Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lightinthebox-verkkokauppa

Vierailija
22.01.2014 |

Onko kellään kokemusta kyseisestä verkkokaupasta? Erityisesti palautusprosessia koskevat kommentit saattaisivat auttaa tilannettani paljon.

Ensinnäkin, jos joku on täältä jotain kalliimpaa tilaamassa, kehoitan noudattamaan ihan yleistä varovaisuutta. Sivusto näyttää luotettavalta, luin itsekin läpi tilausta koskevat ehdot ja toimitusajat, enkä nähnyt yhdenkään asian olevan pielessä. Silti, oma tapaukseni tuntuu nyt olevan ihan omaa luokkaansa, ja hieman alkaa huolettaa mitä tästä on tulossa.

Tilasin siis ystäväni kanssa asukokonaisuuksia noin sadalla eurolla postikuluineen. Heti alussa ilmeni muutama huolenaihe, kun verkkomaksu ei hyväksynyt toista pankkikorttiani, ja pyysi yrittämään uudelleen. Ja tässä ei ollut kyse siitä, että kortilla ei olisi ollut riittävästi rahaa. Saatuani viimeisen kortin toimimaan kävin sattumalta vierailemassa omalla tililläni. Myös toiselta pankkikortilta samaan tilaukseen yritetyt maksut oli merkitty ominaan, ja ne olivat tilassa "Odotetaan". Olin siis yhtäkkiä tilaamassa kolme erää samaa sadan euron tilausta.

Toisekseen, luin keskustelupalstoja ja aloin huolestua sekä toimitusajasta että yrityksen saamasta palautteesta. Olen melko nuori, enkä halunnut ottaa riskiä että laittaisin rahani verkkokauppaan, josta tulisi tyhjä paketti tai parhaimmillaan ei pakettia ollenkaan. Halusin perua tilaukseni, joka piti lähettää vasta 29.1. eli noin seitsemän päivän päässä tästä viestistä. Asiakaspalvelusta sanottiin, että he voivat perua sen, mutta saan vain 50% hinnasta takaisin koska tuote on räätälöity. Soitin suomen kuluttajaneuvontaan, ja he sanoivat, että koko summa pitäisi saada postikuluineen, koska en ole antanut sivustolle mittojani eikä tuotettani ole lähetetty. No, Lightinthebox:n asiakaspalvelu "ratkaisi" peruutuspyyntöni, ja keskusteluviesteistä huolimatta toimitti tilaukseni. Olin siis nimenomaan sanonut, että tuotteitani en halua ja varmistin peruutuksen moneen kertaan. Tästä huolimatta nyt siis odottelen pakettiani, josta en tiedä tuleeko tyhjänä vai täytenä, ja maksan rahtikuluista vielä noin 20-30 euroa.

Onko muilla siis kokemuksia kyseisestä verkkokaupasta? Miten toimitte palautustilanteessa? Saitteko koskaan rahojanne takaisin?

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut juhlamekon ja pari juhlamekon juhlavyötä/nauhaa http://www.jjshouse.com/fi:sta ja ainakin siihen verkkokauppaan olen tyytyväinen. Tosi hyvälaatuinen mekko ja tuotteet tulivat ja ajallaan!

2/125 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisa asiakkaamme,

Olemme pahoillamme ongelmasta ja myöhäisestä vastauksesta. Olisitteko ystävällinen ja kertoisitte tilausnumeron tai -numerot, niin voimme mahdollisesti vielä auttaa Teitä. Kiitos ymmärryksestä ja yhteistyöstä!

Ystävällisin terveisin,

LightInTheBox

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin itse tuotteita noin 90€:lla ko. nettikaupasta muutama viikko sitten. Tuotteet eivät vastanneet kuvausta, laatu on todella heikkoa eikä koot oikeastaan pidä millään lailla paikkaansa, vaikka tarkistin mitat. Paketti kesti tulla noin kaksi viikkoa luvatun 3-5 päivän sijaan. Lisäksi jouduin maksamaan tullimaksuja, joista ei mainittu maksun yhteydessä mitään. Maksu meni myös automaattisesti luoton (!) puolelta. Kun yritin palauttaa tuotteita, sivu pyysi ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, mistä pyydetään menemään omaan tilaukseen ja kerrotaan, että tuotteet voi palauttaa Eurooppaan (mutta minne???). Omista tilauksista sitten palautin jokaisen tuotteen yksitellen ja nyt odottelen asiakaspalvelusta osoitetta, johon palauttaa nämä tuotteet. Menettänyt olen hermoni jo useamman kerran yrittäessäni palauttaa ko pakettia nettikaupalle/firmalle. 

Välttäkää kuin ruttoa tätä nettikauppaa!

Vierailija
4/125 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tyttärelle 250€:n iltapuvun ja sekä toimitus, että tuote olivat ensiluokkaisia. Palautuksista en siis osaa sanoa...

Vierailija
5/125 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne! Tilasin tuotteita yli 90 eurolla, maksoin tullia 22 e...nyt yritän palauttaa tuotteita ja näyttää että joudun maksamaan yli 90 euroa palautuskustannuksia!!!! Tuotteet tulivat nopeasti, mutta palautus ei onnistu!!!!

Vierailija
6/125 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilasin kännykälle käsivarsikotelon, tuli siinä ajassa mitä lupasivat. tosin ostoksen arvokin oli alle 10e

Vierailija
7/125 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sujui kaikki hyvin, kun tilasin tuolta tuotteita. Tilauksessa luki, että toimitusaika on noin kuukausi, mutta tulikin jo alle 2 viikossa. Maksoin PayPalin kautta. Tuotekin oli hienompi ja laadukkaampi mitä kuvassa.

Vierailija
8/125 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin mekon konfirmaatiota varten, tarkistin ja mittasin koon moneen kertaan ja otin vielä vähän pienemmän koon kuin oma kokoni, tänään mekko saapui ja se oli yllätyksekseni hyvin isokokoinen :/ jos sivustolta tilaatte niin tehkää se ajoissa että ehditte vaihtaa..

Vierailija
9/125 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko tilasi mittatilauksena mekon joka saapui pian Kiinasta. Ihan oikean kokoinen, mallinen ja värinen. Eli ei ongelmia meidän tilauksessa, mutta olen lukenut myös huonoja kokemuksia kyseisestä sivustosta. 

Vierailija
10/125 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele kyseistä kauppa paikkaa. Itse tilasin verkkokameran. Toimitus aika paljon luvattua pitempi ja sain rikkinäisen tuotteen. Yhteyden ottojeni jälkeen lupasivat selvitellä asiaa ja siihen se sitten jäikin.

Ensimmäinen ja viimeinen tilaus kyseiselta huijarilta.

Vierailija
11/125 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tuotteita lightinthebox sivustolta, tuotteilla oli normaalia pidempi toimitusaika (20-30pv) joten päätin ottaa fast delivery (3-5 arkipäivää). Maksoin tuotteet ja jäin odottelemaan, meni viikko tuotteita ei näy missään. Ryhdyin selvittämään heidän sivustojen kautta missäköhän mahtaisi tavarani olla, mitään yhteystietoja sivustolla ei ole. Et voi ottaa kehenkään siellä yhteyttä, facebook sivut löytyvät mutta ei sielläkään ketään vastaa. Heillä on joku "livechat customer service" olen viikon yrittänyt saada sieltä jonkun kiinni ja joka päivä sama viesti "sorry were not available now". Älkää IKINÄ menkö tilaamaan tältä sivustolta mitään. Tähän loppuun vielä, heillä löytyi sivustoltaan kohta "omat tilaukset" josta pystyi hakemaan tuotteen seurantakoodin ja jonka pystyi syöttämään UPS:n sivuille (toimittavat ulkomailta tilatut tuotteet) jotta näkisin tuotteen sijainnin. Lightinthebox sivustolla tilaukseni "tilanne" kohdassa luki "Packed and sended" mutta USP:n sivustolla "Syöttämänne koodi ei ole käytössä" Eli täyttä huijausta KOKO SIVUSTO.

Vierailija
12/125 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin punaista kun tein tilauksen ja piti vahvistaa ostosta.en sitten vahvistanut kun huomasin että olis pitänyt maksaa etukäteen pankkikortilla.siihen en ryhdy enää koskaan siksi että on huonoja kokemuksia eräästä ravintolisä firmasta joka alkoi sysätä lisää tuotteita ja veloittivat tililtäni rahaa tosta vaan.otin yhteyttä pankkiin ja sain uuden pankkikortin ja pankki myös korvasi vahingon onneksi.mut näitä outoja nettikauppoja kannattaa aina varoa jotka haluavat rahat pois ennenkuin asiakas saa tavaransa.toivottavasti sulle käy hyvin kuitenkin.

Vierailija
13/125 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 18:38"]

Minä näin punaista kun tein tilauksen ja piti vahvistaa ostosta.en sitten vahvistanut kun huomasin että olis pitänyt maksaa etukäteen pankkikortilla.siihen en ryhdy enää koskaan siksi että on huonoja kokemuksia eräästä ravintolisä firmasta joka alkoi sysätä lisää tuotteita ja veloittivat tililtäni rahaa tosta vaan.otin yhteyttä pankkiin ja sain uuden pankkikortin ja pankki myös korvasi vahingon onneksi.mut näitä outoja nettikauppoja kannattaa aina varoa jotka haluavat rahat pois ennenkuin asiakas saa tavaransa.toivottavasti sulle käy hyvin kuitenkin.

[/quote] Kuinka monihan näistä kiinakaupoista toimittaa laskulla tavaraa, eiköhän tuo täälläkin yleisintä ole että maksu halutaan saman tien...

Vierailija
14/125 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä tilasin paidan ja kengät. Kaksi viikkoa kesti kun tuli. Koko oli molemmissa hyvä ja olen tyytyväinen.

Vierailija
15/125 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tilauksen tilauksen 5 marraskuuta ja tilauksen piti tulla 10-20päivässä. Vieläkään ei ole eikä kukaan vastaa yhteydenottoihin. Tilausta jäljittäessäni se sanoo sijainniksi 20110600, mitä tämä tarkoittaa??

Vierailija
16/125 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilasin muutaman mekon, ja aivan kamalan pieniä, vaikka katsoin koot tarkkaan, ei vastaa ollenkaan meidän kokoja, ja nyt kun palautin mekot, ne piti palauttaa Eurooppaan, eli Iso-Britanniaan, NO nyt sitten tulli ilmoitti, että ei maksa takaisin maksamiani tulleja, koska palautin tavarat Eurooppaan, enkä Kiinaan ???

No olipa vaikea palauttaa Kiinaan, koska heillä ei ole palautusosoitetta ollenkaan.

Nyt sitten tuli ylimääräistä hintaa mekoille tosi paljon, tullimaksu ja 33 euroa postimaksu, jonka itse joutui maksamaan, joten vaikka sain mekkojen hinnan takaisin, jäi minulle maksettavaa EI mistään yli 60 euroa, se tuosta nettikaupasta, ÄLKÄÄ ikinä ostako mitään sieltä !

Vierailija
17/125 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:22"]Joko saa sanoa että kannattaa suosia suomalaista kaupankäyntiä, vaikka kama tuleekon pääosin samasta paikasta mutta Suomessa toimii palautukset ja reklamaatiot tosi hyvin. :)))) Paitsi Carlssonia en käytä, niillä ei ole palautusoikeutta vaan vaihto-oikeus.
[/quote]
Jos tuo Carlsson on kotimainen nettikauppa niin 14pv palautusoikeus on lakisääteinen.

Vierailija
18/125 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut monesti kyseisestä paikasta tuotteita, lähinnä vaatteita. Aina kaikki tilaamani tuotteet on tullut perille. Kannattaa vain huomioida heidän koko taulukko, monessa vaate mallissa ilmoittavat oman LITB koon, joka vastaa reilut kahta kokoa pienempää kokoa mitä käytät (LITB XL koko = EU koko M). Ei ole mitään negatiivista sanottavaa firmasta. Jos olen tilannut liian pieni koon, niin olen myynnyt sen aina pois, kiitos edullisten hintojen ;)

-jokke-

Vierailija
19/125 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tilata sieltä itsekin, mutta ihmetytti että milläs he tietävät mitä olen maksamassa, kun ei ole mitään mikä liittäisi ostot toisiinsa..

Vierailija
20/125 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarkauppa miniinthebox:sta on hyviä kokemuksia. Tuotteet ovat olleet edullisia ja hyvälaatuisia. Asiakaspalvelukin osoittautui laadukkaaksi: yksi tilaus katosi matkalla ja sain rahani heti takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän