Lightinthebox-verkkokauppa
Onko kellään kokemusta kyseisestä verkkokaupasta? Erityisesti palautusprosessia koskevat kommentit saattaisivat auttaa tilannettani paljon.
Ensinnäkin, jos joku on täältä jotain kalliimpaa tilaamassa, kehoitan noudattamaan ihan yleistä varovaisuutta. Sivusto näyttää luotettavalta, luin itsekin läpi tilausta koskevat ehdot ja toimitusajat, enkä nähnyt yhdenkään asian olevan pielessä. Silti, oma tapaukseni tuntuu nyt olevan ihan omaa luokkaansa, ja hieman alkaa huolettaa mitä tästä on tulossa.
Tilasin siis ystäväni kanssa asukokonaisuuksia noin sadalla eurolla postikuluineen. Heti alussa ilmeni muutama huolenaihe, kun verkkomaksu ei hyväksynyt toista pankkikorttiani, ja pyysi yrittämään uudelleen. Ja tässä ei ollut kyse siitä, että kortilla ei olisi ollut riittävästi rahaa. Saatuani viimeisen kortin toimimaan kävin sattumalta vierailemassa omalla tililläni. Myös toiselta pankkikortilta samaan tilaukseen yritetyt maksut oli merkitty ominaan, ja ne olivat tilassa "Odotetaan". Olin siis yhtäkkiä tilaamassa kolme erää samaa sadan euron tilausta.
Toisekseen, luin keskustelupalstoja ja aloin huolestua sekä toimitusajasta että yrityksen saamasta palautteesta. Olen melko nuori, enkä halunnut ottaa riskiä että laittaisin rahani verkkokauppaan, josta tulisi tyhjä paketti tai parhaimmillaan ei pakettia ollenkaan. Halusin perua tilaukseni, joka piti lähettää vasta 29.1. eli noin seitsemän päivän päässä tästä viestistä. Asiakaspalvelusta sanottiin, että he voivat perua sen, mutta saan vain 50% hinnasta takaisin koska tuote on räätälöity. Soitin suomen kuluttajaneuvontaan, ja he sanoivat, että koko summa pitäisi saada postikuluineen, koska en ole antanut sivustolle mittojani eikä tuotettani ole lähetetty. No, Lightinthebox:n asiakaspalvelu "ratkaisi" peruutuspyyntöni, ja keskusteluviesteistä huolimatta toimitti tilaukseni. Olin siis nimenomaan sanonut, että tuotteitani en halua ja varmistin peruutuksen moneen kertaan. Tästä huolimatta nyt siis odottelen pakettiani, josta en tiedä tuleeko tyhjänä vai täytenä, ja maksan rahtikuluista vielä noin 20-30 euroa.
Onko muilla siis kokemuksia kyseisestä verkkokaupasta? Miten toimitte palautustilanteessa? Saitteko koskaan rahojanne takaisin?
Kommentit (125)
Itse olen tilannut nyt muutaman kerran vaatteita viime syksyn aikana ja kaikki on mennyt hyvin. Reilu viikko niin paketti saapui Suomeen ja tullauksen jälkeen tuotiin ovelle jo seuraavana päivänä. Tosiaan ei kannata käyttää heidän omaa maksullista tullauspalvelua vaan tee se mieluummin itse! Palautuksia en ole tehnyt ja niissä tuntuu palvelu tökkivän todella pahasti, joten olen kokenut helpommaksi vain myydä loput tuotteet eteenpäin :)
Okei, en kyllä tilaa tuolta yhtään mitään näiden kommenttien jälkeen.
LightInthebox, saatte syyttää tästä paskaa palveluanne, asiakaspalveluanne ja paskoja "takuu"ehtoja. Onneksi tämä ketju, kuten muut vastaavat tulevat ensimmäisiksi hakukoneen osumissa :D
Onko kukaan saanut peruttua noiden paskatulvaa sähköpostiin? En edes tilannut mitään, sillä vielä viimehetkellä luin puljusta ja päätin unohtaa koko jutun. Nyt sieltä tulee spammia tuutin täydeltä, eikä unsubscribeä löydä ja noiden sivuilla seikkailu on yhtä helvettiä.
T: toi edellinen
Ite tilasin ekan kerran laukun (4,80e) ja paidan (5,80e). Paidasta ilmoittivat noin viikon jälkeen tilauksesta että on loppunut varastosta ja että vuorokauden sisään rahat paidasta ovat mun "omilla sivuilla", josta ne voin joko siirtää pankkitililleni tai käyttää muihin ostoksiin verkkokaupassa. No, rahat olivat 2 vuorokauden päästä näkyvillä omilla sivuillani ja yllätyin positiivisesti vaikka ylittyikin yhdellä päivällä annetusta ajasta. Päätin käyttää palautetut rahat muihin tuotteisiin (3 huivia) jotka sain sillä 5,80 eurolla. Laukku tuli kuukaudessa ja olin hyvin tyytyväinen. Vastasi täysin kuvaa. Huivit tulivat 2 viikossa ja kaikkiin kolmeen olen totaalisen rakastunut. Oma neuvoni onkin, että tilatkaa halpoja asusteita joissa ei tarvitse arvailla kokoja. Ja pitäkää kertatilaukset alta 22 eurossa niin ei tule tullimaksuja yllätyksenä. Vaatteita en uskalla tilata enkä kenkiä, mutta seuraavaksi ajattelin kokeilla onneani korujen kanssa. Aina kannattaa olla varovainen kun Kiinasta tilailee.
Alissa ensimmäinen ostos ja heti kopioitiin kortti, Lightinthebox "kadottanut" lähetyksen lupasivat laittaa uuden saapa nähdä tuleeko koskaan tämäkään perille. En suosittele kumpaakaan jos haluaa ikävyyksiä ostakaa ihmessä sitten. Kerta kummassakin riitti.
huijattu kirjoitti:
Huijari verkkofirma ostin kengät hinta 33e +toimitus kulut 10,50+ kun paketti oli toimitettu perille terminaaliin tuli yllätyksenä 30 e tullimaksua elikkä tullimaksu melkein kenkien hinta. Älkää ostako LIghtintheboxista.
Tässä ei tapahtunut mitään huijausta, itse et tajunnut tullirajaa 22€ jonka jälkeen tulee lisämaksuja :-) helppo se on muita syyttää.
Ja en ole tilannut kys. puljusta mitään enkä tilaakkaan.
No olen tilannut ja ollut ihan tyytyväinen.
Hinnat nyt on vähän mitä sattuu, mutta lisäävät kyllä verot ja tullin pyydettäessä suoritukseen. Sitten vaan pakettia odottamaan. Ja itse olen kierrättänyt rahat paypalin kautta, enkä antanut luottokorttia.
Tilasin naamiaisasun tyttärelle, tai miksi tuota sarjakuvahahmoksi pukeutumisharrastusta nyt nimitetäänkin. Tyttö on kokoa S, mutta tilasin L-koon. Osaan sen verran ommella, että jos olisi ollut jätti-iso asu, niin isoa voi pienentää, naftista on vaikeampaa saada isompaa. No, asu sopi sellaisenaan. Ei kuten hansikas, mutta sen verran hyvin ettei korjailua tarvittu.
SammyDressistä olen tilannut myös, ei valittamista. Tosin yksi tilaamistani mekoista oli loppunut valikoimista, joten olivat laittaneet ihan kysymättä mukaan toisen tuotteen. Ihan sama.
Koska jos haluaa hyvää ja haluaa varmistua siitä että tuote on mieluinen, se pitää hankkia jostain missä pääsee kokeilemaan sitä. Kiinasta tilatessa pitää ottaa huomioon että voi saada ihan mitä tahansa ts. älä osta enempää kuin mitä olet varautunut menettämään.
Tilasin pari vuotta sitten juhlamekon, ei ollut sopiva päällä (ilmoitetut mitat eivät siis pitäneet paikkaansa). Pari sähköpostia piti vaihtaa, kuva jossa näkyi että mekko ei sovi, sit takaisin lähetys ja rahat tuli takaisin. Kaikki meni ok :)
Minä en tilaa mitään, mikä tulee kauempaa kuin Saksasta tai Briteistä. Ja jos tilaa EU:n ulkopuolelta, niin tullimaksuihin pitää varautua.
olen tilannut pienempiä (alle 21 e ) alvivapaita ja tullittomia juttuja. Kaikki ovat tuleet perille, tosin välillä menee kauan, välillä vähemmän kauan.
Lisäksi olen kolme kertaa tilannut juhlamekon tuolta. Sellaisen, että tulee tullimaksut yms. Se on ihan omaa tyhmyyttä js tilaa Kiinasta ja "yllättyy" tulli ja veromaksuista. Oli kauppa mikä tahansa niin se ei huijaa. Suomen valtio on tässä ainoa syypää. :).
Itse toimitukset ovat olleet moitteettomat. Tavara on tullut alle viikossa (vaikka siis ei varastokamaa vaan ommeltu tilauksesta). Yhden kuorman missasin, saapumisilmo oli tullut netpostiin, samaan aikaan tuli laatikkopostiin tekstari ja oletin, että viesti on sama enkä avannut netpostia. Myöhemmin huomasin, että ohoh, hame oli ja meni... LAitoin viestin LTBhen että en ole pakettia saanut ja laittoivat uuden, joka taas tuli alle viikossa. Siinä kohtaa kyllä meitin, että heillä varmaan on nähty ettei minua ole tavoitettu.. Osasin sitten netpostia kytätä Seuraavassa toimituksessa.
Hinta-laatusuhde tilatuissa mekoissa on todella hyvä!! Kun tulleineen saa 150 e juuri oikean näköisen ja värisen hameen, jossa on vuorta ja jämäkkyyttä ja kerroksia niin ei voi olla kuin tyytyväinen!! Yhdessä hameessa oli yksi hakanen väärinpäin, siitä kun reklamoin hyvittivät USD 30 e. TEinit, joille hameet olen tilannut ovat olleet ihan onnensa kukkuloilla, on käynyt flaksi että sopii.. Olen kuitenkin aina varoittanut, että voi olla ettei ole sopiva..
Olisin aika monta kauppaa joutunut kiertämään ennenkuin olisin tuollaisen napakymppihameen (oikea väri jne) löytänyt kummallekkaan..
Ityse olen joka tilauksessa miettinyt, että saa nähdä mitä saa, ei kannata toivoa liikaa. Kiinalainen laatu jne... Olen joka kerta yllättynyt positiiviesti. Sinne kun kommunikoi niin välillä vastassa on guugle translate, mutta sekään ei yllätä, onhan kyseessä kiinalainen firma. Jos joku hame olisi ollu tätysin huono olisin varmaan ennemmin laittanut huutikseen itse myyntiin kuin alkanut palautusrumbaan..
Se on kakka, että 1.5.2016 alkaen DHL veloittaa vaikka hoitaisi itse tullauksen. Näin ollen tilaukseen tulee se 20-30 e lisämaksua tullin ja veron lisäksi. Pitää tarkkaan miettiä, kannattaako tuolla hinnanlisäyksellä enää tilata
Kaikki pelasi hyvin aina siihen asti kunnes tilasin langattoman kamerajärjestelmän joka ei toiminut.Asiakaspalvelu pyysi lähettämään tuotteen takasin ja palautuksen hyväksymisen jälkeen he palauttaisivat maksamani rahat. Postimaksun palautuksesta he maksoivat heti mutta sitten ongelmat alkoivat. Siellä maksut ja palautuksen menevät ihan sekaisin ja erinäisiä selityksiä siitä että eivät voi palauttaakkaan rahoja on tullut mitä en ymmärrä .
Heillä ei ole alkuperäisen mallista / hintaista tuotetta enään myynnissä joten eivät voi uutta tuotettakaan lähettää.
Nyt selitykset on jo sellaisia että olen heille jo velkaa kun sillä reskontra sekoilee.
Paree unohtaa koko firma ettei 114 e saatava kasva velaksi enempää
ÄLKÄÄ LUOTTAKO TÄHÄN Lightningthebox verkkokauppaan yhtään.
Olen tilannut monesti eikä ole valittamista. Toimitus on ollut nopeaa ja tuotteet hyviä. Palauttamaan en ole joutunut kertaakaan, joten siitä ei ole kokemusta.
Mä oon tilannut monesti miniintheboxista, joka on samaa puljua lightintheboxin kanssa. Joskus jäi joku eyelineri saamatta ja laitoin sähköpostia puuttuneesta tuotteesta, niin seuraavana päivänä palauttivat rahat tuotteesta. Viimeisin tilaus lähti kolmena pakettina ja yksi niistä on edelleen matkalla. Laitoin taas viestiä ja seuraavana päivänä tuli viesti takaisin, että lähettävät kuriiripalvelulla uudet tuotteet.
Tää on yleistä näiden kinkkinettikauppojen kanssa että asiakaspalvelu yms on täysin satunnaista. Toiset saa hyvää palvelua ja hyvälaatuisia tuotteita ja nopeen toimituksen, toisilla ei mikään suju. Riippuu näköjään ihan kuka siellä on milloinkin töissä.
Itse tilasin DressLilystä edullisen takin, alkoi vähän kuumotella kun luin kommentteja että jengi oli jopa vuoden saattanut odotella kamaa jota ei koskaan tullutkaan. No, tulihan se 3kk päästä, täysin paskaa laatua ja tosi omituisesti ommeltu, ei sitä voi kenellekään edes myydä. Mutta en ole pettynyt, osasin odottaa tätä koska halpa.
Kannattaa AINA ennen tilaamista lukea muiden kokemuksia ja niiden perusteella sitten punnita lähteekö näihin arpajaisiin mukaan. Toivottavasti ap selviää toi sun tilanne :/
Tilasin joululahjaksi tuotteen lightinthebox-verkkokaupasta n. 2 viikkoa ennen joulua express-kuljetuksella (2-4 arkipäivää maailmanlaajuisesti) varmistaakseni, että tuote ehtii.
6 arkipäivää myöhemmin otin asiakaspalveluun yhteyttä ihmetellen, miten minulla näkyy ettei tuote olisi vielä edes lähetetty. Ja että maksoin kuitenkin 12 € ylimääräistä nimenomaan kuljetuksesta. Sain vastauksen, että ovat unohtaneet ilmottaa, että tuotteen lähetys on viivästynyt. Hyvitykseksi halusivat antaa 6 € ilmaista shoppailurahaa, jonka voisin käyttää, jos ostosteni saldo on vähintään 12 €.
Kirjoitin heille viestin, että haluan kuljetuksesta maksamani rahat takaisin, enkä heidän tarjoamaansa hyvitystä.
Muutaman päivän päästä tuli vastaus, että valitettavasti tuote on loppunut varastostamme emmekä enää myy kyseistä tuotetta. Olin niin äimänkäkenä, etten tiennyt mitä vastata.. Lisäksi, rahat eivät palaudu maksukortille/tilille automaattisesti, vaan ne pitää erikseen hakea takaisin. En suositele. Huono ensimmäinen kokemus kyseisestä verkkokaupasta, enkä aio käyttää enää. Toki ymmärrän, että kaikkea voi sattua, mutta asioiden hoitaminen tuntui huolimattomalta.
Tilasin lopulta kyseisen tuotteen Amazonilta. Vaikka aikaväliarvio tuotteen saapumispäivästä oli pitkä, se tuli kotiin pari päivää ensimmäisen arvioidun saapumispäivän jälkeen.
Ei kannata tilata. Jos joudut maksaa verot ja tullauksen ja kun ovatkin lähettäneet rikkinäisen tai väärän tuotteen, palautat ne niin et saa rahoja takaisin! Jos maksoit paypalin kautta voit saada osan. En suosittele.
Tilasin Lightintheboxista n.30€:lla sisustustuotteita. Kaikissa tuotteissa luki, että lähetetään Euroopan varastosta Hollannista.
Tuotteet saapuivat 2,5 viikossa, nopeammin kuin odotin, tilauksen yhteydessä kehoitettiin varautumaan noin kuukauden toimitusaikaan. Tuotteet lähetettiin kolmessa erässä, yhden paketin Posti toi kotiovelle ja kaksi piti hakea Postin toimipisteeltä.
Laadultaan tuotteet kuvanmukaisia, olen tuotteisiin ja toimitukseen tyytyväinen.
Ehkä huonoin kokemukseni nettikaupasta. Useamman tunnin yrittänyt saada palautusta aikaiseksi mutta linkit on vain linkkejä ei mihinkään.
En suosittele kenellekkään. Tilasin vain 2e tuotteen eikä sitäkään koskaan tullut perille. Laittoivat vain copy pastella jonkun toisen nimellä olevan viestin jossa luki englanniksi että tilaus on viivästynyt ja samaa asiaa sanoivat 3 kertaa ennen tuota kun valitin. Olen aikaisemminkin kyseiseltä sivulta tilannut vaatteita joskus muutama vuosi sitten ja niidenkin kanssa meinasi olla ongelmia kun jouduin palauttamaan vaatteet takaisin. Jonkun kuukauden väännön jälkeen sain rahani takaisin mutta en postikuluja jotka he lupasivat maksaa.