Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pelkääkö muut 4-5-vuotiaat?

05.01.2007 |

Mun melkein 5v pelkää jatkuvasti kaikkea. Siis kotona tyyliin: en uskalla mennä vessaan, kun joku voi tulla./ En uskalla mennä huoneeseen, siellä voi olla joku... Siis mielikuvituksen kehitystä varmaan, eikä nyt ihan jatkuvaakaan, mutta useemman kerran päivässä kuitenkin. Rohkaisen ja sanon aina samat vastaukset, että ei tänne voi kukaan tulla, ovi on lukossa ja äiti ja isä huolehtii, jne. mutta silti väittää pelkäävänsä jotakin. Ulkona ja muualla ollessa ei yleensä sano pelkäävänsä mitään, siis käyttäytyy ihan normaalisti kaikissa tilanteissa, vähän arka, mutta se on luonteenpiirre ei varsinaista pelkoa. Onko muilla samanlaista ja milloin ja millä keinoin tää menee ohi???

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...4,5 v. poika pelkää päivittäin jotain. Uutta on vessaan menemisen pelko, joka alkoi jouluna. Muuten sitten pelätään ihan mitä sattuu, ts. välillä samaa asiaa ei pelätä ja välillä pelätään. Valitettavasti en tiedä, miten peloista pääsee eroon... Itse olen yrittänyt vain olla rauhallinen ja selittää ja osoittaa, että itse en pelkää. Luulenpa kuitenkin, että tässäkin asiassa aika on se paras auttaja...

Terkuin TEL ja poika

Vierailija
2/3 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tuota samaa nyt vajaa 6 vee pojalla jossain vaiheessa. Ja auttoi kun luettiin kirjoja ja aina kun niissä oli " jänniä" juttuja niin kerrattin yhdessä: näitä ei ole oikeasti olemassa, vaan saduissa tai elokuvissa. Ja jos pelko tuli jostain asiasta pahaksi niin kaveriksi meille " tuli" action man ukko joka vei " pahan" pois sieltä missä pojan mukaan oli. Hänellä siis alkoi tuossa vaiheessa olemaan action man ukkelit POP ja niistä saatiin sit idea et on sun turvakaveri ;) Ja meillä auttoi asiaan, myös yöllisiin peikkoihin mitä oli välil turhankin tiuhaan.

Miettikää mikä lapselle tärkeä/turvaa tuova lelu ja siitä tulee sen hetken pahan/pelottavan asian pois viejä :O)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tämän niminen hauska kirja jossa käsitellään pelkoja (esim. vessa, pimeä huone jne. esim. isä sanoo, että mansikkakiisseli on niin hyvää että voin viedä kielen mennessään ja memmuli työntää kielensä ulos tarkistaakseen että kieli on tallella ;)) on ollut hurjan suosittu melkein viisivuotiaalla tytölläni. Luettiin viime vuoden aikana varmaan satoja kertoja.