¤¤ ENSKAT SYYSKUUSSA ¤¤
Tässäpäs linkkiä Elokuun turinoihin :D
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=10912875&p=2&tmo…
Kommentit (124)
..ja mä tulin tietty tänne ;). Viime aikoina on niin vähälle jäänyt kirjottelut..
FLunssakuumeen perään D sai sit viime viikon lopulla rokotuskuumeen :(. Sai toissa viikolla sen MPR+vesirokkorokotteen ja siitä sanottiin, et voi nostaa kuumeen viikon päästä vasta. Ja siten juuri kun flunssakuume oli laskenut ja ollut 1 kuumeeton päivä, niin seuraavana yönä nousi kuume rokotteesta :(. Samaan syssyyn on vielä hampaitakin tulossa :O, joten oli hiukan hankala tietää aina et mitä kuumetta nyt on. Ton takia käytiinkin lauantaina varaksi tarkistuttamas korvat, mutta ne oli onneksi ok.
Milli: Meillä tuttipullo on käytössä vaan illan unimaidoilla. Noi unimaidot vois kyllä varmaan jättää pois ilman mitään ongelmiakin jo, mut.. Meilläkään ei tullut siitä meningiitti-rokotteesta mitään, vaan tosta mpr+vesirokko.
MM: Oon kyllä ostamas jonkun kosteussuojahaalarin. Päiväkodinkin kannalta ois helpompi, et ei ois hirveesti kerroksia.. Oon jo budjetoinut jonku 60¿ haalariin, malli vaan on hakuses (Prismassa on pari vaihtoehtoa, muualla en oo juuri katellut). Meillä ei oo hirveen hyviä kirppiksiä täs lähellä enää ja koulun lisäks en hirveen kauas jaksa lähtee kierteleen.
Queen ja MM: Mä olen ihan huomannut, et D' lla on ihan selvästi kausia, jolloin on valmis johonkin. Ennen unikoulua huomasin, et jos D' n otti meidän sänkyyn yöllä niin ennen nukahtamista D kieri vähän irti musta. Tai syömisessä joku kuukausi sitten omalla lusikalla syömisestä tuli hirveä sota ja D vaan suuttu. Sit jonkun 1-2 viikkoa myöhemmin söi melkein itestään itse hienosti.
Q: D ei suostu kans kävelemään ulkona itse enää. Ihan selvästi meni käsi kädessä päiväkodin alotuksen kanssa. Eli luultavasti D " haluaa" olla vielä " pieni" ja istua rattaissa tai sylissä. Syömisistä.. Onko toi q' n ruokaongelma nyt flunssasena (meillä ei D syö juuri yhtään mitään kipeänä) vai ollut pidempään? Miten pitkät välit teillä on ruokailuissa? Meillä saa olla ihan kunnolla 3h tai enemmänkin ennen kuin D syö. Iltapuuron syö lyhyemmällä välillä. Myös ulkoilut/päivän ohjelma/ihan kaikki vaikuttaa meillä syömiseen (mistä oon lopultakin oppinut olemaan murehtimatta). D syö ruuan huonommin, jos saa usein ruuan jälkeen leipää/korppua tms. " kivaa" sormin naposteltavaa. Kyttää vaan sitä " jälkkäriä" koko ajan, joten D saakin noita vaan oikeestaan iltapuuron jälkeen. (Oon hirvee julmis tässä asias, mut muuten koko syömiset loppuu täysin.)
Jenni ja D (kaupassa)
voi harmi, kun D:kin on kipeenä! Pikaista paranemista sinnekin!
Mä just haaveilin, että jos parannuttais ens lauantaihin mennessä, niin voitais mennä uimahalliin taas pitkästä aikaa. Ei päästy sopivaan vauva/perheuintiryhmään niin käydään sitten omin nokkinemme uimassa.
Hei, onko ne treffit nyt su 23.9.? Voi kun olis, mä niiiiin toivoisin, että päästäis näkemään!
Joo, ei tää syömis" ongelma" oo mikään uus juttu. Pikku-quu on aina ollut aika huono syömään. Tai en tiedä, kyllä silloin joskus 8kk tienoilla meni tosta noin vaan iso ruoka-annos (n. 2dl) kerrallaan. Mutta nyt annokset on kyllä toivottoman pieniä.
Ulkona quu siis kävelee muuten ihan reippaasti, tai siis kävelee koko ajan ympäriinsä pysähtymättä, mutta nyt flunssan aikana se on heittäytynyt makaroonimieheksi. Tänään sillä oli ehkä jo parempi päivä, ainakin se oli tosi aurinkoisella tuulella. Hyvä, jos sillä flunssa alkaa väistyä. Itse just mietin, että onko mulla jo poskiontelontulehdus, kun päätä särkee ja poskiin sattuu... :(
Niin ja siitä isojen sängystä piti vielä sanoa, että ei me muuten pohdittais siihen siirtymistä vielä, kun ei quu tunnu olevan niin innostunut laidan yli kiipeämisestä, mutta kun se pinnis on tavallista kapeampi. Se on suvun vanha perintökalleus, ja meitä säälittää, kun quu aina yöllä kolistelee päätään pinnoihin ihan mahdottomasti. Sen vuoksi ajateltiin, että se itsekin nauttis isommasta punkasta, mutta iei niin ei.
Vitsit, nyt mulla alkaa pukata jo työstressiä. :) Siis positiivisessa mielessä, kun näyttäis siltä, että ainakin näin aluksi asiakkaita riittää ja kiirettä pitää. Voi että mä oon onnellinen, jos tää kuvio onnistuu ja saadaan olla quun kanssa joka viikko kuitenkin 4 päivää yhdessä! :D
Omanapaistakin omanapaisempi
-Q- ja -q- höyhensaarilla jälleen
Me ainakin oltais tulossa sunnuntaina jos vaan aika osuu kohdalleen, Liialla alkaa sunnuntaina uusi liikuntaleikkikoulu eikä millään raaskittais olla ekalla kertaa pois, sen jälkeen tytön pitäis ainakin syödä ennen lähtöä,päikkäreitä voi hätätilassa nukkua autossa matkallakin..mutta siis summa summarum me ei millään ehditä sinne asti ainakaan ennen kahta..jossain siinä 14-18 välillä ois meille siis paras.mites muilla?
Jaksuja pienille sairastelijoille, mä katoin kauhulla tänään kerhossa kun toiset raahaa sinne ihan petikunnossa olevia kipeitä mukuloita (että pääsevät ite kahvittelemaan?;))..kohta ollaan varmaan taas jossain taudissa kun siepataan sieltä joku pöpö:(
Ei meilläkään Liia mitenkään huippuhyvin syö..esim. tänään söi lusikallisen aamupuuroa, lounaaksi ihan kelpo satsin kanapastaa (lempparia), välipalaksi kelpuutti palan leipää,2lusikallista raejuustoa ja lasin piimää, päivällistä ei suostunut syömään ollenkaan (keittoa ja Liia ei tykkää potusta ym. kasviksista kypsinä), iltapalaksi meni sitten pitkällisten neuvottelujen tuloksena ja musiikin avustuksella ehkä desi puuroa ja purkillinen frutapuran sosetta..välillä ei syö koko päivänä juuri mitään ja joskus uppoaa kaksikin kunnon ruokaa.
Ja se syömisen hitaus..apua!!! Tänään esim. tuon välipalan (eli se leipäpala,raejuustoa ja piimä) syömiseen meni yli 40min kun välissä pitää puhua pölpöttää, ilmeillä, kiukutella ym...hohhoijaa:D
Kiva että Quulla pyyhkii työn suhteen hyvin!Mulla on vähän ajankäyttö ja motivaatio ongelmia työn kanssa, ehkä mä oon vaan laiska mutta nyt oon lusmuillu aika pahasti töiden suhteen, eilen kyllä onneksi sain vähän skarpattua..töitä riittäis kyllä ihan niin paljon kun jaksaisin tehdä mutta mutta..:)
Nyt pois,kohta alkaa täydelliset naiset!!
Queen
Kuulostaa niin tutulta noi pitkät ruokasessiot Queen! Siis uskomatonta, että yhden pienen leipäpalan natusteluun voi saada kulumaan puol tuntia! Luulis siinä jo pepun puutuvan lapsellakin, kun paikallaan jököttää. :)
Pikku-quu on tainnut nyt tajuta, että hitsii sinne tarhaan pitää jäädä useamminkin. Tänään se heittäytyi lattialle kiljumaan, kun huomasi, että mä oon lähdössä. Kai se vähän jäi itkeskelemään, mutta mä häivyin paikalta. Uskon, että sillä on kaikki kuitenkin jo hyvin ja siellä se touhuaa jo innoissaan.
Mä oon tulossa siihen tulokseen, että tää töiden aloitus oli oikeesti hyvä juttu. Siis mitä valtavia onnentunteita mä koenkaan, kun tulee onnistumisia näissä työasioissa! Tänäänkin oon heti aamusta saanut vaan hyviä uutisia ja tuntuu, että kaikki on nyt taas niin hyvin. :) Mun työ on vähän niin kuin palapeliä tekis, mukavaa aivojumppaa.
Jees, mutta nyt niiden palapelin kimppuun sitten.
-Q- ja -q- tarhassa
Treffeistä: Meille kävis myös paljon paremmin vasta klo 14 jälkeen, kun Aino nukkuu siinä 12-14 välillä suunnilleen. Klo 12 tai 13 tuskin päästään tulemaan. Mitäs tuumailette?
