Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PASKA päivä opena.

Vierailija
13.02.2013 |

Mikä ihme on vialla?? MIKSI oppilaiden ei tarvitse tehdä mitään eikä yrittää olla edes kunnolla? Siis mitä tässä yhteiskunnassa on tapahtunu??

Viimene tunti meni ihan hulinaksi ja viimeinen pisara oli se, että kuulin kun jälki-istuntoa suorittavat kyselivät valvojalta, voivatko suorittaa istumisen puolen tunnin pätkissä. Lisäksi pari ilmoitti vaan, ihan tuosta noin vaan, että "nyt ei ehdi, on muita kiireitä"!!!! Osa ei vaan ilmaantunut paikalle, vaikka istuminen olisi pitänyt suorittaa jo monta viikkoa sitten.

Siis oppilaat saavat valita ja päättää itse, suorittavatko istumisensa ja miten!! Tämä on ihan täysin järjetöntä. Mun mielestä tuo on ihan lintsausta ja siitä voisi vaikka tuplata sen istumisen määrän. Ihan pelkkää selkärangattomuutta ja luistamista. Ja siitä ei seuraa mitään!

Mulla on varmaan PMS, kun mua ottaa pattiin tää asia niin perkeleesti. Viimesellä tunnilla yks tyttö ilmoitti, että hän ei aio istua mun antamaa jälkkää. Ei kuulemma huvita. Viime viikolla hän ei ehtinyt istumaan, kun heille oli kotiin tullut vieraita.

Tää on ihan uskomatonta.

Kommentit (182)

Vierailija
21/182 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita näkymään numerossa ja kerro se etukätween. Kun numero tipahtaa pari  pykälää, niin luusisi kiinnostavan. Jos ei niin sitten eläköön sen kanssa. Elämä on, annetaan se opiksi tuleville sukupolville. Tai keksi jotain muuta pirullista sanktiota.

Vierailija
22/182 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpäs sitten kun kurssista saa vain hyväksytty / hylätty -arvostelun ja oppilas vain pelaa kännykällään kaikki tunnit. Ei ole mahdollista antaa huonoa numeroa, kaikki konstit oppilaan aktivoimiseksi on käytetty ja open takki on tyhjä. Riitelyä ja pahaa mieltä.

Annanko hylätyn kurssista ja oppilas jää vaille päättötodistusta lisäkurssin takia?

Kyllä elämä opena on ihanaa, no ensi viikolla on lomaaaaaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/182 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 04:26"]

Mikä ihme on vialla?? MIKSI oppilaiden ei tarvitse tehdä mitään eikä yrittää olla edes kunnolla? Siis mitä tässä yhteiskunnassa on tapahtunu??

Viimene tunti meni ihan hulinaksi ja viimeinen pisara oli se, että kuulin kun jälki-istuntoa suorittavat kyselivät valvojalta, voivatko suorittaa istumisen puolen tunnin pätkissä. Lisäksi pari ilmoitti vaan, ihan tuosta noin vaan, että "nyt ei ehdi, on muita kiireitä"!!!! Osa ei vaan ilmaantunut paikalle, vaikka istuminen olisi pitänyt suorittaa jo monta viikkoa sitten.

Siis oppilaat saavat valita ja päättää itse, suorittavatko istumisensa ja miten!! Tämä on ihan täysin järjetöntä. Mun mielestä tuo on ihan lintsausta ja siitä voisi vaikka tuplata sen istumisen määrän. Ihan pelkkää selkärangattomuutta ja luistamista. Ja siitä ei seuraa mitään!

Mulla on varmaan PMS, kun mua ottaa pattiin tää asia niin perkeleesti. Viimesellä tunnilla yks tyttö ilmoitti, että hän ei aio istua mun antamaa jälkkää. Ei kuulemma huvita. Viime viikolla hän ei ehtinyt istumaan, kun heille oli kotiin tullut vieraita.

Tää on ihan uskomatonta.

[/quote]

Mun lapsen koulussa on luovuttu jälki-istunnoista kokonaan. Lapset tietää että niihin ei voi pakottaa ja todistus on annettava vaikka olisi jälki-istunto suorittamatta. Nyt on käytössä toisenlainen systeemi, kasvatuskeskustelu. Osalla toimii ja hyvin, sitten on ne joilla ei toimi mikään.

