Lightinthebox-verkkokauppa
Onko kellään kokemusta kyseisestä verkkokaupasta? Erityisesti palautusprosessia koskevat kommentit saattaisivat auttaa tilannettani paljon.
Ensinnäkin, jos joku on täältä jotain kalliimpaa tilaamassa, kehoitan noudattamaan ihan yleistä varovaisuutta. Sivusto näyttää luotettavalta, luin itsekin läpi tilausta koskevat ehdot ja toimitusajat, enkä nähnyt yhdenkään asian olevan pielessä. Silti, oma tapaukseni tuntuu nyt olevan ihan omaa luokkaansa, ja hieman alkaa huolettaa mitä tästä on tulossa.
Tilasin siis ystäväni kanssa asukokonaisuuksia noin sadalla eurolla postikuluineen. Heti alussa ilmeni muutama huolenaihe, kun verkkomaksu ei hyväksynyt toista pankkikorttiani, ja pyysi yrittämään uudelleen. Ja tässä ei ollut kyse siitä, että kortilla ei olisi ollut riittävästi rahaa. Saatuani viimeisen kortin toimimaan kävin sattumalta vierailemassa omalla tililläni. Myös toiselta pankkikortilta samaan tilaukseen yritetyt maksut oli merkitty ominaan, ja ne olivat tilassa "Odotetaan". Olin siis yhtäkkiä tilaamassa kolme erää samaa sadan euron tilausta.
Toisekseen, luin keskustelupalstoja ja aloin huolestua sekä toimitusajasta että yrityksen saamasta palautteesta. Olen melko nuori, enkä halunnut ottaa riskiä että laittaisin rahani verkkokauppaan, josta tulisi tyhjä paketti tai parhaimmillaan ei pakettia ollenkaan. Halusin perua tilaukseni, joka piti lähettää vasta 29.1. eli noin seitsemän päivän päässä tästä viestistä. Asiakaspalvelusta sanottiin, että he voivat perua sen, mutta saan vain 50% hinnasta takaisin koska tuote on räätälöity. Soitin suomen kuluttajaneuvontaan, ja he sanoivat, että koko summa pitäisi saada postikuluineen, koska en ole antanut sivustolle mittojani eikä tuotettani ole lähetetty. No, Lightinthebox:n asiakaspalvelu "ratkaisi" peruutuspyyntöni, ja keskusteluviesteistä huolimatta toimitti tilaukseni. Olin siis nimenomaan sanonut, että tuotteitani en halua ja varmistin peruutuksen moneen kertaan. Tästä huolimatta nyt siis odottelen pakettiani, josta en tiedä tuleeko tyhjänä vai täytenä, ja maksan rahtikuluista vielä noin 20-30 euroa.
Onko muilla siis kokemuksia kyseisestä verkkokaupasta? Miten toimitte palautustilanteessa? Saitteko koskaan rahojanne takaisin?
Kommentit (125)
Oletteko saaneet LightInTheBoxilta kuittia, missä on eritelty tuotteen hinta erikseen lähetyskuluista vai miten olette todistaneet tullille etteivät ne sitten veloita koko summasta tullimaksuja/-veroja? Itse huomasin ainoaksi keinokseni ottaa heti tilauksen tehtyäni kuvan näytöstä, jossa erittely näkyy koska printtiä mulla ei ole.
Muutoin olen ollut tyytyväinen, tilasin niiltä wc:n uuden hanan ja lavuaarin uuden tulpan. Näytin ostokseni tutulle putkimiehelle ja hän sanoi että näyttää ihan hyvältä ja tukevalta, myöskään muiden ostajien arvosteluissa ei ollut mainintaa että olisivat alkaneet vuotaa tai että asennusvaiheessa olisi ollut ongelmia. Ok tavaraa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 12:49"]Oletteko saaneet LightInTheBoxilta kuittia, missä on eritelty tuotteen hinta erikseen lähetyskuluista vai miten olette todistaneet tullille etteivät ne sitten veloita koko summasta tullimaksuja/-veroja? Itse huomasin ainoaksi keinokseni ottaa heti tilauksen tehtyäni kuvan näytöstä, jossa erittely näkyy koska printtiä mulla ei ole.
Muutoin olen ollut tyytyväinen, tilasin niiltä wc:n uuden hanan ja lavuaarin uuden tulpan. Näytin ostokseni tutulle putkimiehelle ja hän sanoi että näyttää ihan hyvältä ja tukevalta, myöskään muiden ostajien arvosteluissa ei ollut mainintaa että olisivat alkaneet vuotaa tai että asennusvaiheessa olisi ollut ongelmia. Ok tavaraa.
[/quote]
Mun muistaakseni on ollut joku lappu mis ollut hinnat yms. En nyt tarkalleen muista. Tilannut sieltä vain pientä sälää, eli maksanut alle 22e.
Itselläni ihan positiivisia kokemuksia. Tilaus tuli viikossa ja kaikki tuotteet oli ok. Tietysti kun oli kyseessä krääsäkoruista, niin laatu on mitä on, mutta sehän nyt oli tilatessakin selvillä :)
Mulla on huonot kokemukset. Ensin ne tilitti rahtista, vaikka luki "ilmainen toimitus". Sitten ne lähetti tavaran DHL expressilla, joka halusi 18 euroa tullitarkastuksesta. Roinat jäi noutamatta. Menetin noin 30 euroa.
Tilasin tuotteita yli sadalla eurolla ja maksoin vielä lisää nopeaan toimitukseen. Tästä aikaa nyt yli kk..
Ja vielä:
Nykylain mukaan yli 22 € tavarat on tullattava. Tullauksen yhteydessä menee alv. Homman voi tehdä itse tai teettää huolintaliikkeellä DHL tai muilla.
Yritetään ostaa suomesta suomalaista niin paljon kuin mahdollista että suomalaisella työllä olisi edes jotakin tulevaisuutta.
Joko saa sanoa että kannattaa suosia suomalaista kaupankäyntiä, vaikka kama tuleekon pääosin samasta paikasta mutta Suomessa toimii palautukset ja reklamaatiot tosi hyvin. :)))) Paitsi Carlssonia en käytä, niillä ei ole palautusoikeutta vaan vaihto-oikeus.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:53"]Itse tilasin mekon joka makso 30e ja myöhemmin tuli ilmotus että meni tulliin ja loppu hinta oli yhtäkkiä 90e. Joten viimeseksi kerraksi jäi tuolta tilaaminen. Mekon laaduta en tiedä vielä kun ei ole tullut.
[/quote]
No ei kyllä tosiaan varmaan kannata tilata ulkomailta jos ei ymmärrä tarkastaa tullin perimiä kustannuksia etukäteen...
on tilaisn tavaran, loppu varastosta, pitäisi palauttaa mulle rahat olen nyt odottanut aika tasan 1.5kk.
Jakuvasti tuli ekana eri juttuja että mitä piti tehdä, alko palaa siihen firmaan hermot, suoraan vittuilin niille, että kun saan (sain) toisen tavaran minkä tilasin sama onko se ok ja palautuksen mikä oli loppu ja ei tilata, en halua koskaan olla sen firman kanssa missään tekemisissä.
Kumma että menee heti kortilta rahat ja ei ole palautus tullut 1.5kk
Ja muutekin kun tilaa että tulee tuolta päin ollu aika sekundaa, vaikka on halpaa ja sit jos on reklamaatio erittäin hakalaksi tehty ellei mahdottomaksi, en tilaa enää kun euroopasta.
Käsittääksini tavarat tulee Taiwanista, ja on Amerikkalainen omistaja
Tilin asetuksissa on että ei mainoksia niitä tulee jatkuvasti sähkäriin, en saa millään että eivät lähettäisi.
En suosittele tilaamaan tästä verkkokaupasta yhtään mitään.
Omat kokemukseni ovat seuraavanlaisia: löysin tämän verkkokaupan sattumalta ja ilahduin edullisista hinnoista, ilmaisesta toimituksesta ja nopeahkosta toimituksesta (3-5 arkipäivää) kun kaikki tilauksessa olevat tuotteet tulevat EU:n tuotekeskuksesta. Tein tilauksen. Maksoin sen verkkopankin kautta. Ja kaikki näytti hyvältä, koska jokaisesta tapahtumasta tuli aina varmistus sähköpostiin. Ajattelin, että ompa hyvää toimintaa.
Sitten otin asiakaspalveluun yhteyttä, että miten on kun tuotteet saapuvat, että pitääkö olla paikan päällä ottamassa tuotteet vastaan ja miten se käy, jos tuotteet tulevat sellaiseen aikaan, että ei pääse vastaanottamaan tuotteita kun ne saapuvat kuriirin välityksellä.
Sain vastauksen Light in the boxilta mutta siinä ei vastattu kysymyksiin ollenkaan vaan pahoiteltiin viivästystä. Lähetin viestiä uudestaan verkkokaupalle ja tällä kertaa entistä selkeämmin ilmaistuna. Sain saman vastauksen kuin ensimmäiseen viestiin. Sitten ymmärsin, että vastaus oli automaattivastaus. Sitten huomasin, että asiasta voi valittaa yrityksen esimiehelle. Lähetin viestiä esimiehelle. Sieltäkään en saanut kunnon vastausta, vaan vastauksessa pahoiteltiin viivästystä ja muuta turhaa sananhelinää.
Nyt on tullut täyteen tuo toimitusaika (3-5 arkipäivää), eli tuotteet eivät tulleet sovitun aikataulun mukaisesti. Kuten edellä mainitsin että yksi tilauskriteereistä oli juuri tuo tilauksen toimituksen nopeus.
Omien kokemuksieni perusteella en suosittele tilaamaan tästä verkkokaupasta yhtään mitään:
1. tuotteet eivät tule sovitun aikataulun mukaisesti
2. asiakaspalvelusta ei saa yksilökohtaista palvelua vaan kysymyksiin vastaa automaatti.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:37"]
Tilasin kenkiä, jotka ei sopineet. rahti kesti 2 vk vaikka tilauksessa luvattiin 3-5 pv. Sitten ne juuttuivat Tulliin.
En älynnyt että tilaus meni Kiinaan., kun hinnat oli euroissa eikä tullista mainittu missään vaiheessa.
90 e tilaukseen tuli lisää 35 e.
Rahti pitää maksaa takaisin jso aikoo palauttaa. Maksan siis 2 x rahdin ja tullin enkä saa mitään vastineetksi.
Tullin suhteen pitäisi kuulemma avata tullitili, jos haluaa rahat takaisin . kivaa huijausta ?!
ÄLÄ OSTA MITÄÄN TÄÄLTÄ !!
[/quote]
Nyt oli kyllä ihan pelkästään sinun mokailua. AINA pitää tarkastaa mistä tilaus lähetetään, jotta tietää tuleeko siihen mahdollisesti tulli päälle. Verkkokaupat EIVÄT ole velvollisia ilmoittamaan tulleista, he eivät niitä peri vaan iki-ihanat Suomen viranomaiset. Mistä joku kinkkikauppa edes tietää, paljonko jossain kaukaisessa Euroopan maassa maksetaan mistäkin tullia vai maksetaanko ollenkaan. Suomalaisetkin verkkokaupat saavat halutessaan maksattaa palautuskulut asiakkaalla, useimmat vaan eivät niin tee koska se vähentäisi ihmisten tilaushalukkuutta.
Kiinasta tilatessa pitää myös varautua siihen, että tuotteet saattavat matkailla maailman merillä parikin kuukautta, vaikka ovatkin koko ajan oikeasti tulossa.
