Te, jotka luette Viipaleita-blogia
Niitä, jotka eivät lue, pyydän olemaan kommentoimatta. ettei ketju mene heti asiattomaksi haukkumiseksi.
Mikä on mielestänne blogin suosion salaisuus?
Miksi itse luette sitä?
Kommentit (113)
Perseisetkädet kirjoitti:
Rauha hänelle. Luin blogia satunnaisesti. Siitä välittyi iso välittäminen perheessä.
Toivottavasti Satu pääsee miehensä, poikansa ja Lylen seuraan.
Miehensä seuraan.. Heikistä mitään väliä vai? :(
Vierailija kirjoitti:
Rauha hänelle. Luin blogia satunnaisesti. Siitä välittyi iso välittäminen perheessä.
Heikki ei ole tuonilmaisessa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin jutut tuntuivat väliin keskenään kovin ristiriitaisilta varsinkin viime aikoina. Luin mm. että hän kertoi yhden lapsistaan saaneen alkunsa raiskauksesta. Tämä oli muistaakseni lehtikirjoituksessa joka on pdf-tiedostona blogissa. Ihmettelin kovin tätä, koska hän ei ole palannut aiheeseen muualla.
Onko linkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän ei haudattu samalle hautausmaalle, kuin muut aiemmin kuolleet perheenjäsenet. Ymmärrän kyllä, ettei samaan hautaan sentään ensimmäisen miehen kanssa, mutta miksi Kaustiselle.
Siinä kohtaa blogissa, missä hän kertoo ekasta syövästä selviytymisestään, hän taisi mainita Kaustisen hautausmaalla käydessään mummon (?) poismenon jälkeen että sinne samaan sukuhautaan hänetkin aikanaan sitten laitetaan. Kuitenkin hän myöhemmin totesi miehensä haudalla käydessään, että hän on ajatellut viimeisen leposijansa olevan lähellä ex-miestään ja lapsenlastaan? Ehkä mieli on muuttunut lähempänä poismenoa? En tiedä mihin hänen kuolleena syntynyt poikansa on haudattu, tietääkö kukaan?
Sinne mummon viereen taisi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin jutut tuntuivat väliin keskenään kovin ristiriitaisilta varsinkin viime aikoina. Luin mm. että hän kertoi yhden lapsistaan saaneen alkunsa raiskauksesta. Tämä oli muistaakseni lehtikirjoituksessa joka on pdf-tiedostona blogissa. Ihmettelin kovin tätä, koska hän ei ole palannut aiheeseen muualla.
Onko linkkiä?
Kaksplussalla oli jossain keskustelussa myös. Mutta sieltähän poistettiin se pitkä kysy suurperheelliseltä-ketju. Vai olisiko jossain aborttiketjussa kertonut, että ei siis harkinnut aborttia tuossakaan tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko linkkiä?
Blogin etusivulla on ylhäällä valikossa osio "kirjoitukset", missä sekä Sadun kirjoituksia että muiden kirjoituksia perheestä.
En saa linkkiä laitettua tästä kun olen mobiililaitteella. Ihana kun saa puhua joidenkin kanssa asiasta. Ilmeisesti tunsitte Sadun hyvin? Hänen tarinansa jotenkin niin koskettaa, vaikka on minulle tuntematon ihminen. Ehkä tuo äitinä ja aikuisena opiskelu jotenkin yhdistää.
Onhan tämä outoa, kun vuodesta 2007 asti ainakin olen blogia seurannut. Että ei tule enää joulua siinä blogissa. Ginan joulukalenteri siellä vielä on, mutta tuntuu, että on hänelle aika raskasta sitä päivittää. Voin vain kuvitella, miltä hänestä tuntuu.
