¤¤ ENSKAT SYYSKUUSSA ¤¤
Tässäpäs linkkiä Elokuun turinoihin :D
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=10912875&p=2&tmo…
Kommentit (124)
Joo, tänään siis eka työpäivä, mutta kaikki on aamusta lähtien mennyt päin p:tä! Hermot menee, kun sähköposti takkuaa enkä tiedä menetänkö mahdollisia töitä ja silleen... Mutta jospa tää tästä...tai sitten ei.
Pikku-quu on pilkullinen jonkun virusinfektion vuoksi. Ei siis ole mikään rokko. Ja tarhaan saa mennä, kunhan vointi sen sallii. Eilen poika oli kuitenkin vielä niin kipee, että jäi tänään kotiin isin kanssa. Tai siis miehellä alkaa työvuoro iltapäivällä, niin mä teen siihen asti töitä ja sitten vaihdetaan hoitajaa. Oikeesti, ei mennyt ihan niin kuin suunniteltiin täät tarhan ja töiden aloitus!
Ihanaa, että Eetun putkitus meni hyvin!
Ja nyt sitten niiden töiden pariin, pöööh!
-Q-
Tää onkin tosi hektistä tää työnteko. :) Ei vaan, oon tehnyt vähän työtarjouksia sinne tänne ja nyt jännään, että jos ne menis läpi ja saisin uusia asiakkaita. Ja jos ne kaikki menis läpi niin sit oliskin tosi kiire! Mutta parempi kai tässä alussa vähän sykkiä...
Ja kaiken huipuks mulla taitaa alkaa just menkat, hip hei! No jotain hyvää siinäkin tietty, koska nyt näyttäis, että nää kierrot ei oo enää mitään megapitkiä. 5 viikkoa on jo normaalimpi kuin 2-3 kuukautta!
-Q-
Toivottavasti Queenin olo alkaa jo helpottaa!
Huomenna quu menee sitten tarhaan, hui! Onko teidän mielestä liian aikaisin, jos poitsu menis jatkossa jo 19.30 nukkumaan? Mietin vaan, että kun tarha-aamuina pitää kuitenkin herätä viimeistään klo 7 ja quulla on tapana nukkua sellaiset 11h. Ettei vaan jäis unet sitten liian lyhyiksi ja kiukuttaisi tarhassa... Mutta ah! Se tietää sitten sitä, että vapaapäivinäkin herätys on aina viimeistään klo 7 :/
Hitsi kun olis kiva nähdä teitä viikonloppuna, oon jo viikon sitä fiilistellyt. Mutta eikö ketään sitten pääsekään? Olisiko Queen tulossa? Entä Pesukarhu, pääsisittekö te?
Ja sitten vielä loppukaneettina, että ei ne menkat sitten alkanutkaan, mur mur! Johan se oliskin ollut liian hyvä uutinen. Ihmeellinen olo, ihan turvonnut ja tosi kovat menkkasäryt vatsalla ja selässä koko päivän. Lounasta en pystynyt syömään loppuun, kun oli niin huono olo ja närästi. Ja juu, älkää edes ehdottako, en ole raskaana! Tein illalla testin, kun oli niin ällö olo eikä ne menkat sitten alkanutkaan, vaikka aamulla jo siltä vessareissulla näytti. En siis epäillytkään olevani raskaana, mutta jostain syystä testasin, hölmöä. Onneksi se ainakin on varmaa, että siitä keskenmenosta ei ole jäljellä mitään raskaushormoonia, kun testasin myös viikko km:n jälkeen varmuuden vuoksi, että hormonitaso on varmasti laskenut normaaliksi. Eli siitä nää oudot fiilikset ei voi johtua. Taitaa olla sittenkin taas samat vanhat metkut, eli kroppa ihan sekaisin ja kierto samaten. Ja älkää nyt luulko, että mulla on kaappi täynnä testejä ja testaan joka päivä! Ostin siis km:n jälkeen 2 testin paketin varmuuden vuoksi ja nyt tää turha testailu saa loppua. Istun kiltisti odottelemaan tätiä. :)
Nyt loikkaan petiin!
-Q- ja pilkku-quu 1v1kk
Mä kukun vielä hereillä vaikka ei pitäis kun tyttö herää aamulla viimeistään seiskalta ja ei tunnetusti nuku ylläkään kovin hyvin.
Jännä juttu muuten että mä en näiden valvottujen kuukausien jälkeen kestä väsymystä sitäkään vertaa kuin ennen..siis meinaan nyt kun nuo kuukausien univelat on alkaneet helpottaa kun saa jo paremmin nukkua..heti jos on huonompi yö takana niin jo on kamala olo..miten sitä jaksoi niin monta kuukautta!Mä oon kai yliherkistynyt väsymykselle:D
Mä en kyllä voi varmaksi sanoa että tultais treffeille, eli mun varaan ei kannata laskea. Mielelläni kyllä tulen jos aikataulu sopii mutta tää tuleva vkloppu on meillekin hieman huono:/ Jos moni ei pääse niin oisko tässä lähiaikoina muita vkloppuja jotka sopis paremmin ja useammalle?Vai onko ne jo käyty läpi ja tuleva on paras?Kun multa on menny koko keskustelu vähän ohi..
Q:Kyllä mun mielestä voisit ihan hyvin laittaa quun jo puolikasilta nukkumaan kun quulle kerta uni maistuu, meillä kerhossa oli just puhetta nukkuma-ajoista ja monien vähän vanhemmatkin muksut meni jo seiskaltakin nukkumaan, meillä onnistui hyvin uniajan siirto tunnilla aiemmaksi siirtyi parin päivän aikana puoli tuntia kerrallaan ja nyt siis iltapuuro keitetään seiskalta ja tyttö nukahtaa melko tarkalleen kasilta..ja herää äidin mielestä ihan liian aikaisin;)
Kiva että eetun korvien putkitus meni hyvin:)
Queen
Miten meni pikkumillin pippalot?:)
Mulla on tänään iltavuoro, kotona siis juon aamukahvia ja kirjottelen teille.
Q: Toi nukkumaanmenoaika on tosi hyvä! Meillä tyttö nukahtaa yleensä klo:20 aikoihin, joskus menee myöhäsemmäksi. Mutta eilen nukkui jo täyttä päätä kahdeksalta. Mun sisko laittaa kaksivuotiaansa nukkumaan seittemältä, on jo pitkään laittanut. Ja ne heräilee samoihin aikoihin kun mekin, eli aamulla kuuden aikoihin.
Joko alkoi menkat?
Joko pikku-milli on toipunut pippaloista?=)
Sanoin eilen miehelle, että mun tekee mieli ehkä ihan vähän toista lasta. Ihmeteltiin sitä yhdessä kun vielä alkukesästä olin ihan toisissa tunnelmissa. Mies sitten kyseli että onko mulla kuinka paljon vielä pillereitä jäljellä... no, en nyt tiedä, uskallanko...
Kauheat juilinnat ja mahan turvotus oli yöllä, mutta silti aamulla ei ollut menkat alkanut. Ajattelin jo, että kohta poksahdan, mutta huh! ne alkoi sillä matkalla, kun vein quun tarhaan. Mulla yleensä alkaa menkat ihan yhtäkkiä ilman ennakkovaroituksia, joten tää oli vähän outoa. Mukavaa jos kierto olis jatkossakin näin lyhyt. Taisi olla vaan muutaman päivän yli 30. Ovista en kyllä bongannut tässä kierrossa ollenkaan, mutta toisaalta ennen quuta en koskaan onnistunut siinä. Tai sitten sitä ei ollutkaan, kun kierrot huiteli niin pitkinä... Nyt vois kuvitella, että ovis oli ja meni jossain vaiheessa, kun menkat tuli näin nopsaa. Joka tapauksessa nyt tuntuu, että kroppa on viimeistää palautunut siitä kuukauden takaisesta ja voin olla taas hyvillä mielin. Aina jotenkin stressaan sitä, että mitä jos siitä jäikin jonnekin jotain ja jos tulis jotain vakavia seurauksia ja sitten ei edes teoriassa olis mahdollista saada enää lasta... Tosi hölmöä!
NapNap meinaa ehkä alkaa tonskailemaan, huih!!! Kerrot heti, jos päätätte jotain ;)
Hyvä, jos teidän mielestä toi nukkumaanmeno klo 19.30 olis ok. Eilen quu nukahti silloin ja tänää jouduin ihan herättämään sen klo 7 jälkeen, kun piti pukea ja lähteä tarhaan. Siellä se nyt sitten on, nyyh! Pala kurkussa lähdin sieltä, mutta yritin olla itkemättä, ettei quu huomais. Ja nyt sitten jatkan niitä töitä. Onneksi on hommia, niin tää ei tunnu ihan niin pahalta.
Hyvää työpäivää kaikille enskoille olitte sitten kotitöissä ihanien lapsukaistenne kanssa tai jossain muualla!
-Q- (ja -q- tarhassa aamupalapöydässä...)
Nopeesti ennen kauppaan menoa...
Mä olisin tulossa treffeille lauantaina, jos vaan joku muukin pääsee. Olisko se hoplop hyvä paikka? Meille sopis kello 13. Q ja Queen olis siis mahdollisesti tulossa. Mites Karssuli? Ketäs muita? Vauvapuoleltakin vois kysästä kiinnostuneita.
Hienoa, että Eetun putkitus sujui hyvin. Toivotaan, että tulehduskierre on nyt loppu. Kiva, että pääsette vauvajutussa eteenpäin :)
Vautsi, NapNap alkaa ehkä tonskailemaan :) Kait mäkin sit voisin paljastaa (vaikka yks tuttu nyt tän sit lukeekin), että me nyt sit kuiteskin meinataan heittää kumit nurkkaan marraskuussa ;) Ajateltiin, että saadaan ootella aika kauan, jos odotetaan jotain täydellistä tillannetta työrintamalla.
Pakko mennä nyt, joten palailen paremmalla ajalla.
pesukarhu ja Jonsku
Me oltais kyllä tulossa myös treffeille. Mies aloitti aikuisopiskelut ja tarvii opiskelurauhaa joten koitetaan keksiä puuhaa muualla kuin kotona. Eikä olla tuolla HopLopissa vielä käytykään, se olis varmaan Ainosta tosi kivaa! Joten meidät voi laskea mukaan.
Olen töissä, puolisen tuntia ehkä menee vielä. Sit meinasin mennä vielä salille.
Pesukarhu alkaa kohta tonskailemaan! Toi on kyllä ihan totta, ei saa antaa töiden sanella ehtoja=) Toivottavasti saat vaikka joululahjaksi plussan! Ja ensi syksynä vauvan=)
Harmi että ei päästä tapaamiseen... mutta järkätään sitten marraskuussa joku tapaaminen, jookos? Nää hiton häät nyt painaa päälle... mä oieesti odotan että saadaan häät alta pois, ressaa... ja tuntuu että viimeisen vuoden aikana lähes kaikki toiminta on ollut häitä silmällä pitäen tehtyä. Mä olen juossut salilla ihan hulluna ja olen suunnilleen nälkäkuoleman partaalla että näyttäsin mahdollisimman hyvältä ja olisin sitten hoikassa kunnossa häissä... rupee tuntuu jo ihan hullulta. Tänään meinasin kupsahtaa bussiin kun päässä sumeni...
No mutta, kohta töistä pois ja salille, toivottavasti ehdin vielä ysiksi kotiin kattomaan CSI:tä. Huomiseen!
voi itku..meillä ei nää sairastelut nyt sitten helpottaneetkaan, Liian flunssa tuntui olevan jo (vihdoin) ohi menossa eikä nenäkään vuotanut ihan niin tolkuttomasti mutta sit tänään päikkyjen jälkeen tyttö oli tulikuuma ja kun mittasin niin olihan sitä lämpöä 39:( Joku jälkitauti ehkä? Huomenna täytyy viedä lääkäriin että katsovat ainakin korvat..
Houkuttelee kovasti lähteä treffeille mutta meillä on aika hankalia noi päikkärit..tai siis niinpäin et jos tyttö ei saa nukkua päiväuniaan klo 12-14 niin menee koko loppupäivä ja seuraava yö ihan mahdottomaksi, on jotenkin tosi tarkkaa tuo päivän rytmitys..jos lähdetään hopploppiin niin sit täytyy kärsiä seuraukset..toinen juttu on se että rahaa on tässä kuussa tosi (TOSI) vähän kun tuli koirien takia yllättäviä lisämenoja ja paljoa ei tarvitakaan että tää kotihoidontuen kannattelema budjetti menee persiilleen..niin kauhistuttaa bensakulutkin..saa nauraa mutta nyt ollaan oikeesti niin tiukoilla:/ No mutta mitä mä tässä valitan..
Napnap: Tiedän mistä puhut, mulla alko 8kk ennen meidän häitä semmonen häähulina että jälkikäteen tuntuu ihan kahelilta, otin vielä ihan mahdottoman stressi asiasta ja tuntu ettei kukaan auttanut, no mies toki autto mutta ei se läheskään kaikkien juttujen päälle ymmärtänyt, kaasoksi pyytämääni ihmistä ei taas koko homma kiinnostanut loppujen lopuksi yhtään. Kaiken hulinan keskellä mäkin kuntoilin vimmattuna ja laihdutin..kuinkas kävi, pari viikkoa ennen häitä sain ihan kamalan flunssan keskellä kesää..sit häiden jälkeen tuli ihan hetkeksi kummallisen tyhjä olo kun olin monta kuukautta elänyt vaan tähtäimenä ne häät eikä tullut edes mieleen että mitäs sen jälkeen, ihan hölmöä:D Siis parisuhde tasolla ei ollut mitään hätää mutta musta oli vaan tosi outoa kun ei ollutkaan enään yhtä voimakasta tavoitetta ja päämäärää..no sitten otin uudeksi operaatioksi raskautumisen;)
Ihanaa kun täällä alkaa tonskailu kuume kasvaa:) Voi kun mä oisin niin mielelläni jo uudestaan raskaana mutta ne menkat..missä pirussa ne luuraa! Ikinä en oo oottanu kuukautisia näin innolla ja hartaasti..oon kai jo unohtanut niiden inhottavuuden tässä melkein parin vuoden tauon aikana.
Nyt täytyy mennä tekemään vähän kotitöitä että pääsee sitten greyn anatomian pariin..jos tyttö suvaitsee nukkua heräilemättä,mun viime yön unisaldo on taas mahtavat 1,5tuntia kun ensin en malttanut mennä nukkumaan ja jsut kun lopulta nukahdin niin Liia päätti vuorostaan aloittaa valvomisen.
Omanapainen Queen ja
kuumeinen Liia
niin niistä treffeistä vielä että voi tosiaan hyvinkin olla ettei Liian kuumekaan laske siihen mennessä eikä tietenkään tahdota kipeinä tulla teitä tartuttelemaan..ja nyt oikeasti pois:)
Ilmeisesti kaikilla muilla on omaakin elämää...
Meillä Eetu on vielä kuumeessa, aamulla oli 27.9 mutta ennen päikkyjä näytti jo 38.5... Joten ollaan vielä huomennakin kotona Eetun kanssa. Räkää sillä tulee ihan hirveesti! Ja silmät vuotaa kanssa rähmää... Rohisee kuin kahvinkeitin, ja ei nuku!!!
Mutta tällaista nyt meille...
Ihanalta kyllä kuulosti Queenin Liian isi-huutelut!!!
Mutta joo, nyt herra vaatii huomiota. Palailen myöhemmin...
napero ja kiukku-kipee Eetu 1v7kk10pvä
Ihan tuskaa ollut tää viikko... D itkee paljon päiväkodissa ja illat raivoo kotona. Mul on joka päivä pää, niskat ja maha kipee (jos mulla on paljon stressiä tms. niin reagoin fyysisillä kivuilla ennen kun ees tajuan et stressaan jotain). Onneks huomenna on perjantai..
Aamusin, kun vien D' n päiväkotiin ei D itke enää yhtään, mut päivän mittaan itkee. Syö ja nukkuu kuitenkin hyvin. Hoitajat sano, et osa itkuista on kyllä sitäkin, et ensin D itkee ja sit joku muu alkaa itkeä. Kun D lopettaa niin toiset vielä itkee ja sit D alkaa itkeä uusiks.
Mä en vielä tiedä et tullaanko treffeille. Jotenki on ollut niin rankka viikko, et en yhtään jaksais ajatella mihinkään lähtemistä.. Jos tullaan niin paras aika on joskus 14 jälkeen.
Eetulle paranemisia! Onneks on ne putket korvissa.. Ja Napero, mä oon siinä käsityksessä, et yliopistoon kelpaa kaikki 2.asteen tutkinnot (ei pelkkä yo).
Pesukarhu: En oo nyt jaksanut ees ajatella talvihaalareita. Ei vaan, mä päätin, et ootan nyt vielä hetken, jos lokakuus ois vaikka jotain kantistarjouksia (armas puolisoni omaa varmaan kaikki mahdolliset kantiskortit ;) ). Toinen syy on se, et mun vanhemmat asuu Reiman tehtaan (tosin mä en tiedä et tehdäänkö siel enää mitään) & tehtaan myymälän vieres ja äiti käy siel aina välillä bongailemas tarjouksia. Mä en oo vielä hakenut mitään harjottelupaikkaa, mut oon jo miettinyt pari vaihtoehtoo (Helsingistä ja Vantaalta). Palkkaa saa, jos paikka suostuu maksaan, jos ei suostu niin sit eletään pelkällä opintotuella. Yritän kyl saada edes sen 500 ¿ mitä saa tienata menettämättä tukia.
Jenni ja D (joka ei vieläkään sano kuin nam ;) )
Me oltais näillä näkymin tulossa sunnuntaina treffeille ja se klo 14 tai myöhemmin sopis meillekin kun Aksullakin (yllättäen) on toi päikkäriaika nykyisin se 12-14
Nam on erittäin hyvä sana ;). Eipä toi meidän Jonskunkaan sanavarasto kaksinen ole ja meillä puhutaan vaan yhtä kieltä. Jonsku osaa muutaman sanan, mut nekin se on vaan sanonut pari kertaa. Ei siis mitenkään toistele mitään. Jonskun juttelu on edelleen sellasta ölinää. Sormella osotaminen ja " ö" , on se yleisin puhe. Tosi hyvin se silti muistaa sanoja ja ymmärtää puhetta, joten en oo huolissani.
Kiva, kun treffipäivälle on jo paljon ilmoittautuneita.
Eetulle edelleen paranemisia.
pesukarhu ja Jonsku
Ja nyt tulee sitten vaan omaa napaa, lukasin kyllä pinon.
Mä en muista millon viimeksi olisin ollut näin väsynyt, kun tällä viikolla. Mä oon ihan puhkipoikki. Mä olin jo valmis lyömään hanskat tiskiin ton koulun suhteen, koska mulla ei ole aikaa tehdä niitä tehtäviä kuin yöllä, ja mä haluaisin öisin kuitenkin nukkua...
Meidän lapsi on kyllä ihan isin tyttö, eihän se osaa edes äitiä sanoa, osaa kyllä sanoa isi, mummo ja mummi... Mä en muutenkaan kelpaa enää mihinkään, en saa syöttää, en kylvettää, en vaihtaa vaatteita, en nukuttaa, en lohduttaa. Ainoastaan isi kelpaa. Mä olen muutenkin niin vähän kotona, että musta tuntuu että mä rupeen vieraantumaan mun lapsesta... ja mulla on vielä ensi viikko iltavuoroa, mä en nää tyttöä koko viikkona hereillä.
Tänään meen töiden jälkeen koemeikkiin, huomenna mennään miehen kanssa ostamaan sille pukua, ja sunnuntaina ompelen sitä mun kolttua.
Yritän palailla asiaan ensi viikolla. Hyvää viikonloppua kaikille!
NapNap + tyttö 1,5v.
Me täällä vietetään Aksun kanssa vapaapäivää, harmi vaan että sataa. Nyt on kiva viettää pitkä viikonloppu kun sitten maanantaista mulla alkaa kolmen viikon harjoittelu lasten kirurgisella osastolla ja se on sitten vuorotyötä niin ei voi etukäteen tietää kuinka paljon Aksun kanssa sitten ehtii olemaan.
Q, noi syömiset kuulostaa enemmän kuin tutulta¿ mutta meillä asiaan on päiväkoti tuonut helpotuksen ja Aksu syö nykyään yleensä tosi hyvin. Nyt oli taas muutama huonompi päivä kun puhkes alas kaks hammasta, mutta nyt jo taas alkaa ruoka maistua. Mä oon ihan ihmeissäni tästä hyvin syömisestä kun Aksukaan ei oo koskaan oikein ollut hyvä syömään. Niin ja makaronimies löytyy täältäkin¿ jos joku homma ei miellytä tai äiti yrittää nostaa jossain ylös niin jalat menee alta saman tien¿ minä itte.
Meillä Aksu pysyy hyvin tuolla lastensängyssä nukkumassa. Nyt on mennyt jo viikon verran putkeen sillai ettei oo yöllä tarvinnu kertaakaan käydä Aksun huoneessa. Illalla nukahtaa siinä 21-21.30 ja sitten 6.30-7 otan meidän viereen ja siinä sitten vielä jatkaa unia (jos ehtii). Tota nukahtamista ei olla sinne omaan sänkyyn ees yritetty kun meillä homma toimii hyvin siten, että Aksu nukahtaa joko isin tai mun viereen meidän sänkyyn josta sitten kannetaan omaan sänkyynsä.
Ihana tuo Liian isin huutelu :D
Sanoista oli ollut puhetta. Aksulla sanoja on jo aika paljon. Ihan selvästi tulee esim. äiti, isi (jiji), mummu, vaari (vaava), pappa, hannu(Aksun pehmokoira), kukka, kakka, kenkä, puu, heppa, pallo(pampo), pilli(pimpi), pöllö(pömpö), sukka (myöskin kukka), auto, mopo(popo), panta, koukku¿ =D ja sitten tietty paljon vielä sellasia mitä me ymmärretään, mutta muut välttämättä ei. Niin ja sitten kaks ¿sanaa¿ peräkkäin tulee silloin kun Aksu tietää ettei saa kiivetä jonnekin (ja kiipeää silti) tai sitten tietää ettei saa painaa esim. telkkarin virtanappia (mutta painaa silti) ja sanoo sitten ¿ee pee¿ (ei kiipeä) tai ee paa (ei paina).
Pikku-milli & Akseli 1v5kk
" Ihanaa" kun on muitakin " syömättömiä" lapsia olemassa ;) Syöminen on Ainon mielestä siis yhä edelleen ihan täysin turhaa puuhaa... Sit jos sille antaa oman lusikan, se imeskelee ja pureksii sitä aivan onnessaan, mutta jos siihen koittaa laittaa hiukankin ruokaa, lusikka joko a) lentää kaaressa lattialle tai b) vähitään se ruoka mössätään sormiin ja sitä kautta syöttötuoliin ja vaatteisiin... Ja jos yrittää ohjata pitämällä käsivarresta kiinni, käsi lukkiutuu välittömästi täysin tikkujäykäksi... Ja jos lautaselta ottaa ruokaa käsiinsä, niin suuhun ne kädet ei taatusti silloin eksy, vaikka ruokapöydässäkin muuten kyllä! Ihmeellinen tapaus ;)
Eli kuten huomaatte, meikäläinenkin eksyy jostain syystä nykyään aika usein tänne taapero-enskojen pinoon, kaikki " tutut" on täällä melkein. No enhän mä teistä montaakaan ole livenä nähnyt, mutta monet täällä on kuitenkin sitä porukkaa, jonka kanssa on " kautta aikojen" kuulumisia vaihdettu!
Kovin paljon en nyt muuta osaa kommentoida, mutta kohtahan mekin tullaan ihan kokonaan jo tänne puolelle. Kauheeta vautia se aika vaan menee!
t. Ope ja Aino 11 kk
Hyvä että putkitus meni hienosti ja on nyt ohi! Toivottavasti tulehdukset on nyt sitten ohi.
Ja tsemppiä vauva-projektin kanssa, toivottavasti lääkkeet auttavat!
Meille kans tarhassa sanottiin noista nappulasukista, että eivät laita niitä kengän kanssa. Mä vähän sitä ihmettelin, kunnes kertoivat että ne on kylmät ulkona kenkien kanssa. Ei ollut tullut mulle edes mieleen.