Minä en ole tilannut tuolta mitään, mutta kävi niin, että MEINASIN tilata vanhemman lähisukulaisen puolesta, joka halusi sieltä jotain mutta on arka tilaamaan netistä kun pelkää tekevänsä jotain väärin.
Tilausprosessin aikana postimaksut kasvoivat yllättäen moninkertaisiksi, ja sukulaiseni päätti jättää tilaamatta.
Ei siinä mitään. Mutta vaikka tilausta ei koskaan viimeistelty, päädyin jostain syystä Lightintheboxin postituslistalle. Sieltä pukkaa sähköpostia jatkuvasti. Olen jo viisi kertaa yrittänyt poistaa itseni listalta sähköpostissa olevien ohjeiden mukaan, mutta ei onnistu. Saamari sentään!
En KOSKAAN tilaa tuolta mitään, se on ihan selvä.
Up! Onko kukaan päässyt noiden postituslistalta pois????
Vain hyviä kokemuksia. Se, että et osaa nettishoppailla ei ole kaupan vika..
Laitahan palautetta kauppaan ongelmastasi.
Huijari verkkofirma ostin kengät hinta 33e +toimitus kulut 10,50+ kun paketti oli toimitettu perille terminaaliin tuli yllätyksenä 30 e tullimaksua elikkä tullimaksu melkein kenkien hinta. Älkää ostako LIghtintheboxista.
Mulla pelkkiä hyviä kokemuksia! (Kallein ostos n. 80€) olen tilauksen yhteydessä ostanut lisäpalvelun, eli jos pakettini jää tulliin ja joudun maksamaan tullumaksuja, niin Lightinthebox maksaa minulle summan takaisin, kunhan lähetän liitteinä maksamani tullimaksut. Aina ovat palauttaneet maksut. Ja kyseinen lisäpalvelu on jotain euron luokkaa muistaakseni..
Itsekin tässä jännään, tuleeko tilaamani tuotteet ja milloin. Ostin sieltä siis pari mekkoa barbille (upeita mekkoja, en ole missään muualla nähnyt sellaisia!) ja hintaa ei tullut kuin 16e. Olisi tehnyt mieli ostaa useampiakin mekkoja mutta tosiaan, kun en luotettavuudesta oikein tiedä niin en uskaltanut laittaa rahaa niihin enempää.
Paketti on lähetetty viime kuun lopulla (muistaakseni 29. päivä) ja se luvattiin toimittaa 10-20 päivässä. Tässä sitä odotellaan että tuleeko vai ei. Oikeastaan minua taitaisi jäädä harmittamaan enemmän puuttuvat mekot kuin tuo rahasumma koska ne mekot olivat tosiaan mahtavia.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 00:36"]
on tilaisn tavaran, loppu varastosta, pitäisi palauttaa mulle rahat olen nyt odottanut aika tasan 1.5kk.
Jakuvasti tuli ekana eri juttuja että mitä piti tehdä, alko palaa siihen firmaan hermot, suoraan vittuilin niille, että kun saan (sain) toisen tavaran minkä tilasin sama onko se ok ja palautuksen mikä oli loppu ja ei tilata, en halua koskaan olla sen firman kanssa missään tekemisissä.
Kumma että menee heti kortilta rahat ja ei ole palautus tullut 1.5kk
Ja muutekin kun tilaa että tulee tuolta päin ollu aika sekundaa, vaikka on halpaa ja sit jos on reklamaatio erittäin hakalaksi tehty ellei mahdottomaksi, en tilaa enää kun euroopasta.
Käsittääksini tavarat tulee Taiwanista, ja on Amerikkalainen omistaja
Tilin asetuksissa on että ei mainoksia niitä tulee jatkuvasti sähkäriin, en saa millään että eivät lähettäisi.
[/quote]
Tulevat kyllä, mutta kestää pitkään. Saattaa olla että kesti kaksikin kuukautta ennen kuin tulevat.