit sitten rakasta lastaan vaan häpeävät? Myönsihän he senkin että se hävettäisi!! Puhutte itsenne aivan pussiin.

Häpeävätköhän lapsenne koskaan teitä...

Vierailija
20/81 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ymmärsitte nyt kysymyksen tahallaan väärin. Ehkä kysymykseen olisi voinut kirjoittaa että hävettääkö tilanteet joissa lapsesi on lyönyt tai tehnyt kiusaa tms.. Tottakai ne terveetkin käyvät päälle ja se vasta hävettäisikin, mutta siitä ei ollut kyse. Vaan erityislapsesta. Ja muutamahan sanoikin että terveen lapsen huono käytös hävettäisi enemmän-eikö ne äidit sitten rakasta lastaan vaan häpeävät? Myönsihän he senkin että se hävettäisi!! Puhutte itsenne aivan pussiin.

Häpeävätköhän lapsenne koskaan teitä...

kuin tilennetta jossa alle 2v lapseni tekisi samaa. Eli siis lapsen ymmärryksen mukaan häpeä kasvaa kun tämä tekee asioita jotka ymmärtää vääriksi. Eli näin ollen myös terveen lapsen tekemiset aiheuttavat enemmän häpeää kuin erityislapsen joka ei ymmärrä tekevänsä väärää. Ei siinä mistään rakkauden määrästä ole kysmys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän