¤¤ Sissit viikolla 39 ¤¤
Huomenta! Uutta viikkoa aloitellaan.. =)
Kommentit (57)
Kerkisin muutaman kerran kirjoittamaan tuonne odotus-puolelle syyskuun puolella aikomuksena lisätä loppukuun sissien " runsasta" joukkoa. Meidän neiti päättikin syntyä sitten hieman laskettua aikaa ennen eli 23.9. (LA 27.9.) mikä yllätti minut täysin. Mutta ikionnellinen olen että homma ohi aiemmin kuin osasin epäillä!! Tuloksena toistaiseksi hyvin rauhallinen neiti 3 vrk (3650g/52cm). Eilen illalla tultiin kotiin.
Tällä erää en jaksa enempää kirjoitella vaan tulin lähinnä kysymään apuja. Eli kuinka kauan teillä on kestänyt ennen kuin nännit ovat turtuneet imetykseen? Tällä hetkellä kun oikein pelkään seuraavaa imetyskertaa rinnanpäiden ollessa tosi arat!
T. Judeksi
Odotellessa pojun heräämistä tulin kurkkaamaan kuulumiset.. Pitäisi lähteä asioille, sovittiin miehen kanssa treffit kaupungille, kun käydään valitsemassa yhdessä se sormus.. Illalla on shoppailu ilta meidän 11 v. tytön kanssa, kun lähden hänen kanssaan ostamaan syntymäpäivä lahjaa.. Meillä nämä syksyt yhtä juhlaa.. =) Jokohan ensi syksylle saadaan toisen iltatähden syntymä?? No ei vaan.. Juuri eilen poikkesin töissä ja kaipailevat mua jo sinnekkin.. =)
Meillä nyt kaksi yötä mennyt kuuden tunnin yöunilla putkeen.. Voisi pikkumies ottaa tuon ihan tavakseen.. Se on mielestäni oikein hyvä pätkä, saa itse levättyä..
Imetyksestä varmaan turhaa edes mainita.. Joudun melkein puoli väkisin ruokailemaan itse, kun ei maistu niin ei maistu.. Kai tuo pieni flunssa edelleen painaa, nuhaa ja toisinaan kurkkukipua.. Mutta olen aina hyvin herkästi unohtanut oman syömiseni jos kiireitä ja muuta ajateltavaa.. Tai muutoksia elämässä.. Onneksi en ole kuitenkaan kuihtumassa ihan kasaan, kun tuli tuota painoa raskaus aikana se 16 kg.. Kymmenen kiloa lähtenyt näköjään pois..Oman maidon tuotanto aivan nollassa.. Mies muistuttelee syömisestä, mutta minkäs teet..
minttupipsalla oli ihania vauva kuvia..
Haikapolska olikin kysellyt noista matkarattaista.. Itse katselin myös tuota kyseitä merkkiä, mutta päädyin toiseen merkkiin..
Mutta nyt laittamaan pyykit koneesta rumpuun...
Minäkin tulin sanoon moikat ja kurkkimaan miten teillä muilla vauva-arki sujuu. Mä olen ihan täysin rakastunut pieneen poikaan, voisin vain tuijotella sitä :)
Nukkumisesta:
Pieni poju on nyt kotonaolessa heräillyt 4 tunnin välein syömään. Pääosin klo 22, 02, 06 jne. Joten hyvin saan itsekin nukuttua. Laitan korvatulpat korviin, niin ei kuule kaikkia ähinöitä ja miehen kuorsauksia...
Syömisestä:
Meillä poju on aikalailla kova syömään. Maitoa kun ei oikein tule ja poju ei suostu rintaa syömään, niin korvikkeet on kehissä. Pumppailen sitten muutaman kerran päivässä pulloon ja syöttelen ne vähäiset äidinmaidot mitä tulee. Samanlailla mulla kävi aiemmistakin lapsista, joten tämä on hyvin tuttua enkä siis enää paineita aiheesta ota.
Mielialasta:
Huomaan, että sitä on aika melankolinen olo. Itku on ihan oven takana, ei paljon vaadi, kun kyyneleet nousee silmiin. Ihmeellistä, että sitä itkettää, vaikka kaikki on niin täydellisen hyvin. Ehkä ne itku ja nauru on niin lähellä toisiaan...
Nyt pitää taas mennä. En ehtinyt valitettavasti lukeen kauheesti juttuja, joten kommentoin myöhemmin.
Voikaahan hyvin mammat!
Mammavirtahepo & Jalmari 8vrk
Meillä paistaa niin komeasti arska. Neiti oli kerhossa tänään ja minä sitten hran kanssa kiertelin kaupoilla ja etsiskelin sellaista sekameteli lahjaa kaverin vauvalle. Yllättävän vaikeaa loppujen lopuksi ostaa vauvalahjaa, vaikka tietääkin mitä tarvii ym... No, jotain tuli nyt kuitenkin hankittua. Rekisterikilven nimellä käyn vielä hakemassa. Tämä vauva on siis jo kastettu ja ikää on sitten pari kk. En vain ehtinyt ja pystynyt lähtemään häntä katsomaan, kun itsellä oli tuo matkustaminen vähän niin ja näin tuossa loppu vaiheessa. Perjantaina sitten olisi tarkoitus mennä kurkkimaan mitä heille kuuluu...
Se mitä olen vauvasta ollut erossa, niin varmaan jotain vajaa tunti. Mies kun on ollut kotona, niin tehnyt aina jotain ja sitten taas on ollut töissä ja harrastuksissaan. Tänään kuitenkin ajattelin mennä käymään kirpparilla. Pitäisi katsoa plikalle joku paita ristiäisiin ja ei olisi pahitteeksi pojallekkaan löytää jotain lämmintä, kun tuo meidän tyllerö syntyi huhtikuussa, niin kovinkaan lämmintä pikkusta vaatetta ei löydy.
Mutta nyt pitää mennä katsomaan mitä potut sanoo, ovatko jo siis kypsiä. Neiti valittaa nälkäänsä.
Jos jotain kirpparilta löydän, niin palailenpa astialle jos vaikka jotain aarteita... :) Jaksuja!
kun vielä hetken ehtii. Tyttö nukkuu ulkona vaunuissaan. Meillä on jonkinlaista rytmiä jo alkanut kehittymään elikäs aamupäivät neiti nukkuu 3-4 tuntia vaunuissa ulkona, sitten seurustellaan, otetaan pienet unet ja noin klo 18 maissa alkaa ilta tankkailu eli noin tunnin -puolentoista tunnin välein on tissillä ja klo 21 maissa alkaa yöunille nukkuen 4-5 tuntia putkeen. Yöllä sitten heräilee ensimmäisen pitkän unijakson jälkeen 2-4 tunnin välein riippuen yöstä. Viime yönä heräsi vain kaksi kertaa klo 02 ja 05. Tunnen itseni nyt hyvinkin levänneeksi :). Tyttö tosin ähisee ja puhisee välillä unissaan aika tavalla ja minä tietenkin heräilen siihen, mutta pääsääntöisesti kuitenkin " nukun" , on se sitten koiranunta tai mitä :).
Ihania kuvia olitte laittaneet kullanmuruistanne! Ihan tippa linssissä niitä katselin. Kyllä mullakin on itku hyvin herkässä, huomaan liikuttuvani todella herkästi ja mikä sen herkempää kuin nuo suloiset pienet vauvahenkilöt.
Colikselle PALJON ONNEA pienestä pojasta! Synnytyskertomuksessasi oli hyvin paljon samaa kuin minun esikoisen syntymässä eli vauvaa tehtiin 30 tuntia ja sitten sektiolla kiireesti maailmaan. Toivotaan, että seuraavat tulee helpommin. Imetyksestä älä ota paineita, kukaan ei ole seppä syntyessään ja kunhan kerkeät lue täällä käytyjä keskusteluja imetyksestä...Kyllä asioilla on tapana järjestyä.
Muillekin uusille SyysSissien mammoille Onnittelut! Joku kyseli neuvoa kipeytyneiden rinnanpäiden hoitoon. Bepanthen voide auttaa ja kokeile rintakumeja syöttäessäsi. Varmasti monia luontoystävällisiä keinoja myös löytyy, tietoa uskoisin löytyvän imetystuki sivustolta.
Apinaemon galluuppiin, elikäs meillä on tyttö joutunut olemaan äidistään erossa jo heti alkuun lähes päivittäin sen reilu tunnin ajan, kun olen niissä haavahoidoissa käynyt. Yleensä olen ehtinyt tytön syöttää ennen lähtöä, mutta joskus on isi joutunut tarjoamaan rintamaitoa tai korviketta pullosta. Tämä on tapahtunut ehkä noin 5 kertaa kuukauden aikana. Hyvin kelpaa tytölle sekä rinta että pullo. Näin on ollut vanhempienkin tyttöjen kanssa, kummankin ovat huolineet ja olen päässyt esim. kävelylle itsekseen kun mies on voinut " hätätapauksessa" antaa pullosta evästä. Pidän itse tärkeänä sitä, että pääsen välillä lenkille tai vaikkapa sinne kampaajalle ilman vauvaa. Mullakin on muuten karvari aika varattuna ennen ristiäisiä ja mummi lupasi hoitaa pikkuista sen aikaa.
Minttupipsa, toivottavasti silmätulehdus on jo selätetty. Apinaemo, toivottavasti tauti alkaisi jo taittumaan sielläkin ja te vauvan kanssa säästyisitte. rakkausvauva taitaa olla todella kipeänä, kun ei ole näkynyt täällä hetkeen. Parantavia säteitä sinne kaikille!
Kewalle, tsemppiä aikaan ilman miestä!
Kaylight, kyllä se taitaa niin olla, että miestä en saa ylipuhuttua neljänteen ja en taida itsekään enää jaksaa, niin ihania kun nuo vauvat ja lapset ovatkin.
Piiu, vielä kuitenkin pähkäilen tuon matkaratasmerkin kanssa. Mihin sä päädyit?
Nyt kuuluu komento...
Haikarapolska.. Päädyin sitten tällaisiin kun emma bmx- matkarattaat.. Edulliset ja juuri meidän käyttöön sopivat, uskoisin. Montaa sataa euroa en halunnut niihin kiinni laittaa..
Tuntuu nyt tuota rahan menoa olevan muutenkin.. Mutta löytyi sopivan ihana sormus.. Oli jopa joku inventaario ale sopivasti.. -30%.. Mutta jäihän tuolle hintaa silti vielä 400¿.. Ristiäiskukat pitäisi käydä tilaamassa, miehelle uusi kauluspaita, lasten vaatetus.. Huh huh.. Tänään kävin jo ostamassa sinistä silkkinauhaa ristiäismekkoon, olen muuten itse saanut nimen samaisessa mekossa.. =)
Tuli myös pyörähdettyä verotoimistossa.. Yllätys oli iloinen kun sain tietää, että saan loppu vuoden äitiys ja vanhempainrahat 0 vero prosentilla.. Olen maksanut niin paljon veroa palkastani ja tulot ovat olleet pienemmät kuin yleensä yö ja iltalisien jäätyä pois.. Tein silloin loppuaikana pelkkää päivää.. Jää hieman enemmän käteen tuosta rahasta.. =)
Mitäpä muuta.. Vauvoja kovasti syntynyt odotus puolella, mutta johan se tosiaan on syyskuun loppu..
Ja Jumbo treffeistä ollut kirjoitusta.. Juu, me osallistutaan myös, mikäli sopii aikatauluun.. Täällä myös kampaajalla käyntiä sun muuta tiedossa..
jonkun näköistä galluppia oli tuosta " ilman vauvaa olemisesta" .. Mä olen kyllä käynyt monesti ilman vauvaa mm. kaupoissa.. Ollut pari tuntia poissa.. Niinkuin tänäänkin lähden keskimmäisen tytön kanssa.. Sitten on taas kiva palata kotiin! Ei täältä malta sen kauempaa pois olla.. =)
Mutta nyt mentävä..
Neiti ei ole tänään jostain syystä nukkunut yhtään edes tunnin pätkää. On siis ollut koko päivän käytännössä minun sylissäni. Olen yrittänyt pari kertaa ulos ja masun päällä nukutella ja nyt vihdoin otin neidin kantoliinaan. Nukkuu levottomasti, pitää heilutella koko ajan. Vaikuttavatkohan ne aamulla annetut ekat devitol-tipat? Onko kokemusta? Huomenna jätän ne kyllä antamatta. Onko Jekovit parempi, vaikkakin karsean makuinen. Muilla olemme tuota devitolia käyttäneet.
Olin muuten tänään ekaa kertaa sitten vauvasta reilun puoli tuntia erossa, kun hain pojan kerhosta. Oli kyllä sellainen olo, että kuinka tämä pieni kotona pärjää. Hyvin pärjäsi, kun sattui sen hetken just nukkumaan.
Tämä ei ole näitä hyviä päiviä, päässä humisee, kun ei ole saanut hetken lepoa. Että palailen huomenna. Nyt alkaa olla liinassa niin levotonta...
apinaemo
Kokeileppa niitä jekovit tippoja. Tokihan voit jättää päivän kaks antamatta, niin näet jääkö vaivat pois. Meillä Jekovitistä ei ole tullut minkäänlaisia vaivoja. Nyt olen pojallekin niitä antanut 4 päivää ja mitään ei ole tullut.
Talo hiljeni kun koululaiset lähtivät kouluun ja mies töihin.. Poju vallannut meidän sängyn, nukahti tisu suussa siihen.
Köhä valtaa meidän taloa, itsellä inhottava kutittava yskä joka vaivasi myös yöllä yhtä tytöistä, joka vaelteli aamuyöstä ympäri taloa.. No, taisi antamani yskänlääke hieman helpottaa ja ihan hyvä vointisena lähti kouluun..
Meni eilinen shoppailu ilta mukavasti, löydettiin tytölle uusia vaatteita, vielä pitäisi joku pieni kiva lisä lahja keksiä lauantaille kun on hänen varsinainen syntymäpäivä..
Todellakin meillä ainakin devitol tipat ovat aikaisemmin aiheuttaneet " kitinää" , joten tällä kertaa aloitimme suoraan jekovit tipoilla.. Ovat ilmeisesti vatsa ystävällisempiä kun ovat vesi pohjaisia..
Jaahas, pikku herra heräsi.. On mentävä.. =)
Esikoinen nukahtaa (toivottavasti) ja vauveli on nukkumassa ulkona, minä täällä roikkuun vaikka pitäis myös nukkua. Ulkona oleminen jotenkin piristää niin plajon että en osaa otta päikkäreitä, ja sitten 1700 maissa iskee hirveä väsy...
Illat on aika raskaita, poika ei nuku melkein ollenkaan, torkahtele olkapäälle ja tissille vaan, heti kun laitan sänkyyn, niin 5-10 min kuluttua herellä. Tankkaa vaan tissilla ja pulauttele saman verran. Pelkän eniten niitä iltoja ensi viikolla yksin ollessaan, kun pitäsi esikoinen laitta nukkumaan mutta vauveli kitisee rinnalla... No anoppi lupaili eilen tulla avuksi heti kun pyydän. Hyvä noin. Ja joku ilta tulee kaveri käymään, että kyllä se viikko pakko pärjätä.
Meillä sairaalassa pojalla yksi sila rähmii, mutta sanoivat että vedellä putsata. Nyte kaksi aamua ollut silma ihan rähmässä, mutta päivällä useita kertoja putsailen ja näytä ihan normaalilta. En tiedä onko se tulehdus vai mikä. Jos huomenna aamu vielä, niin soitan neuvolaan. Ja siis vihertävä se rähmä.
Oltiin leikkipuistossa aamulla ja sainpa kehuja urakalla. Ei ihmiset uskoa että olen viikko sitten synnyttänyt?? En tiedä, vaaka ei toimi kotona, mutta maha on kyllä melkein hävinnyt. Imetys ja ainainen juokseminen... Oma äiti lähetti 2,2 kiloa suklaa-karkkeja, en usko että pääse laihtumaan:)
kewa ja poika 1vko
Neiti nukkui aamupäivällä yli kahden tunnin päikkärit (toki välillä hyssyttelin), ja nyt on sitten ihana virkkuna, jaksaa seurustella veljen kanssa ja pötkötellä yksinään.
Että testataan, onko tuolla devitolilla vaikutusta.
Nyt isoveli väittää, että kakka haisee... Lähden vaihtamaan vaippaa!
apinaemo
Kai sitä tässä pikkuhiljaa parannutaan.Ääni on maassa ja kurkkukipeä ja sinne lääkäriin en ole vieläkään päässyt (se on vaan mulle niin hanlakaa tuo ajanvaraus)Hiiva on oireillut yli viikon ja daktarin lääkkeelle oon tullut yliherkäksi joten pakko olisi jotakin muuta saada kun vauvallakin on tuota sammasta suussa.Ostin kyllä kaupasta maustamatonta jugurttia jos sitä ensi hätään laittelisi..
Tosi kiva ylläri kun oli tullut ihania vauvakuvia=))
Olikos se Minttupipsan joiden lapsilla oli ruskeat silmät?Onko teillä molemmilla vanhemmilla ruskeat silmät?Meillä on miehellä (ja mulla kun on piilarit:)hih) ja nyt ollaan katottu että vaavilla on tosi tumman siniset silmät,joskos niistä tulisi ruskeat.Onko teillä näkynyt ruskeaa jo sinisen pohjalla?
Nännien kipeytymisestä.Meidän vauva on tänään 3 viikkoa vanha ja on kyllä niin kova imemään että mun nännit on vieläkin kipeät.Rintakumi oli apuna ensimmäisellä viikolla mutta nyt en oo sitä kyllä käyttäny.Just eilen valitin että onpa kipeet nännit ja kaupassa sovituskopin kaikenpaljastavavalo näytti kun liivejä kokeilin että nehän on ihan punaiset päistä.Lansinoh rasvaa on käyttänyt laitokselta asti.
Jumbo tapaamisesta.Milloinkas Piiulle kävisi,On sulla siellä aika hässäkkää varmasti,jaksuja sulle!Mutta Piiu ja muut ehdotelkaa jotain aikaa?ja Outs jos oot linjoilla niin toki oot tervetullut kera mahan mukaan ja kaikki muutkin!!!
Nyt tuli käsky,palaan kohta...
Tuntuupa meidän sylivauvalla olevan hankaa nyt tuossa sitterissä:(Mies laittelee keittiössä ruokaa ja kerran jo kiikutin Böönan sinne mallia katsomaan mutta eipä nyt viihdy kuin sylissä.Ei ole nukkunut tänään vielä edes kunnon päikkäreitä vain kun käytiin kaupassa ja kappeliin (jossa ristiäiset pidetään)tutustumassa nukkui,niinkuin aina kun saa ulkovaatteet päälle ja kaukaloon niin silmät menee kiinni.Muuten ei oikein nuku kunnolla kuin sylissä eikä viitsi tota nyt sitten kuitenkaan ihan siihen opettaa!
Ristiäiset meillä on 13.10.
Pidetään pienimuotoiset juhlat ja siihen löytyikin tunnelmallinen kappeli jossa sitten on koko juhlatilaisuus.
Joku (sorry unohtu nicki)miettikin täällä tarjoilua.Sitä tässä nyt itsekkin pähkäillään..Kakun haluun tehdä itse,musta on aivan ihanaa tehdä kakkuja tai oikeastaan suunnitella ja koristella=)Nyt onkin eka kerta elämässä kun jaksaa noita bileitä järjestellä.Siis tarjolla on kakku,sitten kaverin tuttu tekee edullisesti voileipä kakkuja,keksejä,ja mies haluaa tehdä tiikerikakun,noi nyt ainakin..ehkä se jo riittääkin..
Erossa olemisesta.Mä en oo pystyny olee erossa vielä kun omat saunahetket.Aiemmin olen kyllä lähtenyt iltalenkille jo kun vauva on hyvinkin pieni,pumpannut maitoa jääkaappiin varoiksi.En nyt ymmärrä miksi en raaski mennä edes pihalle haravoimaan puoleksi tunniksi vaikka toisaalta haluisin olla hetken vain MINÄ.
Tää äitiys on nyt niin erilaista kuin aiemmin.
Esikoisella oli koliikki ja on muutenkin vauhdikas tyyppi ollut aina.Kun oli vauva toivoin aikaa että voisi viedä tytön vaikka viikoksi kesäleirille:)Rakas on Sara-kulta toki aina ollut mutta tosiaan on ollut (ja vieläkin)Mutta vaativa.Kaiveli pienenä kun oppi liikkumaan aina kaappien sisällöt lattialle,söi kukkamullat,roikkui koko mukana,jne...sitten tuli toinen kun tyttö oli 1v8kk,onneksi Sonja oli helppo(ja on vieläkin)mutta eihän tuosta vauva ajasta pääse niinkään nauttimaan miten haluisi kun on toinen pieni myös hoidettavana ja kaipaa toki äitiään myös paljon.Joten se vauva aika meni lähinnä siinä sivussa.
Nyt Molemmat tytöt koulussa ja osaavat itse laitella välipalaa ym..ja mieskin pystyy tekemään paljon töitä kotona joten vauva-ajasta pääsee oikeasti nauttimaan.varsinkin kun tuo on niin rauhallinen ja helppo vaikka sylissä haluisikin paljon olla.
Kewa:Hyvä homma että anoppisi pääsee apuun.Kannattaa lepäillä kun olet väsynyt ja pyytää rohkeasti apua ja jättää vaikka kotitöitä tekemättä.Nyt kun mies on kotosalla viikonlopun niin hyödynnä apu nyt kunnolla.Ruokaakin voi tehdä valmiiksi jo ensiviikkoa varten.
Nyt vois välillä lopetella.
Miehen työkoneella oon edelleen kun oma ei yhdisty nettiin.mies on ATK TUEN kanssa puhelimessa ohjeita pyydelly mutta ei auta.Onneksi on 2 tuttua jotka osaa hyvin koneita käsitellä.Toinen on Otaniemessä töissä koneita huoltamassa..Voi kun sais ton oman nyt pian käyttöön kun täähän on sitten miehen mukana päivät kun töissä käy ja pitäähän mullakin olla täällä " ovi ulkomaailmaan" :)
Mutta nyt täytyy antaa palsta-tilaa jo muillekkin.Neito nukahti sitteriin kun sitä jalalla tossa koko ajan keinuttelin,ihanaaa!!!
.
Meidän neiti on nyt tänään 5 viikkoa ja strategiset mitat ovat: pituus 55,9cm, paino 4920 g ja py 37,5 cm. Reipas tyttö, joka kyllä veti melkoiset herneet nenäänsä, kun kesken unien otettiin vaatteet pois ja pistettiin vaakalle ja tätin " retuutettavaksi" . Ei ole tyttö montaa kertaa niin kovasti huutanut, kun pöydällä huusi. Ihan kyyneleet suorastaan tulvivat silmistäkin...niin kaltoin kohdelluksi hän itsensä tunsi. Pikku-ressukka :o)
Suloisia vauvakuvia!
Nyt säntään täyttämään pyykkikonetta..meilläkin meinasi pyykkikone tehdä lakon. Mies sai sen onneksi vielä heräteltyä henkiin.
Kaylight
Pääsin minäkin ekaa kertaa tänään koneelle.. Aamulla siivottiin (heh, myös minä vaikka se leikkauksen takia olikin kielletty) ja sitten kävi neuvolan täti. Kaikki on hyvin ja painokin on noussut. Ainakaan liian vähää ei poitsu ole kuulemma saanut ruokaa =). Ja kun saatiin ulkoilulupa niin hetihän me mentiin kävelylle. Eihän sitä niin pitkään voinut olla kuin mä olisin halunnut, kun vaan 15-20 minuutista oli puhe.. Puol tuntia oltiin ja sekin oli ihanaa!!! Ja kieltämättä mulla alkoi sit vähän haava painamaan kun takaisin päin tultiin. Joten pakko himmata, myös näköjään itsensä takia!
Mulla tapahtui eilen joku klikki päässä. Yhtäkkiä alkoi tuntua normaalilta ja rennolta ja hyvältä.. Kun siihen asti oli stressi ja aika paha mielikin kun imetys oli vaikeaa ja kaikki niin uutta ja outoa. Aamulla onnistuin jopa imettämään ilman kumia ja sen jälkeen joka kerta se on onnistunut.. Aika jännä juttu! Ja ihana.
Öisin kyl oon vähän pyrkiny lintsaan eli olen antanut lypsymaitoa pullosta, mutta neuvolan täti tänään suositteli ihan kunnollista yöimetystä. Ja näin taitaa olla nyt pakkokin tehdä koska just yritin lypsää, mutta tuo lapsi ilmeisesti imi mut kuiviin kun lussutteli molemmilla melkein puoli tuntia. Saas nähdä sit kuin meidän ihanien rauhallisten öiden nyt käy! Mukelo on nimittäin herännyt kerran tai kaksi yössä ja molempia varten on ollu pullo jääkaapissa joten helpolla on päästy. No, huomenna sit näkee kuin meni.
Nyt mä putosin kirjoituksistani kun aloitin tän jo kuuden maissa ja sen jälkeen olikin kaikenlaista actionia joten hukkasin ajatuksen kokonaan. Koitan jatkaa huomenna uudella järjellä jos sitä silloin olis enemmän =)
Mäkin haluisin sinne Jumboon, mutten saa nostella viel noita vaunuja =(
Huomiseen siis!
Colis ja Kihlis, tänään jo viikon =D
Taas ilta myöhäsellä koneella. Mies on entisen työkaverinsa läksiäisissä ja meillä ilta sujunut aika rauhallisesti tyttöjen kesken. Kävin tänään iltasella pikaisesti noin 40 min. verran viemässä ja katsomassa esikoisen esiintymistä harrastemessuilla ja keskimmäinen " hoiti" vauvaa sen aikaa. Neito nukkui koko sen ajan ja mulla oli kännykkä tietenkin koko ajan käsissä, jos isosisko olisi soittanut ja ilmoitellut vauvalla olevan joku hätänä. Kaikki oli kuitenkin mallillaan, tyttö köllötteli isosiskon sylissä kun kotiin tulin ja kumpikin vaikutti erittäin tyytyväisiltä olotilaansa. Tuollaisia pieniä aikoja uskaltaa kyllä jo pian 11-ja 14-vuotiaille tytöille vauvaa jättää hoivattavaksi etenkin kun ovat alusta asti aktiivisesti osallistuneet vauvan hoitoon ja otteet ovat varmoja. Itsekin aloittelin vauvan hoidon 9-vuotiaana, kun pikkusiskoni syntyi.
Ristiäistarjoilusta ollut puhetta. Onko ideoita makean pöydän antimista. Kakkua tietenkin tulee, mutta mitä muuta " pikku prinsessa" tyyppistä makeaa suupalaa keksisi? Meillä on lämmin ruoka alkuunsa, koska pitkänmatkalaisia eli minun perhettäni tulee pohjosesta ja jokatapauksessa syötävä on. Tarjoamme thaimaalaista ruokaa, mutta kahvipöytä on supisuomalainen. Itse teen osan ja osan tilaan pitopalvelusta. Kastetilaisuus meillä on 20.10 ja etunimeksi tytölle tulee Olivia, koska perheen sisäisessä äänestyksessä nimi sai eniten plussia. Toisesta ja kolmannesta nimestä käydään vielä keskustelua ja äänestys todennäköisesti tulossa niistäkin :).
Jumbo-tapaamisesta sen verran, että olisiko parasta miettiä sitä vaikka lokakuun lopulle, kun ristiäiset, vihkimiset yms on jo suuremmalla osalla potentiailla osallistujille ohitse...?
Olivia tyttömme täytti tänään 1 kk! Siispä tässä muutama kuva ihan sen kunniaksi. Ensimmäisessä neito on menossa päiväunille vaunuihin ja toinen on otettu päikkäreiden jälkeen " leikkimatolla" .
http://www.aijaa.com/v.php?i=1030351.jpg
http://www.aijaa.com/img/00026/1030369.t.jpg
Hyvää yötä kaikille! Toivottavasti selviämme mahdollisimman vähäisillä herätyksillä :)
Haikarapolska ja Olivia
Kaunis tyttö ja ihana hymy!
Jostakin syystä tuo meidän tytön toinen kuva jäi minikokoiseksi...?
Alkaa olla mulla ihan tapa tämä, että juon aamukahvin koneella.. =)
Ihania kuvia haikarapolska, onnea, tyttö täytti kuukauden! =)
Minä kannatan myös sitä, että pitkitetään sitä meidän jumbo tapaamista lokakuun loppu puolelle, ehtii sitten kaikki halukkaat mukaan ja saa tosiaan nuo erilaiset " bileet" pidettyä..
Meillä myös nimi pojalle valmiina..
Joka muuten sitten juuri innostui heräilemään.. Mentävä.. =)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1023453.jpg tässä ikää 2vrk
http://www.aijaa.com/v.php?i=1023468.jpg tässä Casperin sylissä, ikää reilu viikko
http://www.aijaa.com/v.php?i=1023470.jpg ja tässä Ukon sylissä, ikää tasan viikko
minttupipsa