Päiväkodit teki järkipäätöksen ja poisti kaurajuoman lasten ruokavaliosta, toivottavasti kodeissa seurataan esimerkkiä
Kotkalaisissa päiväkodeissa ei enää tarjota kaurajuomaa lapsille yhtenä ruokajuomavaihtoehtona. Se sisältää maitoa enemmän hiilihydraatteja ja vapaata sokeria, sen proteiinipitoisuus on alhainen, ja sen sisältämät sokerit voivat edistää hampaiden reikiintymistä. Se ei sovi myöskään keliaakikoille
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuraa koko tuote. En tajua kuinka joku voi laittaa sitä edes kahviin.
Maun vuoksi sitä laitetaan kahviin. On monen, minä mukaanlukien, paljon parempaa kahvissa kuin lehmänmaito.
Väärin. Kauramaito poistettiin yleisestä käytöstä ja sen, kuten muidenkin erikoisruokavaliotuotteiden saaminen edellyttää lääkärin lausuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maun vuoksi sitä laitetaan kahviin. On monen, minä mukaanlukien, paljon parempaa kahvissa kuin lehmänmaito.
tökerö lauserakenne: on monen.. ..paljon parempaa
Vähän outoa alunperinkään ottaa sitä juotavaksi lapsille. Kyllä meistä jokainen saa juoda mitä haluaa kotonaan.
Maitoa en ole käyttänyt 43vuoteen, kun on maitoproteiinisietämättömyys. Joten mä olen ollut tyytyväinen tähän kaurajuoma-asiaan. Ajatuksena, että kotimaisuusaste voisi olla sata prossaa. vrt. soija-, manteli-, riisi- yms juomat.
Saako mun 75-vuotias isä yhä laittaa sitä kahviinsa vai pitääkö se poistaa hänen ruokavaliostaan?
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitapa linkki, ap!
AIKUISENA ihmisenä OSAAT etsiä ihan ITSE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tökerö lauserakenne: on monen.. ..paljon parempaa
No niin on, kun siitä jäi vahingossa sana "mielestä" välistä pois, ja näitä ei pääse jälkikäteen enää editoimaan.
Piti siis olla "on monen, minä mukaan lukien, mielestä parempaa"
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Kauramaito poistettiin yleisestä käytöstä ja sen, kuten muidenkin erikoisruokavaliotuotteiden saaminen edellyttää lääkärin lausuntoa.
Hyvä vaan että poistettiin mutta saihan siitä joku viherpiiperö hirvittävät kilarit kun heidän mössömussu miltei nepsy syö vain kasvisperäisiä kun äiti on niin päättänyt.
Kauramaitokahvi on aivan hirveää kuraa vähän kun se juustoton Creme Bonjour..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitapa linkki, ap!
AIKUISENA ihmisenä OSAAT etsiä ihan ITSE!
Mikäli typerään aloitukseen ei ilmesty linnkiä, aloitus on disinformaatio, saatana.
PerusJuntti se vaan aloitti taas aamun kusettamalla.
Kaurajuomahullulla taas vaikeaa 😆
Vierailija kirjoitti:
Ap, linkki unohtui!
laita hakusanoiksi Kotka, kaurajuoma ja päiväkoti niin johan tärppää!! (Vinkkinä, kyseessä Ylen juttu)
Miksi öyhöttäjät ei jostain syystä ikinä osaa laittaa lähteitä väittämiinsä..? 🤔
Ap on täysin kujalla! Useampi kaurajuoma on gluteeniton (lue pakkaus) ja sopii siten keliakiaa sairastavalle tai muuten herkkävatsaiselle. Suomessa juotetaan lapsille (rasvatonta) maitoa enemmän kuin laki sallii ja diabetes on todella yleinen sairaus. Kahdessa desissä rasvatonta maitoa on monta sokeripalaa.
Puoli litraa maitoa (jos keho sitä sietää) on se mitä suositellaan ja siihen kuuluu jugurtit, piimät ja muut. Nousee vieläkin verenpaine kun muistelee päiväkodin maitomaniaa. Piti keskuskeittiöön soittaa että lapsi sai juoda vettä ruokajuomana kuten kotonakin. Myöhemmin todettiin täysi maitoallergia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, linkki unohtui!
laita hakusanoiksi Kotka, kaurajuoma ja päiväkoti niin johan tärppää!! (Vinkkinä, kyseessä Ylen juttu)
Voi sua pientä määlyä. Jos sä väität jotain niin todistustaakka on sulla. Et kai vaan valehtele taas?
Niin, ap. Mitä asiaa sinulla onkaan?