Jos miehelläsi olisi firma, niin loukkaantuisitko
jos hän ei kutsuisi sinua firman pikkujouluihin?
Plus jos mies on tehnyt juuri kaverin kanssa viikonloppureissun Eurooppaan ja lähtee talvella leville kavereiden kanssa, vaikka teillä on 2v lapsi ja vaimo kotona raskaana?
Tältä musta tuntuu nyt.
Kommentit (34)
en ymmärrä mitä pahaa siinä on?
Oma mieheni oli muutama sitten ollut kaksi viikkoa kaverinsa luona (joka asui ulkomailla) vierailemassa. Samoin viime ja edellisvuonna on ollut viikon ja reilun viikon toisen kaverinsa luona, joka myös asuu ulkomailla. Taas suunnittelee viikon matkaa kaverinsa kanssa heidän yhteisen kaverinsa luokse.
Mieheni on myös pari kertaa vuodessa viikonlopun pois kotoa, esim. toisessa kaupungissa jotakin keikkaa katsomassa kavereiden kanssa tmv.
En näe tuossa mitään pahaa. Minä voisin (ja joskus olen lähtenytkin) halutessani lähteä niin noille ulkomaanmatkoille kun Suomen reissuillekkin mukaan. Mutta yksinkertaisesti ei kiinnosta;) En ole hirveän hyvin samalla aaltopituudella mieheni ystävien kanssa, ja heidän käsityksensä " loman vietosta" eroaa omastani...
Mielummin lähden oman kaverini/kavereideni kanssa johonkin, niin TIEDÄN että nautin reissusta!:)
Toki myös miehen kanssa kahdestaan reissaamme joka vuosi, mutta tarvitsee sitä ihminen omaakin aikaa:)
*" Oma mieheni oli muutama sitten ollut kaksi viikkoa kaverinsa luona"
=Oma mieheni oli muutama vuosi sitten kaksi viikkoa kaverinsa luona---
Mä ainaki ymmärrän täysin, miltä susta tuntuu, vaikkei omaa kokemusta olekkaan. Omakin mieheni on yrittäjä, mut ei pidä pikkujouluja..
Kyllä mun mielestä mies voi käydä joskus reissun kaveriporukalla, mut jos ne kaverit ohittaa vaimon, ni joku on pielessä!! Kyllä niitä koko perheen reissujakin pitäisi tehdä... ja naisen ei ole todellakaan niin helppo lähtä kavereitten kanssa jonnekkin vaan rilluttelemaan/lomalle eurooppaan, koska vastuu pienestä lapsesta on eteenkin äitillä suuri, enkä minä ainakaan raskisi jättää pientämme hoitoon viikonlopuksi!!
Toivottavasti saat juteltua miehesi kanssa asiasta, niin että hän ymmärtäisi, että sinäkin teet todella arvokasta työtä siellä kotona ja ansaitset lomaa ja hemmottelua!!
Paljon voimia sinulle ap!!
Mä ymmärrän, että ap:ta harmittaa. Itse en moista miestä katselisi päivääkään vaan ilmoittaisin, että jos meno ei muutu muutan muualle.
Ja ihan oikeesti pikkujouluihin voi ottaa myös puolison mukaan! Meillä mies on järjestänyt jo useat firman juhlta, pikkujouluja mukaanlukien, koko perheen juhlina. Ja arvatkaa mitä. Porukka on ihan intona tuosta ajatuksesta! Kyllä normaalit pariskunnat ja perheet viettävät lauantai-illat mieluumin yhdessä, kun erikseen!
Pistä ap kova kovaa vastaan. Mitä sulla on menetettävää? Miehesi olet jo menettänyt. Tai jos et vielä, niin hyvin pian se tulee tapahtumaan, jos tuo meno jatkuu. Pian sieltä reissuilta löytyy nuorempi ja menevämpi seuralainen ja sä olet vaan mukana raahattava kulissi... Mutta tuo " kulissi" on yllättävän usein miehille niin tärkeä, että ovat valmiita lähes mistä vaan luopumaan sen pitääkseen :).
Mä en oikein tajua tuota miehen kautta elämistä. Jos mies yrittäjänä järjestää pikkujoulut, niin miksi sun pitäisi sinne päästä. Jos haluat juhlia miehen kanssa, niin miksi et itse järjestäisi juhlia? Joko perheen kesken tai kutsu mukaan myös ystäviänne. Eikös se nyt olisi paljon kivempaa kuin jossain firmajuhlissa oleminen?