Vierailija
24/182 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 08:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 08:02"]

En vaan voi olla miettimättä, että miksi ketään ei kiinnosta opiskelu? Miksei nuorilla ole edes kunnianhimon murustakaan tai haaveita, joiden eteen voisi nähdä vaivaa! Kun ei tuota opetusta voi määräänsä enempää järjestää kivaksi ja helpoksi. Mun opettamassa aineessa kun on pakko nähdä itsekin vaivaa.

Jotkut asiat on vaan PAKKO käydä läpi ja oppilailla on oppivelvollisuus. Miksi oppivelvollisuus oikeuttaa kapinoimaan täysin rajattomasti?? Miksi vanhempia ei kiinnosta lastensa tulevaisuus ja käyttäytyminen koulussa? Missä vaiheessa tämä kääntyi tällaiseksi?

ap

[/quote]

Nuoriin on varmaan tarttunut tämä yleinen näköalattomuuden ja toivottomuuden ilmapiiri, joka suomalaiseen kansanluonteeseeen hyvin istuu ja jota media ja poliitikot lietsovat minkä ehtivät. Vanhempien selkärangattomuudesta en osaa sanoa mitään, minkä ikäisten lapset ovat nyt yläasteella? 35-45-vuotiaiden? Ovatko pahimmat häiriköt yh-perheistä tai muuten rikkinäisistä tai epävakaista kodeista? Vai päinvastoin ylemmän keskiluokan hemmoteltuja pentuja?

[/quote]

Meinasinpa juuri sanoa samaa. Kun koko ajan lietsotaan joka puolelta ajatusta siitä, että nuoriso on täynnä ongelmia, lama iskee, ei ole tulevaisuutta, ja vanhemmatkin pelotellaan henkihieveriin sossun ja ls:n taholta, niin onko se joku ihme, että tämä on tilanne?

Ei se siis tosiaan ole pelkästään opettajien huoli, että oppilaisiin ei saa edes koskea, suunnilleen samaa se on jo vanhemmillekin. Että pilteillä on vain oikeuksia, piltit ovat viattomia pikku enkeleitä, jotka aikuiset vaan paskamaisuuttaan tai yleistä huonouttaan pilaa, koska eivät osaa keskustella täysin oikein pilttien kanssa, jotta nämä ymmärtäisivät ryhtyä kunnon kansalaisiksi.

Vierailija
25/182 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan uskomatonta.

[/quote]

eihän tossa koko hommaassa olekaan mitään järkeä!!!!

Kuka tollasta paskaduunia edes tekee, tuhlaa oman elämänsä täydellisten kusipäiden kersojen eteen, jotka ylpeilevät tuolla että kersa osaa ottaa tilan haltuunsa ja "on vilkas" ja "temperamenttinen" ja "kyseenalaistaa", tajuamatta että niin tekee ne kaikkien muidenkin elukoiden elukat?

Ennen opettajan työ oli helppoa, vaikka lapset ja nuoret kapinoivat ja mesosivat niin jos kotiin meni ilmoitus, niin kersa oli kurissa kun vanhemmat laittoivat sen kuriin.

Nyt jos kotiin ilmoittaa jotain, niin todennäköistä on että aletaan läytää opettajasta vikaa ja hommasta tulee entistä vaikeampaa. Koska omassa mussukassa ei ole koskaan mitään vikaa.

ja tähänkin ketjuun tulee niitä opettajia, jotka mielistelevät näitä häirikköjä ja väittävät että heitä on haastavinta ja kiitollisinta opettaa ja muuta paskaa. eli käytännössä nuoelvat häiriköiden persettä ja opettavat kersoille että paskamaisin ja röyhkein tekee mailmassa mitä haluaa.

Vierailija
26/182 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 08:02"]

En vaan voi olla miettimättä, että miksi ketään ei kiinnosta opiskelu? Miksei nuorilla ole edes kunnianhimon murustakaan tai haaveita, joiden eteen voisi nähdä vaivaa! Kun ei tuota opetusta voi määräänsä enempää järjestää kivaksi ja helpoksi. Mun opettamassa aineessa kun on pakko nähdä itsekin vaivaa.

Jotkut asiat on vaan PAKKO käydä läpi ja oppilailla on oppivelvollisuus. Miksi oppivelvollisuus oikeuttaa kapinoimaan täysin rajattomasti?? Miksi vanhempia ei kiinnosta lastensa tulevaisuus ja käyttäytyminen koulussa? Missä vaiheessa tämä kääntyi tällaiseksi?

ap

[/quote]

Miksi kiinnostaisi? Kuitenkin ne huonoimmat ja röyhkeimmät saavat suhteilla tai hyvä veli verkostonavulla jalansijan tai pääsevät isänsä firmaan.

Vierailija
27/182 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 07:15"]

Täällä toinen tänään opetukseen ryytynyt! Haistattelua, laiskottelua, kurittomia kakaroita.

Välillä tuntuu, että Siwan kassana olisi kivempaa.

Kasvattakaa ne kakaranne!

[/quote]

No kuule,

mihin kuvittelet näiden nupukoiden menevän koulun jälkeen?

No tietty sinne Siwaan, kassaneidin iloksi...

Vierailija
28/182 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksi tämän ketjun opeista, en ap, ja tällä hetkellä olen aivan loppu. työuraa on takana 20v, joten kokematon en ole alallani. Olen kohtalainen kurinpitäjä, jämpti ja yleensä hyvin oppilaiden kanssa toimeentuleva.

Nyt kuitenkin pidättelen itkua lähes paniikkihäiriön partaalla, tämän kaiken on saanut aikaan yksi oppilas. Syyttelyä, haistattelua, wilmaviestejä... 

Itse mietin omaa osuuttani - olen ollut hieman jyrkkä oppilaan suhteen, laittanut viestiä kotiin tuntilaiskottelusta ja välillä korottanut ääntänikin.

pelkään, että juttu kääntyy minua vastaan - olenhan aikuinen - minun pitäisi ymmärtää. 

Oppilas riitelee kuitenkin  lähes kaikkien opettajien kanssa, todistuksessa on rivi viitosia, eikä muukaan käytös ole ok. Tupakoi, lintsaa jne. Olen ensimmäinen, joka yrittää pistää rajoja laiskottelulle ja vaatii työntekoa. Kurssistani ei saa numeroa, jonkin verran pitäisi olla näyttöä tunnila. Jotta saisi hyväksytyn suoritusmerkinnän.

Ehkä pitäisi antaa olla. Antaa oppilaan pelata kännykällä tunnit tekemättä mitään ja laittaa kurssista suoritusmerkintä. Helpommallahan tässä pääsisi...

Vierailija
29/182 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mikäkö mättää?

Se, että liian moni vanhempi ulkoistaa lapsensa kasvatuksen!!!!

Jos vanhemmat kasvattavat lapsensa tottelemaan, nämä  nuoret osaavat kunnioittaa myös opettajia.

Tekosyitä voi etsiä  yheiskunnasta tai mistä vaan, mutta totuus nuorten pahoinvointiin löytyy kotoa:  mukavuudenhaluisista, omaan napaan tuijottavista, laiskoista vanhemmista!!!

Vierailija
30/182 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 06:40"]

Muutenkin tuntuu, että tää meidän koululaitos on jäänyt rangaistusten suhteen jonnekin kivikauteen. Ei kai kukaan enää usko jälki-istuntoon rangaistuksena? Varsinkin kun se kerran ei toimi. Opettajiltahan menee vaan loppukin arvovalta kun kukaan ei niitä jälki-istuntoja istu. Uusia keinoja olis keksittävä pikaisesti.

[/quote]

Hei, olen ope ja minulle jälki-istunto on sama kuin kasvatuskeskustelu. Eli juttelen oppilaan kanssa hänen koulunkäynnistään, hänen saamistaan Wilma-merkinnöistä ja siitä mistä ne johtuvat, jutellaan viime todistuksesta ja siitä, mihin oppilas oli todistuksessa tyytyväinen ja mihin ei, mihin hän aikoo panostaa ja miten käytöstäkin kannattaisi muuttaa ja miksi. Jälki-istunnossa tutustuu oppilaaseen ja saa useimmiten luotua häneen hyvän kontaktin ja hyvät välit.

T. Ope yläkoulusta

Vierailija
31/182 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 10:31"]

Olen yksi tämän ketjun opeista, en ap, ja tällä hetkellä olen aivan loppu. työuraa on takana 20v, joten kokematon en ole alallani. Olen kohtalainen kurinpitäjä, jämpti ja yleensä hyvin oppilaiden kanssa toimeentuleva.

Nyt kuitenkin pidättelen itkua lähes paniikkihäiriön partaalla, tämän kaiken on saanut aikaan yksi oppilas. Syyttelyä, haistattelua, wilmaviestejä... 

