Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lightinthebox-verkkokauppa

Vierailija
22.01.2014 |

Onko kellään kokemusta kyseisestä verkkokaupasta? Erityisesti palautusprosessia koskevat kommentit saattaisivat auttaa tilannettani paljon.

Ensinnäkin, jos joku on täältä jotain kalliimpaa tilaamassa, kehoitan noudattamaan ihan yleistä varovaisuutta. Sivusto näyttää luotettavalta, luin itsekin läpi tilausta koskevat ehdot ja toimitusajat, enkä nähnyt yhdenkään asian olevan pielessä. Silti, oma tapaukseni tuntuu nyt olevan ihan omaa luokkaansa, ja hieman alkaa huolettaa mitä tästä on tulossa.

Tilasin siis ystäväni kanssa asukokonaisuuksia noin sadalla eurolla postikuluineen. Heti alussa ilmeni muutama huolenaihe, kun verkkomaksu ei hyväksynyt toista pankkikorttiani, ja pyysi yrittämään uudelleen. Ja tässä ei ollut kyse siitä, että kortilla ei olisi ollut riittävästi rahaa. Saatuani viimeisen kortin toimimaan kävin sattumalta vierailemassa omalla tililläni. Myös toiselta pankkikortilta samaan tilaukseen yritetyt maksut oli merkitty ominaan, ja ne olivat tilassa "Odotetaan". Olin siis yhtäkkiä tilaamassa kolme erää samaa sadan euron tilausta.

Toisekseen, luin keskustelupalstoja ja aloin huolestua sekä toimitusajasta että yrityksen saamasta palautteesta. Olen melko nuori, enkä halunnut ottaa riskiä että laittaisin rahani verkkokauppaan, josta tulisi tyhjä paketti tai parhaimmillaan ei pakettia ollenkaan. Halusin perua tilaukseni, joka piti lähettää vasta 29.1. eli noin seitsemän päivän päässä tästä viestistä. Asiakaspalvelusta sanottiin, että he voivat perua sen, mutta saan vain 50% hinnasta takaisin koska tuote on räätälöity. Soitin suomen kuluttajaneuvontaan, ja he sanoivat, että koko summa pitäisi saada postikuluineen, koska en ole antanut sivustolle mittojani eikä tuotettani ole lähetetty. No, Lightinthebox:n asiakaspalvelu "ratkaisi" peruutuspyyntöni, ja keskusteluviesteistä huolimatta toimitti tilaukseni. Olin siis nimenomaan sanonut, että tuotteitani en halua ja varmistin peruutuksen moneen kertaan. Tästä huolimatta nyt siis odottelen pakettiani, josta en tiedä tuleeko tyhjänä vai täytenä, ja maksan rahtikuluista vielä noin 20-30 euroa.

Onko muilla siis kokemuksia kyseisestä verkkokaupasta? Miten toimitte palautustilanteessa? Saitteko koskaan rahojanne takaisin?

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
22/125 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ennen tilauksen tekoa tarkistaa lopullinen hinta käyttämällä tullilaskuria http://fybmp9vq.c4-suncomet.com/tulli/.

Ja sille, joka ihmetteli mekkojen tasoa... Ne ovat ihan täsmälleen samoja, mitä jotkin liikkeet täällä Suomessa myyvät mittatilauspukuina useamman viikon tilausajalla. Siis ainakin jjhousen valikoimassa olevia myydään esim. Helsingissä ja Turun seudulla. Kannattaa ottaa mitat tarkasti ennen tilausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoi valittajat. Rahtiyritykset ja tavaran lähettäjät eivät päätä siitä kuinka paljon maksatte tullimaksua siitä mekosta tai muusta sälästä mitä tilaatte. Ihan turha rahtiyrityksiä parjata jos tulli haluaa tutkia mitä paketissa on. Ja kyllä, tullaaminen maksaa myös tai sitten sen voi tehdä itse kunhan ilmoittaa siitä rahtiyritykselle ajoissa. Eikä ole sekään rahtiyrityksen vika jos tavaran lähettäjä ei anna oikeaa lähetystunnusta tai lähettää tavaran hitaalla kuljetusmuodolla vaikka muuta lupailee.

Vierailija
24/125 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:22"]Joko saa sanoa että kannattaa suosia suomalaista kaupankäyntiä, vaikka kama tuleekon pääosin samasta paikasta mutta Suomessa toimii palautukset ja reklamaatiot tosi hyvin. :)))) Paitsi Carlssonia en käytä, niillä ei ole palautusoikeutta vaan vaihto-oikeus. [/quote] Jos tuo Carlsson on kotimainen nettikauppa niin 14pv palautusoikeus on lakisääteinen.

[/quote] Tossa puhuttii vain suomalaisesta kaupankäynnistä, ei etäostosta. Kaupankäynnissä ei ole mitään lakisääteistä palautus- tai vaihto-oikeutta, se on vaan hyvää asiakaspalvelua, jos sellainen on.

Vierailija
25/125 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä... kauppa on ollut mulla toistaiseksi ihan sujuva heidän kanssa. Ekaa kertaa tein nyt 70e tilauksen ja katotaa miten nyt sitten käypi asian kanssa. Mutta kuten varmaan tiedätte on syytä muistaa pari asiaa Kiinasta tilatessa rehellisyyden nimissä:

1. Pitää muistaa lisäkustannukset. Päälle tulee todellakin mahdolliset alvit ja tullimaksut tai mahdolliset muut maksut jotka pitää olla valmis maksamaan. Jos tilaat VAIN yhden sikahintaisen tuotteen ja odotat halpoja tullimaksuja niin ei kannata jos ei todella ole valmis maksamaan lisähintaa. Itse tilaan monta pientä halpaa ja myyn eteenpäin ne mitkä eivät kooltaan yms. sovi.

2. Ota laatu varauksella, älä osta kallista. MITÄÄN high-tech huippuvempeleitä ei kannata Kiinasta tilata ELLEI ole valmistautunut siihen että laatu on mahdollisesti pahimmassa tapauksessa huonoa, parhaimmassa tapauksessa hyvää.

3. Tilaa koko varauksella. Ja jos on halpa hinta, tilaa vaikka 2 erikokoa varmistaaksesi koon oikein(loput voi edelleen laittaa myyntiin hintansa puolesta). Juuri LightInTheBox:ista tilatessa kannattaa ottaa huomioon koko aikuisten vaatteita tilatessa. Yrityksen omat koot eivät täsmää Euroopan kokojen kanssa + että vaatteet tehdään alunperin Aasialaisille jotka ovat todellakin valitettavasti sekä päätä lyhyempiä ETTÄ loogisesti pienempää tekoa kuin pienimmät Suomalaiset.

3. Älä odottele tasan 3-5päivää, vaan odottele rauhassa kuukausi ennenkuin huolestut. Ottaen huomioon että vaatteet/tavarat todellakin kulkevat monen maan kautta, sekaannuksia saattaa syntyä. Me Suomalaiset olemme heti palauttamassa tavaraa kun kauppa venyy muutamankin päivän. Olemme tottuneet "heti, kaikki, tähän" -toimintaan. Menetät hermosi ennen kuin osaa kissaa sanoa. Varaudu siis mahd. ylimeneviin päiviin ja kysy vasta sitten.

4. Jos jotain menee vikaan sitten kuitenkin. Käänny kuljetus yhtiön puoleen(mikäli omissa tiedoissa lukee lähetyksen lähteneen), suotta kysyt yhtiöltä joka jättää vastuun kuljetusyhtiölle. Rahoja voit toki vaatia takaisin mutta yhtiö kun sattuu olemaan Kiinan lainsäädännön piirissä on mahdollista että rahoja ei palauteta Eurooppaan.

5. Älä palauttele. Tottakai harmittaa mutta kuten aiemmin sanoin, muualla on muut lait. Älä odota Suomalaista palvelua tai perirehellisyyttä halpamaiden alaisuudessa toimivilta yhtiöiltä. Tottakai peritään kuljetusmaksu takaisin. Tämä tökkii jopa Suomen piirissä pienillä nettikaupoilla miksei sitten maailmaanlaajuisesti myyvillä kaupoilla? Joskus.... mahdollisesti ongelmia ei tule.

6. Ole ostamatta jos et luota ja kulje Suomen tokmannien harmaissa ja kokomustissa rytkyissä loppuelämän ja tyydy ikean puiseviin sisustuselementteihin. Parhaimmassa tapauksissa saat kyllä paljon ihanampia vaatteita/tavaroita mitä kuvat lupaa. Pahimmassa huonoja.

7. Muista että LightInTheBox myy USEAMPIA eri MERKKEJÄ jotka eivät laadultaan vastaa toisiaan. Tavaraa on paljon mistä valita. Kokeeksi tilaan AINA jotain halpaa tietyltä Aasialaiselta merkiltä ja jos laatu on hyvää, tilaan lisää. Jos laatu ei vastaa luvattua, en tilaa enää kyseistä merkkiä. Vaihdan.

Näillä eväillä itse tilailen ja olen enimmäkseen saanut hyviä kokemuksia ja kaikki on TOISTAISEKSI sujunut. Vähän kattoo mitä tilailee ja pienellä varauksella ettei pettymys tai menetys ole kauheen suuri jos ei vaatteita kuulu tai on jäänyt muihin maihin, tai mistä tietää, paketti varastettu Intian kohdalla(näitä varkauksia tapahtuu Haloo MYÖS Suomessa mutta vähemmän).... jännityksellä odotan seuraavaa pakettia, saa nyt nähdä miten menee tälläkertaa. Aikaisemmin olen antanut kuljetusyhtiön tullata, nyt ajattelin tullata itse kokeeksi..... jos päätyvät tänne asti, tiedossa on kosolti näyttäviä lastenvaatteita joita ei Suomesta löydä. Marimekkohan on jo niin "So Last Season" ;) ;) :)

Vierailija
26/125 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin mittatiluaspuvun rippijuhliin. Mekko tuli nopeasti ja kun tullasin itse ei tarvinnut rahtaajalle mitään maksaa. Hintaluokkaansa nähden erinomainen hame, vähän joudun ehkä esim helmaa lyhentämään, kun ei ihan vastaa kuvan mittaa mutta tällä hintatasolla olen valmis itsekin hieman fiksailemaan. Mekko oli joku mega-alemekko, hinnaksi tuli postikuluineen n 70 e ja alvi päälle n 20 e eli 90 e todella hienosta juhlamekosta. Ja tosiaan jo tilatessa totesin, että jos ostan sikaa säkissä niin tuskin sieltä tulee se kaikkein korein possu, eli olen ihan valmis itsekin hieman tuunamaan..

Laadullisesti tuo yllätti, ompelu tietenkin on vähän mitä on, mutta kangasta on runsaasti ja yläosa on jämäkkä.

Jos tulliin menettää rahansa se todellakaan ole myyjän syy!! Selvittäkää kustannukset ennenkuin ostelette!

Vierailija
27/125 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin tilaamassa kyseisestä kaupasta mekkoa mutta nyt olen tullut toisiin ajatuksiin joten voitteko kertoa hyviä suomalaisia mekko kauppoja netissä?

Vierailija
28/125 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin myös kolmella kympillä, kamat tuli n. kuukauden kuluttua ja jouduin maksaa tullia 24%. Kannattaa tilata vain alle 22 eurolla. Muuten tuotteet olivat ok. 

Vierailija
29/125 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin noin 60 eurolla ko kaupasta tuotteita. Menivät tulliin, maksoin noin 15 euroa lisää. Toimitus on kestänyt yli kuukauden. Nyt odottelen että saisin tuotteet....

Vierailija
30/125 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran tilannut ko.firmasta (Ligftintebox-verkkokauppa). Haluaisin saada osoitteeni ja nimeni pois heidän postituslistaltaan. Tarjouksia tulee puhelimeen ja sähköpostiini solkenaan. En saa poistopyyntöä toteutumaan,vaikka teen sen selkeästi englanninkielisenä. Peruutuskenttä puuttuu?  "Mummo 67"

Vierailija
31/125 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilaamassa bikineitä kyseisestä paikasta, ja ne maksavat 10 e. Tuleekohan ne ilman ongelmia?

Vierailija
32/125 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin kenkiä,  jotka ei sopineet. rahti kesti 2 vk vaikka tilauksessa luvattiin 3-5 pv. Sitten ne juuttuivat Tulliin.

En älynnyt että tilaus meni Kiinaan., kun hinnat oli euroissa eikä tullista mainittu missään vaiheessa.

90 e tilaukseen tuli lisää 35 e.  

Rahti pitää maksaa takaisin jso aikoo palauttaa. Maksan siis  2 x rahdin ja tullin enkä saa mitään vastineetksi.

Tullin suhteen pitäisi kuulemma avata tullitili, jos haluaa rahat takaisin . kivaa huijausta ?!

ÄLÄ OSTA MITÄÄN TÄÄLTÄ  !!

Vierailija
33/125 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele, tuotte viivästyi ja tuli 3vko päästä vaikka lupasivat 3-5pv.

Vierailija
34/125 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, minulla on aloituksessa nyt ilmeisesti tullut pieni epäselvyys. Ehdin siis peruuttaa nuo ylimääräiset tilaukset juurikin verkkopankkitunnusten kautta, että ne eivät missään vaiheessa edes lähteneet käsittelyyn. Ja en ymmärrä ensimmäistä kommenttia siitä, että en tietääkseni ole maininnut klikkailleeni ok nappia maksutapahtumissa, koska tämä alkuperäinen tilaukseni ei päästänyt minua edes tilauksen varmistusvaiheeseen, koska luottokorttini ei siihen kelvannut vaan ilmoitti virheestä ja pyysi minua yrittämään uudelleen toisella kortilla. Ja olen tilannut Ebaysta ja Amazonista muunmuassa Paypal tunnuksia käyttäen, ja nekään eivät ongelmatilanteessa ole tallentaneet tilausta useampaa kertaa, jos ajatellaan että tilausvaiheita on 1-5 niin kyllä varmaan tarkoitus on päästä loppuun asti, ennenkuin tilaus jää verkkokauppaan. Samalla tavalla tässä tilausta oli ilmennyt kolme eri kappaletta suurinpiirtein vaiheeseen 3 mennessä. En sitten tiedä oliko kyse minun älystäni, vai verkkosivuston suomentamisesta, mutta mitään ilmoitusta siitä ei tullut että mikäli korttini vaikka huomenna toimisi he laittaisivat sille uuden & oman tilauksen odottamaan.

Ja minunkin tuotteeni ovat ilmeisesti matkalla Guandongista, DHL taitaa olla toimitustapana. Arvioitu toimitusaika on 3-5 päivää, mutta saa nähdä miten käy.

- aloittaja

Vierailija
35/125 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ko. postimyyntifirmaa monta kertaa, ja kaikki tuotteet olen saanut hyvin. Ihan hyviä ja halpoja. Voin suositella. Tuotteet ovat niin halpoja, että palautuksen kun joutuu maksamaan itse niin ei kannata kuin tilatat uudet. Suomen pakettimaksut on niin kalliita. Ainoa vaikeus, joka on toistunut melkein joka lähetyksessä on DHL-kuljetus. Lähetysseurantapalvelun mukaan pakettini ovat saapuneet hyvin Euroopan läpi, MUTTA Suomessa alkaa sekoilu. Odotan juuri pakettia, joka sekoilee dhl:n käsittelyssä maasta toiseen...

Vierailija
36/125 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin kaksi tytön jakkua. Jännitin vähän kokoja, ovatko kovin pieniä. Olivat ihan sellaisia kuin pitikin. Kaikki sujui niin kuin piti. Tuotteet tulivat parin viikon kuluttua ilman toimituskuluja kirjattuna kirjeenä (!) postitoimipaikkaan.

Vierailija
37/125 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin mekon joka makso 30e ja myöhemmin tuli ilmotus että meni tulliin ja loppu hinta oli yhtäkkiä 90e. Joten viimeseksi kerraksi jäi tuolta tilaaminen. Mekon laaduta en tiedä vielä kun ei ole tullut.

Vierailija
38/125 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!
Minua vähän jännittää tilata kyseisestä paikasta, sillä olen lukenut paljon hyvää että huonoa liikkeestä. Olisin tilaamassa n. 70e vanhojen mekon, mutta en uskalla sillä olisin tekemässä mittatilauksella mutta mittani ei vastaa mitään yhtä "kokoa" mitä ne antavat kyseisestä mekosta. Samalla myös pelottaa millainen kyseinen mekko näyttää toimitettuna, että onko mekko itse ja kuvat ihan eri luokkaa sekä miten voi välttyä siltä että rahat ei mene tilitä moneen otteeseen? Oisiko kellään kokemuksia näistä asioista?

Vierailija
39/125 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota tyhmää riskiä turhaan.

Vierailija
40/125 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilaillut paljon lightinthebox:sta. Kerran yksi paketti jäi tulliin (olisi pitänyt maksaa alvit), unohdin koko jutun ja tulli palautti pakettini Lightintheboxiin. Noin kuukauden tai puolentoista kuukauden päästä paypalista tuli ilmoitus, että Lightinthebox on palauttanut rahat ja Paypal siirtää ne luottokorttitililleni. Näin kävi ja parin päivän päästä olivat tilillä.

Eli luotan firmaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan