Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannutko sellaisesta, jos sinä tai perheesi saa

Vierailija
17.11.2007 |

lahjaksi/muistamiseksi/tuliaiseksi jotakin sellaista, minkä lahjoittaja itse on saanut joltakin mutta ei ole siitä esim. pitänyt ja sen takia laittaa sen kiertoon?

Esim. opettajat ym. saattavat saada joulun alla paljon pieniä paketteja, ja tiedän, että osa lahjoittelee näitä sitten eteenpäin toisille, mutta ei välttämättä kerro että ne on lahjaksi saatu.

Minusta tämä on aika loukkaavaa. Olen itse ope, enkä voisi lahjoittaa saamiani lahjoja eteenpäin, ainakaan niin etten kerro lahjan alkuperää. Muutenkin on loukkaavaa, jos lahja annetaan mutta ei ole ollenkaan ajateltu lahjan saajaa. Parempi lahja olisi vaikka kaunis ajatus, kuin jokin nurkassa tarpeettomana lojuva tavara, joka hätäpäissään lykätään sitten lahjaksi toisille.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäisen lahjan antajalta (siis eri kuin minulle lahjan antanut). Hävetti tosi paljon lahjan antajan puolesta ja tyypin pisteet romahtivat silmissä.

Vierailija
2/17 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

alkuperäisen lahjan antajalta (siis eri kuin minulle lahjan antanut). Hävetti tosi paljon lahjan antajan puolesta ja tyypin pisteet romahtivat silmissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tilanne oli se, että erinäisten tapahtumien johdosta sen esineen näkemisestä tuli minulle aina paha mieli. Eräs ihminen ihaili esinettä usein, joten annoin sen hänelle. Tämä henkilö tiesi mistä esine oli meille tullut. Varmasti myös alkuperäinen antaja on nähnyt esineen uudessa kodissaan.

Uusi omistaja voi siitä (kauniista esineestä) ehkä nauttia toisin kuin minä.

Vierailija
4/17 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihmettelisin kyllä, jos siis selkeästi lahjasta huomaisi olevan " kierrätettyä" . Joidenkin kynttilöiden, suklaarasioiden, kahvipakettejan yms. kierrättäminen on ihan hyväksyttävääkin!

En kyllä itse kehtaisi koskaan antaa mitään esine-lahjaa eteenpäin, paitsi tuossa edellisen kirjoittajan tapauksessa.

Vierailija
5/17 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että erityisen tökeröksi asian teki se, että sain kirjan lahjaksi erään läheiseni kuoltua. Eli lahjan antaja halusi antaa kirjan lohduksi surussani.

Jotenkin ironista, että lahjan antaja kuoli vähän sen jälkeen. Älkää käsittäkö väärin, en minä sitä toivonut tai mitään sellaista, mutta minusta se vain tuntui tosi ironiselta.

Vierailija
6/17 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että erityisen tökeröksi asian teki se, että sain kirjan lahjaksi erään läheiseni kuoltua. Eli lahjan antaja halusi antaa kirjan lohduksi surussani.

Jotenkin ironista, että lahjan antaja kuoli vähän sen jälkeen. Älkää käsittäkö väärin, en minä sitä toivonut tai mitään sellaista, mutta minusta se vain tuntui tosi ironiselta.

Vierailija
7/17 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän ajatteli minua heti nähdessään kaupassa tämän. Ja kirja oli ihan peetä, sellainen josta kuka tahansa haluaisi eroon. 2

Vierailija
8/17 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille saa kierrättää. romuvuori on tämä maailma..

Vierailija
9/17 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme monesti saaneet kallista jouluteetä lahjaksi, mutta emme juo teetä ollenkaan. Olenkin antanut aina nämä teet jollekin ystävälleni, joka teetä juo. Siis ihan pokkana pakannut joulupakettiin =) Toki mukaan siis muutakin, esim. suklaarasia ja servettejä, mutta en toki ole mainostanut, että saatiin se tee muuten itse lahjaksi, mutta ei tykätä siitä.

Itse en näe tätä pahana, sillä meillä se tee menisi vain vanhaksi ja roskiin. Olisiko se sitten parempi, kuin laittaa se kiertoon sellaiselle, joka teetä tykkää juoda?

Vierailija
10/17 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oikeasti vaikka olisi lohduttanutkin minua/sinua, niin mitä muuta merkitystä sillä on, ajatushan se on kuitenkin ollut sinua LOHDUTTAA, eikö? Sitäpaitsi nykymaailmassa kierrätyslahjat ovat in, turha tavaroiden ostaminen totaalisen out.

Vierailija
11/17 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska toisen epäonni on joskus toisen onni. Olen saanut itse Iittalan pippurimyllyn just silloin, kun mylly oli ostoslistalla. Antaja ei vain tarvinnut toista myllyä.

Siitä kyllä loukkaannun, että saan rihkamaa.

Vierailija
12/17 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä väliä sillä on, jos lahja on kuitenkin mieluinen ja uusi tai uudehko?

siitä loukkaannuun enemmän, jos saan lahjan jota hankittaessa ei ole selkeästä yhtään ajateltu minua tai perhettäni. esim anoppi osti kerran kaikille lapsilleen seinäkellon, joka oli tummanruskean puun näköistä muovia, semmoinen joka oli olevinaan vanha ja koristeellinen. itse sattuu tykkäämään tummasta puusta, mutta tietää hyvin että meillä harrastetaan vaaleaa puuta ja skandinaavista tosi simppeliä tyyliä. eipä ole seinälle päätynyt se kello, eikä päädy.

Vierailija
13/17 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulun alla ja seuraavana päivänä samainen naapuri toi meille hyasintin!

Toiko saman vai erin en tiedä, mutta toi oli kyllä huippu... eikö mitään muuta tullut mieleen.

Itse olen kierrättänyt jopa häälahjoja: saatiin 8 hengen porukalta yhteisesti pussilakanasetti, joka oli sellainen mummomaisen tyylinen. (meillä oli kyllä lahjalistakin). Annettiin ne anopille seuraavana jouluna. En tiedä, vaikka olisivat olleet mieleisetkin niin olisinko pitänyt: 8 henkilöä tulee isoihin ruokahäihin ja jokainen sijoittaa tyyliin 3 euroa :(

Kynttilöitä kierrätän myös kun niitä tulee niin paljon.

Vierailija
14/17 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä minun mielestä ole väliä.

Hyvää joulua kaikille!!!

Vierailija
15/17 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka saatunsa antaa, se onnensa menettää.

Vierailija
16/17 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistän ns. vahingon kiertämään, jos en pidä saamastani lahjasta.

Edes menneen anopin antamat parfyymit meni eteenpäin.

Samoin kälyltä saamani tuoksukynttilät, miniältä saamani kylpyöljyt ja kosteusvoiteet.

annan avaamatta.

Olen yliherkkä tuoksuille. Olen kertonut kaikille, mutta eivät muista.

Vähävarainen ystävättäreni on kiitollinen kaikesta mitä saa minulta.

Vierailija
17/17 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaiken, mitä on töistä saanut voi surutta antaa eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme