Vauvan painoarviot ja syntymäpaino?
Täällä on varmaan useinkin kyselty samaa asiaa, mutta nyt olisi ajankohtainen itsellenikin.
Eilen tehtiin painoarvio, rv34+0, 2400g. Vauvan syntymäpainoksi lääkäri arvioi 3,5kg.
Miten teillä ja kuinka hyvin on pitänyt paikkaansa sitten tuo syntymäpainoarvio ja syntymäpaino? Onko ollut suuria heittoja?
Kommentit (5)
Arvioitiin syntymäpainoksi n. 3 kiloa muutamaa päivää ennen synnytystä, lapsi painoikin 4 kg. Onhan se vähän eri. Ilmeisesti arvioijassa vika, koska eihän vauvan paino muutamassa päivässä lisäänny kilolla.
arvio vk.36+4: 2700g
arvio vk:39+1: himpun yli 3500g
syntyi vk. 39+3: 3600g.
juuri ennen synnytystä sekä ultra että kätilön kädet arvioivat nelikiloliseksi; syntyi 39+1 ja painoi 4034, että aika tarkka!
Luotan itse ennemmin kokeneeseen kätilöön joka tunnustelee mahan päältä, kuin ultralaitteeseen..
Vauva oli 3,7 kg.
Muutenkin olen tullut siihen tulokseen, että ne arviot on ihan.... Kaksi tuttua on harmikkut sektiota jättisuuren vauvan takia ja olivat syntyeessään 3,8 kg ja 4,1 kg (oli sanottu että ovat noin 4,5 kiloisia).
Toisesta arvio 40+1 2,9kg, syntyi 41+1, painoi 4310g.