Mitä tehdä kaverini kanssa???
Mulla on auto, hänellä ei. On käyttänyt mua ilmaisena taxina tässä viimeisen vuoden ajan. Ei tunnu käsittävän lainkaan että autoilu maksaa. Olettaa että nähdään 2-3 kertaa viikossa ja aina niin että mä ajan 20 km hänen luokseen edes takas, koska mullahan on se auto. Ja jos saan hänet tulemaan meille, hän vaatii että mun on heitettävä hänet kotiin. Jos yritän puhua että oikeesti bensa maksaa, ja yritän vähentää autoilua, saan huokailua ja silmienpyörittelyä.. Miten saada hänet tajuamaan että on riittävän kallista ajella päivässä 30 km työmatkoja yms, siihen päälle vielä hänen luonaan käynnit yms ajot oikeasti maksaa. Tiedän että vetää herneen nenää kun nyt kieltäydyin viemästä häntä kotiinsa kun tulee viikonloppuna käymään. Väittää että olen nipo.
Kommentit (2)
Tän palstan ihmisillä on kyllä outoja kavereita. Miksi ihmeessä siedätte näitä?
Ensinnäkin mun täytyy kyllä alkuun sanoa, että itseäni ei haittaisi pätkääkään joku 20 km matkan ystävälle ajaminen tai kuskaaminen... Mutta toisaalta mulla ei olekaan rahasta kovin tiukkaa. Tosin en kyllä noin usein haluaisi / jaksaisi nähdä ketään ystävää, siis monta kertaa viikossa...
Jos tilanne kuitenkin on se että tulee liian kalliiksi sinulle tai et muuten halua noin yksipuolisesti kuljettaa / kulkea, niin sanot vaan sen hänelle. Hän voi ottaa siitä nokkiinsa mutta mitä sitten? Sinä saat ihan vapaasti päättää omista kulkemisistasi ja kuskaamisistasi.