Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka luette Viipaleita-blogia

Vierailija
20.01.2014 |

Niitä, jotka eivät lue, pyydän olemaan kommentoimatta.  ettei ketju mene heti asiattomaksi haukkumiseksi.

Mikä on mielestänne blogin suosion salaisuus?

Miksi itse luette sitä?

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:50"]

No nyt siellä on jopa ihan KAKSI KAPPALETTA uusia postauksia samalle päivälle!

http://www.viipaleita.net/blog/satu/2014/07/14/nikon-ensimmainen-se-mester-paiva

http://www.viipaleita.net/blog/satu/2014/07/14/elia-ukko-oskari

Oudon näköinen nainen niin monen lapsen isoäidiksi

[/quote]

Minusta hän on juuri sellainen perusisoäiti, vähän pehmeä ja pyöreä, lempeän näköinen.

Vierailija
62/113 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarmokas se ainakin on. Syöpähoidot päällä ja silti otti nelivuotiaan lapsenlapsen ja adoptiotädin viikoksi hoitoonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha maassa ja kaikilla savustajilla hyvä mieli?

Satun blogin viimeinen lisäys on kolme kirjaiminen. RIP

Vähän oudoksuttaa, mut kai se selvii viel joskus, kuten myöskin paljon muuta. Meillä jokaisella on ikioma satumme. Joillekin hän on se suvun maamo joka kaiken korjaa, toisille sumutettava tyyppi, minulle... ihminen.

t. Gina

Vierailija
64/113 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Viipaleita -blogin viikkolukija eli en ole joka päivä lukenut, mutta ainakin kerran viikossa. Kirjoittelimme Satun kanssa pitkään  Kaksplussan keskustelupalstalla ja kun hän lakkasi siellä kirjoittelemasta, vähitellen hiipui omakin mielenkiintoni Kaksplussan Mitäs nyttiä kohtaan.

Vierailija
65/113 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 11:41"]

Onko se päivittynyt? Miksei mulle näy päivitykset?

Näen viimeisen päivityksen 14 päivän takaa!

Sen kommentin kyllä luin, että joutuu kai jossain vaiheessa lisäämään kuvia, kun lapset ja lapsenlapset niitä kaipaa, mutta ei sen jälkeen ole tullut yhtään kuvaa tai mitään tekstiä! Ei vaikka kävin facesta vakoilemassa, että siellä on ollut ristiäiset ja yksi lapsenlapsista viikon mummilla kylässä.

[/quote]

Mäkin ilahduin, kun luulin, että Satu jaksaa kirjoitaa ja postata taas. Höh, mikä pettymys! Miksi kirjoittaja 49 valehteli tuolla lailla? 

Vierailija
66/113 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:13"]

Miksi ihmeessä tällaista blogia pidetään julkisesti, kun sisältö ei ole mitään muuta kuin mitä ruokaa on laitettu ja sitten valtavasti kuvia lapsista?

[/quote] Oletko koskaan oikeasti lukenut blogia vai heititkö tämän "asiallisen kritiikin" ihan vain lonkalta?

Vierailija
67/113 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:15"]

Järkkyä, kuinka joku voi esitellä netissä koko sukunsa. En antaisi lupaa moiseen itseäni koskien.

[/quote]

Minusta se on ihailtavaa. Itse olen liian nössö.

Vierailija
68/113 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo oli pikainen ylösnousu. Olisi nyt malttanut pitää taukoa edes viikon. On se huvittava eukko!

Vierailija
69/113 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 10:21"]

Miksi aikuinen nainen on niin tyhmä, että menee jonnekin Linannmäen pahimmista laitteista hankkimaan mustelmia ja luunmurtumia?

Ja tämä juuri ennen kuin ottaa lauman lastenlapsia moneksi viikoksi hoitoon!

Vastuutonta, sanon minä!

[/quote]

En ole ikinä kuullut, että ko laitteessa olisi vastaavaa sattunut. Liekö erityisen mustelmaherkkä ja heikot luut.

[/quote]

Miehensä varmaankin hakannut hänet. Tuo on vain keksitty tekosyy. ??? Tyypillistä että naiset sitten keksivät ihme selityksiä. "kaaduin portaissa" "juoksin päin seiniä" "Loukkaannuin Linnanmäen laitteessa".

Vierailija
70/113 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän näännyttää itseään. Ymmärrän, että syöminen hankalaa, mutta tuntuu, että haluaa hiipua pois.  Miksi läheiset eivät puutu asiaan, onko lähelle liian vaikea nähdä.

Vierailija
71/113 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:15"]

Järkkyä, kuinka joku voi esitellä netissä koko sukunsa. En antaisi lupaa moiseen itseäni koskien.

[/quote]

Minusta se on ihailtavaa. Itse olen liian nössö.

[/quote]

Kiinnostaisi kovasti, mikä siinä on ihailtavaa. Itseäni ei siis yhtään häiritse tuollainen, mutta suhtaudun neutraalisti. Siksi olisi kiva kuulla.

72/113 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu kuoli tänään rauhallisesti nukkuessaan. Hyvää yötä.

73/113 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha hänelle. Luin blogia satunnaisesti. Siitä välittyi iso välittäminen perheessä.

Toivottavasti Satu pääsee miehensä, poikansa ja Lylen seuraan.

Vierailija
74/113 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin surullista, varsinkin pienten lastensa puolesta

Vierailija
75/113 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin ketjun aiempiin mainintoihin koulutuksista, josta näytti olevan epäselvyyttä. Olen lueskellut näitä ketjuja ja blogia ihan mielenkiinnosta salapoliisityöhön. Blogissa on linkki ja maininta ainoastaan yhteen kanditutkintoon. Se pitää paikkansa. Muista tutkinnoista ei ole merkintöjä missään. Jokainen opinnäytetyö ainakin gradujen, lisurien ja väitöskirjojen osalta on yliopistojen kirjastojen tietokannoissa tekijän nimellä ja ne voi lukea paljolti netissä suoraan, ja ovat paperinakin lainattavissakin lukusalikäyttöön. Blogissakin olisi taatusti jotain olemassa olevista suorituksista, koska Satu linkitti sinne yksittäisiä esseitäkin. Kyllä hän arvosti koulutustaan, vaikka loppupuolella totesi, että ei tutkinnoilla mitään väliä ole, vaan itse tiedon hankkimisella ja prosessilla. Kaikki pohdinta gradun tutkimusasetelmasta puuttuu, vaikka häneltä riitti blogiin kirjoitettavaa pienimuotoisistakin harjoitustöistä. Siksi epäilen ettei gradua ole kirjoitettu.

S kertoi itse jossakin ketjussa, että gradu mediatutkimuksesta (?) oli tarkastusta vaille valmis. Ihmettelen kuitenkin, miksei ole valmista gradua jättänyt, jos se on vain "tarkastusta vaille". Oma osuushan olisi jo gradun osalta ohi ja vain oikeasti kypsyysnäytetenttiä vailla. Minulle on mahdotonta vaivoin itse maisteriksi opiskelleena uskoa, että joku monen vuoden puurtamisen jälkeen heittäisi vuodet hukkaan vain sillä ettei viitsi kiikuttaa gradua proffalle. Luonnollisempi selitys taitaa olla se, että gradua ei ole kirjoitettukaan, tai tekijä on niin itsekriittinen, ettei pysty laskemaan työtä käsistään lopulliseen arvosteluun, tai siinä on ollut niin paljon korjaamista, että motivaatio lopahtaa tai ottaa kunnian päälle jos proffat ei pidä gradua niin suuressa arvossa kuin itse pitää. Tämä kaikki on tuttua reagointia yliopistossa.

En myöskään ymmärrä sitä, miksi hän jossain ketjussa piti kiinni väitteestä, jonka mukaan hän olisi teologian maisteri, kun joku tivasi häneltä asian paikkansapitävyyttä. Blogissaan nimittäin hän kertoo teologian satunnaisista opinnoista nuorempana, ja piti näitä jonain hairahduksinaan. Hänen nimellään pitäisi siis gradut löytyä, mutta ei löydy.

Muutenkin jutut tuntuivat väliin keskenään kovin ristiriitaisilta varsinkin viime aikoina. Luin mm. että hän kertoi yhden lapsistaan saaneen alkunsa raiskauksesta. Tämä oli muistaakseni lehtikirjoituksessa joka on pdf-tiedostona blogissa. Ihmettelin kovin tätä, koska hän ei ole palannut aiheeseen muualla. Mutta luulisin että paljon saa laittaa sairauden ja lääkityksen piikkiin. Valtava panostus opintoihin ja perheeseen on mahdoton yhtälö kun on vakavasti sairas.

Toisaalta en ihmettele masennusta fyysisistä syistä, mut en myöskään siksi, jos on kovin rankkoja juttuja menneisyydessä ja kunnianhimoisella ja ennen niin aikaansaavalla ihmisellä on paljon keskeneräiseksi jääviä asioita. Lapset kasvavat ja äiti käy vähemmän tärkeäksi. Se, ja vaihdevuosi-iän muutokset ja väistämätön lisääntymisvaiheen loppu voi jättää tunteen omasta merkityksettömyydestä. Tämän tunnistan itsessänikin ja tämä nousi monessa kohtaa esiin Sadun blogissa ja keskusteluissa. Sadulle juuri pienten lasten merkitys oli kaikkein suurin ja hän tuntui haluavan lapsia vaikka kuinka myöhään. Kokemukseni mukaan niillä äideillä, joilla paljon lapsia, on suurempi vaara kärsiä henkisesti enemmän vaihdevuosista mm. hormonitasojen radikaalimpien muutosten ja kaiken elämän lapsiin keskittymisen vuoksi.

Blogia on ollut antoisaa lukea. Satu tuntui kovasti kaipaavan jo henkimaailmaan siellä odottavien rakkaiden luokse. Rauha heille kaikille.

Vierailija
76/113 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Satu puhui raiskauksesta ja siitä, että tuli siitä raskaaksi mm keskustelupalstoilla useamminkin. Raskaus päättyi keskenmenoon, eli siitä ei syntynyt lasta.

Vierailija
77/113 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ei haudattu samalle hautausmaalle, kuin muut aiemmin kuolleet perheenjäsenet. Ymmärrän kyllä, ettei samaan hautaan sentään ensimmäisen miehen kanssa, mutta miksi Kaustiselle.

Vierailija
78/113 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin huomiota, että fb-sivun koulutustietoihin on vaihtanut yliopiston ammattikorkeaan jossain vaiheessa. Ehkä provosoituneena jostain keskustelusta.

Vierailija
79/113 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä, jotka eivät lue, pyydän olemaan kommentoimatta.  ettei ketju mene heti asiattomaksi haukkumiseksi.

Mikä on mielestänne blogin suosion salaisuus?

Miksi itse luette sitä?

Mielestäni tämä on tosi selkeästi Mummeliisan oma tekemä aloitus saadakseen keskustelua omasta blogistaan. :) 

Kevyet mullat Satulle. :,-/

Vierailija
80/113 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Satu puhui raiskauksesta ja siitä, että tuli siitä raskaaksi mm keskustelupalstoilla useamminkin. Raskaus päättyi keskenmenoon, eli siitä ei syntynyt lasta.

Okei, kiitos tiedosta, en tiennyt tällaista.  Kaikkia keskusteluja en ole tosiaan lukenut, joten hyvä kun joku valaisee hieman tätäkin puolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi