Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää.

Vierailija
05.01.2008 |

Tilanne on tämä:

Meillä on neljävuotias ja pieni vauva.

Mies on ollut pitkään masentunut ja työkyvytön.

Jo ennen vauvaa hoidin kodin, lapset, talousasiat ja työni käytännössä lähes yksin. Vauvan tultua sama on jatkunut. Oiskohan isä kahdesti vaihtanut vauvan vaipan.

Kiitokseksi kaikesta mies meni ja sekaantui toiseen naiseen. Se suhde ei kestänyt kauaa, mutta parisuhteessamme on ymmärrettävästi ollut aika vaikeaa viime ajat.

Tänään piti lähteä koko perheen kirjastoon. Mies ilmoittikin, ettei häntä huvita. Samaa keskustelua on käyty usein - ei häntä koskaan huvita tehdä meidän kanssa mitään. Minä tajusin, etten jaksa taas lähteä yksin lasten kanssa.

Olen maannut koko päivän sängyssä, taivaan kiitos vauvakin on nukkunut. En enää jaksa huolehtia kaikesta yksin.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ajateltava vain ja ainoastaan lasten parasta, koska heidät sinä vielä voit pelastaa! terveisin sosiaalityöntekijä

Vierailija
62/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies ei mitään itsemurhaa tee. Ja jos tekee, niin mitä sitten? Kenelle se on suurikaan menetys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa miehelle apua muualta ja lähde elämään omaa elämää lasten kanssa. Isä tietysti saa tavata lapsiaan niin paljon kuin jaksaa.

Vierailija
64/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuhailemalla esim. tietokoneella tai tekemällä jotain harrastusjuttujaan. Joskus jaksaa lähteä liikkeelle. Ei osallistu kodin askareisiin tai ole lasten kanssa - tai tosiaan lähde meidän kanssa ikinä mihinkään.

Minulla on ensi viikolla vauvan kanssa neuvola-aika. Taidan puhua tilanteesta siellä näin alkuun.

ap

Vierailija:

Syökö mies tällä hetkellä lääkkeitä? Millainen päivärytmi hänelle on ( siis lähinnä nukkuuko vain?)

Vierailija
65/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ylipäätään mitään kiinnekohtaa missään? Vai kökötättekö te kaikki nyt siellä?

Vierailija
66/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kykene tekemään töitä.

Kyllä, me aika pitkälle kökötämme kaikki kotona. Isompi lapsi käy muutamassa harrastuskerhossa pari kolme kertaa viikossa.

ap

Vierailija
67/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkkeellä? Kauanko on ollut?

Vierailija
68/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei hän ole muutellut ominpäin niitä lääkityksiään? Masennuslääkkeitä ei yleensä saa noin vain lopettaa/vähentää.

Vierailija
69/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
70/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tyhjää parempi ehkä sekin. Mutta vaikutat marttyyrille. Olisit voinut jo kauan sitten vaatia miestäsi osallistumaan yhteisen kotinne ja elämänne ylläpitoon. Olisit voinut vaatia miestäsi hankkiutumaan oikeaan terapiaan. Olisit voinut antaa miehellesi kenkää, varsinkin kun jäi kiinni pettämisestä.

Oman itsesi uhraaminen ei auta ketään, ei varsinkaan lapsiasi. Kukaan teistä ei tule olemaan onnellinen, jollet ota itseäsi niskasta kiinni ja repäise itseäsi tuhoisasta ja kuluttavasta suhteesta.

Lapsille on parempi olla ilman isää, kuin katsella masentuneeksi tekeytyvää, selkärangantonta luuseria, joka alistaa puolisoaan.

Ole sinä teidän perheen aikuinen, miehesi ei siihen pysty.

Vierailija
71/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ap, kyllä sun on nyt jotain tehtävä. jos ei itsesi, niin ainakin lastesi tähden.

voimia sinulle!

Vierailija
72/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä kysyä, että rakastatko miestäsi?

Vierailija
73/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä koettanut puhua asiasta. Hän sanoo asian olevan ihan ok eikä siitä kuulemma tarvitse tässä tilanteessa neuvotella lääkärin kanssa. No, miehen vointi ei kyllä päälle päin ole huonontunut sen jälkeen, kun alkoi lääkkeitä vähentää.

ap

Vierailija
74/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minä aikuisen miehen pakotan tekemään jotain sellaista, jota hän ei vain tee, ei millään järjen puhumisella tai millään uhkauksella?

Olen rakastanut miestäni hyvin paljon. Hän oli todella se elämäni mies. Kaikki on vain muuttunut niin vaikeaksi, en osaa enää vastata tuohon - en tiedä mitä tunteista on todella jäljellä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän