Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ketä ärsyttää Tehyn korotukset? Miksi?

Vierailija
20.11.2007 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisvero nousee monessa kunnssa, palvelumaksut nousevat jne. Ja sama kiristysmeninki tulee toistumaan muissa liitoissa, sitä odotellessa.

Vierailija
2/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoa vain niille, jotka sen pystyvät maksamaan itse. Olisiko se sitten mielestäsi parempi ratkaisu köyhiä ja osattomia ajatellen??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on raivostuttavaa, että yksi ammattiryhmä saa kiristämällä valtiolta ja kuntatyönantajalta törkeän isot korotukset.



Palkkakuopassa olemisesta mankuminen on ihan turhaa. Koulutus heillä kun ei kuitenkaan päätä huimaa, eikä työn vastuullisuus ole kuitenkaan kuin hetkellistä. Joo joo, ovat vastuussa ihmishengistä, mutta ei taloudellista tulosvastuuta, työ ei ole luovaa eikä sitä tarvitse tehdä enää kotona työpäivän päätteeksi.



Moni muu paremmin koulutettu, joka on huomattavasti vaativammassa työssä tienaa huonommin kuin sairaanhoitajat. Heillä ei vaan ole mahdollisuutta kiristää itselleen sikamaisia prosenttikorotuksia.



Tehyläisten saama korotus on mielestäni aivan kohtuuttoman suuri. Veronmaksajat maksavat sen nousevina veroprosentteina.



Oikeastaan Tehyläisten veroprosenttia voitaisiin korottaa 25%. Nythän he ovat nousseet " palkkakuopastaan" ja siten voisivat verojen välityksellä pitää huolta heikommin toimeen tulevien perusturvasta. Saataisiin nuo korotuksetkin maksettua ilman että tarvitsisi vähentää hoitajien määrää ;)

Vierailija
4/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ottaa päähän, että veroprosentti tulee nousemaan ja sairaala ja potilasmaksut varmasti nousevat, että palkat saadaan maksettua ja ne on kaikki taas pois minunkin pienestä palkasta :(

Vierailija
5/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuinka paljon te ravaatte sairaalassa, kun niin kovasti huolestuttaa maksujen korotukset?

Vierailija
6/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiperseet liikkeelle ja tupakka pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ehkä kannattaisi elää terveellisemmin, ni ois pienempi todennäköisyys sairastua.

Läskiperseet liikkeelle ja tupakka pois."



Mistä näin typeriä ihmisiä sikiää tähänkin maahan.... Kyllä huomaa että elämä on ollut helppoa :(

Vierailija
8/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mukana työtaistelussa ja olisin voinut ihan hyvin irtisanoutuakin. Onneksi päättäjät tajusivat kuinka tärkeitä olemme. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö kuinka moni ihminen Suomessakin sairastuu esim. syöpään mihin ei ole läskiperseellä ja tupakalla mitään osuutta. Ei näköjään ole osunut omaan perheeseen tai muuten läheisiin ihmisiin. Tiedättekö kuinka paljon sairaala ym. kuluja sellaisessa voi kertyä.

Heti olette kärkkäinä sanomaan, että läskiperse ja tupakka on syynä tai joku mielenhäiriö. Vitsit täälä on tietämätöntä ja tajuamatonta porukkaa.

Vierailija:


Läskiperseet liikkeelle ja tupakka pois.

Vierailija
10/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä muidenkin (eli vielä köyhempien ja sairaiden) puolesta olla ärsyyntynyt sairaalamaksujen korotuksista! Eikä sitä ikinä etukäteen tiedä, miten itselle tai perheenjäsenille tulevaisuudessa käy, vaikka nyt ei sairaalaa/julkista terveydenhoitoa tarvitsisikaan (paitsi synnytykseen ensi vuonna).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsytä korotus, mutta korotuksen hinta ja tyyli, jolla se saatiin ärsyttävät. Samoin se, että korotukset maksetaan korvamerkitsemättömistä valtionosuuksista, joten muut palvelut, kuten teidän rakkaat lähikoulunne, joutunevat yhä ahtaammalle.

Vierailija
12/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan maksaa ja hinnat nousevat joka paikassa. Jugurttipurkistakin pitää nykyään maksaa enemmän kuin 7 vuotta sitten. Joka haluaa/kuluttaa palvelua, on siitä oltava myös valmis maksamaan. Ja tuskimpa kenellekään hoitomaksuista nyt perikato tulee, onhan olemassa vakuutukset, sosiaalihuolto ja maksukatto, jonka jälkeen ei tarvitse maksaa kuin omavastuu osuus. Turhanpäiväistä panettelua monen tietämättömän teksti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos palkka nousee suunnilleen saman verran (ehkä prosenttiyksikön enemmän) kuin muilla kunta-alan työntekijöillä, niin miten helvetissä verojen nousu on sairaanhoitajien syy?????

Vierailija
14/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin jäi paha maku suuhun tästä tavasta, jolla korotus tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään pidä siitä, että Tehy kuuluttaa solidaarisuutta ja vaati muita liittoja taisteluun mukaan. Keinot olivat niin äärimmäiset, että onneksi ei muita mukaan lähtenyt.

Vierailija
16/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


En myöskään pidä siitä, että Tehy kuuluttaa solidaarisuutta ja vaati muita liittoja taisteluun mukaan. Keinot olivat niin äärimmäiset, että onneksi ei muita mukaan lähtenyt.

Vierailija
17/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta muutakin naisvaltaista alaa on niiiin palkkakuopassa ja ihan saman verran, jopa enenmmän koulutusta vaaditaan heiltäkin. Ja tiukka työtahtia ja ajattelua vaativaa.



Mulla on jotenkin sairaaloista työyhteisönä mielikuva että kahvilla istutaan aina vaan, ja ärsyttää heitä jos häiritään, näin ainakin kaikki synnärikokemukset meillä.



Ja vielä joku hoitsu mahtaili haastatteluissa että neljän vuoden päästä sitten lisää! Huh huh, eikös nyt olisi jo muidenkin vuoro? Noin ahneet P***kat saa mun mielestä sanoa sitten itsensä irti aikoinaan, jos taas pitää kiristämällä saada rahaa lisää!

Vierailija
18/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koulutus heillä kun ei kuitenkaan päätä huimaa

Kyllä ammattikorkeakoulussa opiskelu on minusta aika vaativaa - itse opiskelen nyt ammattikorkeassa, mutta minulla on ollut paikka myös yliopistossa, joten tiedän mistä puhun.

Joo joo, ovat vastuussa ihmishengistä, mutta ei taloudellista tulosvastuuta

Siis miten joku voi sanoa noin? Oletko ihan terve? Vastuu taloudellisesta tuloksestako on mielestäsi ylempiarvoista kuin vastuu ihmishengistä??

Moni muu paremmin koulutettu, joka on huomattavasti vaativammassa työssä tienaa huonommin kuin sairaanhoitajat.

" Moni muu..." Voi herran tähden sentään. Mietipä oikeasti aloja, joille on sekä pitempi koulutus, joilla ollaan " huomattavasti vaativammassa työssä" ja joilla tienaa huonommin? Itselleni ei kyllä montaa tule mieleen. Moni yliopistosta valmistunut tutkija esimerkiksi ei täytä tuota keskimmäistä ehtoa. Onko herranjesta vaativampaa istua päivät pitkät tietokoneen ääressä kuin tehdä sekä fyysisesti että henkisesti raskasta kolmivuorotyötä? Opettajien tai lastentarhanopettajienkaan työ ei mielestäni ole vaativuudeltaan mitään verrattuna sairaanhoitajien työhön.

Hoitajat ovat korotuksensa ansainneet, hyvä Tehy! Älkää välittäkö kateellisten ja itsekkäiden ihmisten kotkotuksista! :)

Vierailija
19/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Koulutus heillä kun ei kuitenkaan päätä huimaa"



Kyllä ammattikorkeakoulussa opiskelu on minusta aika vaativaa - itse opiskelen nyt ammattikorkeassa, mutta minulla on ollut paikka myös yliopistossa, joten tiedän mistä puhun.



" Joo joo, ovat vastuussa ihmishengistä, mutta ei taloudellista tulosvastuuta"



Siis miten joku voi sanoa noin? Oletko ihan terve? Vastuu taloudellisesta tuloksestako on mielestäsi ylempiarvoista kuin vastuu ihmishengistä??



" Moni muu paremmin koulutettu, joka on huomattavasti vaativammassa työssä tienaa huonommin kuin sairaanhoitajat."



" Moni muu..." Voi herran tähden sentään. Mietipä oikeasti aloja, joille on sekä pitempi koulutus, joilla ollaan " huomattavasti vaativammassa työssä" ja joilla tienaa huonommin? Itselleni ei kyllä montaa tule mieleen. Moni yliopistosta valmistunut tutkija esimerkiksi ei täytä tuota keskimmäistä ehtoa. Onko herranjesta vaativampaa istua päivät pitkät tietokoneen ääressä kuin tehdä sekä fyysisesti että henkisesti raskasta kolmivuorotyötä? Opettajien tai lastentarhanopettajienkaan työ ei mielestäni ole vaativuudeltaan mitään verrattuna sairaanhoitajien työhön.



Hoitajat ovat korotuksensa ansainneet, hyvä Tehy! Älkää välittäkö kateellisten ja itsekkäiden ihmisten kotkotuksista! :)



t.26

Vierailija
20/23 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät olisi ottaneet näin rajuja keinoja käyttöön olisi käynyt niin, että korotukset olisivat jääneet saamatta.



HYVÄ TYTÖT!!!! Ja pojat kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan