Mikä on mielestäsi pihiyden huippu?
Kommentit (81)
Me muutettiin siihen ja maalattiin seiniä, niin huomattiinpa että kellon ja taulujen takaa hän ei ollut maalannut:) Säästi vissiin maalia! :)
Hyviä juttuja...itse en osaa kertoa kuin semihauskan jutun anopistani, joka ostaa aina omille lapsilleen varastot täyteen ruokaa (muut paitsi mieheni asuvat siis vielä kotona), sitten kiikuttaa meille puoliksi käytettyjä pasta-ateriapusseja(siis niitä kuiva-aineita, you know), kun lapset eivät " suostuneetkaan" syömään niitä enää! :D Toi myös reippaat 20 vuotta vanhoja rättejä lapsellemme, ihania ne turkoosi-vispipuuro-yhdistelmävärit (kunnosta puhumattakaan..!)...:x
säästää kaiken roinan mitä voi jollakin mahdollisella tai mahdottomalla tavalla uusiokäyttää (mainospaperit lasinalustoina tai " koristeena" seinällä, tiskiainepullot ja kaikki muut tyhjät purkit ja putelit tuo lapsille leluiksi, kaikki likaisetkin paperi- ja muovipussit kierrätetään. Säröille menneet kupi ja lasipurkit maljakoina, tyhjät viilikupit ruoka-astioina lapsille.
Antoi mm. meille taannoin omenia pussissa, jossa oli ollut koiran kuivaruokaa; aah mikä aromi niissä oli. Antaa vanhoja kulahtaneita tavaroitaan lahjoiksi koska ei raaski ostaa mitään.
Kerjäämällä kerjää leimoja kanta-asiakaskorttiin sen jälkeen kun on kerjännyt jo puolet hinnasta pois. Sotkee paidan tahallaan huulipunaan tai meikkivoiteeseen, jotta saisi tuntuvat alennukset!
T:Vaatekaupan täti
Vierailija:
on sukulaiseni, jonka vessa remontoitiin harmaana ja se meni pieleen. No, mummu on käynyt jo vuosia sitten pesulla kerran viikossa uimahallissa, kun ei raaski korjauttaa.
Olin 7 v, kun meillä oli kylppäriremontti, ja peseydyimme 2-3 viikon ajan uimahallissa pari kertaa viikossa. Se oli jo silloin kamalaa, niin kivaa kun lapsesta olikin käydä uimahallissa, mutta silti hirveää, kun kotona ei ollut suihkua. En ikimaailmassa taipuisi tuohon järjestelyyn, ja miten ihmeessä aikuinen ihminen pärjää kerran viikossa peseytymisellä?!?
Mutta lisäisin vielä että antaa lahjaksi aforismikokoelma, jonka vanhasta (unohtuneesta tai " unohtuneesta" ) omistuskirjoituksesta ilmenee että anoppi on vuosia sitten saanut sen itse lahjaksi sukulaiseltaan.
:D
voi heittää mukamas pois, saati viedä kierrätykseen. Argh!
Pihiyden huippu: Tekee puolukkamehua ja yrittää ostaa sillä vaatteita lapsenlapsilleen lastenvaateliikkeestä.
pelkät riekaleet ja sitten säilöö ne riekaleet allaskaappiin vuosikymmenien ajan " pahan päivän varalle" . Hyi oksennus, tämä siis anopillani, joka myös säilöö kaiken muunkin kaappeihin ja nurkkiin minkä voi keksiä ja mitä ei keksi.
Kaverini päätti ottaa pennuista yhden, minä kiinnostuin myös ja mulle kissa luvattiin myös heti kun vaan ovat luovutusiässä. No, kaveri oli siellä mökillään, ja kissat tuli luovutusikään. Mä kysyin että, voisko tuoda mun kissan samalla kun tulee itse kotiin päin, niin mun ei tarvitse ajaa melkein 250 kilometriä? Me asutaan melkein viereisissä taloissa.
No, se toi kissan mulle, mutta pyys bensarahaa. Mun mielestä se oli niin pihiä toimintaa kuin vaan pysty olla. Se olis jokatapauksessa joutunut ajamaan kotiin, nyt mun kissa oli sen kyydissä, joten mun olis pitänyt maksaa puolet sen bensoista!!!
Miehen kanssa ollaan monesti naureskeltu tälle.
On täysin kunnallisen jätehuollon ulkopuolella, polttaa kaikki roskat mitkä vaan palaa. Muut roskat keräilee pusseihin ja jemmaa pitkin taloa ja navetan keittiötä. Mä olen alkanut epäillä, että koko talo on pystyssä kaiken sen paskan varassa.
Seuraava ei ole piheyttä, vaan iljettävyyttä, mutta pakko kertoa samalla:
Hankkiutuu polttamalla eroon myös kaikenlaisesta muusta kamasta.. Esim: Heillä wc:ssä on WANHAT putket, jotka kuulemma menevät tukkoon jos niihin laittaa paperia. Joten käytetyt wc-paperit laitetaan vessan roskikseen, josta ne sitten päätyvät poltettaviksi. Tulipesä on btw keittiössä.. Kuvitelkaas sitä ihanaa kahvitteluelämystä, kun takassa käryää anopin p***apaperit ja ruokakomerossa selän takana rapistelee hiiri. Mä en ihan pariin vuoteen enää oo uskaltanu mennä sinne mihinkään ruoka-aikaan.
Niin, ja vessa vedetään vain isomman hädän jälkeen, ettei vesilasku kasva.
Tämä ihanuus on sit mun anoppi..
taisi viedä voiton... Urgh!
Minä sain monta hyvää vinkkiä ;-)
mies, joka pyysi mua treffeille. Tulomatkalla saattoi minut jopa autolla kotiin (noin 15 minuutin matka kaupungissa). Ilmoitti sitten ihan pokkana bensarahan määrän. Olin aivan sanaton, mutta maksoin.
ja vanhempien ihmisten kohdalla täytyy todeta, että sitä rahaa ei todellakaan välttämättä ole. Kansaneläke menee lääkkeisiin ja muuta ei sitten olekaan enää varaa ostella, kun sossuunkaan ei haluta mennä(mikä on minusta ihan kunnioitettavaa) ja tuskinpa sieltä mitään saisikaan.
mutta kyllä näköjään voi! Kiitos siitä
Piti odottaa puoleenyöhön, ettei mee turhis sairaalamaksuja (supistukset tuli silloin 4 min välein) ja synnyttää piti ennen klo 6, jolloin loppi ilmainen parkkiaka =D. Ei kai tuo ukko ihan tosissaan kuitenkaan ollu, mutta " hoidin homman" sit yön aikana. HEH.
ukkoni soitti aikoinaan underground-bändissä, keikkoja harvakseltaan ja omakustannelevyt ym. onnistuivat kuitenkin saamaan biisin pari radiosoittoon ja teostosta rapsahti sitten joka jätkän tilille n. 5 ¿/vuosi. yksi bändin jäsenistä lopetti soittamisen, mutta vaimonsa käskystä vaati jälkeenpäin muulta bändiltä korvausta, koska olihan biisien sovitus osin myös hänen käsialaansa.
---> taimet juurtuvat hyvin ja kasvavat kun niiden alut varastetaan :)
Samoin jos viet kukantaimen saaja ei saa kiittää->menestyy paremmin!
t: Kukkien alkujen napsija
Vierailija:
Äitini muuten napsii kukkasen alkuja joka paikasta. Vaikkapa terveyskeskuksen vastaanotosta..
on sukulaiseni, jonka vessa remontoitiin harmaana ja se meni pieleen. No, mummu on käynyt jo vuosia sitten pesulla kerran viikossa uimahallissa, kun ei raaski korjauttaa.
Säästää myös vanhat perunankuoret ja kahvinpurut ym. luomuroskat ja kantaa ne 100 kilometrin päähän sukulaisen maatilalle jotta saisivat " hyvää lannoitetta" . Sukulaiset ovat toistuvasti toivoneet, että veisi ne puolimädät roskansa oman talon ekojätteeseen mutta mummu ei raaski!!!