Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Hesarin Kuukausiliitteen perhe mielestäsi KÖYHÄ?

Vierailija
09.11.2008 |

.

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(olen hoitovapaalla), iso asuntolaina ja silti en tunne meitä köyhiksi. Syömme monipuolisesti, lapset puetaan nätisti, lapset harrastavat ja käymme paljon mm. kulttuuririennoissa. Totta kai jostain pitää tinkiä: auto ei ole kovin hieno, emme juuri matkustele (mutta inhoan matkustelua, ja koska asumme Helsingissä, niin virikkeitä piisaa, joten ei haittaa) ja isoja hankintoja mietitään toki tarkkaan. Mutta tämä elämäntyyli sopii minulle muutenkin, koska haluan elää ekologisesti ja miettiä muutenkin tarkkaan kulutusta.

Vierailija
62/136 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestulkoon tuplana meidän tulot, ei saada asumistukea, koska miehellä on niin "hyvä" palkka ja itse saan päivärahaa myöskin alennettuna miehen mahtavien tulojen vuoksi. Eka lapsi on tulossa ja isompaa asuntoakin pitäisi katsella, vuokra 200e korkeampi kuin nykyisessä, tähän saisi ihan 50e asumislisää. Ruuan, auton (ei sentään lainaa siihen) ja muiden peruskulujen lisäksi pitää maksaa reilu 100e kuussa yhteensä lainojen lyhennykseen (opinto- ja kodinperustuslaina tai vastaava)

Ja tulot yhteensä siis n. 1600e. Että kyllä työnteko kannattaa suomessa!

Ja olen aidosti kuvitellut että sairaseläkkeellä ja molempien ollessa työttömänä menisi huonommin, kun en koe kuitenkaan että rahat olisivat erityisen tiukalla ollut... Pitänee alkaa vertailemaan opiskelijoiden rahatilanteeseen tästä eteenpäin että vähän olisi lohtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt parin vuoden ajan 400e kuussa ellei tehdä opiskelun ja lasten hoidon lisäksi ilta/vkl -töitä. Alle tonnin tuloilla saa tosiaan käyttää mielikuvitusta että miten pärjätään. Ainakin paremmin, oloisemmin ja pirteämmin kuin Hesarin artikkelin perhe!

Vierailija
64/136 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin silloin kun mieheni valmensi niin monen lapsen maksut maksettiin sieltä

Vierailija
65/136 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että vaikka heidän tulonsa olisivat 6000 € kuussa, niin olisivat ihan samassa jamassa.

Vierailija
66/136 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kulkea pää pystyssä ja tuntea olevansa hyödyllinen tässä yhteiskunnassa.

Tuo köyhä perhe tienaa todella hyvin, mutta luulen oman perheeni olevan paaaljon onnellisempi. Me ei jäädä voivottelemaan olojamme, lannistuta vastoinkäymisistä tai maata kotona työttöminä.

Minua säälitttää tämä perhe, kotikin näytti kurjalta ja perhe vaikutti onnettomalta. en ikinä vaihtaisi osia.

Vierailija
67/136 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kulkea pää pystyssä ja tuntea olevansa hyödyllinen tässä yhteiskunnassa.

Tuo köyhä perhe tienaa todella hyvin, mutta luulen oman perheeni olevan paaaljon onnellisempi. Me ei jäädä voivottelemaan olojamme, lannistuta vastoinkäymisistä tai maata kotona työttöminä.

Minua säälitttää tämä perhe, kotikin näytti kurjalta ja perhe vaikutti onnettomalta. en ikinä vaihtaisi osia.

TIEDÄTKÖ edes mitä sana vastoinkäyminen tarkoittaa??

Vierailija
68/136 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt parin vuoden ajan 400e kuussa ellei tehdä opiskelun ja lasten hoidon lisäksi ilta/vkl -töitä. Alle tonnin tuloilla saa tosiaan käyttää mielikuvitusta että miten pärjätään. Ainakin paremmin, oloisemmin ja pirteämmin kuin Hesarin artikkelin perhe!

Vierailija
69/136 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän todella hyvin. Olen lapsena kärsinyt lama-ajasta rankemman kautta - vanhemmillani ei mennyt taloudellisesti hyvin, mutta siitä suosta noustiin pystypäin.

Olen kouluttautunut omilla rahoillani ja työnteolla, selättänyt henkisesti rankat paikat äitiyden tiellä (ja nyt en puhu jostain koliikista vaan paljon isommasta asiasta) sekä samalla pitänyt huolta mielenterveysongelmista kärsineestä läheisestä.

Kyse on siitä, jääkö soffalle makaamaan. Ei muuten jäänyt mielenterveysongelmista kärsinyt läheisenikään vaan teki itselleen tulevaisuuden.

Vierailija
70/136 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös terveitä ja jopa korkeakoulutettuja. Tietyillä aloilla on oikeasti pulaa työpaikoista, irtisanottuja on paljon. Varsinkin ns. miesten töistä, jotka eivät vaadi paljon koulutusta. Teollisuus on muuttanut halvan työvoiman maihin. Työkyvyttömyyseläkkeelle ei todella pääse helpolla, työttöminä on paljon käytännössä työkyvyttömiäkin, jotka eivät pääse eläkkeelle. Eteläsuomalaisten on helppo sieltä käskeä ihmisiä menemään vaan töihin. Kuinka moni olisi valmis muuttamaan pohjoiseen, jos työtä olisikin täällä eikä siellä?

Vierailija
71/136 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIEDÄTKÖ edes mitä sana vastoinkäyminen tarkoittaa??

Monet luulee, että niillä, jotka ei sorru taakkansa alla, ei ole taakkaa ollutkaan! Ei se kuulkaa niin ole.

En vaihtaisi osia hesariperheen kanssa. Tiedän tuon ihmistyypin hyvin, ja se niiden elämäntapa on jotain aivan kammottavaa. Niin näköalatonta, rajoittunutta, surullista. :(

Vierailija
72/136 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kokopäivä työssä ja tulot nettona 3 600 kuussa, lapsilisät laskettuna mukaan. Pk seudulla asutaan ja on kaksi lasta. Eli ne saa 600 vähemmän. Tekemättä töitä.

Vierailija
73/136 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrät tosi pieniä. Mutta muut tuet ovat kaikki yhteensä niin paljon, että eivät niiden jälkeen mielestäni enää ole köyhiä

Vierailija
74/136 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies luki jutun ja järkyttyi. Tyypit saavat työtä tekemättä rahaa enemmän kuin me, ja vuokrat maksetaan tuilla.

Mies on töissä ja minä kotona, yksi lapsi. Asutaan omistusasunnossa, ja maksetaan lainaa siitä ja autosta. mitään tukia lapsilisän lisäksi ei saada.

Eihän me rahassa kylvetä, katsotaan hintoja ja silleen. Silti käydään kesällä matkalla Roomassa ja telkkukin on uusi 50" HD.

En minä tiennyt, että me ollaan TOSIköyhiä, kun ollaan vähemmissä rahoissa kuin nuo viralliset köyhät...

Vierailija
75/136 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat ovat elämänhallinnassa, ei rahassa. Me saamme n. 1500 euroa kuussa enemmän, enkä oikein usko, että köyhän raja olisi 1500 euron päässä...

Vierailija
76/136 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki perheessä on liikuntavammainen lapsi, mutta silti tuet kaikkineen muodostaa aika ison potin. Jutusta ei selkeästi käynyt ilmi, miksi äiti on työkyvyttömyyseläkkeellä tai miksi miesystävä on työtön ja oli sitä myös Oulussa joka kuitenkin on kasvukeskus.

Mielestäni 3000 e/kk on paljon kun kerran asuminenkin on tuettua. olemme molemmat tosi vaativissa töissä eikä rahaa jää käteen tähän perheeseen verratuna kuin alle 1000 e.

Vierailija
77/136 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perheessä on neljä lasta enemmän, asumme uudessa isossa omakotitalossa, on kaksi autoa . siis pärjäämme mielestämme hyvin.

Tuloja meillä on 600 euroa enemmän kuin noilla, nettona siis (itse olen kotona, eli miehen nettopalkka + lapsilisät + äitäiyspäiväraha + kotihoidontuki).

Ja ei ole tullut mieleenkään, että olisimme köyhiä :o

Vierailija
78/136 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mihin niillä rahat meni, kun siinä oli lueteltu menot, niin eihän nuo paljoa kuluttaneet. Asuvat tosin kalliissa vuokrakämpässä ja pyörätuoli lapsi tuli kalliiksi. Mutta kenen köyhän lapset harrastaa jalkapalloa ja vielä 2 lasta ?

Vierailija
79/136 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mitä ne nyt kaikenkaikkiaan sitten tienas?

Montako lasta?

Paljonko vuokra?

Vierailija
80/136 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varusteisiin ym menee taatusti paljon rahaa.