=O Lapsi sai päiväkotikaverilta synttärikutsun. Soitin ja kerroin että lapseni tulee ja kyselin samalla lahjatoiveita.
Äiti pamautti että poikansa on toivonut lahjaksi radio-ohjattavaa autoa, potkulautaa ja Lego Strar Wars -asemaa. Muuta ei kuulemma ole toivonut. Ei hitto =I Pistäiskö mun köyhän yh:n nyt repästä ja ostaa joku törkykallis lahja että lapsi pääsee kutsuille?? Toinen tuli ihan hippona päiväkodista kotiin kutsun kanssa että " jee jee mää pääsen synttäreille" . En viitsisi sanoa että et pääse sittenkään.
Mitäs muut olette vieneet kavereiden synttäreille lahjaksi? Meidän laps vasta elokuussa aloitti päiväkodin ja nää on ekat kaverisynttärit joihin sai kutsun.
Kommentit (10)
Eli kun äiti sanoi, että muuta ei ole toivonut, niin tarkotti, että voit ostaa ihan mitä haluat, jotain pientä kivaa, koskan poika on ainoastaan tollasia isoja toivonut mitä kukaan kaveri ei tietenkään tuo.
Ei kai tuommonen lapsen lahjatoivelista voi eikä saa olla ehdoton.
Todennäköisesti vain rupesi mielessään miettimään, mitä lapsi on toivonut. Jos ei siis ihan järjiltään ole.
Osta joku pieni ja mielestäsi sopiva lahja ja se on siinä. Toki lapsesi voi synttäreille mennä! Jos mahdollista, niin ota lapsesi mukaan valitsemaan lahjaa. Lapset yleensä hyvin tietävät, mistä kaveri tai itse tykkäisi.
Hyvä lahja ei ole välttämättä kallis vaan mietitty ja saajaansa ilahduttava!
niin hän sitten vain kertoi ne. Ei varmaan kuitenkaan ajattele, että sä ostasit mitään noista.
Eikös niitä ole ihan pieniäkin paketteja. Liittyy sitten tavallaan teemaan, jos saa myös ton aseman.
sellaisia nuo kaverisynttärilahjat on. Lahjan hintaluokka on jotain kympin kieppeillä useimmiten kavereitten lahjoissa. Vanhemmat ja sukulaiset sitten toteuttaa noita kalliimpia lahjatoiveita.
No hätä, laita lapsi vain synttäreille ihan hyvillä mielin!:)
t. Eskari-ikäisen äiti, jonka tyttö ollut jo noin kymmenessä kaverisynttäreissä ja parit ollaan itsekin järjestetty
Mutta musta kymppi on jo vähän liikaa lahjaksi. Kysele pojaltasi millaisia leluja nyt päiväkodissa liikkuu, esim. Dracco-päät maksaa 2e pussi, pieniä Transformereita saa 6-7 eurolla jotka ovat ainakin meidän päiväkodissa edelleen suosittuja.
joskus mennään 2-3 e lahjalla. Ja silloin on jotain pierupilliä 2e tai ötökkäsettiä jne
Lasten toiveet on mitä on mutta ehkä niistä voi jotain osviittaa ottaa.
Mä olen kyselijöille sanonut että JOS tahtoo tuoda jotain niin tuokaa jotain pientä kuten tarroja, piirustuspaperia, kyniä, palapeli tms. Ja pakkohan ei ole mitään tuoda (meidän kutsuille) vaan mukaan juhliin pääsee toki ilmankin tuomisia! Esim lapsen itse piirtämä kortti on todella suloinen lahja.
Joskus muistaakseni tältä palstalta luin kun joku äiti oli oikein suuttunut kun joku lapsivieraista oli tuonut " vain" noin 5-10 euron lahjan vaikka hänen Nico-Petterinsä oli vienyt kyseisen kaverin kesteille 50 euroan paketin. Onneksi tälläliset tapaukset on takuulla poikkeuksia normaaleissa lapsipiireissä, ehkä sieltä Westendistä näitä sitten löytyy, suurin osa palstamammoista kun on sieltä kotoisin.
Samoin mitään teemasynttäreitä tms ei täälläpäin ole tapana järjestää. Päinvastoin jos joku toisi todella kalliin lahjan tai pitäisi mielettömän isot juhlat taikuri-esiintyjineen ja nukketeattereineen niin ei varmasti hyvällä katsottaisi koska sellainen kasaisi valtavat paineet muille äideille.
Lasten vapaa leikki ja mielikuvitus ja kiva kaveriseura kunniaan! Kuin myös ei-materialistiset arvot!
tai siis ollut hauska tarkottaen että noita poika on ainoastaan toivonut, joten äiti ei osaa auttaa sinua kysymyksessäsi, koska sinä et luonnollisestikaan osta tollasia lahjoja.