Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aurinkoihottumasta kärsivä, onko aurinkoihottumasi joka vuosi samanlainen?

Vierailija
04.06.2026 |

Mulla ei. Joinain vuosina se voi alkaa jo talvella. Joinain vuosina se on niin paha, että t-paidan käyttämisestä voi vain haaveilla. Tänä vuonna olen toistaiseksi käyttänyt t-paitaa ja allergialääke on pitänyt ihottuman aisoissa. Otan lääkkeen näin illalla, ja tällä hetkellä kyllä kihelmöi, mutta ihottuma on muuten pysynyt maltillisena.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut lapsesta asti aurinkoihottumaa. Hirveä riesa. Lakanat verillä raapimisesta öisin. Ei mitään saumaa lyhyille hihoille tai lahkeille. Yksi kesä se sitten vaan loppui. Näin nelikymppisenä. Nyt on menty jo muutama kesä ilman ihottumia. Outoa.

Vierailija
2/10 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joitakin vuosia sitten aurinkoihottumaa monena kesänä, mutta sitten se hävisi. En tiedä, mitä tein eri tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoihottumaan auttaa pukeutuminen, ei siihen lääkkeitä pidä syödä. Ultraviolettisäteilyä on eri vuodenaikoina eri lailla.

Vierailija
4/10 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut lapsesta asti aurinkoihottumaa. Hirveä riesa. Lakanat verillä raapimisesta öisin. Ei mitään saumaa lyhyille hihoille tai lahkeille. Yksi kesä se sitten vaan loppui. Näin nelikymppisenä. Nyt on menty jo muutama kesä ilman ihottumia. Outoa.

Mulla taas alkoi lasten saamisen jälkeen. Joinain vuosina on, joinain ei.

Ap

Vierailija
5/10 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkoihottumaan auttaa pukeutuminen, ei siihen lääkkeitä pidä syödä. Ultraviolettisäteilyä on eri vuodenaikoina eri lailla.

Miten niin "ei pidä"? Mulla alkaa olla töihin soveltuvien pitkähihaisten varasto ehtynyt. Pitäisi ostaa uusia, mutta en jaksa. Jos saan tämän allergialääkkeillä taltutettua tänä vuonna, niin hyvä. 

Ap

Vierailija
6/10 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joitakin vuosia sitten aurinkoihottumaa monena kesänä, mutta sitten se hävisi. En tiedä, mitä tein eri tavalla.

Mullakin oli muutaman vuoden poissa ja sitten se tuli uudelleen. Ei kuitenkaan koskaan niin kamalana kuin ensimmäisenä kesänä.

Ap

Vierailija
7/10 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tänä vuonna ei ole ollut ollenkaan. Ja esim.taas vuonna 2019 olin kuin pahassa rokossa.

Muulloin enemmän tai vähemmän.

Vierailija
8/10 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tänä vuonna ei ole ollut ollenkaan. Ja esim.taas vuonna 2019 olin kuin pahassa rokossa.

Muulloin enemmän tai vähemmän.

Vierailija
9/10 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oli munullakin ja niin loppui minultakin. Jo vuosikausia sitten. Sen on pakko olla joku autoimmuunijuttu. Siis tavallaan allergia. Se loppui samalla kun loppui hikoilukin. En sen koommin ole hikoillut edes saunassa, paitsi kasvoista. Ja joo, kyllä on heikentynyt paljon myös helteensietokykykin. Ilmeisesti edellisen takia.

Vierailija
10/10 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joskus aurinkoihottuma ollut tosi pahana ja joskus taas lievempämä, en syö siihen lääkkeitä säännöllisesti En aina ole muistanut jo keväällä alkaa suojata kriittisiä kohtia auringolta jolloin rinnan alueelle ja käsivarsiin pääsee aurinko nopeasti tekemään tekonsa. Viime vuosina ihottumaa ei juurikaan ole ollut ja olenkin miettinyt onko paljolla porkkanan syönnillä sittenkin siihen vaikutusta niin kuin minulle on joku sanonut. Ihoni päivettyy helposti ihottumasta huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi