Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä menetit neitsyytesi?

Vierailija
08.01.2014 |

Oliko sopiva ikä? Liian nuori? Liian vanha? Oikea kumppani? Väärä kumppani? Mitä neuvoja antaisit nuoremmalle itsellesi nyt vanhempana ja viisaampana?

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääks kukaan miks suojaikä on 16? miks se on muissa maissa eri ku osuomessa? onk himiset erilailla kehittyneit muualla? jotku o halunneet laskee sen 14. miksköhä?

Vierailija
22/135 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24v tyttöystävän kanssa. (olen m26)

Seurustelin pari kuukautta todella kuuman naisen kanssa ennen seksiä. Koetin tutustua mahdollisimman hyvin että saisin tietää onko suhteella edellytyksiä elämänmittaiseksi. Jossain kohtaa totesin että on ja suutelin naista.

Seuraavan kahden kuukauden aikana alkoi syntyä kummallisia erimielisyyksiä. Kävi ilmi että hän oli sanonut asioita joita arveli minun haluavan kuulla, ja jätti mainitsematta tärkeitä asioita joissa olemme eri mieltä. En painavista syistä nähnyt enää suhteella tulevaisuutta joten erosin. Hän puhui rakastamisesta ja elämänsä miehestä jonka minussa näkee ja rehellisyydestä. Todellisuudessa hän tarkoitti panokaveria, rakkaus jätetään tyttöystävien kesken koettavaksi. Arvet jäi, ja syvät. 

Neuvoja itselleni: 

Älä luota yhteenkään asiaan minkä ihastunut ihminen kertoo itsestään, luota vain heidän tekoihinsa ja siihen mitä ne heistä kertovat. Koe elämää, tutustu ihmisiin, ota haasteita vastaan, seurustele ilman seksiä, ja mene hyvistä syistä naimisiin elämäsi naisen kanssa, johon olet tutustunut läpikotaisin ja haastavissa olosuhteissa. Mikään odotus ei ole sen kivun vertaista, eikä terveelle ihmiselle jää mitään katumuksia siitä että ei saa teininä vielä seksiä. Et myöskään osaa arvioida hormonien hyrrätessä "tuntuuko nyt siltä että olen valmis", vaikka olet rukin käynyt ja ollut vastuutehtävissä jne. Ainoa selkeä raja on avioliitto, vasta sitten te molemmat tiedätte oletteko oikeasti valmiita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotiaana. Olen nyt 18 ja saman pojan kanssa vieläkin. Ei kaduta.

Vierailija
24/135 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 13 ja kundi 15, molemmille eka kerta josta jäi hyvät muistot.

Vierailija
25/135 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 vuotiaana. Nykyisin saman miehen kanssa naimisissa, 2 lasta. Elämä kukoistaa. Ei kaduta. Oli hellä, ihmetteli miten voin olla neitsyt. Odotti rauhassa, ja otti mut huomioon.

Vierailija
26/135 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18-vuotias. Paikkana yökerhon vessa, kumppanina hetkeä aiemmin tavattu tumma komistus. Täydellinen hetken huumassa suoritettu pano, legendaarinen kokemus.

Neuvoksi antaisin 18-vuotiaalle itselleni, että älä suotta anna sille puhelinnumeroasi. Oli mälsää vältellä puheluita seuraavat pari viikkoa.

Vierailija
27/135 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

29-v. Olisin ollut valmis jo vaikka 16-vuotiaana, mutta en seurustellut ja yhdenillanjuttu olisi kuormittanut psyykeäni.

Vierailija
28/135 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana ensimmäiselle poikaystävälleni joka nykyinen aviomies ja yhteistä taivalta 10v takana. Komppaan edellisiä, että vaikka fyysisesti voisikin olla seksuaaliseen kanssakäymiseen valmis niin sitä ei välttämättä ole henkisesti. On normaalia (sekä pojan että tytön!) tutustua omaan kehoonsa masturboimalla tms rauhassa ennen seurustelusuhteen aloittamista.

Vierailija
29/135 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos kysyn. Olen muslimityttö miksi tämä teille on niin tärkee,mielistäni tämä asia kuuluu avioliittoon. Ajatukset eivät johtuu uskonnosta,vaan ei tunnu kovin mukavalta "olla" aivan vieran miehen kanssa salaa vanhemmilta.Kuinka teillä käy jos tulisitte vaikka vahingossa raskaaksi? Tai voitte saada sukupuolitaudin? Kuinka käy vauvalle jos se kasva ilman isää? Vai teetko abortti,se on mielistani aivan kamala menetys,henkiset kärsimykset ja fyysiset.Miksi haluatte elää niin? Miksi pitää menettää viattomuutta ei oman miehen kanssa. En käsitä ollenkaan mitä siitä saa???

Vierailija
30/135 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaana. Olin liian nuori. Olisi kannattanut odottaa täysi-ikäiseksi (että on arvostelu/valkkauskykyä) ja kerätä sen jälkeen hyvin itsensä suojaten seksikokemuksia oman ikäisten poikien kanssa. Sopiva määrä kumppaneita koko eliniän aikana on alle 10. Ei kannata olla liian antelias, muttei pihdatakaan, kun hyvä sattuu kohdalle. 

Toisaalta parhaat seksikokemukset sain itse jo 16-vuotiaana ja olisi ollut sääli jäädä niistä paitsi. Nyt olen naimisissa ja se oli nyt tässä eli miesten määrä on vakio: 1. Seksielämään olen tyytyväinen laadullisesti, jossen määrällisesti, mutta olen myös tyytyväinen, että minulla on kokemusta muistakin miehistä.

Vierailija
31/135 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta taas kovin loukkavaa,kun naiselta odotetaan siitä,se on niin intiimi ja henkilökohtainen asia. Toiset naiset ovat aivan innossain kun tuntevat olevansa haluttu,mutta ei kaikille. Meillä se liitty raskautenpelkon,raskaaksi voi tulla ehkäisyystä huolimatta! Tiesitkö sen? Niin naiselle huvi voi käydä todella kalliksi ja raastavaksi. Käsitätkö ei kaikki ovat valmiita sekstailla vieran miehen kanssa. Sinunlaisesi miehet jotka kohtelevat naisia niin alentavasti ovat niin yksinkertaisi,että joskus tekee mieli ihan vetää lättyyn! Rakastuisitte oikein niin ei tartte olla kun koirauros joka aina vaan..

Vierailija
32/135 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 vuotias olin ja ihan ok ikä oli. Mies oli tosin vähän typerys, mutta sen jälkeen tiesi hippusen enemmän miehistä ja niiden käyttötarkoituksesta.

Vierailija
33/135 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pojat harrastakaa siitä itsenne kaa! Jättäkää kunnolliset tytöt rauhaan,niin vaan on-joku haluaa naimisiin ja joku tosissaan ovat hyperseksuaalisia. Kannatta jutella-ei tyttöä painosta seksiin jos hän halua rakkautta,kukkia ja naimisiin ja sitten vasta naimisiin. Jos haluatte pelkkä seksia niin varmaan Hesassa "ruusuja"löytyy ja muualta! Miksi teidän tyttöjä ahdistaa,vielä valehtelemalla...lupamalla..Kunnioittakaa itseännekiin. Se on niin sun täytyy nyt vaan käsittää,että naiset ja miehet ovat hieman erilaisia.

Vierailija
34/135 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 14:57"]

17v, silloinen poikaystävä oli paljon kokeneempi (saman ikäinen), mutta odotti niin kauan kuin halusin. Oli erittäin hellävarainen ja huomioon ottava. Jäi mukavat muistot, vaikka ei oltu yhdessä paria kuukautta kauempaa. Ei mitään valittamista tai muutettavaa näin 10 vuotta jälkeen päin ajateltuna.

[/quote]

Mitä te nussitte joidenkin parin kuukauden hoitojen kanssa? 

Vierailija
35/135 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 01:24"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 15:45"]Saakohan tähän esittää miehisen näkökulman ilman, että tulee ristiinnaulituksi? En siis halua tällä mielipiteelläni perustrollata vaan puhun ihan vilpittömästi omasta kokemuksestani.

Luin nuo aiemmat vastaukset, ja toteanpa vaan, että todella myöhään on naisella neitsyys menetetty kun ikää on ollut 20-25v. Tuo on mielestäni todella ahdistavaa. Käytin itsekin jo termiä "menetetty" neitsyys. Miksi tämä asia on tytöille näin vaikea? Onko siinä jotain menettämistä? Pojilla kai kyse on poikuuden menettämisestä, mutta harva kundi sitä todella suree jälkeenpäin tai edes pohtii, ellei sitten ole tullut hyväksikäytetyksi tai vastaavaa traumaa. Onko tässä kyse kulttuurin tuomasta moralismista? Suomihan ei ole maailman avoimimmin seksuaalisuuteen suhtautuvia maita/kulttuureita, mutta pahempiakin paikkoja on.

Itselläni mielenkiinto tyttöihin heräsi jo ala-asteella. Olin luokallani ainoa, jolla oli avoimesti "tyttökavereita" jo silloin. En ymmärtänyt mikä siinä oli niin häpeällistä. En tietystikään kuvitellut, että mitään seksiin liittyvää silloin olisi tapahtunut, mutta jossain ehkä yläasteen aikoihin sekin puoli alkoi kiinnostaa. 7-9 luokkalaisena olin edelleen ainoa luokaltani, joka seurusteli, mutta mitään seksiin liittyvää ei tapahtunut kuin vasta 19-vuotiaana. Eikä olisi ollut minusta kiinni! Murrosikäisellä pojallahan seisoo muutenkin kaiket päivät pitkät.

Ehkä noin viidesluokkalaisena olen masturboinut ensimmäisiä kertoja ja varmasti fantasioinut oman ikäisistä tytöistä ja varmaan vanhemmistakin. Yksi seurustelukumppanini, jo aikuisiällä kylläkin, kertoi aloittaneensa masturboinnin jo viisivuotiaana, vaikka ei ehkä tiennyt mitä se tarkoitti silloin. Kyse ei siis varmaan ole sukupuolten eriaikaisesta seksuaalisesta heräämisestäkään, vaikka yksilötasolla asia olisikin näin.

Kyselin joskus naispuolisilta työkavereiltani, että mikä siinä "pillun antamisessa" on tytöillä niin vaikeaa. Ja kysehän on nimenomaan antamisesta, poikahan on vain saamapuolella ja aina se vonkaaja. Vastaukset pyöri suunnilleen jossain "haluaa odottaa" - "tytöille se vaan on enemmän henkinen asia" välimaastossa. Selkeää syytä ei oikein tuntunut olevan. Siitä huolimatta ajankohta, missä se ensimmäinen kerta sitten tapahtuu on aina onneton. Joko kännissä, tai sitten muuten vaan kokemattomuuttaan tuherretaan jossain kaverin bileissä. Ei minkäänlaista suunnitelmallisuutta. Vain hirveää pelkoa. Verta joillakin joka paikassa ynnä muuta kamalaa, mistä varmaan on jo etukäteen peloteltukin.

Tyttöjen ja poikien seksuaalisuus eriytetään jo varhaisessa vaiheessa ja minulla on esimerkiksi pitkä ajanjakso nuorten tyttöjen seksuaalisuudesta ja alastomuudesta täysin pimennossa. Omia nuorempia sisarruksia ja muita vauvaikäisiä olen nähnyt alastomia ehkä jonnekin 5-vuotiaaksi asti. Sitten seuraavat näköhavainnot on noin 17-18 vuoden väliltä. Pojilta on kokonaan suljettu pois se miltä edes alaston tyttö näyttää 13-14 vuotiaana. Tämä on aikanamme ehkä vieläkin tabumpi aihe, koska kaikenlainen hyväksikäyttö on nettimaailman myötä lisääntynyt. Aikuisena miehenä en luonnollisesti voi enää edes ajatella tuonikäisten tyttöjen seksuaalisuutta muussa kuin kylman analyyttisesä mielessä leimaantumatta pedofiiliksi tai muuten vain pervoksi.

Jos lapsille puhuttaisiin avoimesti seksuaalisuudesta ja opetettaisiin myös ehkäisyn käyttöä, sellaisista asenteista, että varhain aloitettu seksi johtaa automaattisesti teiniraskauksiin voitaisiin päästä pois. Eihän sen tarvitse näin olla. Miksi seksin harrastamista pelätään vaikka se on yksi parhaista asioista elämässä, kunhan sen tekee oikein? Veikkaampa, että moni teinipoika on valmis hommiin, kunhan mimmi vaan on valmis.

Joku tuolla jo kirjoittikin, että "täytin 16 ja valitsin itselleni miehen joka vei neitsyyden." Kuinkahan moni 16-vuotias poika voisi vaan valita itselleen kumppanin?

[/quote]

Sori en jaksanut edes lukea loppuun. Ja pahoittelut jos mun seksielämä tai sen puute ahdistaa. Ei kuulu sulle. Mulle neitsyys ei ollut mikään ihme juttu, se nyt vain meni silloin kun meni eikä sen takana ollut mitään aatetta tai ideologiaa. Pidä huoli omista asioistasi.

T: se yksi 25v:nä neitsyyden menettänyt

[/quote]

Sama juttu minulla, en tietoisesti säästänyt neitsyyttä eikä asiaan liittynyt mitään aatetta eikä ideologiaa. Olen siis noista alkupään vastaajista se, jolla oli ensimmäinen seksikokemus 22-vuotiaana. Oli kyllä jonkinlaisia kokemuksia sitä ennenkin, mutta 22-vuotiaana "menetin neitsyyden", siis olin yhdynnässä ensimmäistä kertaa.

Kirjoitin, että se kokemus harmitti jälkeenpäin. Sitä on vähän vaikeaa selittää, miksi näin on. Ainakin omalla kohdallani kyse ei ole niinkään siitä, että "neitsyys meni väärälle ihmiselle". Enemmänkin harmittaa se, että olin todella naiivi ja roikuin tuossa ihmisessä liian pitkään, vaikka hän kohteli minua välinpitämättömästi eikä välittänyt minusta oikeasti. Jossain vaiheessa menin opiskelijavaihtoon ulkomaille ja pysyin "uskollisena" tuolle ihmiselle, vaikka olisin varmaan voinut deittailla mukavia samanhenkisiä poikia/miehiä. Eli itseäni jotenkin harmittaa tähän ihmiseen jumiutuminen, koska aiheutin itselleni pahaa mieltä. Joskus olin hänelle katkera, mutta enää en. Olinhan kuitenkin aikuinen, ja itsepähän siihen ryhdyin. Menneisyyttä ei voi muuttaa, mutta virheistä oppii.

[/quote]

Olit viisas kun odotit. 22 vuotiaana jo tunsit itsesi, tunsit vastakkaista sukupuolta ja mitä itse haluat. Mitä hyötyä sellaisesta on että menee nussimaan jotain pentua kuukauden seurustelun jälkeen ja saa surkeata seksiä? 

Kyllä minäkin alaikäisenä seksiä harrastin mutta ei sitä hyväksi voi sanoa edes kehuessa. Enkä usko sekunttiakaan että näin on muillakaan

Vierailija
36/135 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 02:29"]

16, tosi humalassa miltei kymmenen vuotta vanhemman miehen kanssa. Ikä oli hyvä, kumppani ei. Kaiken kruunasi seuraavana aamuna "Sun pitäis varmaan lähtee kun avovaimo tulee pian kotiin. Saat viis euroo bussirahaa ja pysäkki on kilometrin päässä tossa vasemmalla"

[/quote]

No kertoi sinulle arvosi. Et merkinnyt hänelle pätkääkään enempää

Vierailija
37/135 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaana. 6 vuotta vanhemmalle poikaystävälle. Oltiin 2 vuotta yhdessä. Ja kyllä, oksettaa näin jälkikäteen koko tyyppi.

Vierailija
38/135 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 v

Vierailija
39/135 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana festareilla teltassa yhden yön juttu pienessä pöhnässä. Itse tapahtuma ei ollut kovin hohdokas eikä mieleenpainuva, paitsi ehkä se, että sillä pojalla (19-vuotias) oli kuiva räkäkikkare sieraimessa. Olin huojentunut, kun neitsyys oli vihdoin takanapäin. Olin kaveripiirini viimeinen neitsyt, en ollut koskaan edes seurustellut. Olin kyllä pari kertaa suudellut poikaa.

Vierailija
40/135 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen mielestäni seksi demonisoidaan aivan turhaan. En käsitä tätä hirveää neitsyyden menettämisen tuskaa. Joku muslimi tuossa jo puhui viattomuuden menettämisestä. Eihän tuollaista ihminen osaa edes argumentoida, jos joku ei ole opettanut, että seksissä on jotain hävettävää tai paheellista. En hyökkää muslimeja vastaan, koska myös kristillisiin arvoihin kuuluu itsensä säästäminen avioliittoon. Entä jos ei koskaan mene/pääse naimisiin? Jossain päin maailmaa kivitetään näitä "huonoja" naisia, jotka harrastivat esiaviollista seksiä.

Moni ihminen kärsii seksin puutteesta ihan vain sen vuoksi, että se on niin tabu asia toisille. Hävettää, punastuttaa, ei uskalleta. Pikkulapset eivät ymmärrä seksistä mitään ja heidän annetaan juoksennella alastomina, koska eivät ole seksuaalisia olentoja. Mutta odotas kun tytöllä alkaa rinnat kasvaa niin ei enää saakaan iskän kanssa saunoa. Varmaan suojellaan sitä tyttöä isänsä himokkailta katseilta... Ei tällaisessa kulttuurissa ole toivoakaan terveestä seksuaalisesta suhtautumisesta kun ihmiset ei pysty edes omille lapsilleen kertomaan miten lapsia tehdään. Pitää koulukirjasta lukea tai kuulla kaverin isoveljeltä.