Ihmettelin kovasti, miksi joku on alapeukuttanut kommenttiani näistä tutkintoasioista? Olisi kiva kuulla, että miksi? Ei tarkoitukseni ole mitenkään loukata, vaan tuon julki vastauksen kommenttiin tässä ketjussa ja samalla ihmettelen että mistä ne jutut lukuisista tutkinnoista on peräisin. Ja perustan kommenttini ihan faktoihin, jotka on tarkistettavissa ja kun kerran työkseni näitä opinnäytteitä joudun jonkin verran selaamaan. Kiva yksityiskohtakin löytyi Sadun blogista: hän kertoi olleensa Veijo Hietalan luennolla ja pitäneensä kovasti. Ja oli samaa mieltä kuin minä ja varmaan kaikki muutkin, että ei olisi toivonut luennon päättyvän lainkaan. Luennot tuppasivat kyllä venymään. Niin hauskaa ja mielenkiintoista. Olen itse opiskellut mediatutkimusta Turun yliopistossa jossa Veijo opettajana. Ensimmäinen luento ikinä oli mieleenpainuva: Veijo myöhästyi, koska ei ollut löytänyt jotain videokasettia, mikä oli tarkoitus näyttää (perusopintojen) luennolla. Joku avustaja kävi kertomassa sitten että Veijo has left the building ja tulossa luentosalille joka oli muualla, muistaakseni Biocityssä. Veijo tuli viimein valtavan muovikassin kanssa ja kertoi, ettei ollut ehtinyt etsiä sitä videota joka piti näyttää niin otti sitten koko kassin. Hän kaatoi muovikassin sisällön kateederin pöydälle ja kaiveli siitä sen videota ja löytyihän se viimein. Melkoisen veikeä tapaus :D Muilla oli salkut ja hienot vetimet ja Veijo tuli baskerissaan ja muovikasseineen kuin jokin metsän menninkäinen. Niitä muita ei muista nimeltä eikä opetustyylistä.... :D
-----
Ei sillä, että näillä tutkinnoilla mitään väliä enää siinä vaiheessa on, kun päivät on sormin laskettavissa. Mutta muistot elää.
Olisiko peräisin vaikka tuolta:
http://www.ebookxp.org/kaksplus.fi/threads/g-mikae-koulutus-tutkinto-si…
"
Alkuperäinen kirjoittaja Mummeliisa: ↑
Yo tietenkin aluksi. Sitten
-Teologian maisteri.
-Pedagogian ja viestintätieteiden kandidaatti. (Jälkimmäisestä graduvaihe menossa. Avioitu valmistuminen FM:ksi syksyllä 2011.)
- Lisäksi ammattikoulutusta ja kurssitusta eri aloilta. (Mm. radiotoimittamista, artesaanin opinnoista osa, sisustussuunnittelua Tanskassa Kunglige Akademissa, doulakurssitusta jne.)
Lapsia 8(9).
Mutta mitä väliä jankata näistä enää, VTM?
Mietin vaan, että onko salapoliisityön tehnyt tarkistanut kaikki mahdolliset manuaalisetkin rekisterit. En nimittäin löytänyt omaa tutkintoani googlella. Vaikka olen kyllä valmistunut jo kauan sitten. Satukin taisi teologisessa olla jo 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itse varmaan niitä ihmisiä, jotka voivat vaikkapa Ruotsissa käydessään maata jonkun toisen miehen kanssa, koska oma miehesi ei ole Ruotsissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itse varmaan niitä ihmisiä, jotka voivat vaikkapa Ruotsissa käydessään maata jonkun toisen miehen kanssa, koska oma miehesi ei ole Ruotsissa...
Minun näppejäni syyhyttäisi hiukan analysoida sinua kommenttisi perusteella, mutta olkoon.
ps. tuonilmaisissa ei olla käymäsiltään. Tai mistäs minä tiedän. Mutta ei sieltä takaisin palata samana henkilönä. Sikäli vertauksesi ontuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos siellä Ruotsissakin olisi oma mies. Jos niitä omia olisikin kaksi.
Ajatella, Satu voi vielä kuolemansa jälkeenkin kirvoittaa tällaista keskustelua. Täällä me kinataan keskenämme entiseen malliin.
Ja taas tuli ikävä Satua.
Blogaajat on yleensä nettiriippuvaisia.
Jotenkin käy sääliksi nämä ihmiset jotka on jumittunut nettimaailmaan,eivätkä huolehdi itsestään ja kunnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan, että onko salapoliisityön tehnyt tarkistanut kaikki mahdolliset manuaalisetkin rekisterit. En nimittäin löytänyt omaa tutkintoani googlella. Vaikka olen kyllä valmistunut jo kauan sitten. Satukin taisi teologisessa olla jo 80-luvulla.
Manuaalisia rekistereitä ei yliopistojen tavanomaisista opinnäytteistä pitäisi olla missään, vaan kaikki on siirretty elektroniseen tietokantaan, löydän todella vanhojakin aineistoja. Oletko hakenut Doria-tietokannasta omaasi? Jos et löydä, niin menepä oman oppilaitoksesi sivulle ja mene kirjastotietokantaan, niin sieltä kyllä löytyy omalla nimelläsi. Ne on ihan julkisia opiskeluun ja tutkimiseen tarkoitettuja aineistoja kuten kaupunginkirjastoissakin. Nellillä ja varsinkin laitoksen käyttäjätunnnuksilla (jotka minulla on) löytää kaiken Suomessa saatavissa olevan aineiston, ei Googlella. Google ei näytä laitosten aineistotietokantojen sisältöjä. Kokeilin juuri hakea erään presidentin tiedot ja löytyi gradu, lisuri ja väikkäri 1950-luvulta.
Tietenkin voi kuka vain opiskella eri aineita oppilaitoksissa suorittamatta tutkintoa. Siitä ei jää merkintää kuin ko. laitoksen opintorekisteriin.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, Satu voi vielä kuolemansa jälkeenkin kirvoittaa tällaista keskustelua. Täällä me kinataan keskenämme entiseen malliin.
Ja taas tuli ikävä Satua.
No Satu taisi olla tosi ristiriitaisia tunteita herättävä persoona. :)
Niihän suuret ihmiset tekee, eivät jätä kylmäksi ketään. Jos juttua riittää poismenon jälkeenkin, niin ei ole kyse mistään tavallisesta tyypistä. Minusta ei ainakaan blogikirjoitusten ja täällä olevien keskustelujen perusteella vaikuttanut siltä, että hän olisi halunnut tulla korotetuksi joksikin pyhimykseksi, vaikka taisi joillekin sellainen ollakin.
Seurasin jokseenkin epäsäännöllisesti blogia ja Satun nettikommentteja. Ihan taatusti hän herätti tunteita hyvin avoimella tyylillään kertoa henkilökohtaisista ja perheenkin asioista. Toisaalta myös olen varma, että kyseessä on ollut ihminen, jolla on harvinaisen suuri sydän, hän tulee olemaan ikuisesti monen ihmisen sydämessä <3
Vierailija kirjoitti:
Olisiko peräisin vaikka tuolta:
http://www.ebookxp.org/kaksplus.fi/threads/g-mikae-koulutus-tutkinto-si…
"
Alkuperäinen kirjoittaja Mummeliisa: ↑Mutta mitä väliä jankata näistä enää, VTM?
En ole aikonut jankata, vaan olisin halunnut ne gradut lukea. Olisin ollut varsin kiinnostunut mistä aiheista Satu on tutkielmansa tehnyt, itsekin kun olen opiskellut mediatutkimusta (tai siis viestinnäksi Vaasassa kutsuttavaa) sivuaineena. Kerroin simppelin keinon tarkistaa, kuinka faktat suoritetuista tutkinnoista löytyy, eikä tässä keskusteluketjussa mainittuja Pro gradu -tutkielmia ole olemassa. Satu on kuitenkin julkistanut kandityönsä, joka on blogissa omana linkkinään (joka ei tosin toimi). Koska graduihin ei löytynyt mitään viitettä, aloin etsiä niitä. Itse en edes muista, mistä tein proseminaarityön, joka vastaa nykyään siis kandintutkielmaa. Oli varmaan niin huono, että unohdin sen aktiivisesti. :D
Siinä kohtaa blogissa, missä hän kertoo ekasta syövästä selviytymisestään, hän taisi mainita Kaustisen hautausmaalla käydessään mummon (?) poismenon jälkeen että sinne samaan sukuhautaan hänetkin aikanaan sitten laitetaan. Kuitenkin hän myöhemmin totesi miehensä haudalla käydessään, että hän on ajatellut viimeisen leposijansa olevan lähellä ex-miestään ja lapsenlastaan? Ehkä mieli on muuttunut lähempänä poismenoa? En tiedä mihin hänen kuolleena syntynyt poikansa on haudattu, tietääkö kukaan?