"Vaimo ei halua ikinä seksiä"
Olin joskus 10 vuotta sitten panosuhteessa erään varatun miehen kanssa. Miehellä oli vaimo ja kaksi alle 3-vuotiasta lasta. Tuo mies silloin valitteli, kuinka hänen vaimonsa ei enää koskaan anna hänelle seksiä, vaikka hän tuo kukkia ja rahaa taloon ja tekee sitä ja tätä. Silloin en niin kauheasti miettinyt koko asiaa, kun ei ollut omaa kokemusta.
Nyt kun itsellä on kaksi alle 3-vuotiasta lasta, niin jälkiviisaasti voisin ihmetellä
- miksi mies kuvitteli vaimon olevan ilahtunut, kun mies "toi rahaa taloon" tekemällä joka päivä töitä klo 7-18?
- miksi mies kuvitteli, että kukkien tuominen riittää korvaamaan sen, että hän oli ollut koko viikon klo 7-18 töissä ja vielä viikonlopunkin työreissulla?
- miksi mies kuvitteli, että vaimo olisi pirteä kuin duracell-pupu oltuaan pitkän päivän pienten lasten kanssa?
- miksi miehen mielestä oli ihan ok käydä vielä omissa harrastuksissaan pari kertaa viikossa töiden jälkeen, kun työpäivä on klo 7-18?
- miksi mies odotti vaimolta akrobatiaa, roolileikkejä ja seksileluseuraa samalla tavalla kuin ennen lapsia? Tilannehan oli aivan toinen.
- miksei mies huomannut, että tilanne oli aivan toinen kuin ennen lapsia?
- miksi mies kuvitteli, että ketään koulutettua, työssäkäyvää, äitiyslomalla olevaa naista kiihottaisi sen korostaminen, miten mies "tuo rahaa taloon" tai miten se asia muka antaisi oikeuden saada seksiä?
- miksi mies vaati vaimoltaan samanlaista kroppaa ja samanlaista fyysistä kuntoa kuin ennen lapsia? Nuorinhan oli vasta alle vuoden vanha!
Kommentit (136)
Itse olen valinnut tuon puhumisen, koska olen yrittänyt jo kaikki viettelyjutut joita vain keksin. On nöyryyttävää pukeutua seksihepeniin, kun se ei mitään auta, mutta enpä luovuta (paitsi niistä epämukavista alusvaatteista). Joskus tuntuu, että lyön päätäni seinään. Vaan ei auta muuta kuin jatkaa, koska haluan elää juuri tämän miehen kanssa. Mielestäni ei ole merkitystä sillä, kuinka paljon itseäni tässä projektissa vielä nöyryytän ja kuinka kurjaksi oloni tunnen, jos lopulta seksielämä palaa. Eikäpä tämä tilanne mukavalta tunnu puolisostakaan.
Puhuttu on paljon, ja monta kiusallista ja kamalaa keskustelua käyty. Onneksi riitelytekniikka on hallussa. Siis että toista ei pyritä tietentahtoen loukkaamaan, ei huudeta tai tiuskita, kunnioitetaan toisen mielipiteitä ja pyritään ratkaisuun. Pyrin esittämään kompromisseja ja ratkaisuvaihtoehtoja. Puoliso on niistä joskus samaa mieltä, jotkut toiset ehdotukset ei kelpaa. Mutta sekään ei haittaa, kunhan joku ratkaisu syntyisi. Pohjalla pitää olla molemmin puolista empatiaa ja rakkautta, että mikään ratkaisu olisi mahdollinen. Jos asenne on "Anna pillua lehmä" tai "Enkä anna tollaselle perverssille nylkyttäjäapinalle", peli on menetetty. Ainakin suhdesoppa sivuilla on artikkeleita riitelytekniikasta ja haluttomuudestakin.
Joo kun seurustelu aloitettiin niin ei ollut ongelmia vaan kun olit nalkissa muutetaan pelin sääntöjä on se vaan niin väärin,,,,,
pyri tällä kirjoituksella mihinkään, kunhan mietin. Olen niitä ihmisiä, joiden mielestä seksi on parisuhteessa tärkeää (ja mä en ole edes ikinä saanut orgasmia). Ilmeisesti heikkolibidioisen on hyvin vaikea ymmärtää, että mihin jotkut ihmiset tarvitsevat seksiä niin paljon, mutta eihän se sitä tarvetta poista.
Jos toinen haluaa kaksi kertaa vuodessa ja toinen kerran viikossa, eikä kumpikaan halua kärsiä (toinen hyväksikäytöstä ja toinen puutteesta), niin ei kai siinä ole muita vaihtoehtoja kuin pettäminen, eroaminen tai hyväksytty sivusuhde. Jos seksin puute johtuu väsymyksestä tai muista tekijöistä, jotka voi poistaa tai joiden tietää myöhemmin helpottavan, niin sitten voi päättää, että jaksaako odottaa vaikka sen pikkulapsiajan vai ei, ja jos ei jaksa niin sitten on taas olemassa nuo kolme vaihtoehtoa.
Ja tuosta nalkkiin joutumisesta. Voi kai olla, että nainen (tai mies) on vain esittänyt seksuaalista olentoa ennen häitä ja lapsia kunnes paljastaa, että ei mua oikeesti seksi kiinnostakaan kun se on vain lisäntyymistä varten. En tiedä, tekeekö joku oikeasti näin, mutta eikö tämä ole aikamoista huijausta, jos sen tekee tietoisesti. Eihän sitten pitäisi valittaa, jos se puoliso etsiikin jonkun toisen.
Ilmeisesti kukaan ei sitten ennen naimisiinmenoa ja lapsia ymmärrä keskustella seksiasioista sen tulevan puolison kanssa yhtään mitään. Ehkä aiheesta pitäisi valistaa ihmisiä enemmän.
N26
Vaimo on edelleen väsynyt (nyt kuulemma töistä) ja ei jaksa illalla vaan haluaa nukkumaan. Voisko joku naishenkilö nyt vähän aukaista mulle tätä naisen logiikkaa kun meni miten päin vaan niin aina väsyttää. Eli mun mielestäni syy ei ole kotitöiden määrä, eikä kannata sitten vastata jotta toiset vaan haluaa useammin kuin toiset.
No voisko mitenkään olla mahdollista, että vaimosi ei vaan halua seksiä juuri sinun kanssasi, ja tuo väsymys on tekosyy, koska ei halua loukata sinua totuudella?
Kiitos
nainenkin tekee kotona ihan kokopäivätyön miehen siittämien lasten kanssa. eikä todellakaan saa syödä rauhassa edes lounasta tai istua bussissa yksin puolta tuntia rauhassa. Ja jos ei avioehtoa ole niin kaikki rahat on yhteisiä.
Ja kerran rakastajattarena olleena (sekä kavereiden kokemuksesta) tiedän, että miehet sanovat rakastajattarilleen IHAN MITÄ HYVÄNSÄ. Ja järkevin on se mies (sekä kunnioitettavin), joka ei vaimoaan rakastajattarelleen hauku.
Syyt miehen seksittömään elämään kotona on melkein pääasiassa aina
miehessä.
Mitkä ne syyt mahtaa olla , itse olen kyllä mielestäni kotona tehnyt vähintään osani, kaksi taloa tehnyt ,pesen pyykkiä ,laitan kuivamaan ,viikkaan kaappiin tiskaan siis täytän ja tyhjennän koneen ,kolaan lumet ajan nurmikot huolehdi lasteni harrastuksiin viemisestä ja hakemisesta.
Pillu vaan on tiukassa en oikkein tiedä pitääkö vaimolle ruveta maksamaan naimisesta mulle vaan ei riitä joulu ja juhannuspano.
JOTEN KERROTKO MIKÄ VITTU MÄTTÄÄ.
Olen yleensä ystävällinen ja huolehdin vain omista asioistani en korota ääntä en ole KOSKAAN lyönyt lapsiani enkä vaimoani joskus olen lapsille sanonut että kohta saat selkääsi niin vastaus on että ´lupaat vaan´
^ehkä sinä vaan et ole kiihottava tai seksikäs vaimosi mielestä? Hän ei syty sinusta enää eikä halua sinua. Voisiko syynä olla esim huono hygieniataso, epäsiisteys, kroppasi rupsahtaminen, vaatetus, käytöksesi tmv? Kiinnitä noihin myös huomiota, ei se pelkkä kotitöiden teko riitä.
Huomioi vaimoa muutenkin. Vie vaikka hienoon raflaan syömään, teatteriin, kylpylään...Anna hellyyttä ekstempore, pusu poskelle, hali ym äläkä vaadi vastapalvelukseksi seksiä. Yritä siis iskeä vaimosi uudelleen. Hurmaa hänet.
Mietipä kuinka tärkeää seksi olisi sinulle, jos saisit aina orgasmin!
Olen niitä ihmisiä, joiden mielestä seksi on parisuhteessa tärkeää (ja mä en ole edes ikinä saanut orgasmia). Ilmeisesti heikkolibidioisen on hyvin vaikea ymmärtää, että mihin jotkut ihmiset tarvitsevat seksiä niin paljon, mutta eihän se sitä tarvetta poista.
N26
Minä kun olen tämmöinen nörtti (vaikka ihan nätti kuitenkin), juoksen heti ongelman tultua kirjastoon. Vielä ei ole ilmeisesti oikea kirja käteen tarttunut, mutta katsopa John Gray: Mars ja venus vuoteessa. Jos olisin mies ja minulla olisi haluton nainen, se olisi ensimmäinen kirja, jonka haluaisin lukea. Kirjan nimi on aika kamalaa huuhaata, mutta tuo ukko on tajunnut aika paljon naisen sielunelämästä. Kirjassa on myös ihan konkreettisia vinkkejä parempaan seksiin. Varsinkin sen osan, missä kerrotaan miten naiselle tuotetaan mielihyvää, pitäisi kyllä jokaisen miehen lukea.
Nyt sitten joku sanoo, että miksi et puhu puolisosi kanssa. No, puhuttu on, mutta se johtaa mielipahaan vain, eikä mikään muutu. Parisuhteen kannalta ei todellakaan ole järkevää aloittaa sama riita uudelleen ja uudelleen, ellei siihen sitten ole tarjota jotain uutta näkökulmaa.
kaikki halukaat voivat taas lukea lisää ajatuksia asiasta, jospa auttaisi jotakuta nämäkin älynväläylset:
http://www.perhe.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
on muuten myös puolison haluttomuuteen kommentteja:
http://www.perhe.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Se vois pistää miettiin miksi se mies on töissä....
Ei seksiä ei erotiikka 4.5 vuoteen ainoa korvike fleshlight kuinka moni mies on varmaan samalla yksiraiteisella radalla.Voi kuinka kaipaan naista jota hyväilä jota sukotella jota katsella alasti rakastella tuntea kuinka nainen hyväilee kiihottuu haluaa nauttii
Suhde veli sisko suhde samassa sängyssä erillään joskus herään siihen että käsi on hakeutunut vaimon vartakolle hyväillen sitä mutta se työnnetään pois monta vuotta yritin kyselin koitin keskustella ehdotin terapia mutta ei kerroin että haluan häntä en jatkuvaa itsetyydytysta yksinn ehdotin että jos hän ei halua niin voisimeko pelkästään käsin tydyttää toisismme ei ei käsin ei suuseksiä mistä kaikki johtuu hän ei tiedä koetan ymmärtää mutta en enää kohta jaksa ymmärtää.
En enää kysele en jaksa en välitä joskus katson vainoan ihailleen tunnen vetoa muistan miten oli haluaisin mutta sen tunteen sammutan koska tiedän että se vaikeuttaisi hänen olotilaa en halua sitä
ITSETYYDYTYS YKSIN oman käden kanssa ei mukavaa aina kyllästyminen ostin tekopimperon fleshlightin olen naimisissa ja rakastelen tekopimperoa
voiko huonommin mennä tosin se tuntuu yllättävä kyllä kun sen lämmittää vedessä aidolta se on tiukka kostea lämmin sitä voi rakastella eri asennoissa
koska vaan siihen voi laueta aina uudestaan ja uudestaan mutta se ei ole Nainen se ei hyväile pidä sylissä se ei kiihotu se ei kuiskaa korvaan helliä sanoja se ei halua se ei ...........................................................................................
Muuten tuntuu että olen hukannut suhteessa sen jonkun ennen joskus niin tärkeän antamisen ja saamisen tuntuu tyhjältä en haluaisi mennä vieraisiin kaipaan vaan niin naista välitän vaimostani nykyään tuntuu vaan että en aina jaksa välittää ja siitä on huono omatunto näin meillä entä muikka olisi mukava kuulla................................
Ei seksiä ei erotiikka 4.5 vuoteen ainoa korvike fleshlight kuinka moni mies on varmaan samalla yksiraiteisella radalla.Voi kuinka kaipaan naista jota hyväilä jota sukotella jota katsella alasti rakastella tuntea kuinka nainen hyväilee kiihottuu haluaa nauttii
Suhde veli sisko suhde samassa sängyssä erillään joskus herään siihen että käsi on hakeutunut vaimon vartakolle hyväillen sitä mutta se työnnetään pois monta vuotta yritin kyselin koitin keskustella ehdotin terapia mutta ei kerroin että haluan häntä en jatkuvaa itsetyydytysta yksinn ehdotin että jos hän ei halua niin voisimeko pelkästään käsin tydyttää toisismme ei ei käsin ei suuseksiä mistä kaikki johtuu hän ei tiedä koetan ymmärtää mutta en enää kohta jaksa ymmärtää.
En enää kysele en jaksa en välitä joskus katson vainoan ihailleen tunnen vetoa muistan miten oli haluaisin mutta sen tunteen sammutan koska tiedän että se vaikeuttaisi hänen olotilaa en halua sitä
ITSETYYDYTYS YKSIN oman käden kanssa ei mukavaa aina kyllästyminen ostin tekopimperon fleshlightin olen naimisissa ja rakastelen tekopimperoa
voiko huonommin mennä tosin se tuntuu yllättävä kyllä kun sen lämmittää vedessä aidolta se on tiukka kostea lämmin sitä voi rakastella eri asennoissa
koska vaan siihen voi laueta aina uudestaan ja uudestaan mutta se ei ole Nainen se ei hyväile pidä sylissä se ei kiihotu se ei kuiskaa korvaan helliä sanoja se ei halua se ei ...........................................................................................
Muuten tuntuu että olen hukannut suhteessa sen jonkun ennen joskus niin tärkeän antamisen ja saamisen tuntuu tyhjältä en haluaisi mennä vieraisiin kaipaan vaan niin naista välitän vaimostani nykyään tuntuu vaan että en aina jaksa välittää ja siitä on huono omatunto näin meillä entä muikka olisi mukava kuulla................................
muista tämä jos et saa ruokaa kotona. niin menet ravintolaan2 kaljan jälkeen olet eri mies sinulla on tarpeesi
Yritän kovasti kommunikoida "oikein". Ei se tietysti aina onnistu..
Ei asiat valittamalla miksikään muutu, vaikka turhautumisen purkaminen voi olla ihan hyväksi, vaikka sitten palstoilla.
Ymmärrän kuitenkin mitä ajat takaa. Minusta tuntuu, että jyrkän mielipiteen tyypit ovat jo valintansa tehneet. "Pettäminen on oikeutettua" ja "seksiä ei pidä haluta jos ei halua". Hakevat sitten enää tukea väitteilleen niin, että viimeisenkin omantunnon koputuksen voi ohittaa.
Miehet ja naiset se pieni ero kommunikoinnissa........Viestiin vastaus
Tosi kiva kuulla näitäkin , yleensä täällä vain valitetaan miten asiat on.
Itse tykkäisin jos nainen osaisi lyödä niin sanotusti asiat pöytään ja sanoa mikä mättää jonka jälkeen olisi helpompi hakea ratkaisuja asioihin....................................................................................................................................................
Halut kuivuivat lopullisesti kasaan ja se olo mikä itselle jäi, itsestään siis, ei miehestä! Seksuaaliterapeutille jonossa ollaan.
Tuliko terapiasta apua?
Olin jo ihan unohtanut tämän keskusteluketjun. Hyvä ketju.
että olet nähnyt valon edes tässä vaiheessa elämää! Jospa joku lukija -mies tai rakastaja- tajuaisi luettuaan tuon saman asian. Hienoa sulle.
niitäkin miehiä, jotka sanovat, etteivät saa vaimolta IKINÄ seksiä ja sitten vaimo tuleekin yhtäkkiä vaikka raskaaksi. Mutta kai se on rakastajalle pakko sanoa, että saa säälistä vielä enemmän.
Ei millään pahalla, mutta kuulosta suorastaan "huvittavalta", että jossain suhteessa riidellään, kun seksiä on "vain" 3-4 kertaa viikossa! Totta kai tiedän, että jokainen tilanne on yksilöllinen, mutta silti sanon, että vähissä ovat ongelmat, jos tuosta halujen erilaisuudesta isotkin riidat saatte aikaiseksi. Hyvin, hyvin ymmärtämätön on miehesi, eikä tosiaan taida lainkaan tajuta, että tuo seksinmäärä on oikeasti suorastaan poikkeuksellisen korkea. (Siis ihan tilastojenkin valossa huima määrä.)
Mutta joo, enemmän tuohon alkuperäiseen keskusteluun palatakseni, haluaisin minäkin kuulla ajatuksia siitä, että mitä tehdä kun halut ovat tyystin erilaiset. Periaatteessa rakkautta olisi eikä kumppania haluaisi vaihtaa, mutta kun seksiä ei juuri ole. Mitä tehdä? Luopua seksuaalisesta minästä kokonaan itsetyydytystä lukuun ottamatta, vai mitä? Kinkkinen tilanne, etenkin kun on lapsia. Muuten ero olisi helppo ratkaisu.