Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäitejä harmittaa kovasti, että joillakin on sekä ihana perhe, että haastava ja mielenkiintoinen työura.

Vierailija
05.10.2007 |

Siitä johtuu tämä oman hännän nostatus tällä palstalla. Eli leimataan huonoiksi äideiksi kaikki alle 3-vuotiaan hoitoon " hylänneet" ym. Kotiäidit ovat katkeria ja kyllästyneitä, kun oma elämä valuu hukkaan kotivuosien aikana. Lapsetkin varmaan kärsivät, kun pinna katkeilee jatkuvasti, ruoka on epäterveellisiä eineksiä ym.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ei ole työpaikkaa odottamassa mutta voisinhan sitä tietysti hakea... jos tahtoisin... vaan en tahdo... teen taas lapsen 3 vuoden päästä " jne. Jossain vaiheessa on vaan pakko raahata se ahterinsa kotoa pois.

Vierailija
42/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa elämääni sellaista, kaipaan aikaa vaan perheelle.

Minun elämäni on tarkoitettu elää rakkaitten parissa, ei työssä. Mut ethän sinä sitä ymmärrä. Sinusta kaikki on vaan kateellisia koska sinä käyt töissä.. :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus sattuu tai ainakin kolahtaa.

Vierailija
44/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suo siellä, vetelä täällä

Vierailija
45/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montahan ketjua on ollut kysymyksellä ' Miksi jäit kotiin lastesi kanssa?' . Erittäin vähän!

Kun ei olla sinut omien valintojen kanssa, nokitaan muita. Ja kotona sitä aikaakin tuntuu olevan vähän liikaa.

Vierailija
46/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi mahdollisuus mennä töihin, mieluinen duunipaikka on odottamassa mutta olen nyt mieluummin kotona.

Vierailija
47/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan ole mahdollisuutta jäädä kotiin lapsen kanssa pidemmäksi aikaa.. Aiemmin olin kotiäitinä useamman vuoden, mutta eipä ollut edes työpaikkaa odottamassa mihin palata.. Elää kituutettiin sitten.. Nyt elintaso korkeampi ja vien lapsen hyvällä omalla tunnolla hoitoon ja palaan töihin..

Vierailija
48/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLIN kotona siihen asti, kun kuopus täytti 3 v, koska halusin hoitaa lapseni itse. Aloin hakea töitä hieman aikaisemmin, joten aloitin työt kun kuopus oli tasan 3 v.

Nyt olen siis työssäkäyvä äiti, että se siitä " emmä töihin ees haluu" -letkautuksesta.

t. 44, joka vain muutti tämän faktan äsken

Vierailija
49/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulu näiden ketjujen luonteeseen että joku hyökkää työssäkäyvien kimppuun, jonka jälkeen nämä perustelevat kantaansa työssä käynnille.

MItä eroa sun perusteluihin " ystäväpiirissäni kaikki ovat mieltä että alle kolme vee tulee hoitaa kotona" tms.?

Vierailija
50/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi joidenkin mielestä normaali, työtäKIN arvostava äiti ei voi haluta hoitaa lapsiaan pieninä itse.

44

Vierailija
51/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ominaisuuksia, olisi älykäs, hyvä keskustelemaan ja ymmärtämään .

Vierailija
52/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis ÄITIEN ymmärtävän sen halun olla lasten lähellä. En voi kun ihmetellä niitä äitejä jotka eivät kotona viihdy sen maailman tärkeimmän asian kanssa, eli lapsen.

Ymmärrän että joittenkin on pakko käydä työssä että pärjää, mutta jos ei ole niin miksei voi olla kotona sen lapsen kanssa? Onko näillä äideillä niin huono itseluottamus etteivät kehtaa jäädä kotiäideiksi ja täälläkin vaan haukkuvat meidän valintoja?

Miksi työssäkäyvät äidit aina selittelevät kotiäitien kotona oloa sillä että ollaan laiskoja, tai ei ole töitä tai ei olla tarpeeksi kunnianhimoisia jne. jne. Miksette voi ymmärtää sitä että kumminkin suurinosa on kotona vain sen takia että haluaa olla lasten kanssa ja joku voi oikeasti haluta elää elämänsä perheen parissa, ei töissä!? Miksi kaikkien äitien pitäisi olla kuin sinä? Mitä siitä tulisikaan jos kaikki äidit pistäisivät vauvan hoitoon äitiysloman jälkeen, tarttis tähänkin maahan tuhansia päiväkoteja lisää.

Vierailija
53/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo taas missään vaiheessa ymmärtänyt, miksei äidit, jotka vie lapsensa tosi pienenä hoitoon pääsääntöisesti pysty myöntämään, että se ei ole mikään paras vaihtoehto. Mä olen itse vienyt esikoisen 9kk iässä hoitoon, ja se oli lapselle ihan kamalaa, oireili tosi paljon ja sairasti koko ajan.

Tällä hetkellä mä teen töitä 60% työviikolla ja lapset tulee hoidettua kotona. Eli saan nyppiä pullasta rusinat molemmissa paikoissa, tämä on ihan mahtava vaihtoehto. Työkin on kivaa ja haastellista, olen toimittaja.

Vierailija:

ruoka on epäterveellisiä eineksiä ym.

Vierailija
54/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

MItä eroa sun perusteluihin " ystäväpiirissäni kaikki ovat mieltä että alle kolme vee tulee hoitaa kotona" tms.?

44

Vierailija
55/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset haluavat mielummin asua kerrostalossa kuin okt:ssa tai käyttävät punaisia kenkiä mustien sijaan?

Itse voisin ihmetellä, mikseivät kaikki hoida sairaita vanhempiaan itse kuten minä vaan antavat pistää heidät laitokseen, mutten kysele, koska jokainen tekee omat valintansa enkä ole niistä kiinnostunut tai koe itseäni jotenkin paremmaksi valintojeni vuoksi.

Elämä on valintoja täynnä ihan kaiken suhteen. Tasapainoinen, hyvällä itsetuntemuksella varustettu ihminen keskittyy omiinsa.

Vierailija
56/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtinihan on se, että ihmettelen, miksi jotkut näkevät toisten valinnat niin kapeasti. Taisit ymmärtää hieman väärin

44/59

Vierailija
57/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pienelle lapselle on parasta saada olla kotona oman vanhemman kanssa.

Eikö se ole täysin järkevääkin, että se, joka ei tätä lapselleen tarjoa, saa selitellä?

Mä olen täysin sinut omien valintojeni kanssa, ja silti ihmettelen, miksi ihmiset ehdoin tahdoin tekevät pienten lastensa elämästä kurjaa laitoselämää.

Vierailija:

Montahan ketjua on ollut kysymyksellä ' Miksi jäit kotiin lastesi kanssa?' . Erittäin vähän!

Kun ei olla sinut omien valintojen kanssa, nokitaan muita. Ja kotona sitä aikaakin tuntuu olevan vähän liikaa.

Vierailija
58/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä en oo taas missään vaiheessa ymmärtänyt, miksei äidit, jotka vie lapsensa tosi pienenä hoitoon pääsääntöisesti pysty myöntämään, että se ei ole mikään paras vaihtoehto. Mä olen itse vienyt esikoisen 9kk iässä hoitoon, ja se oli lapselle ihan kamalaa, oireili tosi paljon ja sairasti koko ajan.

Tällä hetkellä mä teen töitä 60% työviikolla ja lapset tulee hoidettua kotona. Eli saan nyppiä pullasta rusinat molemmissa paikoissa, tämä on ihan mahtava vaihtoehto. Työkin on kivaa ja haastellista, olen toimittaja.

Vierailija:

ruoka on epäterveellisiä eineksiä ym.

Vierailija
59/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koska pienelle lapselle on parasta saada olla kotona oman vanhemman kanssa.

Eikö se ole täysin järkevääkin, että se, joka ei tätä lapselleen tarjoa, saa selitellä?

Ei kotiin jäämisessä ole mitään seliteltävää.

Vierailija
60/69 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstan mammoille !

Hauskoja päivän piristyksiä nämä ketjut tästä aiheesta ! Ei ihme että naiset tekee p***aduuneja huonolla palkalla. Onko ihan unohdettu että lapsilla on myös isät, jotka voivat jäädä kotiin ? Ja muutenkin, eikö voisi iloita tilanteesta että meillä on OIKEASTI vaihtoehtoja tön ja perhe-elämän yhteensovittamiseen ! Ei, kun nokitaan silmät päästä, jos joku ei tee niin kuin MINUSTA on oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä