Terveystalo on kyllä huono
Ne saa siis kaikki asiat sotkettua.
Virheitähän voi sattua kaikille, mutta eivät pysty edes korjaamaan mokiansa.
Ja sitten niiden asenne on ihan jostain bresnevin aikasia.
Kommentit (69)
Minulla myös . vain huonoja kokemuksia. Ihan kun menisin sinne raha viima . Ei edes vaivautu kokeksi tekemaan jotakinn. Halusin kirjoita lääkärin nime mutta hetkella ei ole saatavilla. Mites se juttu näin on että ei tee mitä vaan otta rahoija.
102 euro ja ei yhtä mitää.
Gun Eriksson varokaa varokkaaa Terveystalo lääkäri asjatuntemus 0 , käyttäytyminen 0- Ottaa vaan rahoija, oikeasti odota ihan silmäpistavavasti milloin voisi lasku kirjoitaa. Sairauksia ei vaivu hoitamaan
"Suomen" Terveystalo ei kuulemma ole mikään suomalainen tapaus. Omistajista on suurin osa ulkomailla ja näytteetkin lähetetään kuulemma nykyään Tallinnaan tutkittavaksi.. Tosin nämä tiedot ovat vain toisen kädentietoa.. Korjatkaa joku ihmeessä, jos olen väärässä..
Mulla oli joskus (tästä on jo vuosia) laskun kanssa ongelmia. Olin maksanut laskun niin kuin pitääkin, silti lähettivät uuden laskun. Selvitin asiaa ja sen piti olla ok, mutta taas tuli uusi lasku. En edes muista montako kertaa tuo sama toistui. Lopulta piti mennä jostakin syystä paikan päälle selvittämään ja viimein saatiin se karhulaskujen tulo loppumaan. Palvelu tosin oli koko ajan ystävällistä ja pahoittelevaa, sillä on iso positiivinen merkitys.
Ihan käsittämätöntä toimintaa. Taitaa olla varminta laittaa juristit vaan asialle.
Ainakin ilmoituksen paikka kuluttajanvirastoon:
https://qune.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvonta/public/web_KA_ilmoit…
Kuinka kauan joutusit asian kanssa painiskelemaan?
Mulla oli joskus (tästä on jo vuosia) laskun kanssa ongelmia. Olin maksanut laskun niin kuin pitääkin, silti lähettivät uuden laskun. Selvitin asiaa ja sen piti olla ok, mutta taas tuli uusi lasku. En edes muista montako kertaa tuo sama toistui. Lopulta piti mennä jostakin syystä paikan päälle selvittämään ja viimein saatiin se karhulaskujen tulo loppumaan. Palvelu tosin oli koko ajan ystävällistä ja pahoittelevaa, sillä on iso positiivinen merkitys.
Ihan käsittämätöntä toimintaa. Taitaa olla varminta laittaa juristit vaan asialle.
https://qune.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvonta/public/web_KA_ilmoit…Kuinka kauan joutusit asian kanssa painiskelemaan?
En tietenkään maksanut muuta kuin sen ekan laskun. Aina soitin sinne ja uskoivat kyllä että olen sen maksanut, aina ihmettelivät että no voi voi kuinkahan se nyt noin. Sitten taas kohta uusi lasku. En muista montako kertaa tuo turha lasku tuli, max 4 krt, luultavasti kolme.
Mutta siinä ei tosiaan ollut mitään epäselvää ettenkö olisi maksanut sitä ekaa (ne ylimääräiset laskut taisivat muuten olla ihan tavallisia laskuja, siis sellaisia kuin se ensimmäinen, eivätkä karhulaskuja... tuosta on jo aikaa niin en muista tarkasti).
En sitä nyt ihan painiskeluksi kokenut, vaikka olihan se vähän rassaavaa joutua moneen kertaan soittamaan että krhm, taas tuli lasku käynnistä jonka olen jo maksanut...
erittäin hyvät kokemukset terveystalolta. Palvelu pelaa ja lääkäriajan saa tarvittaessa nopeasti. Ihmiset ovat asiantuntevia ja kuuntelevat, eivätkä hoida "liukuhihnalta". Toki niitä huonosi käyttäytyviä yksilöitäkin varmaan sielläkin on, mutta kun antaa asiallista palautetta saamastaan kohtelusta, uskon että asia järjestyy.
https://qune.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvonta/public/web_KA_ilmoit…Kuinka kauan joutusit asian kanssa painiskelemaan?
En tietenkään maksanut muuta kuin sen ekan laskun. Aina soitin sinne ja uskoivat kyllä että olen sen maksanut, aina ihmettelivät että no voi voi kuinkahan se nyt noin. Sitten taas kohta uusi lasku. En muista montako kertaa tuo turha lasku tuli, max 4 krt, luultavasti kolme.
Mutta siinä ei tosiaan ollut mitään epäselvää ettenkö olisi maksanut sitä ekaa (ne ylimääräiset laskut taisivat muuten olla ihan tavallisia laskuja, siis sellaisia kuin se ensimmäinen, eivätkä karhulaskuja... tuosta on jo aikaa niin en muista tarkasti).
En sitä nyt ihan painiskeluksi kokenut, vaikka olihan se vähän rassaavaa joutua moneen kertaan soittamaan että krhm, taas tuli lasku käynnistä jonka olen jo maksanut...
Mutta kun eivät usko, ja vänkäävät niin silloin on rasittavaa.
Ja ihan selvää asiaa.
Tollasesten kanssa huvittais yhtään kinata.
Onkos sopivaa juristia/firmaa jonka vois laittaa asialle?
Rasittavia tollaset.
http://www.turkulainen.fi/artikkeli/126297-turkulaispari-sai-laskun-kym…
Ja nykyään tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että virheellisiä laskuja lähetellään ihmisten kiusaksi. Teleoperaattorit, sähkölaitokset ym, ihan asialliset firmat.
Moni yrittäjä yrittää rikastua perimällä muka vanhaa laskua. Arvelevat että kenties ihmiset eivät säästä tiliotteitaan, joista näkyy kenen laskuja on maksanut.
Jotkut toimii näin:
"Minulla oli muutama vuosi sitten samanalainen tilanne. Ilmoitin perintäyhtiölle, että lasku on maksettu ja, että jos perintäkirjeitä vielä tulee niin nostan syytteen kotirauhan härinnästä. Siihen loppuivat maksetun laskun perintäyritykset.
Poliisi ei kyllä ole ollut ihan tämän päivän tasalla kun on sanonut, että ei voi tehdä mitään. Menet vaan tekemään rikosilmoituksen jossa kerrot, että sinulle tulee aiheettomia laskuja ja niiden tullessa kotirauhasi häiriintyy - poliisin on pakko tutkia. Tosin voivat mennä "lyhyen kaavan" mukaan ja todetan: "ei rikosta". Tuon jälkeen sitten joudut itse toimittamaan poliisin päätöksen syyttäjälle kera pyynnön: "Pyydän suorittamaan syyteharkinnan oheisessa asiassa." "
ennen kuin ehtii vaivaansa kertoa, saa kuulla kysymyksen "viikko sairasloma? kaksi viikkoa sairasloma" vaikka sinne menisi näyttämään hiertynyttä luomea.
ettei mitään ihmeenpää ole. Kotiin tuli lausunto, että kaikki ok, kainaloissa ei mitään muutoksia.
Voihan, lääkäri ei edes ultrannut kainaloitani, mutta suuri summa rahaa kelpasi.
Minusta yksityispuolen lääkärit alkaa vähitellen lepsuilla, tietävät, että potilaita riittää, tutkimuksilla ja lausunnoilla ei niin väliä.
Minä nyt kyllä kovasti ihmettelen miten se lääkärikeskus vaikuttaa lääkärin pätevyyteen. Jotkut lääkärit vaihtavat yhteistyökumppaniaan. Olen käyttänyt useita, useita vuosia samaa erikoislääkäriä. Välillä hän on ollut diacorissa, välillä mehiläisessä, välillä on vaihtanut terveystaloon. Ei se ole mitenkään vaikuttanut hänen ammattitaitoonsa. Vai arvostellaanko tässä ketjussa lääkärikeskuksen toimistoosaamista. En ymmärrä.
Itse menin pyytämään apua unettomuuteen niin työnsivät jotain mielialalääkkeitä. WTF? Miksi pitää sekoittaa terveen ihmisen mieli aineilla jotka eivät sinne kuulu.
DIacorissa ymmärsivät asian ja sain apua unettomuuteen.
Bärssiistä koko lafka. Ainakin Savon alueella ihan natsimeininki työntekijöitä kohtaan.
t. myös ex-terveystalolainen
ex-terveystalolainen kirjoitti:
Itse menin pyytämään apua unettomuuteen niin työnsivät jotain mielialalääkkeitä. WTF? Miksi pitää sekoittaa terveen ihmisen mieli aineilla jotka eivät sinne kuulu.
DIacorissa ymmärsivät asian ja sain apua unettomuuteen.
Masennuslääkkeitä tyrkytetään nykyään joka vaivaan - vaikka ei tiedetä m i t e n niiden tyrkytettyjen lääkkeiden pitäisi auttaa.
Tosiasiassa masennuslääkkeet auttavat yhtä vähän tai paljon kuin placebot eli lumelääkkeet. Jos uskoo, niin auttaa. Erona on valitettavasti se, että masennuslääkkeillä on haittavaikutuksia.
Ps. Masennus-diagnoosi on korvannut entisajan "hysteria" leiman. Muutaman vuoden kuluttua muodissa lienee jokin muu. Yksi veikkaus on bipolaari-diagnoosin yleistyminen. Syynä voi pitää lääketehtaiden halua saada lääkkeistä enemmän tuottoa. Ja tuottoahan syntyy niin, että lääkäri kirjoittaa (lääketehtaan maasuttamana) lääketehtaan toivoman reseptin.
Vierailija kirjoitti:
Niin että parin sadan laskun takia otetaan juristi joka laskuttaa 500€ pelkästään siitä kun kerrot mitä on käynyt.
Noh.. laittohan sitä joku rahaa wincapitaankin kun uskoo että vuodessa voi saada 400% korkoa
Just tämmöistä nettisivua oon etsinytkin! https://medihub.me/ Hinta-ja laatuvertailu... ihanaa :)))
Vierailija kirjoitti:
Bärssiistä koko lafka. Ainakin Savon alueella ihan natsimeininki työntekijöitä kohtaan.
t. myös ex-terveystalolainen
Ei ole vain Savon ongelma... ;)
Terveystalon erikoislääkäri lähetti minut magneettikuvaukseen. Kävin kuvauksessa ja menin uudestaan erikoislääkärin vastaanotolle kuulemaan tulokset. Hän ei yrityksistä huolimatta saanut magneettikuvia näkyviin päätteellensä. Vain radiologin lausunto löytyi.
Että sellaista kokonaispalvelua.
Huono, huono, huono, huono. 95€ maksava vastaanotto kesti vain muutaman minuutin, lääkäri oli ylimielinen, määräsi väärän lääkkeen ja laittoi Kantaankin väärät tiedot. Herran nimi on muuten Carl Kyrklund, välttäkää kuin ruttoa.
Ei mikään reklamaatio tietenkään onnistu. Siellä on kokonainen lauma "laatuvastaavia", joiden tehtävä on ilmoittaa potilaille, että "emme tule suorittamaan hyvitystä".
Kaikkia yksityisiä tunnutaan haukkuvan netissä, milloin Terveystalo, milloin Mehiläistä ja milloin kunnallista puolta. Itse olen saanut hyvää palvelua Terveystalolta, ja kunnalliselta puolelta, mutta molemmista myös huonoa. Kyse on enemmänkin lääkäreistä ja heidän toimintatavoistaan kuin firmoista kokonaisuudessa. Turhaan kritisoitte koko lääkäriasemaa yhden lääkärikäynnin perusteella. Lääkärit ovat yksilöitä ja jokaisella on omat toimintatapansa. Tärkeää olisi löytää sinulle oikeanlainen lääkäri, jonka kanssa aloittaa hoitosuhde. On turhaa pomppia lääkäriltä toiselle ja odottaa, että yhden käynnin perusteella lääkäri tietäisi koko sairashistoriasi. Jos käyt eri paikoissa, kannattaa ottaa tuleville käynneille epikriisit mukaan vanhoista käynneistä.
Tietenkin on aina lääkäreitä, jotka voivat olla törkeitä, mutta tärkeää olisi laittaa firmalle palautetta asiakaskokemuksesta, jotta asiaan voidaan vaikuttaa. Turha olettaa asioiden muuttuvan maagisesti itsestään, vaan kannattaa rohkeasti kertoa oma mielipiteensä. Aivan varmasti, jos jostain tietystä lääkäristä tulisi useita palautteita samasta asiasta, hän joutuisi selittämään käytöstään ylemmille tahoille. Jos lääkäri käyttäytyy törkeästi, ei se tarkoita, että esimerkiksi Terveystalo hyväksyisi hänen käytöstään asiakkaita kohtaan.
Niinkuin jo aikaisemmin mainittiin, Terveystalo ei määritä työterveyssopimuksia, vaan palvelun ostaja sen kannalta mitä hän pakettiin haluaa. On tärkeää selvittää maksaja ennen käyntiä, vai haluaisitko asiakkaana että lasku pamahtaisi sinulle jälkikäteen kun maksajaa ei ole selvitetty jo varausvaiheessa?
Ja muualla valitetuista Terveystalon puhelin- ja perusmismaksuista. Minulle on sanottu puhelimessa, että lääkäri päättää veloittaako asiakkaalta puheluista vai ei. Kyse ei ole Terveystalon päätöksestä, vaan lääkärin. Ja perutuissa ajoissa sama homma. Jos peruminen tapahtuu yleislääkärillä 12 tunnin ja erikoislääkärillä 24 tunnin sisällä lääkärillä on oikeus veloittaa käynnistä maksu jos hän niin päättää. Terveystalo ei tee päätöstä. Perumisten säännöt lukevat aivan selvästi Terveystalon käyttöehdoissa, sillä jonkunlaiset rajat on asetettava etteivät ihmiset huvikseen varaisi ja peruisi aikoja. Kunnalliseltakin puolelta nämä perumismaksut löytyvät. Ja tietenkin yksityisen palvelut maksavat enemmän kuin kunnallisen, sillä siellä lääkäreiden palkkoja ei makseta verorahoilla.
Ja hohhoijaa. Tavalliset tallaajat etsivät netistä muutamalla oireella sairauksia, ja loukkaannutte kun lääkäri ei tulekaan samaan tulokseen kuin mitä netistä katsoitte? Ei lääkäreillä turhaan ole useiden vuosien koulutusta. Ja etenkin yleislääkäreiden kohdalla kannattaa kysyä minkätyyppisiin vaivoihin kyseinen lääkäri on erikoistunut. Lääketiede on niin suuri ala, ja kaikilla ihmisillä on oma vahvuutensa yleislääkäreidenkin kohdalla.