Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi elää koko elämänsä yksin

Vierailija
16.06.2013 |

ilman minkäänlaista parisuhdetta? Siis vuosikausia ilman hellyyttä, seksiä ja toisen ihmisen läsnäoloa? Miten se on mahdollista? Tarkoitan nyt todellakin sellaista, ettei oikein koskaan ole ollut minkäänlaisessa parisuhteessa, muttei myöskään harrasta hetkellisiä suhteita, vaan tyytyy olemaan yksin?

Kommentit (255)

Vierailija
41/255 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti voi elää yksin. Siihen ei oikein voi vaikuttaa jos on ruma naama -> huono itsetunto -> miehiä ei kiinnosta pätkääkään. Tähän päälle introvertti luonne. Mitä pidempään viettää aikaa vain itsensä kanssa, sitä enemmän erakoksi huomaa muuttuvansa. Ihmisten seura ei oikeastaan enää kiinnosta.

N34

Vierailija
42/255 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:57"]

Itse sain edellisestä suhteesta niin pahan ptsd:n että kymmenes vuosi yksin taitaa lähteä tänä kesänä. Kun viimein sain pääni kuntoon niin en viitsi lähestyä ketään..täällä susirajalla baarijutustelu kun meinaa sitä että. 1. mennään suoraan naimisiin. 2. mennään nussimaan. Olen mies ja väsynyt tuohon kakkoseen.

[/quote]

:( Luulin, että susirajalla on ensisijainen ongelma naisten totaalinen puute.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/255 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 23:36"]

No jos ei ole koskaan ollut mitään kovin hyvää parisuhdetta, niin ei sellaista kauheasti osaa kaivatakaan. Ja nämä ihmiset ovat usein muutenkin olleet melko epäsosiaalisia, eli mitään hirveän läheisiä ystävyyssuhteitakaan ei ehkä ole ollut, joten se yksinäisyys tuntuu aika luonnolliselta tilalta.

[/quote]

Haha. Alapeukkujen määrästä päätellen täällä ihmetellään vain että miksi nainen voi olla yksin ja miehelle se onkin ihan oikein, kärsiköön.

Tällä naamalla se parisuhteen etsiminen on todella raastavaa ja henkisesti voimia vievää puuhaa, että välillä siitä on pakko pitää pitkiäkin taukoja. Että taas saa edes vähän voimia ottaa siipeen uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. Mutta olenkin mies ja AV:n mukaan olen ansainnut tilanteeni.

Ja kyllä voin olla loppuelämäni yksin. On sentään työ, hyviä kavereita ja harrastuksia. Liikunnasta ja päihteistäkin saa hetken lohtua.

[/quote]

Ja viesteistä myös saa tämän kuvan. Ja tähän ketjuun negatiivisesti yksinäisiin miehiin suhtautuvista naisista suurin osa on varmasti itsekkin yksin. Logiikka? Yksinäinen mies on lassukka tai sika, yksinäinen nainen taas uhri. Pariudu siinä sitten....

[/quote]

Lassukka on mies, joka syyllistää naista yksinjäämisestään, eikä ymmärrä oman panoksen merkitystä parinvalinnassa. Yksinäisiin normaaleihin miehiin täälläkin suhtaudutaan ihan ymmärtävästi.

Vierailija
44/255 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 23:36"]

No jos ei ole koskaan ollut mitään kovin hyvää parisuhdetta, niin ei sellaista kauheasti osaa kaivatakaan. Ja nämä ihmiset ovat usein muutenkin olleet melko epäsosiaalisia, eli mitään hirveän läheisiä ystävyyssuhteitakaan ei ehkä ole ollut, joten se yksinäisyys tuntuu aika luonnolliselta tilalta.

[/quote]

Haha. Alapeukkujen määrästä päätellen täällä ihmetellään vain että miksi nainen voi olla yksin ja miehelle se onkin ihan oikein, kärsiköön.

Tällä naamalla se parisuhteen etsiminen on todella raastavaa ja henkisesti voimia vievää puuhaa, että välillä siitä on pakko pitää pitkiäkin taukoja. Että taas saa edes vähän voimia ottaa siipeen uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. Mutta olenkin mies ja AV:n mukaan olen ansainnut tilanteeni.

Ja kyllä voin olla loppuelämäni yksin. On sentään työ, hyviä kavereita ja harrastuksia. Liikunnasta ja päihteistäkin saa hetken lohtua.

[/quote]

Ja viesteistä myös saa tämän kuvan. Ja tähän ketjuun negatiivisesti yksinäisiin miehiin suhtautuvista naisista suurin osa on varmasti itsekkin yksin. Logiikka? Yksinäinen mies on lassukka tai sika, yksinäinen nainen taas uhri. Pariudu siinä sitten....

[/quote]

Lassukka on mies, joka syyllistää naista yksinjäämisestään, eikä ymmärrä oman panoksen merkitystä parinvalinnassa. Yksinäisiin normaaleihin miehiin täälläkin suhtaudutaan ihan ymmärtävästi.

[/quote]

Juu todella ymmärtäväisiä on tämänkin ketjun viestit kaikkiin miesten viesteihin....

Vierailija
45/255 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:35"]

Itse sain edellisestä suhteesta niin pahan ptsd:n että kymmenes vuosi yksin taitaa lähteä tänä kesänä. Kun viimein sain pääni kuntoon niin en viitsi lähestyä ketään..täällä susirajalla baarijutustelu kun meinaa sitä että. 1. mennään suoraan naimisiin. 2. mennään nussimaan. Olen mies ja väsynyt tuohon kakkoseen.

[/quote]

[/quote]

Taitaa olla komea kundi kyseessä. Ei tuo ole huono kohtalo....

Vierailija
46/255 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä kuulu tähän joukkoon, sillä olen nuorena seurustellut pitkään ja jossain vaiheessa harrastin myös yhdenillan suhteita. Nyt kuitenkin ilman miestä jo 12 vuotta, seksiä harrastanut viimeksi n. 7 vuotta sitten. Olen sen verran sosiaalinen, että aikoinaan kuvittelin yksinjäämisen olevan kuolemaakin pahempi kauhistus. Yllätyksenä on kuitenkin tullut se, että siihen tottuu - jopa niin hyvin, että on vaikeaa aloittaa suhdetta vaikka siihen olisi tilaisuuskin. On vaikea kuvitella, että omassa kodissa olisi joku muu. Ja kun ahdistus tulee niin nopeasti, miten edes voi päästä sille asteelle kun ei enää tunnu kiusalliselta ja voi olla rennosti toisen läsnäollessakin?

On äärimmäisen helppoa, kun voi viettää päivän miten itse haluaa, vaikka sitten pyjamassa aamusta iltaan mikäli huvittaa ja on tilaisuus. Kun ei tarvitse kattaa pöytää ja tiskata, vaan elää voileivällä koko päivän jos ei huvita kokata. Voi pieraista koska haluaa ja juoda kaljaa koska haluaa. Voi meikata tai olla meikkaamatta. Voi olla reissussa niin kauan kuin haluaa ja mennä kaverille baari-illan jälkeen yöksi ilman että kukaan suuttuu ja vaatii selityksiä. Seksikin alkaa unohtua jos sitä ei harrasta, ja jos hirveä panetus on, siihen on olemassa menetelmänsä. Kavereiden kanssa voi hoitaa kommunikaation, hyväksynnän ja läheisyyden tarpeet.

Jossain takaraivossa vieläkin toivoisin suhdetta, mutta mikäli se ei enää vaan onnistu, olen täysin tyytyväinen näin ja voin vanhana sanoa että olen elänyt kiinnostavaa ja omanlaistani elämää.

Vierailija
47/255 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Älä vähättele toisen kokemuksia. Ei pillu ole maailman autuaimmaksi tekevä asia. Ainakaan terveelle yksilölle.

Vierailija
48/255 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Älä vähättele toisen kokemuksia. Ei pillu ole maailman autuaimmaksi tekevä asia. Ainakaan terveelle yksilölle.

[/quote]

Ei olekkaan. On mullekkin sen verran lohjennut. Mutta ei se huono asia ole, jos on seksiä ja yleensä sen eteen joutuu tekemään töitä näin miehenä ja paljon.... Kyllä minulle tuollainen kohtalo kelpaisi.

Vierailija
49/255 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29-vuotias, enkä ole koskaan seurustellut.

Olen nuorempana luullut, että seksin kautta saisin rakkautta, mutta eihän se niin ole mennyt.

Raiskaus ja muut inhottavat kokemukset miehistä ovat saaneet minut kovin varovaiseksi. Kun on muutenkin ujompi luonteeltaan eikä mikään supliikki-ihminen, vaikeaa löytää kumppania.

En ole todellakaan istunut kotona odottamassa, mutta jostain syystä kukaan ei ole koskaan tykästynyt muhun. Enkä ole sotanorsukaan.

Viimeisimpinä vuosina sitä on alkanut tottua yksinäisyyteen, valitettavasti lapsia ei voi saada yksin. En ainakaan minä.

Vierailija
50/255 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei olekkaan. On mullekkin sen verran lohjennut. Mutta ei se huono asia ole, jos on seksiä ja yleensä sen eteen joutuu tekemään töitä näin miehenä ja paljon.... Kyllä minulle tuollainen kohtalo kelpaisi.
[/quote]
Kiva jos teille lohkeaa ilman rahaa :(

Vierailija
51/255 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:55"]

Olen 29-vuotias, enkä ole koskaan seurustellut.

Olen nuorempana luullut, että seksin kautta saisin rakkautta, mutta eihän se niin ole mennyt.

Raiskaus ja muut inhottavat kokemukset miehistä ovat saaneet minut kovin varovaiseksi. Kun on muutenkin ujompi luonteeltaan eikä mikään supliikki-ihminen, vaikeaa löytää kumppania.

En ole todellakaan istunut kotona odottamassa, mutta jostain syystä kukaan ei ole koskaan tykästynyt muhun. Enkä ole sotanorsukaan.

Viimeisimpinä vuosina sitä on alkanut tottua yksinäisyyteen, valitettavasti lapsia ei voi saada yksin. En ainakaan minä.

[/quote]

On sinulla vielä iän puolesta aikaa katsella ympärille ja onnistua. Toista se on tällaisilla vanhoilla äijillä.

m41

Vierailija
52/255 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyntä ja tarjonta ei oikein kohtaa. Olen hieman ujo, ja minusta kiinnostuvat vääränlaiset ja varatut ihmiset ja heistä joista itse kiinnostun, ovat jokseenkin tavoittamattomissa. Voisin käydä erilaisissa paikoissa, joissa tapaa ihmisiä...en juurikaan juo, mutta mukava jutella erilaisten ihmisten kanssa ja baarissahan ihmisiä tapaa.

Pari vahvaa rakastumista on kohdalle sattunut, siksi on vähän vaikea tunne-elämässä tyytyä vähempään.

Vierailija
53/255 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voikaan elää.

En nimittäisi tätä millään kuin ihan perusfysiologisella tasolla elämäksi, sillä eihän tämä elämisen arvoista ole. Monet sanovat, että tähän tottuu jossakin vaiheessa. Tai ainakin oppii kohtalonsa hyväksymään ja varmasti monelle näin käykin. Itsekin olin vahvasti tällä harmaalla, hitaalla kohtalon tiellä kohti hiljaista päätöstä.

Sitten sain kokemuksen mitä elämä edes ihan matalimmalla tasolla voisi olla.

Tuo kokemus ei kenenkään normaalin ihmisen tutkakartalla aiheuttaisi edes pienen pientä värinää, mutta omalla vääristyneellä tunneskaalalla se oli lähes jotain käsittelemättömän suurta. Todellisuudessa suurin osa tuosta tunne-euforiasta oli oman vahingoittuneen pääni sisällä, mutta se antoi silti edes pientä osoitusta mitä elämä voisi olla.

Nyt se on ohi, enkä osaa asiaa mitenkään käsitellä.

Vajoaminen on alkanut taas ja yhä jyrkempänä. Syytän itseäni, koska haluan jonkun nostavan minut kohti valoa. Syytän, koska valitsen helpon luovuttamisen tien, taistelun sijaan. En kykene karistamaan menneisyyden taakkaa vaan vaivun takaisin epätoivoon. En halua kohdata ketään, sillä en jaksa enää teeskennellä normaalia, onnellista, vahvaa, enkä toiveikasta.

Miten tähän on jouduttu?

Vierailija
54/255 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:10"]

Aika vähissä on varmastikin sellaiset naiset jotka tuollaisesta olisi kiinnostunut joten todella huonon vertauksen laitoit. Miesten ongelma ja miehille hoitoapuna peniksen toiminnan lopettaminen. 

[/quote]

https://fi.wikipedia.org/wiki/Peniskateus

Vierailija
55/255 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 23:18"]

ilman minkäänlaista parisuhdetta? Siis vuosikausia ilman hellyyttä, seksiä ja toisen ihmisen läsnäoloa? Miten se on mahdollista? Tarkoitan nyt todellakin sellaista, ettei oikein koskaan ole ollut minkäänlaisessa parisuhteessa, muttei myöskään harrasta hetkellisiä suhteita, vaan tyytyy olemaan yksin?

[/quote]

Helposti. Jos ei ole muuta vaihtoehtoa? T. Nainen 38v

Vierailija
56/255 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kaikilla ole muuta vaihtoehtoa. Miten voi olla niin tyhmä, ettei sitä käsitä? Minusta ei kukaan mies ole koskaan kiinnostunut, joten olen elänyt koko elämäni yksin. Vaihtoehto olisi kai sitten itsemurha, mutta sitä en aio tehdä. 

Vierailija
57/255 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisiin normaaleihin miehiin täälläkin suhtaudutaan ihan ymmärtävästi.

Tällä palstalla tai oikeassa elämässä tosi harva nainen tai mies pitää elämänsä yksin viettänyttä miestä millään tavalla normaalina. Ajoittainen yksinäisyys kuuluu osaksi monen ihmisen elämää, mutta vastentahtoinen jatkuva yksinäisyys näyttäytyy ulkopuolisille yksinomaan negatiivisena ja (kuten ketjun otsikosta voi päätellä) täysin käsittämättömänä tilana.

Ehkä jonkinlaista sanallista sympatiaa voi muutamalta taholta saada, mutta tositilanteessa löydetään parempaa seuraa, jonka kanssa voidaan yhdessä ihmetellä friikkien elämätöntä elämää.

Vierailija
58/255 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole paljon vaihtoehtoja.

Vierailija
59/255 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 00:53"]

Kun ei kaikilla ole muuta vaihtoehtoa. Miten voi olla niin tyhmä, ettei sitä käsitä? Minusta ei kukaan mies ole koskaan kiinnostunut, joten olen elänyt koko elämäni yksin. Vaihtoehto olisi kai sitten itsemurha, mutta sitä en aio tehdä. 

[/quote]

Miten vanha olet?

Vierailija
60/255 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 01:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 00:53"]

[/quote]

Miten vanha olet?

[/quote]

33. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi