Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤ ENSKAT SYYSKUUSSA ¤¤

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neiti pärähti soimaan 07,36 ;D Voi ku olis vielä niin väsyttänyt..

Asunto kaupat tuli eilen :D Vähänkö täällä on happy mama.. Nyt me aletaan sit ettiin isompaa asuntoa todenteolla! Joulukuun alussa on muutto!

Meillä on neidillä kengät kokoa 20 ja on vielä sopivat! Talveks täytynee ostaa sit pari kokoa isommat!

Mites muilla vuosikkailla haalarien laita? Mä kun aloin koklaan pakkauksen pukuja nii ne oli vieläkin ihan reiluja!!! Ajattelinki ostaa vasta sit uuden haalarin ku noi jää pieneks! Vaikka toi puku nyt sininen onki..

Maito asiaan en voi sanoa mitään kun neiti rinnalla edelleen! Enkä raaski vielä vierottaa.. On varmaan rinnalla vielä 3v :D

Mut täytyy taas lopettaa.. neiti alkaa huutaan ihan hysteerisenä jos menen lähellekkää konetta!!! On aika rassaavaa kun pitäis joskus oikeesti pystyä keskittyy asioiden hoitamiseen!

Tulikos muuten Avonin paketit perille ehjänä??

Niamey ja Aino

Vierailija
22/124 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko avautua ja valittaa! Ja aiheena on, ylläriylläri, häät.

Mä tiedän että ei saa olla hätähousu, aikaa on vielä reilut pari viikkoa, mutta miksi ihmiset ei ilmoittaudu!!! Kutsuttuja on kuitenkin yli 100, ja nyt ilmottautuneita on ehkä nelisenkymmentä! Kukaan ei ole kuitenkaan sanonut että ei pääse, aveceja on toki tippunut pois.

Nyt sitten kuulin, että mun serkut äidin puolelta eivät sit kai ole tulossa, siellä on yhdet 60v synttärit samana päivänä. Eivät pidä mitään suuria juhlia käsittääkseni, mutta siinä tippuu nyt sitten varmaan reilu kummenen ihmistä pois... ja mun mummo ei kuulemma aluksi meinannut tulla! Ymmärrän että on vanha ihminen ja liikkuminen on hankalaa, mutta kyllähän sitä autetaan!

Ja jos ihmiset eivät häihin pääse, niin miksi eivät ilmoita? Onko liikaa vaadittu aikuisilta ihmisiltä? Kutsussa oli jopa meiliosoite, mihin voi laittaa viestiä jos eivät uskalla soittaa! Arg!

Harmittaa kun on vuokrattu iso juhlapaikka ja ihmisiä ei nyt sitten tulekaan. Olisi voinut sitten ottaa pienemmän ja edullisemman paikan.

No, se siitä. Kiitos ja anteeksi.

Napero: me maksetaan kans täyttä rahaa päivähoidosta. Käsittääkseni jos molemmat vanhemmista on töissä, niin kyllä se taitaa melkein aina se täysi summa mennä, tulot saisivat olla käsittääkseni aika pienet, että summa olisi pienempi. Vai onko sun mies opiskelija? Ja aika outoa että olivat sille suuremman tulot jostain saaneet... voiskos sinne jotain palkkakuitteja lähetellä, että oikaisisivat asian...?

Niameylle onnea asuntokaupoista! Mä haen paketin tänään, en ole aikasemmin ehtinyt, en ole ollut postilla päinkään sen aukioloaikana... tänään on vihdoinkin aikaa!

NapNap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan ehtiä jotain kirjoittamaan kun neiti on päiväunilla, meillä jatkuu tämä ihmeellinen raivoamiskausi ja mä oon ihan helisemässä tuon tytön kanssa..tuntuu että se oikeen hakeutuu tilanteisiin missä äiti joutuu kieltämään ja saa sitten ihan ylidramaattiset raivarit kiellosta, huitoo mua nyrkillä, heittäytyy lattialle ym..huoh..

Eilen meidän koiranpentu oli pissannut keittiön pöydän alle (huoh siitäkin kun ei opi millään sisäsiistiksi) ja Liiahan siellä oli läträämässä kun en nähnyt heti tilannetta, siitä sitten suihkuun ja vaatteiden vaihtoon..se vielä oli ok, tyttöä nauratti..mutta sit kun mä aloin pesemään lattiaa niin sehän ei käynyt alkuunkaan ja raivoa riitti taas muille jakaa:D

Niameylle onnittelut asuntokaupoista, ihanaa kun pääsette katselemaan uutta kotia:) Meillä on nyt vielä käytössä viime talven lassie puku, sellainen takki/housut. Mutta haalaria ollaan ostamassa ja koko on varmaan merkistä riippuen 86 tai 92.

Quulla oli ollut hyvä päivä, toivottavasti tänäänkin:)

Napnap: Toi on niin ärsyttävää kun ihmiset ei ilmottaudu. Meillä oli vika ilmoittautumispäivä 3viikkoa ennen häitä ja tilanne just tommonen:/ Kiva sitten kun piti laivan kokille ilmoittaa vierasmäärät ja ruoka laskutettiin sen mukaan, mä kyllä tartuin pokkana puhelimeen ja soitin näille törpöille vieraille tyyliin mitä kuuluu, harmi kun ette pääse häihin..hieman kuulostelevasti ja tosi moni ilmoittikin siinä sitten että ollaan me tulossa!Mur, teki mieli sanoa että ette tule enää;D Lopulta siinä kävi niin et saatiin urkkimalla kaikkien tulemiset selville mutta melkein kymmenen perui tulonsa hääpäivän aamuna tai jättivät vaan tulematta mitää ilmoittamatta..syinä oli krapulaa, sopivien vaatteiden puuttumista (!!!!), kuljetuksen puuttumista..meillä just miehen mummo jätti tulematta koska hänellä ei ollut kyytiä, vaikka asui alle kilsan päässä satamasta mistä laiva lähti..ja miehen sisko perui aamulla tulonsa kun ei saanut ottaa jotain meille täysin tuntematonta tyttökaveriaan mukaan..että näin..mutta jouduttiin siis loppupelissä maksamaan olemattomien vieraiden ruokia ja juomia. Pitkä sepustus tuli mutta toivottavasti asia järjestyy!!!:)

Nyt täytyy lähteä töihin että saan jotain tehtyä ennen tytön heräämistä.

Queen

Vierailija
24/124 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sataa, sataa ja sataa. Ja on myös kylmää. Brrh... Kunnon syksysää! Toivottavasti tätä harmaata ankeutta ei jatku kuukausikaupalla, vaan tulisi oikea talvikin jo ennen joulua!

Talvihaalareista: Meillä on 80 cm käytetty haalari valmiina alkutalveksi, mutta olen ajatellut ostaa sitten 86 cm haalarin lopputalvea ja kylmempiä säitä ajatellen. Ainakin vielä tuo 80 cm pukukin on ihan reilun kokoinen, joten arvelen 86 mahtuvan hyvin kevääseen asti.

Talvikengät ovat myös rasitus meillä, pähkäilen kokoa kovasti, kun liian isoilla on hankala kävellä ja liian pieniin ei jää tarpeeksi sukkavaraa. Ja toki toivoisin selviävämme yksillä talvikengillä tästä talvesta, ellei löydy tosi halpoja yksilöitä. Oletteko muuten ajatelleet ostaa lisäksi karvavuorelliset kumisaappaat, vai käytättekö tavallisia villasukkien kanssa, jos oikein vesikelit tulee yllättäen talvella? Koko nyt sitten kuitenkin on varmaan se 23 tai 24. Täytynee käydä sovittelemassa ja jutella jonkun asiantuntevan myyjänkin kanssa vielä. Ovat niin himskatin kalliita.

Äh, nyt täytyy mennä!

Kissankello ja M 1v 5 kk

Vierailija
25/124 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Hei vaan kaikille jotka muistaa ja tietysti kaikille muillekin =) Pianhan meidänkin pikkuvauva on jo niin iso että kuulutaan tänne puolelle.

Sellaista tulin kyselemään, että missä iässä teidän taaperot on siirtyneet yksiin päiväuniin, vai ovatko siirtyneet ollenkaan vielä? Erityisesti kiinnostaa kotona lastansa hoitavien kokemukset, kun lapsi ei joudu päivähoidon rytmin mukaan nukkua ym. Sitten te joiden lapset nukkuu yhdet unet, mihin aikaan päivästä ne sijoittuvat ja kuinka pitkään kestävät? Entä mihin aikaan herää aamulla, milloin menee nukkumaan illalla? Muuttiko yksiin uniin siirtyminen aamuheräämisaikaa tai illalla nukkumaanmenoaikaa?

Aleksi on aina ollut melko vähäunista sorttia, ja nyt viimeaikoina kaksille unille nukuttaminen on käynyt tosi vaikeaksi. Toisilta päikkäreiltä herääminen venyy kuuteen ja siten nukkumaanmeno toistuvasti kymmeneen.. Yhteensä Aleksi nukkuu päivällä 2-3 tuntia. Mietin vain, että joko olisi aika kokeilla siirtyä yksiin uniin.

Kiitos jo etukäteen kaikille jotka jaksaa kysymyksiin vastailla!

Ai niin, Nap Napille tsemppiä hääjärjestelyihin. Meillähän oli häät heinäkuun alkupuolella, joten tuoreessa muistissa kaikki se stressi vielä on. Meilläkin ilmoittautui varmaan puolet häävieraista vasta muutaman viimeisen päivän aikana, olin jo epätoivoinen että eikö meidän häihin kukaan halua tulla. Parilta kaverilta olen myös kuullut, että näin on käynyt, ihmiset jättää ihan viime tinkaan ilmoittautumisen.

Viipero & Aleksi 10kk+

Vierailija
26/124 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiperolle noista unista pikaisesti..

Aino alkoi nukkua yhdet unet ihan vähän ennen ku 1v. tuli täyteen. Uni rytmi muuttui sitten kertaheitolla parempaan :) Herää aamulla 7.30-8.00

Päikkäreille 11.30-13.00 pituus riippuu ihan onko ulkona vai sisällä unilla. 1h30min sisällä ja 2h ulkona! Illalla mennään nukkumaan 20-22.00 yleensä siinä 21 maissa!

Tänään on näköjään poikkeus päivä eli nukahti jo 11.00 ja heräs 12.00 kun ambulanssi meni ohitte pillit päällä! Oltiin pitkällä lenkillä ja ihan koto kulmilla sit piti pipaa auton herättää.. Argh! No onneksi tyttö on hyvällä tuulella ja antaa mun jopa istua tässä koneella ihan rauhassa!

Ja vähän muutakin..

Just käytiin suihkussa kun mulla oli sadetakki päällä ja nehän ei tunnetusti yhtään hengitä.. tuoksu oli sit sen mukainen kun takin avasin!

Tyttö vaati tietysti heti tissiä kun sain siltä ulko vaatteet pois.. eipä vaan hikinen tissi maistunutkaan ;D Täytyy varmaan hyödyntää jotenki sit kun imetystä lopettelee.. laittaa sit jotain pahaa makua nännin päähän ni ei maistu titi maito enää!!

Mut nyt sitä maitoa antaan ja puhtaasta titistä ;D

Vierailija
27/124 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä Liia siirtyi jo alle 1v yksiin päikkyihin..meni jonkun aikaa vaihtelevasti yksillä tai kaksilla unilla kunnes rytmi löytyi. Liia herää 6.30-7.30, menee päikyille klo 12 ja herää 13.30-15, yöunille yritetään saada kahdeksalta, välillä voi venyä lähemmäs ysiä..yksien päikkyjen vaikutuksesta yöuniin en osaa sanoa kun meillä on vasta hiljattain saatu paremmat yöunet.

Tulikin tuosta mieleen että nukkuuko muiden lapset päiväunet heräämättä? Parempiuniset varmaan nukkuvatkin mut entäs esim. D tai pikku-millin aksu? Meillä kun on pari kertaa nukuttu päikkärit yhteen soittoon mutta normaalisti saa käydä puolen tunnin välein rauhoittelemassa tyttöä takaisin uneen..

nyt leikkkimään tytön kanssa..

Vierailija
28/124 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Queen ja Viipero myötätunnosta! Mulla on just Viiperon mainitsema fiilis, että eikö toisaan kukaan halua meidän häihin tulla... No, ilmeisesti tämä on siis tapana, että ilmoittaudutaan vikalla viikolla... Queenin häävierailla oli kyllä aika uskomattomia juttuja, aika ihme syitä perua tulonsa... mutta meitä on kaikenlaisia=) Kuulostaa muuten aika kivalta noi laiva-häät!

Meillä oli eilen siellä juhlapaikalla palaveri, nyt rupee tosiaan tuntumaan siltä että se päivä on ihan kohta, melkein jo huomenna... jänskättää!

Viipero kysyi päiväunista. Päiväkodissahan nukutaan tosiaan yhdet unet, silloin alkuun meidän tyttö saattoi nukkua vielä alkuillasta toiset pienet unet sitten kotona, mutta ehkä noin vuoden ikäisenä nekin jäi pois. Viime maanantaina ja tiistaina mies oli laittanut tytön nukkumaan jo seitsemältä, kun olin koulussa. Ja se oli kyllä tosi hyvä juttu, aina vaan parempi mitä pidemmät yöunet, meillä on kuitenkin herätys tosi aikasin, ennen kuutta.

Niamey: Paketti tule ehjänä perille! Söpö kenkälaatikko=) Onko sulla tosiaan koon 34 jalka?=) Tai sitten se oli jonkun muun kenkälaatikko=)

Eilen mietittiin häiden alkoholitarjoilu. Maistettiin vielä yhtä kuohuviiniä illalla, mä join puolet siitä pullosta iltapalaksi, oli hyvää...=) Perjantaina mies lähtee isänsä kanssa Tallinnaan alko-ostoksille.

Hyvää torstai-päivän jatkoa kaikille!

Vierailija
29/124 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ku oliski niin pieni jalka :D 39 tai 40 on tän kavion koko!! Mulla kasvo jalan koko raskauden aikana.. että pieniks jäi kaikki kengät!! Onko muilla käynyt samallai??

Käytän kyllä jatkossakin noita kenkälaatikoita paketeissa kun niihin on niin hyvä pakata purnukoita!

Meillä on taas yöt ihan yhtä hulinaa.. yhtäjaksoisesti nukkuu korkeintaan 2h ja rauhoittuu vain rinnalle!! Sit kun koko yön tankkaa maitoa nii ei ruoka maistu päivällä! Pitäis vaan lopettaa toi yöllä syöttäminen ja saada tyttö rauhoitettua muuten! Vinkkejä? Tuttikaan ei ole käytössä niin siitä ei apua!

Tänään heräs 8.15 ja söi aamumaidon. sit en antanut titiä vaikka kuinka vaati vaan lykäsin hedelmäsosetta ja leipää. Maitoa mukista päälle!tämä n.9.00 .Seuraavan kerran kun nälkä tuli ja vaati titiä annoin sit risottoa ja kasviksia + maitoa mukista. 11.30 Tyytyväinen taas! Titiä annoin vasta ennen ulos kärryttelemään (unille) lähtöä. 4h 30min aamumaidosta.. Sit unien jälkeen hedelmää ja leipää. 15.00 titiä kun tarjosin niin ei huolinut!! Täytyy kokeilla kohta uudelleen... Oon nyt tänää yrittänyt vähentää noita imetys kertoja että menis sitä muutakin ruokaa! Ja ihan hyvin on syönyt ;) Mutta varmaan vielä paremmin ku ei yöllä tankkais! Ruokaremontti menossa siis :D

Mut nyt alan kokkaileen!! Palailen taas..

Vierailija
30/124 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli D on ollut täl viikolla vaan ma päiväkodissa,koska ma-ti välisenä yönä nousi kuume :(. Tosi harmi, kun perjantaina ja maanantaina oli sujunut jo hienosti ilman itkuja :(. Huomenna D joutuu heti tyhmästi pitkäksi päiväksi päiväkotiin, kun mulla on pitkä päivä koulussa (ja sellasia tunteja et en mielellään ois pois). Mies on hoitanut D' a kotona eilisen ja tän päivän. Mä tiistain, kun oli vapaata.

Pesukarhu ja muutkin.. Millasia talvihaalareita ootte hankkineet? Meidän budjetti ei ole mikään hurjan suuri tässäkään jutussa. Huuto.netisää haalarit on ihan törkeissä hinnoissa (kun kuitenkin on käytettyjä..). Lähinnä oon Prismassa katellut kahta vaihtoehtoa. Toinen on muistaakseni kosteutta hylkivä ja toisessa ainakin housuosa on vedenpitävä (sellasta kurismateriaalia).

Vähän kaikki lapset näyttää olleen flunssassa! Kai sitä sit on taas liikkeellä..

Niameylle onnea asuntokaupoista! Mä oon jo pakannut pois äp' n haalarit. Ne ei kuitenkaan pidä vettä yhtään tms. Voihan se kyl vielä ehkä mahtuakin.. Pitääkin tonkia, et oisko se tuos laatikos mitä en oo vielä vienyt varastoon.. (Jos vaikka varalla pitäis?)

NapNap: on liikaa vaadittu et ihmiset viitsis ilmottaa tulonsa tai tulematta jäämisensä. D' n synttäreillä kävi just niin. Oltiin hommattu ihan sikana ruokaa, kun vaan muutama ilmotti et eivät tule. Joten sit, kun etenkin miehen kaverit teki ohareita, oltiin ihan pulas kaiken ylimääräsen ruuan kans (etenki kun just noiden afrikkalaisten takia oltiin ostettu paljon ruokaa, kun yleensä tulevat lähinnä ruuan takia kylään ;) ).

Kissankello: Mä oon ajatellut ostaa karvalliset kumpparit. D' n kumpparit jää pieniks ihan just kohta ja seuraavat ostan sit talven loskasäitä varten.

D halus tulla istuun sateenvarjorattaisiin mun viereen :).

Queen: D nukkuu välillä päikkärit heräämättä, mut välillä herää kesken. Herätessä yleensä ettii tutin ja laittaa sen suuhun ja nukahtaa. On esim. tippunut polviseisonnasta mahalleen kun on nukahtanut pystyyn.

Nyt pitää alkaa tehdä sitä, mitä alunperinkin piti eli tutkia harjottelupaikkavaihtoehtoja..

Jenni ja D

Vierailija
31/124 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin tänään Liian 1vee kuvauksessa ja tuli aivan ihania kuvia:)))))

Venähti toi kuvaushomma vähän kun Liia oli kipeänä ekaks varattuna aikana.

Niamey: meillähän on kanssa oikea tissitakiainen ja tutti ei kelpaa.

Aiemmin Liia rauhoittui yöllä vaan ja ainoastaan tissille ja yöt olikin ihan mahdotonta hulinaa, yritin pariin otteeseen tassutella mutta ei tyttö reagoinut siihen ollenkaan..huusi vaan..sit ykskaks kuukausi,pari takaperin silittely ja tassuttelu alkoi toimimaan ja vähensin ensin yöimetykset yhteen,sit jätin kokonaan pois. Sitä ennen tuntui jo ihan toivottomalta niistä eroon pääseminen. Mä siis laitan tytön takaisin vatsalleen jos on noussut ylös ja sit vaan silitän sopivan jämäkällä otteella päästä peppuun tai pelkkää selkää. Välillä jos ei muu auta niin laulan samalla päivänsädettä ja menninkäistä kun se on meidän tytön unilaulu:D Päivittäiset imetykset olen rajoittanut niin että tyttö syö aamulla, ennen päikkyjä ja illalla just ennen nukkumaan menoa..harkinnassa on että koitanko jättää ton päiväuni imetyksen pois vai jatkanko näin..kun en oikeen tiedä tahdonko imettää tän 3x jatkossakin vai imettäisinkö pelkästään iltaisin? Meillä auttoi noihin päiväimetysten vähentämisiin se että järjestettiin vajaan viikon ajan aika puuhakkaita päiviä, oltiin kaupungilla,kerhossa ja paljon ulkona niin tissitouhut unohtui..tosin vieläkään ei parane paljoa tissejä vilautella esim. vaatteita vaihtaessa tai tyttö huutaa heti silmät loisten " titti!!" , osoittaa sormella ja lähtee tulemaan kohti suuta maiskutellen;)

Eipä muuta,poistun hiustenpesuoperaatioon (se on mulla todellakin operaatio kun oon ihan koukussa kaiken maailman hiustuotteisiin joita puljaan sitten päähäni puoli iltaa..tsih) ja sen jälkeen sohvalle seiskaa lukemaan.

Queen

Vierailija
32/124 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on perjantai. Mies lähti laivalle ja Tallinnan alkoholinhakureissulle häitä varten. Ja tänään töiden jälkeen mulla on hääkampauksen koekampaus! Toivottavasti tulee hyvä. Huomenna on kaverin polttarit, tyttö menee mun vanhempien luokse lauantaina, haen sen sitten sunnuntaina kotiin. Mies lähtee huomenna aamulla kavereiden kanssa mökille.

Niamey: No sitten se oli jonkun toisen kenkälaatikko=) Mulla on itellä 37:n jalka, sillon kun olin raskaana ja jonkin aikaa synnytyksen jälkeen, mu kengänkoko oli 38, mutta se palautui takaisin oikeaan kokoonsa. Raskaudenaikaiset kengät ovat siis isoja nyt.

Talvihaalarista: Mä just viime viikolla kokeilin, vieläkö tytölle mahtuu viime talven haalari, kokoa 80, ja se mahtui vielä. Mutta jos alle laittaa villavaatetta, niin sitten saattaa olla turhan tiukka. Mä ostin viime keväänä koon 86 haalarin, se menee sitten varmaan lopputalven. Eli ei varmaan tarvitse tänä talvena isompia talvivermeitä ostella, paitsi parit kengät. Ja ehkä takki... Mä käytän tytöllä myös housuja + takkia, tarhassa kylä yleensä haalariia. Paitsi viime keväänä ja nyt syksyllä.

Mun hiustenpesu on kans aika projeksti välillä, niinkuin Queenilla, mulla on niin saakelin paksu tukka, että kestää kuivua! Ja mä todella harvoin jaksan sitä föönailla, tuskin koskaan. Jos illalla pesen, se on aamulla vielä kostea. Ja kun mun tukka on aika kuiva, varsinkin latvoista, ja menee märkänä ihan kiharalle, se on ihan hirveä takkukasa. Mulla menee kaksi pulloa hoitoainetta samassa ajassa kun yksi pullo shampoota.

Hyvää perjantaita ja viikonloppua kaikille, palailen ehkä vielä tänään illalla!

NapNap + tyttö 1,5v.

Vierailija
33/124 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt mä skarppaan¿ Ollaan TAAS kipeinä Aksun kanssa. Yhtä räkätautia tää hoidon aloitus on ollut. Aksu on nyt kuukauden ollut päiväkodissa ja nyt on kolmas flunssa menossa. Tosin nytkin vaan nenä vuotaa siten, että tälläkin viikolla on joka päivä ollut hoidossa. Ite oon tänään ollut niin kipee, että olis pitänyt jäädä kotiin, mutta pakko oli mennä kouluun kun oli opinnäytetyön aihevalinnat ja sitten vielä piti yhtä tehtävää tehdä¿ argh! No, onneksi sain ainakin sen aiheen minkä halusinkin.

23. päivä en osaa sanoo vielä päästäänkö tulemaan vai ei. Voi olla, että ei päästä kun on tässä kuussa rahat vähän tiukalla.

Jennille tsempit D:n yöheräilyjen kanssa!!! Meillä ne vihdoinkin ihan oikeesti näyttäis olevan historiaa! Viime yönäkin kävin vaan kerran antamassa tutin Aksulle ja muuten nukkui koko yön ja välillä ei herää kertaakaan. Ihanaa! Samoin tuttipullosta päästiin tosi kivuttomasti eroon kun vaan jätettiin pois. (tuttipullo ei liittynyt D:hen millään tavalla, tuli vaan mieleen =D)

Pesukarhu oli ollut talvivaateostoksilla (joskus viikko sitten¿ mä tosiaan käyn pinoo läpi nyt vasta). Meillä anoppi ilmoitti jo hyvissä ajoin, että haluaa ostaa sitten Aksulle kunnollisen kosteussuojatun talvihaalarin. En pistä pahakseni¿ ei oo mikään loistava meidänkään rahatilanne.

Q, mä oon lopettanut imetyksen öö¿ vähän reilu vuosi sitten. Edelleen saan pisaran maitoa puristettua =D

Napero, musta on kans tuntunu jotenkin kauheen vaikeelta pukee Aksua nyt. Välillä kun ilmat on sellaset, että aamulla on alle viis astetta ja iltapäivällä yli 15...

Niameylle onnittelut asuntokaupoista!

NapNapin häät lähestyy, jännää!!! Toi on kyllä niin ärsyttävää kun ihmiset ei ilmoita tulemisestaan ajoissa!

Viipero, meillä siirryttiin yksiin päiväuniin kotona vielä ollessa joskus varmaan 1v paikkeilla. Satunnaisesti tais olla jo aiemmin ja sitten taas esim. kesällä Espanjan reissussa (1v2kk) Aksu nukkui ihan järjestäen kahdet päikyt.

Queen, Aksu on nukkunut päikkärit aina yhtäsoittoa heräämättä. Yöunet on sitten olleet ne huonommat¿ mutta nyt nekin on parantuneet.

En muista kerroinko kun Aksu sai viikko sitten meningiittirokotteen kun ollaan siinä tutkimuksessa mukana. Ei oo tullut rokotteesta mitään oireita onneksi.

Mitäs sitten vielä¿ öö¿ hetki vielä aikaa ennen kun lähden hakeen Aksun (ja Hannun) tarhasta. Pääsin koulusta just päiväuniaikaan niin meen nyt sitten välipalalta hakemaan kun ovat heränneet. Niin ja Hannuhan on Akselin rakas pehmokoira. Hannulla on perjantaisin tarhapäivä kun on lelupäivä =D Nyt onkin viikko enää koulua ja sitten alkaa kolmen viikon harjoittelu lasten kirurgisella osastolla. Tosi kiva päästä pitkästä aikaa käytäntöön!!! Tosi paljon odotan jo kun marraskuussa on seuraava harjoittelu ja meen neljäks viikoksi vastasyntyneiden teholle ja tarkkailuun.

Ai niin¿ Akseli on päiväkodissa oppinut syömään itse!!! Nyt se vaan on sitten niin minä itte, että koko ruokailu saattaa mennä pilalle jos mä erehdyn koskemaan Aksun lautaseen tai käännän lusikan Aksun kädessä oikein päin¿

Pikku-milli & Akseli 1v4kk

Vierailija
34/124 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikki!

Ei, ette muista väärin, kyllä me edelleen tuonne vauva-puolelle kuulutaan, mutta täytyyhän teidän kuulumisia käydä lueskelemassa.

Ja nyt Naperolle vinkki haalariasiassa: ainakin meidän cittarissa näkyi olevan Lassien haalari, missä on " kuris" alaosa.

Mä ostin äsken Emmille 86cm Lassien haalarin, kun mun mielestä 80 ja 86 välillä oli tosi vähän eroa. No en sitten mitannut yläosan leveyttä ja nyt kotona kun testattiin, niin vaikka puntit on vähän pitkät, niin ne menis, mutta yläosaan tuo likka hukkuu. Täytyy vielä koittaa, kun laittaa vähän enemmän fylliä väliin, että miltä vaikuttaa. Harmi vaan, jos joudun vaihtamaan, sillä just tota mun mielestä nätimpää väriä ei enää ollut 80 cm. No, täytyy kattoo, mitä tekee... Ja talvikengät ostin Emmille kokoa 21. Nyt sille mahtuu just vielä 19 kokoiset sandaalit ja syyskengät on 20. Talvella kuitenkin tarttee paksumpaa sukkaa, niin mahtuupa väliin.

Unista olitte myös puhuneet. Meillä yöt on nykyään aivan kaoottisia. Joko heräillään ja itkeskellään puolenkymmentä kertaa tai sitten kuten viime yönä, kaks kertaa, mutta moelmmilla kerroilla meni 2dl maitoa ja uni tuli vasta meidän välissä. Ja eipä ole sitten ruokaa mennyt tänään kuin ehkä 7 teelusikallista (Eikä ihme!). Me aloitettiin eilen taas vyöhyketerapia, josko siitä olis apua noihin öihin ja olin aatellut, että ehkä parin viikon päästä unikoulua. Mutta kai se on pakko aloittaa jo ensi yönä. Ei vaan muuten kestä pää... Päikkyjä harjoitellaan sisällä. Emmi on nukkunut ulkona ihan sikahyviä unia (viime pe esim.3,5h) No, nykyän sentään jo nukahtaa sisälle, mutta heräilee välillä ja maksimissaan on nukkunut 2h, tänäänkin uinnin jälkeen vain tunnin. Ja näillä pitäis jaksaa iltaan saakka, kun yritetään samalla siirtyä yksiin uniin. Juupas-juupas - ei hyvältä näytä!

Taas kuuluu kitinää. Mihin lie likka kiivennyt. Pakko mennä. Vilkutuksia kaikille!

-Amy ja Emmi, 10,5kk

Vierailija
35/124 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon päästä mekin Iitukan kanssa tänne siirrytään :)

Meilläkin olisi heti 1-v synttäreiden jälkeen tarkoitus siirtyä yksiin päiväuniin. Muutaman kerran sitä jo kokeiltu mutta vielä ei ole toiminut ;)

Sitten toinen asia mitä olen alkanut stressaamaan on imetys. Eli lopettaako vai eikö ja miten ihmeessä saan tuon tissitakiaisen unohtamaan tissuttelut??? Niameyn tissihiki kuulosti hyvältä, mutta ei toimi meillä ;) Tai siis ihan oma hiki tissillä ei toimi :D Nimimerkillä kokemusta on lenttisturnauksessa imettämisestä! Toisaalta ajattelen että eihän mun ole mikään pakko lopettaa imettämistä, miksi ihmeessä yhdessä päivässä vauvasta pitäisi tulla taapero jne. Imetän nyt 3 kertaa päivässä, samoihin aikoihin kun queenikin? Se päivällisen jälkeinen tissuttelu loppui 3 viikkoa sitten ja neiti kaipailee sitäkin vielä ja muistaa sen vähän liiankin hyvin, huoh!

Eipä mulla muuta :)

MiaMik ja Ida 11,5kk

Vierailija
36/124 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Jennille piti tuosta haalariasiasta sanoa, että oletko käynyt kirppiksellä katsomassa tarjontaa? Tai sitten vaan laitatte aina kurahousut äp:n toppahaalarin päälle? Itsekin tuota vaihtoehtoa mietin ennen uuden haalarin ostoa, mutta Ida inhoaa niin paljon pukemista että ajattelin päästä itse helpommalla ostamalla kosteussuojatoppahaalarin (Exit maksoi 35e)...

Vierailija
37/124 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos ois aikaa taas vähän kirjoitella, sain työt tehtyä, tai no osan ja loput ajattelin tehdä illalla kun saan tytön yöunille.

Mies ja neiti ovat päikkäreillä (isi tais tarvita niitä Liia enemmän rankan työviikon jälkeen) ja ruokakin on valmiina odottelemassa.

Miamik: mun mielestä sä oot ihan oikeilla linjoilla siinä ettei siitä imetyksestä/sen lopettamisesta kannata stressata..jos iitukka tykkää imeä niin mitäs se haittaa, anna tytön nautiskella:) Mä kyllä voin kuvitella vallan mainiosti imettäväni vaikka vielä vuoden muutaman kerran päivässä,jätin nyt vielä aamutissin pois vähän niinkuin extempore sen seurauksista seuraavassa itkuvirressä..

Meillä on ollut pari kauheaa aamuai! Mä oon tähän asti imettänyt aina heti ekaks herätessä, pikkuhiljaa se lipsui viime aikoina siihen että tyttö huhuili tissiään jo kuuden aikoihin, imetin siinä välissä (virhe) ja sit jatkettiin vielä unia, no lauantaina Liia heräsi puoli viideltä tomerasti vaatimaan maitoaan!:/ Mä en antanut ja tyttö huusi siitä kiukustuneena kurkku suorana seitsemään eikä tosiaan enään nukahtanut..mä päätin sitten vielä jättää tuon aamutissin pois tarjonnasta kun se kerta meinaa lipsua yösyömiseksi..sitä yöllistä tissillä roikkumista ei kyllä varmana aloiteta uudestaan kun se kerta jo jäi niin kivuttomasti pois ihan itsekseen..ja sen loppumista odotin kauan:)

No tänäänkin tyttö heräsi viiden aikoihin eikä enää nukahtanut:( Mutta jospa unirytmi asettuis taas kohdilleen kunhan kuluu vielä muutama päivä tuon aamutissittelyn lopetuksesta ja tyttö tajuaa ettei sitä enää tipu. Hieman kyllä kaduin aamulla päätöstäni kun nuokuin viiden jälkeen keittiön pöydän ääressä;) Mutta toi tissittely 2xpv aina ennen unia tuntuu ihan hyvältä ja riittävältä.

Tulipa pitkä sepustus.

Jennin D harjoittelee kovasti itsenäistä syömistä, meillä on samaa, syötettynä tyttö suostuu syömään enää aamu ja iltapuuron sekä joskus hedelmäsosetta välipalaksi..lämpimät ruuat tahtoo syödä itse ja monesti välipalankin, välillä sormin, välillä omalla haarukalla. Sen myötä meidän kökkö ongelmakin näyttää poistuneen ja ruoka uppoaa ihan hyvin sörssäämättäkin:)

Nyt syömään, anteeksi omanapaisuus!!

Queen

Vierailija
38/124 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas pinoa ja samalla kysyn, että minkälainen paikka se HopLop on? Tai siis lähinnä paljonko sinne maksaa ja meneekö maksu myös vanhemmilta?

Vierailija
39/124 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milli: tässä linkki HopLopin sivuille: http://www.hoplop.fi/ Me oltiin siellä mukana yksillä treffeillä Emmin kanssa silloin, kun Emmi ei vielä mitään siitä tajunnut, mutta kivalta näytti. Varmaan Aksun ikäiset viihtyy loistavasti, kun on pallomarta ym. Aikuiset pääsee ilmatteeksi sisään, ja nyt näköjään sylivauvatkin. Kun me oltiin, Emmistä meni hinta, mikä oli ihan naurettavaa. Mutta siis kiva paikka! =)

-Amy ja Emmi-

Vierailija
40/124 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkas mä kävinkään täällä viimeks pyörähtämässä? No, anyway, hirveesti ei ole tapahtunut tässä välissä. Flunssassa ollaan edelleen, minä ja quu. Mies pääsi tästä taudista jotenkin helpommalla. Kauhean kuulosta, kun quulle välillä tulee oikein kunnon yskänpuuska.

En tiedä johtuuko siitä, että poika on vähän kipee ja sen vuoksi naatti, mutta ulkona se ei ole suostunut melkein yhtään kävelemään. Menee vaan ihan makarooniksi ja heittäytyy teatraalisesti maahan. Tekee sitä kyllä muutenkin nyt koko ajan, eli en tiedä johtuuko flunssasta vai onko tää joku protestikausi. Kauheasti sillä tuntuis olevan jo omaa tahtoa! Eilen tosin puistossa poika innostui ihan hulluna liukumäestä ja kiipesi varmaan kymmenen kertaa sinne huipulle ja laski kikattaen alas. :)

Syömiset menee meillä ihan päin peetä. Siis quu ei lähes ikinä syö mitään kunnon ruokaa nykyään. Vaan puurot, leipä, juusto, banaani, nektariini, jugurtti, rahka, vispipuuro ja leivän päälle laitettavat leikkeleet kelpaa herralle. Onneksi syö edes noita, mutta kyllä mua hirvittää, kun aina laitetaan kaks kertaa päivässä kunnon kotiruokaa, eikä quu syö niistä lähes mitään. Lusikalla sitä ei saa syöttää enää ollenkaan, kun sillä on " minä itte" -kausi. Ja se omalla lusikalla syöminen ei sitten suju myöskään. Jos saa muutaman lusikallisen osumaan suuhun niin hyvä on. Sormiruokia ollaan yritetty laittaa tosi paljon, eli esim. kanafilettä leikattu sopiviksi paloiksi jne, mutta ei vaan uppoa. Kaikkea quu ottaa kyllä suuhun pyöriteltäväksi, mutta ottaa sitten kyllä kaiken myös ulos sieltä suusta joko sormin tai sitten vain sylkäisee ruoat ruokalappuun. En käsitä, mitä tässä pitäis tehdä, vai voiko se elää ja voida hyvin noin vähäisellä ruokamäärällä??? Ei se kyllä huonovointiseltakaan vaikuta ja jos tätä flunssa-aikaa ei lasketa, niin aina se on tosi touhukas ja vilkas. Mietin, että soittaisin oman mielenrauhani vuoksi neuvolaan, mutta en oikein usko, että sieltä mitään ratkaisua tähän asiaan saisin. Ollaan tehty kaikki ohjeiden mukaan, hyvää ja terveellistä ruokaa on aina parin tunnin välein tarjolla, mutta eihän kukaan voi pakottaa toista nielemään, jos ei sitä vaan huvita. Huoh.

Ajattelin ottaa nyt sellaisen taktiikan, että jätän makeat välipalat vähäksi aikaa kokonaan pois ja tarjoan välipalaksi vaikka leipää, juustoa, leikkeleitä ja vihanneksia. Ja mietin, että ehkä ihan nakkejakin voisi antaa, kun nakkikeitosta quu tykkää onneksi napsia nakkeja sormin.

Kokeilin huvikseni laittaa quun päiväunille isojen poikien sänkyyn, mutta ei se osannut sinne rauhottua. Oli vissiin liikaa tilaa ja avaruutta... Tunnin se vehtasi ja aina kun poistuin vierestä/huoneesta, se kipitti pois sängystä. Kannoin sen aina mitään sanomatta takaisin sänkyyn ja sit se hetkeks menikin makaamaan ja sulki silmät, mutta sitten taas mentiin. Tunnin kuluttua päätin, että okei, aika ei sitten ole vielä kypsä tähän isojen sänkyyn siirtymiseen, joten laskin quun omaan rakkaaseen pinnikseensä. Ei kuulunut inahdustakaan, kun se oli hetkessä umpiunessa! Jees, kokeillaan sit joskus parin kuukauden päästä uusiks. Eihän tässä kiire ole.

Kaiken omanapaisuuden lopuksi on pakko kehaista, että tällä viikolla olen täystyöllistetty! :) Pari uutta isoa tilausta, joten viikko alkoi mukavasti!

-Q- ja -q- untenmailla pinniksessään