Itse mietin omaa osuuttani - olen ollut hieman jyrkkä oppilaan suhteen, laittanut viestiä kotiin tuntilaiskottelusta ja välillä korottanut ääntänikin.

pelkään, että juttu kääntyy minua vastaan - olenhan aikuinen - minun pitäisi ymmärtää. 

Oppilas riitelee kuitenkin  lähes kaikkien opettajien kanssa, todistuksessa on rivi viitosia, eikä muukaan käytös ole ok. Tupakoi, lintsaa jne. Olen ensimmäinen, joka yrittää pistää rajoja laiskottelulle ja vaatii työntekoa. Kurssistani ei saa numeroa, jonkin verran pitäisi olla näyttöä tunnila. Jotta saisi hyväksytyn suoritusmerkinnän.

Ehkä pitäisi antaa olla. Antaa oppilaan pelata kännykällä tunnit tekemättä mitään ja laittaa kurssista suoritusmerkintä. Helpommallahan tässä pääsisi...

[/quote]ilman muuta annat vitosen, jos oma terveys vaakalaudalla. harva reksikään pistää kampoihin kun jos tuolla tavalla röyhkeästi kehtaa sulle tehdä niin kotoa löytyy aina vielä kusipäisemmät tyypit.

Vierailija
32/182 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan uskomatonta.

[/quote]

Jos todella on niin, että rangaistuksia ei suoriteta, niin eikö koululla todellakaan ole mitään "kättä pidempää"? Kokoontuuko siellä koululla oppilashuoltoryhmä tms?  Miten olisi lastensuojeluilmoitus häiriköivästä, haistattelevasta, rangaistuksista piittaamattomasta lapsesta? Varsinkin, jos vanhemmatkaan eivät välitä?

Huh, mitä meininkiä! En ihmettele ollenkaan, miksi niin moni opettaja uupuu. Varsinkin yläkoulussa.

Vierailija
33/182 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 08:31"]

Laita näkymään numerossa ja kerro se etukätween. Kun numero tipahtaa pari  pykälää, niin luusisi kiinnostavan. Jos ei niin sitten eläköön sen kanssa. Elämä on, annetaan se opiksi tuleville sukupolville. Tai keksi jotain muuta pirullista sanktiota.

[/quote] Kyllä. Myös pitäisi olla mahdollisuus jättää luokalle js ei koulunkäynti nappaa ja opettajia ja toisten opiskelurauhaa kunnioiteta. Luulisi edes sen kiinnostavan, että pääsisi koulusta pois.

Vierailija
34/182 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 01:47"]

Kyllä. Myös pitäisi olla mahdollisuus jättää luokalle js ei koulunkäynti nappaa ja opettajia ja toisten opiskelurauhaa kunnioiteta. Luulisi edes sen kiinnostavan, että pääsisi koulusta pois.

[/quote]

Nykyisin ei enää saa jättää luokalleen. Sitä ennen pitää olla ollut vähintään puoli vuotta tehostetun tuen piirissä. Ja tehostettuun tukeen (erityisopettajalle) ei pääse ennen kuin on antanut tarpeeksi yleistä tukea (eli tukiopetusta, johon oppilaan ei ole pakko osallistua). Joka välissä täytyy tehdä paperitöitä ja selvittää, miksi oppilas tarvitsee tukea ja mitä keinoja on jo käytetty, ja yleisestä tuesta oppilas palautetaan takaisin perusopetukseen ja siinäkin välissä pitää kirjata lomakkeita. Kukaan ei jaksa niitä helvetin lomakkeita täytellä, kun oppilasta pompotetaan perusopetuksesta yleiseen tukeen ja takaisin monta kertaa, ennen kuin voi siirtää tehostettuun tukeen. Yksi helvetin  lakiuudistus tuokin, sillä piti juu parantaa oppilaan asemaa.

Käytännössä siis luokalleen ei enää jää ellei huoltaja itse sitä lapselleen pyydä esim. niin heikon todistuksen perusteella, ettei sillä haeta jatkokoulutukseen.

Jos koulussa on 500 oppilasta ja näistä 100 säännöllisesti jättää jälki-istunnot istumatta, oppilashuoltoryhmä ei ala puida kaikkia oppilaita. Ryhmässä puidaan vaan niitä täysin menetettyjä tapauksia, joita on ehkä 10. Ne loput saavat mellastaa miten haluavat. Opettaja ei saa tehdä virkansa puolesta lastensuojeluilmoitusta, ellei kyseessä ole varma pahoinpitely, huumeidenkäyttö tms. Tai saa tietysti, mutta jos ilmoituksella ei ole jotain vahvaa perustetta, voi huomata äkkiä olevansa ilman työpaikkaa.

Vierailija
35/182 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 05:25"]

Eikö teidän kouluissa ole eritysluokkaa häiriköille

[/quote]

Siis tällaiset luokathan ovat nyky-yhteiskunnassa tarkoitettu koulukiusatuille. Häiriköt jatkakoot ahdisteluaan on nykypäivän trendi.

Vierailija
36/182 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tiivistettynä koulun nykymeno. Liioittelua en ole havainnut tippaakaan. Kyllä toukokuussa taas riittää open ammatin  arvostelijoita ja kateellisia. Ei tämä aina helppoa ole.    

Nytkin viimeinen asia illalla oli työ ja siellä,oppilaan kanssa tapahtunut konflikti. Aamulla se oli ekana mielessä. Ei ole oikein työfiilistä - ei ole ollut pitkään aikaan, tämä työ on niin veitsen terällä taiteilua - meilläkin yli 400 oppilasta, joilla kaikilla on joskus huono päivä, kuten meillä kaikilla.

Vierailija
37/182 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen pikkuhiljaa kypsynyt näihin päivittäisiin viesteihin, joissa opettajat haukku lapsia ja heidän vanhempiaan ja valittaa kun oli niiiiiiin kamala päivä.

Ammattia voi vaihtaa jos on lukenut väärälle alalle. Niin moni muukin vaihtaa, eikä joka päivä kirjoita nettiin ja hauku "asiakkaita". Jo omassa nuoruudessa huomasi, että osalla opettajia ei ollut mitään hankaluuksia ja osa itki ja valitti sukupolvesta toiseen.

Ei siinä ole sen kummepaa kuin haette kouluun tai menette sinne siwan kassalle. Minäkin olen vaihtanut alaa. Olin sairaanhoitaja ja väsyin työhöni psykiatrisessa sairaalassa. Siellä tuli turpiin kerran jos toisenkin. En jäänyt valittamaan ja kirjoittelemaan, että miksi nykyajan mielisairaat on niin vaikeita. Hain kouluun ja olen nyt siistissä toimistotyössä.

[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 07:15"]

Täällä toinen tänään opetukseen ryytynyt! Haistattelua, laiskottelua, kurittomia kakaroita.

Välillä tuntuu, että Siwan kassana olisi kivempaa.

Kasvattakaa ne kakaranne!

[/quote]

Vierailija
38/182 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 09:39"]

Entäpäs sitten kun kurssista saa vain hyväksytty / hylätty -arvostelun ja oppilas vain pelaa kännykällään kaikki tunnit. Ei ole mahdollista antaa huonoa numeroa, kaikki konstit oppilaan aktivoimiseksi on käytetty ja open takki on tyhjä. Riitelyä ja pahaa mieltä.

Annanko hylätyn kurssista ja oppilas jää vaille päättötodistusta lisäkurssin takia?

Kyllä elämä opena on ihanaa, no ensi viikolla on lomaaaaaa....

[/quote]

No tietenkin annat hylätyn! Jokaisen pitää tehdä itse oma työnsä, ja jos e ole ansainnut hyväksyttyä niin ei sitä saa! Tää just ärsyttää kun oppilaat pääsevät niillä vitosilla läpi vaikka olisivat ansainneet nelosen. Kurssin alussa putää selvittää oppilaalle ja huoltajille mitä kurssin läpäiseminen edellyttää (kokeet, vihkotyö, kotiläksyt, osallistuminen...yms) ja jos ei edellytykset täyty ei pääse läpi. Se toimii myös"pelotteena" muille kun muistavat että se ja seei päässyt tämän opettajan kurssista läpi kun ei tehnyt vaadittuja hommia. Toisista opettajista puhutaan, että se päästää aina läpi vaikkei tekisi mitään.

Vierailija
39/182 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi yläkoulun ope. olen tehnyt opehommia kaksitoista vuotta. Viime syksynä oppilaiden laiskuus, välinpitämättömyys, levottomuus (joka johtuu mielestäni osittain aivan käsittämättömästä älypuhelimien räpläämisestä ja nettiriippuvuudesta!), koko ajan kasvavat ryhmäkoot, kiire, kaikenlaiset palaverit, valvonnat jne. alkoivat tulla korvistani ulos. Huomasin itsestäni piirteitä, joita en aikaisemmin ollut havainnut: stressiä, ärtymystä, unettomuutta, tolkutonta väsymystä. Väsyin totaalisesti kaikenmaailman pillu- ja kyrpäjuttuihin, turhaan kohkaamiseen ja jumalattoman huutamiseen käytävillä, ruokalassa ja välitunneilla.

Parin viimeisen vuoden aikana oppilaiden käytös on suorastaan romahtanut. Pelkäsin, että jos jatkan työssä, joudun stressilomalle tai muuhun vastaavalle. Niinpä anoin itselleni opintovapaata kahdeksi vuodeksi ja lähdin opiskelemaan aivan muuta alaa. tämän opintovapaan tarkoitus on olla tauko yläkouluelämästä, mutta jos ennen opintovapaani loppua alkaa töihin paluu ahdistaa, olen päättänyt irtisanoa itseni virasta. Miksi palata hommaan, jota en pysty tekemään sillä tavalla kuin haluaisin? Miksi käyttää elämänsä siihen, että elämä on päivästä toiseen selviytymistä ja iltaisin makaan sohvalla "silmämunat väärinpäin" ja korjaan kaiken maailman lippuja ja lappuja?

Nyt olen niin tyytyväinen ratkaisuuni. Nautin opiskelusta, jaksan kotonakin aivan eri tavalla kuin ennen ja jaksan huolehtia itsestäni. Ihanaa on opiskella jotain ihan toisenlaista ja nauttia käsillä tekemisestä. Illat ja viikonloput voin oikeasti viettää perheeni kanssa eikä tarvitse korjailla kokeita, kirjoitelmia eikä muita oppilaiden tuotoksia.

kouluelämä on muuttunut totaalisesti kymmenen vuoden aikana. Jotain pitää asialle tehdä, sillä nyt opettajat ovat aivan puhki ja kaatuvat työtaakan alle. Moni tuttuni miettii alan vaihtoa, kun ei vain enää jaksa taistella.

tsemppiä siis kaikille kollegoille! rentouttavaa talvilomaa kaikille!

Vierailija
40/182 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi edestään löytää minkä taakseen jättää... nämä pikku kullanmurut tulevat joskus olemaan itse äitejä ja isiä. Mietin miten he kestävät näitä haistattelevia pikkupaskiaisia, omia kakaroitaan?

Miksi vanhemmat ei laita rajoja lapsilleen? Ei viitsitä tapella vaan annetaan lapsen tehdä mitä huvittaa. itse en ole mikään tyrannikasvattaja vaan ihan tavallinen Liisa. On asioita joita saa tehdä ja mitä ei saa tehdä, opetan mikä on moraalisesti oikein ja miten elämässä saa hunajalla enemmän kuin etikalla.

Opetan käytöstapoja ja toisten kunnioitusta. Nämä kaikki lähtee jo sieltä pikkulapsi ajoista, lasta pitää kasvattaa ja ohjata ihan pienestä asti. Ei se auta että herätään koulumaailmassa ettei Erkki osaa käyttäytyä tai arvostaa toisia ihmisiä kun on saanut viedä toisilta lelut kädestä ja hakata lapiolla päähän ennenkin.

Lapsen kasvatus on ihan jokapäiväistä työtä. Itse olen halunnut tehdä tämän työn itse varmistaakseni että lapsi saa hyvät eväät elämäänsä, omaa moraalin ja toisten kunnioituksen. Kuolisin häpeästä jos lapsi ikinä haistattelisi jollekkin, varsinkin aikuiselle tai kieltäytyisi istumasta jälki-istuntoa. Jollei muuta niin minä istuisin lapseni kanssa sen siellä koulussa ja minähän saan viedä lapseni väkisin sinne luokkaan, kyllä minulla keinoja on vaikka ne ei olekkaan fyysisiä. Kotona odottaisi tyhjä huone jollei muuta, istukoon siellä, poistaisin kaikki tavarat lapsen huoneesta, sängyn voisin jättää.

Mä en kestä miten avuttomia nykyajan vanhemmat on. EIkä ne tajua että lapsi siitä kärsii myöhemmin kun ei ole mitään rajoja eikä moraalia. Ei ihme että vankilat on täynnä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän