Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lightinthebox-verkkokauppa

Vierailija
22.01.2014 |

Onko kellään kokemusta kyseisestä verkkokaupasta? Erityisesti palautusprosessia koskevat kommentit saattaisivat auttaa tilannettani paljon.

Ensinnäkin, jos joku on täältä jotain kalliimpaa tilaamassa, kehoitan noudattamaan ihan yleistä varovaisuutta. Sivusto näyttää luotettavalta, luin itsekin läpi tilausta koskevat ehdot ja toimitusajat, enkä nähnyt yhdenkään asian olevan pielessä. Silti, oma tapaukseni tuntuu nyt olevan ihan omaa luokkaansa, ja hieman alkaa huolettaa mitä tästä on tulossa.

Tilasin siis ystäväni kanssa asukokonaisuuksia noin sadalla eurolla postikuluineen. Heti alussa ilmeni muutama huolenaihe, kun verkkomaksu ei hyväksynyt toista pankkikorttiani, ja pyysi yrittämään uudelleen. Ja tässä ei ollut kyse siitä, että kortilla ei olisi ollut riittävästi rahaa. Saatuani viimeisen kortin toimimaan kävin sattumalta vierailemassa omalla tililläni. Myös toiselta pankkikortilta samaan tilaukseen yritetyt maksut oli merkitty ominaan, ja ne olivat tilassa "Odotetaan". Olin siis yhtäkkiä tilaamassa kolme erää samaa sadan euron tilausta.

Toisekseen, luin keskustelupalstoja ja aloin huolestua sekä toimitusajasta että yrityksen saamasta palautteesta. Olen melko nuori, enkä halunnut ottaa riskiä että laittaisin rahani verkkokauppaan, josta tulisi tyhjä paketti tai parhaimmillaan ei pakettia ollenkaan. Halusin perua tilaukseni, joka piti lähettää vasta 29.1. eli noin seitsemän päivän päässä tästä viestistä. Asiakaspalvelusta sanottiin, että he voivat perua sen, mutta saan vain 50% hinnasta takaisin koska tuote on räätälöity. Soitin suomen kuluttajaneuvontaan, ja he sanoivat, että koko summa pitäisi saada postikuluineen, koska en ole antanut sivustolle mittojani eikä tuotettani ole lähetetty. No, Lightinthebox:n asiakaspalvelu "ratkaisi" peruutuspyyntöni, ja keskusteluviesteistä huolimatta toimitti tilaukseni. Olin siis nimenomaan sanonut, että tuotteitani en halua ja varmistin peruutuksen moneen kertaan. Tästä huolimatta nyt siis odottelen pakettiani, josta en tiedä tuleeko tyhjänä vai täytenä, ja maksan rahtikuluista vielä noin 20-30 euroa.

Onko muilla siis kokemuksia kyseisestä verkkokaupasta? Miten toimitte palautustilanteessa? Saitteko koskaan rahojanne takaisin?

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Pitihän se taas tehdä. Olen aiemmin tilannut, useamminkin, kamaa tästä puljusta ja tavarat ovat tulleet sen odotetun 30-45pv kuluessa. Nyt kuitenkin tilasin uuden puhelimen ja maksoin siitä express toimituksen jolla luvattiin toimitus 4-5 työpäivän sisällä. Tämä toimituksen nopeus oli tällä kertaa ratkaiseva tekijä kauppojen synnylle. No nyt on mennyt jo kuukausi ja tavaraa ei näy ja asiakaspalvelu pahoittelee mieliharmia ja kehoittaa odottamaan. Luettuani täältä kokemuksia tulin siihen tulokseen ettei pulju oikeasti yritäkkään toimittaa tavaraa nopeasti vaan se on keino sitouttaa ihmiset kauppaan. Vaatimuksiini kaupan perumisesta pulju vastaa "pahoittelemme mielipahaa", toimittajan mukaan tavara toimitetaan kun tullimaksut on suoritettu(?). Siis hä? Minkä tullimaksut? Tavarasta ei ole tuloilmoitusta, lähetys seurannan mukaan tavara on lähtenyt(?) sisältäen lentokoneenkuvan, vaan ei ole saapunut minnekkään. Onkohan kiinassa pudonnut lentokone vai menikö luuri Hui Lai Leen käyttöön vai mitä. 

No eräänlainen nettihuijaus tämäkin toimitustavan aiheeton lisämaksu ja oppirahat on näköjään maksettava, vaan ei enää tälle yhtiölle. 

Vierailija
82/125 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai muka expresstoimitus kirjoitti:

Noniin. Pitihän se taas tehdä. Olen aiemmin tilannut, useamminkin, kamaa tästä puljusta ja tavarat ovat tulleet sen odotetun 30-45pv kuluessa. Nyt kuitenkin tilasin uuden puhelimen ja maksoin siitä express toimituksen jolla luvattiin toimitus 4-5 työpäivän sisällä. Tämä toimituksen nopeus oli tällä kertaa ratkaiseva tekijä kauppojen synnylle. No nyt on mennyt jo kuukausi ja tavaraa ei näy ja asiakaspalvelu pahoittelee mieliharmia ja kehoittaa odottamaan. Luettuani täältä kokemuksia tulin siihen tulokseen ettei pulju oikeasti yritäkkään toimittaa tavaraa nopeasti vaan se on keino sitouttaa ihmiset kauppaan. Vaatimuksiini kaupan perumisesta pulju vastaa "pahoittelemme mielipahaa", toimittajan mukaan tavara toimitetaan kun tullimaksut on suoritettu(?). Siis hä? Minkä tullimaksut? Tavarasta ei ole tuloilmoitusta, lähetys seurannan mukaan tavara on lähtenyt(?) sisältäen lentokoneenkuvan, vaan ei ole saapunut minnekkään. Onkohan kiinassa pudonnut lentokone vai menikö luuri Hui Lai Leen käyttöön vai mitä. 

No eräänlainen nettihuijaus tämäkin toimitustavan aiheeton lisämaksu ja oppirahat on näköjään maksettava, vaan ei enää tälle yhtiölle. 

Siellä tilattavassa maassa on myös tulliyritykset ja ne varmasti veloittavat oma kustannukset. Vai meinaatko, että he tekevät työnsä ilmaisiseksi?

Suomessa on myös oma tulli, josta menee tulli- ja alv-maksut 22€ ylittävältä osalta.

● "LightInTheBox tulli ja verot:

Uusimpien tietojen mukaan kaikki yli 22€ arvoiset LightInTheBox tilaukset toimittaa DHL-kuriiripalvelu. DHL käyttää näissä tilauksissa omaa tullauspalveluaan, jonka hinta on huomattavasti korkeampi kuin yksityishenkilön itse tekemä tullaus. Kannattaa jakaa tilaus useampaan pienempään tilaukseen tai tilata muista Kiinakaupoista."

https://opastaja.com/lightinthebox-kokemuksia/

● "Lähetystä Kiinasta joutuu joka tapauksessa odottelemaan pitkään joten on melko turhaa maksaa muutaman päivän säästöstä. Jos välttämättä haluat nopeuttaa toimitusta niin tässä tapauksessa valitse toimitustavaksi mikä muu tahansa kuin UPS tai DHL Express. Nämä kuriiripalvelut pakottavat suomalaiset asiakkaat käyttämään heidän omaa tullauspalveluaan (huolintapalvelu) tai laskuttavat järjettömän ”palvelumaksun” itse tehdystä tullauksesta. DHL Express -lähetyksestä joudut maksamaan vähintään 20€ huolintamaksun ja UPS perii 39 euron lisämaksun vaikka tekisit tullauksen itse. Airmail-lähetysten tullauksen voi tarvittaessa siis tehdä itse ilmaiseksi."

http://www.maksukamu.com/tilaaminen-kiinasta-suomeen/

Lukekaa nyt hyvät ihmiset ENNEN tilausta netistä tietoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai muka expresstoimitus kirjoitti:

Kuriiritoimitusten palvelumaksut – Varoitus!

Jos tilaat ensimmäistä kertaa ETA-alueen ulkopuolelta kuriiripalvelun toimittamana, sinulle tulee todennäköisesti yllätyksenä näihin liittyvät huolinta- ja/tai palvelumaksut. Kuriiripalveluita ovat mm. UPS ja DHL. Paketin toimittamiseen käytetään kuriiripalvelua jos toimitustavassa on kerrottu yrityksen nimi mutta joskus myös erilaiset pikatoimitukset (Express, Expedited, Courier) kulkevat kuriirin kyydissä vaikka nimeä ei olisi mainittukaan.

Kuriiripalveluiden perimä huolintamaksu tarkoittaa käytännössä lähetyksen tullaukseen liittyviä kuluja eli kuluja jotka lisätään itse arvonlisäveron ja mahdollisen tullimaksu päälle. Turhauttavinta asiassa on se että vaikka tekisit tullauksen itse, joudut silti maksamaan korkean palvelumaksun (aka. hallinnointikulut)!

http://www.maksukamu.com/tulli-alv-laskeminen/

Vierailija
84/125 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ostin sieltä jonku puhelinkuoren ja ja tuli ajallaan eikä mitää ongelmii mutta saattaa johtua siitä ku se oli 7€

Vierailija
85/125 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tuolta kigurumipyjaman. Maksuvaiheessa tuli jokin mystinen virhe. Sivusto ilmoitti ettei tilaus mennyt läpi.

No, tein tilauksen uudelleen. Tässä vaiheessa tuotteen hinta oli hieman noussut. Kyse oli muutamasta eurosta, joten en välittänyt tästä suuremmin. Uusi tilaus meni onnistuneesti läpi, mutta tililtä näkyi myöhemmin menneen kaksi veloitusta.

Yritin asiaa selvittää asiakasplavelun kanssa,mutta kiistivät tuplaveloituksen ja ilmoittivat ongelman olevan asiakkaan puolella.

Pyjama saapui reilun parin viikon kulutta ja yllätyksekseni n. viikko tästä postiin saapui toinenkin pyjama. Tuotteet olivat ihan kuvatunlaiset, mutta tuo maksuselkkaus jätti epäluotettavan kuvan enkä uusia tilauksia ole enää tehnyt.

Vierailija
86/125 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa huonoa palvelua ko firmasta.  paketti nyt " matkalla "  yli 2 kk ja aina syyttävät kuriiria. 

höpö höpö.  ostakaa muualta. 

Vierailija
87/125 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tytölle valokengät ja kengät tuli kyllä mutta olivat pienet ja palautin ne ja maksoin itse postikulut n.19e. Ja tuli ilmoitus että heillä ei ole isompaa kokoa. Pyysin siis rahani takaisin. Aika monta viestiä laitoin ja paypalin kautta sanoivat palauttavansa rahat myös postikulunikin... Visa kortille oli palautunut kenkien hinta postikulut sitte kaiketi paypalin kautta.

Vierailija
88/125 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tilakko tästä virmasta mitään, jos tavara ei mielytä ja haluat palauttaa joudut postimaksun maksamaan itse 40,- ja olet vielä maksanut tullimaksut yli 40,-  palauttavat vain itse tuotteen hinnan.

tilaan vain virmoista jossa palautus on ilmainen.

Vierailija
89/125 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama! Jestas, jos joku kertois, miten nää krääsät saa palautettua... PRKL!

Vierailija
90/125 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olen tilannut yhden tuotteen, minulle tuli viestiä " Haluaisimme ilmoittaa sinulle, että yksi tai useampi tilaamistasi tuotteista on lähetetty. Paketin yksityiskohdat löydät alapuolelta. " mutta numeroni olen vaihtanut miten saan selville että tuotteeni on tullut

Vierailija
91/125 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele kyseistä verkkokauppaa, ellet sitten ole kokoa xs-s.

Kengätkin ovat tavallista pienemmät. Kokoni on 40-41. Tilasin kengät kokoa 43, mutta nekin oli liian pienet.

Tuotteiden palautus on tosi hankalaa, jos edes onnistuu.

Wish verkkokaupasta taas kengät tilanneena, koko oli juuri oikea.

Vaatteita en tuolta ole tilannut.

Vierailija
92/125 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannut muutaman kerran. Nyt kyllästyttää jatkuvasti toistuvat ale/super/hyper/specially for you -tarjoukset Maili tukkeessa kohta. Peruutuksen tehnyt kymmeniä kertoja. EN ENÄÄ KOSKAAN halua teiltä lisäinfoja. Lie sitä, että kalastelevat tietoja, mikä mailiosoite aktiivinen

Vierailija
93/125 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaaliajassa saa tilattua. Salamanisku aiheuttavat tilauksiin häröjä, muuten Ok to8mitusajat.

Vierailija
94/125 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaus 2 shortsia todella isoa kokoa XXXXXL se mitä tuli oli tuskin XL.

Muijalle mekko piti olla XXXL se mikä tuli oli tuskin L..

Jne..

Empä tuolta tilaa mitään isoa, normikokosille varmaan löytyy.

Vierailija
95/125 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odottanut jo pari kuukautta tilaustani, jonka olen maksanut. Tuskin tulee.

Vierailija
96/125 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin 3 vuotta sitten häämekkoni. Oli täydellinen. Mekko, sen väritys / koristelu vastasivat täysin kuvaa.

Mekko tuli muistaakseni noin kuukaudessa kotiovelle.

Vierailija
97/125 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
98/125 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
99/125 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tilata just takin, mut jänistin.. Uskaltaako? Maksais n. 50 €. Tulisko se vasta keväällä? :D

Vierailija
100/125 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin muutama viikko sitten tytölle merenneitopyrstön ja rihkamakoruja. Toimitustavoissa ei ollut vaihtoehtona valita mihin paketti saapuu. Ainoastaan vaihtoehto pikatoimituksesta. Tänään sain s.postiin ilmoituksen että paketti on saapunut toimitukseen ja nyt ois kiireesti varattava noutoaika linkistä tai paketti lähtee takaisin. Ei mitään tietoa mistä paketin voisi noutaa, vain linkki. Lähettäjänä vaikuttaa olevan Lightinthebox, en siltikään uskalla tarkastaa linkkiä.

Saas nähdä ottaako mikään taho yhteyttä. Tarkastin kuvakaappauksesta tilauksen, postimaksu maksettu ja erittelyssä näkyi myös tullivakuutus maksetun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän