Mikä on mielestäsi pihiyden huippu?
Kommentit (81)
Siis kaikki säästetään ja käytetään ihan loppuun.
Lentokoneista ottaa kaikki mitä irti lähtee ja tuo ne tullessaan meille. Sitten kun lähtee niin heitellään niitä suola- ja pippuripusseja pois. Tuo siis jopa muovikupit.
Mäkkäristä ottaa kaikki ruoan jämät mukaan, kääri ne vaan paperiin. Esimerkkinä vaikka dippikastike joka laitetaan avattuna sitten jääkaappiin kun siellä on hieman jäljellä.
Ja itse ostaa mäkkärissä aina lastenaterian kun siinä saa tuliaisia lapsille ilmaiseksi (siis kun vie kotimaahansa kun lähtee).
(Mitä säästöjä siitä muka syntyy?)
Itse keitän puoli pannua kahvia aamulla ja otan siitä pari kolme kertaa päivän aikana. Lämmittelen mikrossa myös. En vaan jaksa keittää yhden ihmisen (=itseni) takia kahvia useampaan otteeseen päivässä.
Toihan on varteenotettava vinkki. Ja lisäksi voi alkaa miesystävältä periä maksua aamupalasta ;-D
ompelen alkkareita, mutta en pihiyttäni vaan koska se on kivaa...
Varastelee työpaikaltaan rasvoja, kyniä ym.. ja laittaa vanhentunutta ruokaa miehen mukana meille, ettei tarvi roskiin heittää! Kyllä ne lapset syö kaiken, YÖK!! Mielikuva anopistani = pihi sika!!
Eikä olisi aina vailla. En ole 3 mut tunnen samanlaisen tyypin.
Viedä ravintoloista tai lentokoneesta astioita.
Katkoa kukkia maljakkoon kaupungin istutuksista.
Ottaa kaupungin kasvitieteellisestä puutarhasta oksia taskuun juurrutettaviksi kotipurkissa.
Jättää takki autoon, ettei tarvitse maksaa narikkaa.
Mitäs jos on neitsyt vanhapiika? kuolee 90 vuotiaana. Kyllä on tavara hyvin säilyny????
oon kuullu, et joku halkaisisi vessapaperia. mut en tiä pitääkö paikkaansa.
meillä mies kommentoi, et minä käytän paljon vessapaperia. ok, niin taidan käyttääkin, joka kerralla useamman palan. mut muuten olen suht nuuka, ja esim. lakanoiden ompelu halkaisemalla ja kääntämällä reunat keskelle on musta ok. tosin nykyään lakanakangas niin ohutta, et se ei ehkä kannata. aiemmin lakanat oli paksumpia. meillä on niitä aiemmilta sukupolvilta perittynä.
Meidänkin sukuun sattunut lauma hurjan pihejä ihmisiä. Laivan seivovasta pöydästä lihapullat ja muut liinaan ja laukkuun, juhlinnan jälkeen eräskin ottaa omat tyhjät pullot mukaan. Kai heille elämän tapa ja harrastus. Kiva laskea mitä säästöjä saanut aikaiseksi, kun pihistää ihan kaikessa.
Minun mielestäni taas aika paljosta jäävät paitsi ainakin nämä nuoret ihmiset. Ei mitään suhteellisuuden tajua rahasta. Kaikki heidän mielestään kallista, kun tottuneet vähällä kittuuttamaan. No eivätpähän velkaannu. Jos jotain positiiivista pitää keksiä...
26:n esimerkissä keittäjä säästää monet suodatinpussit. Niistähän moni muukin kirjoitteli - joku käyttää uudestaan (huuhtoo välissä) jne. Huoh.
Toisaalta saattaa surutta ostella kaikenlaista lapsillemme hinnasta välittämättä.
Ilmeisesti jotain pula-ajan kasvatuksen peruja..
(menettää tolkkunsa ja kiikkua kollegan kaulassa loppuilta) vain, koska tarjolla ilmaista viinaa.
Äitini muuten napsii kukkasen alkuja joka paikasta. Vaikkapa terveyskeskuksen vastaanotosta..
toimisivat samoin!?!?!
Tiedän yhden " hienon rouvan" joka leikkaa raskaustestitkin puoliksi, jotta samaa tikkua voi käyttää kaksi kertaa!!
INHOAN PIHEJÄ!!! SAASTAISTA SAKKIA!!
säästää ihan oudoissa asioissa, mutta toisaalta taas surutta tuhlaa vaikka omiin vaatteisiin rahaa. Kaikki muovikipot on säilytettävä, vanhat vaatteet (jos tulee huonot ajat, niistä voi purkaa lankaa ja vaikka tehdä uusia vaatteita), ruuantähteitä säilytellään kaapissa viikkokausia jne..
Siis voivat olla monen päivän vanhoja, jääkaapissa pyörineitä kikkaroita. Niitä sitten nieleskellään (toivottavasti eivät lapsenlapsilleen syötä!) ja ihmetellään toistuvia paskatauteja.
vuodelta -86. Tai - mikä vielä yököttävämpää - tarjota sitä lapsenlapsille.... Kaikki leipomuksetkin maistuu homeelle, kun jauhot on olleet kylmässä mökissä läpi talvien :-P Puhumattakaan kivoista jutuista, et :" Hiiret oli käyneet taas tänä talvena." Nam, nam.