Jos haluat mennä ulkomaille ja viettää aikaa perheesi kesken, niin miksi et järjestä teille yhteistä lomaa?
Miksi pitää olettaa, että miehen pitää tuoda sinulle kaikki sinun haluamasi tarjottimella? Eikö nyt jotain voisi itsekin tehdä.
asiasta ja aiheutin aivan järkyttävän riidan. Kaikki kyyneleet on itketty ja mies tulosti netistä avioeropaperit ja allekirjoitti ne, kun mä oon niin vaikea, ettei jaksa elää mun kansssa.
Tiedän, ettei mun olisi pitänyt soitella hänelle eilen ja tein väärin, mutta asiat vain kasautuivat. Jos se avioliitto tähän alamäkeen kaatuu, niin ei voi mitään. Itse pyysin anteeksi ja pyysin yrittämään ja lupasin olla valittamasta menoista.
Mä tekisin asioista mielummin perheen kanssa ja musta lomat kuuluu viettää yhdessä. Mutta voin siitä luopua, jos avioliitto saa jatkua. Miten ihmeessä pärjään pienen lapsen kanssa ja pian toinen syntymässä?
AIvan kamala sunnuntai. :(
En kyllä ymmärrä, miksi pyytelit anteeksi. Ei sinulla ole siihen mitään syytä.
Jos miehesi on valmis tuollaisen takia jättämään perheensä, hän ei todellakaan ole siihen sitoutunut, tuskin lapsistaankaan välittää paljoa. Anna hänen mennä, pidä ylpeytesi, pää pystyyn!
Sehän on TYÖNTEKIJÖIDEN juhla ja samalla heille tilaisuus rentoutua ja saada jutella pomon kanssa siviilissä. Jos pomolla on vaimo mukana, niin jäisivät kyllä meillä ainakin juhlat aika tynkäjuhliksi. Eri asia on tietysti, jos vaimo on mukana työskentelemässä yrityksessä tai muuten aktiivisesti yrityksen toiminnassa mukana.
Joskus tietysti voidaan järjestää sellaisia juhlia, johon kaikki tuovat puolisonsa mukaan.
Viime vuonna oli hyvät, pomo vei ravintolaan syömään koko porukan, sekä työntekijät että heidän avecinsa. Sen jälkeen jatkoille ravintolaan, jossa maksoi kaikkien juomat niin kauan kuin porukkaa oli siinä lähistöllä.
Minusta on mukava kun firman juhliin kutsutaan myös puoliso.
Mieheni pitää myös oman firman pikkujoulut tänä vuonna ja olen kyllä kutsuttu mukaan sinne miesten sekaan vaan, eipä silti, kutsuttu on myös työntekijöiden vaimot tai tyttöystävät.
koska noin suuttui keskustelusta. Syyllisyydentuntoinen selvästi. Puolustautuu ja yrittää saada sinut tuntemaan syyllisyyttä. Selvät merkit.
Ja myöskin ajattelen, että pikkujoulut pitäisi enemmänkin olla sellainen mukava juhla, jossa hieman nautitaan alkoholia, mukavaa tekemistä ja hyvää ruokaa. Nykyisin tärkeintä näyttää olevan se, että pääsee mahdollisimman paljon ryyppäämään pomon rahoilla.
Sisälukutaito taitaa puuttua aika monelta.
SIis ap:n mies matkustelee vain kavereiden kanssa, ei käy vaimonsa kanssa missään, pieni lapsi ja toinen tulossa. Ja kun vaimo uskaltaa sanoa asiasta, mies suurieleisesti allekirjoittaa avioeropaperit. Ja tsa daa, pikkuvaimo pyytelee anteeksi (mitä??) ja mies saa jatkaa touhujaan (luultavasti on pettänyt).
Ja te vain selitätte, miten pitää luottaa toiseen. TUo mieshän on itsekäs paskiainen, joka käyttää hyväksi naista ja alistaa häntä.
mutta mun työkaveri tuli kerran parikuukautisen vauvansa kanssa firman pikkujouluihin! Siinä vaiheessa olin kyllä, että häh..? Ei tainnut ihan loppuun asti ajatella tuota juttua.
että Levin-reissut ym. eivät käy enää - hänkin on halunnut perheen ja kantakoon vastuunsa perhe-elämän sujumisesta.