Karssuli
Joskos jotain taas kirjoittais¿
Meillä Eetu ollut koko alkuviikon tosi ränkkänen, ja eilen oli mun isällä hoidossa. Piti olla vaan aamupäivällä pari tuntia (mulla työvuoro 6.30-14.20 ja olisin päässy lähtemään ysin jälkeen) mutta isäni soitti seittemän jälkeen, että heillä menee hyvin, ei ole kiirettä hakea pois, joten hain sitten puol kolmen aikaan vasta. (mun työpaikka on noin viiden kilsan päässä mun vanhemmilta...) Illalla tosin oltiin puol viiden aikoihin kotona, kun Eetu oli päikkäreillä, ja kävin sen sitten herättämässä neljän aikoihin, oli tosi kiukkuinen, ja kotiin päästyä mittasin lämmön ja oli 38.2, joten ilmoitin töihin, etten tuu. Tänä aamuna käytiin lääkärissä, ja anto saikkuu tän ja huomisen päivän, ja lisää tarvittaessa. Täytyy nyt kattoo mikä on Eetun kunto huomenna, viittinkö sitä viedä perjantainakaan. Räkä (sellasta ihanaa kelta-vihreetä tulee _koko_ ajan ja sitten on ihan hirvee yskä, ei oo nukkunu nyt muutamaan yöhön tuon yskän takia. Korvat oli terveet, toinen hieman punoitti, lääkäri sano, että jos ei ois putkia, niin olis tulehdus... Ja on sillä vissiin silmätulehduskin, ainakin on ihan rähmäset. Joten kivaa!!!
Mä en yhtään osaa sanoa noista treffeistä... Meillä on se perunannostopäivä kyllä jo lauantaina (mä sitten INHOON sitä!!!) joten sen puolesta voitais tulla, mutta katotaan nyt ton Eetun kunto... Mutta ilmoittelen sitten lauantaina päästäänkö. Ja tuo klo 13 olis sopinut kyllä paremmin taasen meille, mutta voidaanhan me silti lähtee täältä ajelemaan tollon klo 12 aikoihin, täytyy vaan keksii jotain tekemistä ennen... Hmmm...
Onnittelut Niameylle asuntokaupoista! Ja toivottavasti löydätte sellaisen asunnon kuin tykkäätte! Onnea etsintöihin!
Joo, ei oo opiskelija ei! Siis mieheni on puualalla töissä, vaikka on automekaanikon paperit taskussa... Mutta saa kuitenkin pari sataa vähemmän palkkaa kuin mä, ja siis hoitajien palkathan ei oo mitenkään suuria... Mä oon jo tässä miettinyt, jos alkais opiskelemaan uutta ammattia, tai jotain. Opettajan työ kiinnostas... Mutta kun ei oo käyny lukioo, niin menee vähän vaikeeks!
Täälläkin toivotaan että Napnap saa ilmoittautumisia häihinsä! JA PIAN!!!
Haalarista vielä... Kiitokset vaan Amylle!!! Mä löysin sellatteen kuristoppahaalarin Eetulle, mutta ainoo vaan että siinä on hinta se 60E... Joten vielä toistaiseksi jäi kauppaan!!! Ja sitten tuota kokoa oon miettinyt, meillä on Eetulle kaksi haalaria talveksi kokoa 86. En oo kyllä kokeillut kumpaakaan herralle vielä... Täytys vissiin testata, mutta tuota syys-keväthaalaria kun käytetään (koko 86) niin se on aikas reilu, tuolle meidän kirpulle... No, täytyy viel miettiä että mikä koko olis hyvä 86 vai 92.Me oltiin lauantaina Ideaparkissa (enkä nähnyt Bejbiä, vaikka hekin siellä kuulemma olivat!) ja ostettiinkin Eetulle vaatteita, löyty haalarifarkut, muutama paita, kaksi talvilakkia ja hanskat, mutta collareita ei löytynyt (siis sellaisia käytännöllisiä!!!) täytyy vissiin lähtee Hesan suunnalle etsimään. Onkos Itäkeskuksessa, Sellossa vaiko jossain muualla parhaat valikoimat? Ja sitten ostettiin Eetulle muutama lelu... Joo ja rahaa meni mukavasti...
Viiperolle vastailen noihin päikkäreihin, meillä Eetu oli noin 10-11kk kun siirryttiin yksiin uniin, tosin nukahti vielä pitkään illan suussa jos oltiin autolla liikenteessä, mutta hyvin silti sopeutui yksiin päikkäreihin. Ja päikkärit nukkui klo 12-14(-16).
Napnap, meidänkin piti tehdä tässä matka holiostoksille Tallinnaan, mies täyttää 30 (hui miten vanha se jo on!) joulukuun alussa, ja olis tarkotus pitää jotkut pippalot sille...
Q, tuota mäkin vähän pelkään, että saattaa tapahtua kun Eetun siirtää isoon sänkyyn... Kun se pyörii ihan kiitettävästi tuolla pinniksessäkin, saati sitten tuommoisessa ¿isossa¿ sängyssä... Tosin se on kyllä nukahtanut ja nukkunut hyvin mun vanhempien luona sellatteessa 80X200 sängyssä, joten vois mennä hyvinkin, muttei olla vielä ¿raaskittu¿ tuoda sitä isoo sänkyy sen huoneeseen. Jos tossa marraskuun alussa kun mulla on se viikon loma...
Ja tuosta tarhaan menosta... Me käytiin tänään lääkärin jälkeen hakemassa Eetun hoitokassi hoidosta, ja Eetu kyllä ihan iloisesti käveli sinne, mutta sitten kun mentiin sisään ja otin kengät pois, ja pakkasin Eetu tavaroita, niin johan tuli paniikki, että mä jätän hänet sinne ja itku tuli,*huokaus*
Joo, mutta tulipas tätä tekstiä IHAN liikaa, jättäkää lukematta, jos ei jaksa...
napero ja Eetu-rassu 1v7kk
Naperon Eetu on kipeänä,kurjaa:(
Meidän neidille kävi tänään ensimmäinen haaveri kun putosi sohvalta selälleen parketille ja päähän pienellä kolahti suoraan lattiaan, hetken huusi säikähtäneenä ja kipusi takaisin sohvalle;) Meillä ei ole tosiaan aiemmin minkäänlaisia muksahduksia ollut kun tyttö on ollut sellainen paikallaan möllöttelijä..nyt vasta on innostunut tosta sohvalle kiipeilystä ja osaa kyllä tulla tosi varovasti alaskin,kieli keskellä suuta pakittaa..nyt vaan taisi leikit koirien kanssa häiritä keskittymistä.
Niin ja Liia oppi sanomaan " Hemmo" eli tuon meidän toisen koiran nimen, nyt huutelee sitä koko ajan ja koira on ihan ihmeissään.
Tänään aamulla kun me herättiin Liian kanssa taas kukon laulun aikaan ja mies jäi nukkumaan niin tyttö näytti ensin isin puhelinta ja sitten avaimia ja totesi kysyvästi " isi?" , sanoin että isi nukkuu vielä..nostin tytön syöttikseen eikä mennyt kuin hetki kun Liia alkoi huutamaan isiä ihan kamalan kovaa huhuillen ja selvästi katsoi rappusten suuntaan kun makuuhuone on yläkerrassa..voi miten tyytyväinen Liia olikaan kun isi heräsi komentoon ja kömpi aamupalalle,tarjosi isille lusikallisen puuroaankin:D
Eipä omaa napaa kummempia..kirjoittakaa nyt jotain!:)
Queen
Nää päivävuorot on vaan niin raskaita ja varsinkin, kun on koulutusta. Oon ollut ihan väsy kaikki illat. Jonskukin keksi eilen, että ei nukkumaan kannata mennä. Valvo sitten puolille öin asti. Ihan kiva, kun itsellä oli 6.00 herätys.
Ompas kökköä, kun NapNapin häävieraat eivät ilmoittaudu ajoissa. Ehkäpä se tosiaan on sitten vaan ihmisillä tapana jättää kaikki viimetinkaan.
Naperon Eetulle ja muillekin kipeille pienokaisille pikaista paranemista.
Voi, kun söpösti Liia on isiä huudellut paikalle. Kylläpäs Liiakin on jo iso ja fiksu tyttö :)
Kiitos Niamey paketista. Saapui perille ihan ehjänä ja voide on hyvää :)
Tosi kiva kuulla, että Q:n yritys on noin hienosti lähtenyt liikkeelle. Ihan mahtavaa, että töitä riittää, niin saat suunnitelmien mukaan olla enemmän pikku-quun kanssa.
Ai niin. Mähän mietin täällä vähän aikaa sitten niitä Jonskun talvikenkiä. Löysin cittarista mammuttimarkkinoilta alennuksesta jotkun Pax-merkkiset talvikengät. Toivottavasti ovat hyvät. Ihan hyviltä ainaskin vaikuttivat. Alle 25 euroa oli se alehinta. Täytyy sit vaan ostaa uudet, jos ei jostain syystä olekkaan hyvät, mut hinta ainaskin oli ihan kohillaan, kun tosiaan joistain merkkikengistä saa sen reilun 70 eurookin pulittaa.
Meille käy treffit kello 14. Toivottavasti siellä vaan ei oo sit hirveesti väkee. Täytyis selvittää, että voiko sieltä jotenkin varata paikkoja. Luin hoplopin sivuilta, että viikonloppusin siellä on paljon väkeä ja kannattais etukäteen tarkistaa, mahtuuko. Ei vaan oo sit kovin kiva ajella sinne ja huomata , että ei päästykkään sisään. Ehtiskö joku vaikka huomenna soitella sinne? Tai sitten täytyy silloin sunnuntaina vaan soittaa ennen lähtöä.
En muista enempää kommentoitavaa. Pakko lähteä laittamaan valmiiksi huomista aamua, että päästään Jonskun kanssa reippaasti liikkeelle. Vien Jonskun mummulaan hoitoon heti kuuden jälkeen. Yäk! Mä niin inhoon aamuherätyksiä.
pesukarhu ja Jonsku
Vilkasin nopeesti aikasempia juttuja, kun oon vaan käynyt lukemassa ne aikasemmin ja en enään muistanut paljon mitään.
Niin sitä piti MiaMikiltä kysyä, että ootko siis lopettamassa imetystä vai et oo vielä varma. Mä en kauheesti osaa neuvoa imetyksen lopettamiseen vinkkejä, kun tuntuu, että siitäkin on niin kauan aikaa. Jonsku jotenkin luopui siitä vaan itsestään, kun alettiin antamaan korviketta, kun mun piti palata töihin. Kokonaan imetys oikeestaan loppui, kun yöllä alettiin antamaan vaan vettä, kun Jonsku heräsi. Muutamana yönä heräs juomaan vettä ja sen jälkeen on nukkunut yöt ilman heräämisiä.
Jennin D:lle ja pikku-quullekin pikaista paranemista. Joko Jenni oot löytänyt haalarit? Onko sulla jo harjoittelupaikka tiedossa? Ei kait tarvii kovin kauas mennä? Onko teillä palkallinen työharjoittelu?
Amylle jaksuja hulinaöihin. Toivottavasti on vaan nopeesti ohimenevä kausi.
Ja nyt on ihan pakko mennä.
pesukarhu ja Jonsku onneksi jo nukkumassa :)
Meillä väki nukkuu ja mamma kukkuu!!
Ei vaan saa enää unta kun tuli niin hyvin nukuttua yöllä :D
Neiti nöttörökin nukahti jo autoon kun tultiin kaupasta ja sain sit vaan riisua ja siirtää sänkyy.. Tunnin nukku ja änähti nälkää! Ekku vellipullo ja sit tissiä päälle ja uni maittikin moonta tuntia taas :)
Mä niin ihastuin noihin tuttan uutuuksiin kaupassa, että varmaan on pakko mennä hakeen neidille parit puolipotkarit, paita ja housut!!!
Sellanen tuli mieleen että käytättekö sukkahousuja vai puolipotkareita??
Oon huomannu et sukkahousut kuivattaa ihoa.. kai se elastaani tai jokin vaikuttaa! Aattelinkin nyt talveks ostaa enempi noita puolipotkareita ja vaan parit nätit sukkikset :)
Veljen tytöllä niin herkkä iho että ei voi käyttää ku 100% puuvillaisia ja valkoisia alusvaatteita tai tulee kamalat ihottumat.. Pienempänä oli pahempi nyt (5v.) jo kestää vähän värjättyjä vaatteita ja sekotteita iholla!
Se mun kaveri tosiaan kävi eilen ja olihan aika muhkee näky kun turvotukset noussu kiloa viikossa (ihan ku mullaki) ja on muutoin tosi pikkunen nii yli 20kg on saanut painoa haalittua ;)
Sillä oli ollut tosi tökerö kätilö synnärillä tarkastuksessa.. kysynyt vaan että mitä te täällä teette? Eikä ollut yhtään varma oliko siellä kanavaa vai reunaa jäljellä.. Auki se kuitenki on jo muutamia senttejä! Ja veristä vuotoa tulee.. Tätä se miettikin että kuinka kauan sitä vuotoa on turvallista antaa tulla?? Onko kellään tietoa? Ei siitäkään ollut saanut mitään tietoa..
Kovin se on kipeä koko ajan kun supistelee ja väsynyt tietysti kun ei pysty kunnolla nukkumaan.. Kätilö oli vaan lopuks tuumannu että kyllä ne neuvolassa antaa sit yliaikais kontrolliin aikoja!! Huh.. jossain muussa sairaalassa olis puhkastu kalvot tossa vaiheessa!
Toivottavasti kaikki menee hyvin! Toisella kaverilla kun vauva syntyi rv 42+5 hengettömänä kun oli jo niellyt omaa kakkaansa.. Virkosi kuitenkin keskolassa lisähapella ja kun puhdistivat hengitystiet!
Eivät täällä alkaneet käynnistämään aiemmin kun oli niin sen näköinen tilanne että synnytys lähtee käyntiin millon vaan..
Joku täällä synnärillä mättää ja pahasti!! Muutama vauva on kuollutkin tämän vuoden aikana kun on annettu mennä liikaa yli :(
Onneks osattiin ite olla lujana kun viikot oli 42+0 ja sanottiin et nyt me jäädään tänne ja vauva syntyy!! Kyllä siinä vähän lääkäri katto et selvä, te jäätte sitten tänne käynnisteltäväksi ;D Seuraava jos alkaa mennä yli paljon niin mä räjähän varmaa jo vähän ennemmin..
Mutta Hauskaa viikonloppua kaikille!
En nyt jatka enempää kun en muista mitä piti kommentoida ;D Lahopää!!
Niamey, Aksulla on käytössä sukkikset. Tällä viikolla onkin ollut jo ahkerassa käytössä...
Nyt tuleekin sitten huimasti vaan omaa napaa...
Aksulla on päiväkodissa lähtenyt sujumaan tosi kivasti. Joka aamu jää itkien sinne, mutta kuulemma rauhoittuu tosi nopeasti sitten kun vaan äiti tai isi on lähtenyt. Aksu on kuulemma nyt viikossa reipastunut siellä tosi paljon ja on alkanut tädeille vihdoin jo jutellakin :D Aika hurjaa että kahdentoista lapsen ryhmässä Aksu on neljänneksi vanhin...
Viikko sitten aloitettiin unikoulu ja jätettiin siis yösyötöt ja samalla tuttipullo kokonaan pois. Ekana yönä Aksu huusi yhden tunnin pätkän ja muuten sitten heräämiset on menneet niin, että on nukahtanut alle viidessä minuutissa takaisin. Parin tunnin välein alkuun heräili ja nyt sitten toissayönä nukkui kaksi viiden tunnin pätkää ja viime yönä ensin 3,5h ja sen jälkeen yhtäsoittoa 7h!!!!!! Aamulla sitten kahdeksalta tepsutteli kolmen tutin kanssa meidän makkariin.
Unikoulun myötä ruoka on alkanut maistua tosi hyvin! Isoja annoksia menee ja suukin on alkanut aukeemaan kunnolla.
Tänään Aksu meneekin mummulaan yökylään kun äiti ja isi vähän juhlii... juhlitaan samaan syssyyn tuparit (keväällä kun muutettiin), kihlajaiset ja mun 25v- synttärit (jotka on muuten tänään...)
Mukavaa syyskuun alkua enskoille!!! Mä lupaan aktivoitua taas!
pikku-milli & Akseli 1v4kk
Nostelen taas pinoa vähän..mulla on ihan kamala olo, eilen illalla kuumetta oli komeasti liki 39 ja tän päivän on voimat ollu kadoksissa..mies lähti työporukan juhliin mikä musta tuntuu hippasen epäreilulta tässä tilanteessa..ennen lähtöäkin tuntui että se näpytteli vaan koko päivän tietokonettaan ja kommunikaattoriaan vaikka mäkin oisin ehkä tarvinnut huomiota ja apua...mur.Tuntuu että välillä nuo miehet ei kyllä osaa ajatella yhtään.
Liia voi onneksi jo paremmin eikä sille kuumetta edes noussut tästä flunssasta..jos ei nyt sitten enää tule mitään.Nenä on kyllä raukalla ihan tukossa.
Niamey: Meillä käytetään sukkiksia, tytöllä ei ole koskaan ollut iho-ongelmia joten ei ole sukkiksetkaan mitään tehneet..itse oon kyllä herkkäihoisena huomannu että varsinkin sellaiset paksummat sukkikset kuivattaa ihoa kamalasti!Meillä on noiden potkareisen kanssa semmoinen ongelma että sopivan pituiset ei mene reisistä tuolle meidän pullerolle ja taas reisistä passelit on sitten liian pitkiä:/
Mitä ihmettä,eikö teidän tyttö herää uniltaan kun riisut vaatteita?!:)
Meidän neiti huono-uninen havahtuu syvimmästä yöunestaankin ihan pienen pieneen hipaisuun, peittelyyn,kantamiseen ym. heräisi salamana, saati sitten riisumiseen;)
Mitenkäs ääniherkkiä muiden lapset on nukkuessaan?
meillä meinaan tuon aiemman jutun lisäksi Liia herää unesta ihan pieniinkin ääniin, on aina herännyt. Esim. mikroa ei voi käyttää jos tyttö nukkuu vaikka mikro on eri kerroksessakin, herää myös pieniinkin telkan ääniin, rappusissa kävelyyn, puheeseen..vaikka makkarin ovi on kiinni. Hiukka hankalaa kun täytyy iltaisin ja päikkäriaikaan kuiskia:D ja Liia herää noista äänistä ihan niin että kömpii istumaan ja alkaa itkemään. Meidän mummo oli sitä mieltä että me ollaan opetettu tyttö tuollaiseksi mutta enpä usko kun on kerta muutenkin ollut niin onneton nukkumisissaan, heräsi jo sairaalassakin aina kun joku tuli puhumaan tai huonetoverin vauva kitisi,eli jatkuvasti;)
Parhaimmat tai pahimmat heräämisen aiheet on olleet mun varpaan nivelen naksahdus samassa huoneessa, mun kääntäessä lehden sivua toisessa kerroksessa ja miehen kännykän -piip- ääni myöskin eri kerroksessa..eli ei kovin vahvasti mene:D
Pikku-millille suuren suuret synttärionnittelut ja oikein hauskoja juhlia!!!
Mäkin muuten sain synttärilahjan tänään, mulla on kyllä synttärit vasta muutaman viikon päästä mutta äiti toi ennakkolahjana reissutuliaisena mun kauan himoitsemat puman kengät,ihana äiti:) En ois ikinä näillä vähäisillä kotiäidin tuloilla moisia raaskinu ostaa:)
Tulipas taas juttua!
Mukavaa vkloppua kaikille!
Tukkoinen ja hiukan yksinäinen Queen.
Viimeinen " lomapäivä" .. Huomenna alkaakin sit koulu tän vuoden ja 3kk' n lomailun jälkeen. Ootan niin paljon, et näkee muitakin ihmisiä ja et elämässä on jotain muutakin kuin lapsen kans olemista.
D oli perjantaina yksin pk' ssa 7.30-11.15. Ihan hyvin oli mennyt. Jäi sinne ihan iloisena, mut oli hetken päsätä alkanut etsimäänm ua ja itkemään. Oli muutenkin välillä itkeskellyt ja hoitajat oli sit antaneet kulkea tutin ja rievun kanssa koko ajan (D' n uni- ja lohtukaverit). puuroa oli syönyt hyvin ja lounaallakin jotain. (Omalla lusikalla syöminen onnistuu suht hyvin, mut koko ateriaa ei malta itse syödä.) Muutenkin meillä on ollut paljon iloisempi lapsi tän viikon, kun on oltu pk' ssa joka aamu (paitsi vkl).
Mäkin oon miettinyt tota influenssarokotetta. Sehän on ilmainen pienille laspille? Meillä tulee varmaan nyt syksyllä matkan takia niin paljon rokotteita, et ehkä joudutaan jättään se väliin. Pitää soitella noista rokotteista ens viikolla jonnekin.
MM: Joskus 11+ kk vanhana aloin antamaan tavallista maitoa ruuan kanssa mukista. D juo niin vähän mukista ruuan päälle, et en sekottanut tutteliin tms.
Meillä ei oo käytetty puolipotkareita pitkään aikaan. Kävelevälle ne on ihan älyttömän liukkaat ja musta monet jää kengissä/tossuissa huonosti rypyille ja painaa. Talveksi on parit sukkikset jo viime talvena/keväänä hyvistä tarjouksista hankittuna. Niitä käytetään sit pitkien kalsareiden tilalla :).
Niamey: Missä päin te asutte? Aika järkyttävän kuulonen synnäri siellä!
Milli: D on toisiks nuorin omassa pk-ryhmässä (nuorin on 11kk, vanhimmat 2,5v.). Aika pieniä siis Aksun ryhmässä.. D' n ryhmässä on nyt 11 lasta (1 paikka vapaana). Eikö oo ihme, miten unikoulu vaikuttaa? Meilläkin parani yöunet, päiväunet ja ruokahalu samalla!
Queen: Enpä usko, et Liia on opettamalla herkkäuniseksi tullut. D herää välillä peiton korjailuun yms. (siksi onkin taas unipussi käytössä, kun peitto ei pysy päällä). Joskus taas voi jopa nostaa unessa paikasta toiseen. Ääniin herää, jos tulee uusia ääniä, mut kyllä silti voi käyttää mikroa tms. Jos D siis nukkuu kotona päikkyjä ja mä alan yhtäkkiä vaikka puhua puhelimessa, niin saattaa herätä. Tv ja radio ei haittaa, jos on olleet koko ajan päällä tai laitettu päälle pian nukahtamisen jälkeen. Paranemisia flunssaan (ja uniin ;)..).
Jenni ja D 1v 2kk
Mullakin alkaa tänään koulu! Olen siis töissä normaalisti ja työpäivän päätteeksi vielä koulunpenkille istumaan. Mä olen kyllä nyt aika hyvin motivoitunut tohon opiskeluun, että uskon kyllä että jaksan.
Meillä käytetään kans sukkiksia, puolipotkarit on tosiaan epäkäytännölliset kävelevällä lapsella, on aika liukkaat kun ei kuitenkaan mene ihan ihonmyötäsesti vaan jää roikkumaan. En olekaan Tutan uusia vaatteita nähnyt, täytyy varmaan käydä katsastamassa.
No on kyllä hurjan kuuloista Niameyn kertoman synnärin toiminta... huh. Mullakin se turvotus oli jotain ihan järkkyä sillon loppuraskaudessa, ja mulla ei mennyt edes yli lasketun ajan. Kokonaissaldo oli 19kg...
Eipä tässä ihmeitä, viikonloppu oltiin mökillä. Lauantaina oli mukava ilma ja auringossa oli jopa kuuma, mutta sunnuntaina vaan satoi vettä.
NapNap + tyttö 1,5v (huomenna!)
Ja onnittelut Millille!
En ehdi nyt kirjoitella muuta, mutta pakko oli tulla kertomaan, että pikku-quu on ihan pilkullinen! Käytiin jo aamulla terveyskeskuksessa, mutta ne oli kyllä niin toopeja, että ei osannut sanoa mitään! Toissapäivänä oli yhden päivän kuumetta, eilen poitsu oli jo terveenoloinen. Illalla huomattiin vähän pilkkuja, mutta ajateltiin, että ehkä ne oli vaan hikinäppyjä. Tänään aamulla pilkkuja oli jokapuolella kehoa. Mennään vielä yksityiselle lastenlääkärille, jos se osais sanoa jotain järkevää. Tonne terveyskeskukseen ei kyllä mennä enää ikinä. Se oli kuin jostain Kummelista! :)
Huomenna on mun eka virallinen työpäivä ja quun piti aloittaa tarhassa. Saas nähdä miten käy!
-Q- ja pilkku-quu ~1v1kk
Mitenkäs toi tapaaminen 8.9?Onko kellonaikaa sovittu ym.?
pikkuquulle paranemisia,toivottavasti saatte selville mikä saa poikaraukan pilkulliseksi.
Jos nyt muutaman sanasen kirjoittais... (enkä lupaa enää millon seuraavan kerran kirjotan, kun ei ne mun lupaukset pidä...)
Meillä oli perjantaina se putkitus. Hyvin meni, ja nyt vaan toivotaan, että putket auttaa! Meillähän piti olla leikkaus vasta klo 12.15, mutta soittivat puoli kahdeksan aikaan, että päästäänkin jo ysiltä sinne! Ja sehän sopi meille loistavasti. Ysiltä sitten mentiin, ja noin puoltoista tuntii ooteltiin että päästiin (tai siis Eetu pääsi) leikkaukseen, ja mä kävin kaakaolla. Kun sitten istuin ja ootin että hoitaja tulee hakemaan (niin sanoivat) mut heräämöön, niin kuulin kun Eetu tuotiin, tunnistin sen kiljunnan ja huudon kauaksi... Eetu oli TOSI tokkurassa lääkkeistä, ja mun sylissä sitten heräili, ja itki. Se oli oikeestaan kaikkein kauheinta, äitin mielestä... Ja puoli kahen aikoihin päästiin kotiin, kun olivat eka nähneet että pysyy ruoka sisällä ja poika alkaa olemaan kunnossa. Joten kaikki on täällä hyvin.
Mä soitin eilen tuonne lapsettomuuspolille, ja saan kotiin lähetettynä reseptin sekä terolut/primolut-kuriin ja sitten menopuriin, kun sitä täytyy alkaa pistämään kun on clomikuuri loppunut... Ja saan samalla sitten suunnitelman lääkäriltä. Päästään siinäkin asiassa eteenpäin.
Mä oon kyllä ostanut Eetulle sekä sukkiksia että puolipotkareita. Ja molempia aion käyttää...
Sukkiksista vielä sellaista, kun kuitenkin aika monella käytössä niitä missä on " jarrut" mukana, niin ÄLKÄÄ käyttäkö niitä pakkasella kengässä!!! Jäädyttää lapsen jalkaa...
Mutta joo, eipä tässä muuta... Jatkan... joskus...
napero ja Eetu vajaa 1v7kk (apua!!!)
Selvisikö syy q:n pilkkuisuuteen? No onpa erikoista etteivät osaa terveyskeskuksessa mitään sanoa...
Mulle ei käykään se ensi lauantai eli 8.9. Silloin on siskon tytön 2v synttärit. Ja siitä onkin sitten aika haipakkaa lokakuun loppuun asti, ne häät työllistää kyllä aika lailla, vielä kun on kaveripariskunnan häät kolme viikkoa meitä ennen. Eli polttareita ja hääsuunnittelua pukkaa päälle. Mutta marraskuussa voitais järkätä jotain, vaikka pikkujoulut=)
Eilinen eka koulupäivä meni hyvin, tänään taas koulua illalla=)
NapNap + tyttö 1,5v tänään!
oli hieman harhaanjohtava toi otsikko " pikaraporttia" :)