Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 38+3 ja vauva perätilassa. Sektioonko?

Vierailija
30.12.2007 |

Sain tänään varmistuksen sille, että vauva on perätilassa. Huomenna olen menossa äitiyspolille, jossa tilannetta tutkitaan paremmin.

Nyt tietysti menin netistä lukemaan juttuja perätilasta ja sain käsityksen, että sektio olisi paljonkin turvallisempi vaihtoehto kuin alatiesynnytys.

Itse olin alunperin ajatellut, että yritän synnyttää alateitse, jos se vaan suinkin olisi mahdollista.

Olen toissynnyttäjä.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä olen kuitenkin alkanut nyt epäillä asiaa, vaikka mitat periksi antaisikin... :( Jotain äidinvaistoa, vai vaan pelkoa...??

Pyysin tuttua kätilöäkin ultraamaan ihan vain sen takia, etten oikein luottanut terkkarit arvioon raivotarjonnasta. Ja niinhän siinä sitten kävi, että epäilykseni osoittautui oikeaksi.

ap

Vierailija
82/93 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehitysvammaisuutta, näönmenetystä. Onhan tuo nyt ollut satoja vuosia tiedossa :o

En ymmärräkään, miksi synnytyslääkärit suosittelevat perätilasynnyttäjille alatiesynnytystä. Ehkä siksi, että synnytysvuodeosastot säästäisivät rahaa.

t. 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, jos päätä pahkaa yritetään väkisin alatiesynnytystä ja joudutaan hätäsektioon, riskit on isot.

Vierailija
84/93 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi ihmeessä kokeneet ja alansa ammattitaitoiset synnytyslääkärit sitä suosittelevat.

Vierailija
85/93 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelläkin luennolla synnytyslääkäri totesi, että eihän naiset minkään muun takia sektiota halua, kun siksi, että pelkäävät paikkojen löystyvän! :o

Ja yksi kätilö sanoi, että he kätilöinä kilpailevat, kuka saa vaikeimman vauvan ulos. Kertoi, että yksikin oli tarjonnut suoraa jalkaa perätilasta, ja kätilö oli vaan halunnut välttämättä voittaa kahvihuonekilpailun ja yrittänyt, kunnes oli jouduttu hätäsektioon sydänäänten laskemisen vuoksi. Vauva oli sektioitu vihreästä lapsivedestä. Vauvalle oli tullut CP-vamma ja äiti oli saanut hätäsektiosta verenmyrkytyksen.

Vierailija
86/93 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi ko. synnytyksestä muutama päivä synnytyksen jälkeen.

Vierailija
87/93 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karmiva kuulla, kun kyseessä on toisten ihmisten elämä ja pienet vastasyntyvät lapset. Joskus epäilyttää kätilönkin ammattitaito, että osako se oikeesti tajuta, että koska tosi kyseesä..

Vierailija
88/93 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästyisi yhteiskunnalta valtavat summat rahaa, kun ei tarvisi maksaa turhaan vammautuneille eläkkeitä. t. 13

Vierailija
89/93 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheeta, munkin piti väkipakolla ponnistaa 2h , vaikka itse olisin ottanut vaikka mitkä pihdit käyttöön..Kunnes huusin kurkkusuorana sektiota, niin lääkärikin tuli ja saivat pojan ulos. Terveenä onneksi. Tosin pää suippo, kun 2h puristuksissa (pälaki näkyi koko ajan...)

Vierailija
90/93 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä en äkkiä googlettamalla löytänyt tarkkoja lukuja. Tuskin ihan tarkkoja lukuja edes on, koska harvoin gynekologit seuraavat synnytyspotilaitaan niin pitkälle. Pitäisi seurata ainakin työikään asti, pääsevätkö yhtä lailla työelämään kuin muutkin jne. ja onko neuropsykiatrisia/neurologisia diagnooseja miten paljon.

Vierailija
91/93 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
92/93 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten lopuksi sektioon, kun ei ruvrnnut onnistumaan. Lapsella oli napanuorasta henkselit ei olisi riittänyt kunnolla ala tie synnytykseen.

Vierailija
93/93 |
30.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan synnytä alakautta! Minä menin siihen halpaan ja luotin lääkäreiden vakuutteluihin. Ehdittiin ponnistusvaiheeseen, ponnistin 1,5h ja sit todettiin, ettei pääse syntymään alakautta. Leikkaussaliin mentiin ja napanuora kaulan ja vartalon ympäri vauvalla. Onneksi selvittiin molemmat hengissä. Eli suosittelen sektiota!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan