Hemoglobiini 148, normaalisti melkein 160, vaikka olen nainen. Syöpä?
Tai muu vakava sairaus. Miksi hemoglobiini on laskenut 15 pykälää alas. Kaiken huipuksi olin syönyt kokeita edeltävinä päivinä verilettuja melkein yksi paketti meni parissa päivässä.
Eli hemoglbiini luultavasti nousi ja voisi olla vielä matalampi. Ehkä vain 120-130 jos en olisi syönyt noita lettuja.
Onkohan tämä lopun alkua? Syöpä tai jotain vakavaa? Menkat ovat loppuneet eli ei ole syy. Ikää jo yli 50.
Kommentit (36)
Enemmän olisin ollut huolissaan tuosta aiemmasta lukemasta. Korkea hemoglobiini voi olla seurausta esimerkiksi uniapnean aiheuttamasta hapenpuutteesta tai astmasta.
Verilettuja syömällä ei hemppa nouse 😂
hemoglobiiisi on vieläkin aika korkea, joten tuo lasku on vain terveellistä.
Veriarvot nousee todella hitaasti, joten noilla letuilla ei mitään vaikutusta
Hemoglobiini on aika korkea (130).
Luulotauti ennemmin, ja siitä myös olisin huolissani.
Oletko se sama, joka kuvitteli, että hänellä on kellonlasikynnet?
Minulla on jo pitkään ollut hemoglobiini aika korkealla ja viimeisessä tutkimuksessa oli vielä korkeampi. Sairaanhoitaja kysyi, että olenko vähentänyt veden juomista. Olin vähentänyt.
Oletko sinä lisännyt veden juontia?
Vauva.fi ei ole lääkärin vastaanotto.
syötkö koko ajan kun noin korkea?
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan, mutta veloitamme silti 20e ... ja kassan kautta sitten ulos, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ja lääkärin vastaanotoltako apua saa tällaiseen ongelmaan? Tuskinpa vain, ainakaan jos kohdalle osuu huono ammattikuntansa edustaja. Laskun kyllä tyrkkäävät vaikka vastauksia ei saa.
Eli paljon parempi on täällä näitä selvitellä aluksi. Saa erilaisia vaihtoehtoja ja näkökulmia mistä voisi olla kyse eikä edes maksa mitään. Sitten voi mennä lääkäriinkin tarvittaessa.
Milloin edellinen mittaus oli tehty? Kuinka pitkä väli mittauksilla on?
Sun hemoglobiini on naiseksi korkea.
Hb voi olla normaali ja ylikin vaikka olis syöpä. Näin puolisollani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lääkärin vastaanotoltako apua saa tällaiseen ongelmaan? Tuskinpa vain, ainakaan jos kohdalle osuu huono ammattikuntansa edustaja. Laskun kyllä tyrkkäävät vaikka vastauksia ei saa.
Eli paljon parempi on täällä näitä selvitellä aluksi. Saa erilaisia vaihtoehtoja ja näkökulmia mistä voisi olla kyse eikä edes maksa mitään. Sitten voi mennä lääkäriinkin tarvittaessa.
Kirjautuu digisoteen niin voi hoitajalta kysyä, paremmin siellä tiedetään kuin täällä.
Minäkin voin joka alan asiantuntijana sanoa että aloittajan pitää lopettaa tupakointi, mieshormonien ja dopingin käyttö. Sitten akkuna auki ja rauhallisia syväänhengityksiä että saapi happea. Ja aloittaja voi maksaa mun tilille FI 1234567890 niin paljon kuin haluaa. Jos ei oo rahhaa niin voi unohtaa mun neuvot ja jatkaa elämäänsä niinkus tähänkin asti mutta hemoglobini sitten nousee ja laskee miten sattuu.
Jätä soittopyyntö lääkärille tarvittaessa, joka tulkitsee nuo arvot, ei täältä vauvasta saa diagnoosia, ainakaan oikeaa ja totuudenmukaista sellaista.
Vaikken ole lääkäri, niin eiköhän tuo voi vaihdella ihan luonnollisesti, täysin rajojen sisällä. Itsellä oli miehenä Hb vähän alle 130, lääkärin mukaan ihan ok, kuulemma vain yksilöllistä.
Jos ei oo syöpä niin sit se on juopa.
Minä sinuna mittauttaisin ferritiinin eli varastoraudan. Jos rautavarastot ovat kovin matalat, hemppa nousee, kunnes sitten laskee anemian puolelle. Jos ferritiini on alle 30, kyse on pahasta raudanpuutteesta ilman anemiaa, vaikka arvo kuinka olisi viitearvoissa.
Ai että syöpä? Selevä. Mulla oli huhtikuussa 82 ja olin vaan väsynyt, en osannut syöpää ottaa huomioon. Sain pussin verta ja nousi 115 . Ajattelin että tämä on hyvä näin. Ei sit vissiin olekaan. Pitääkö tässä alkaa valitsemaan jotain Eino Leinon värssyä kuolinilmoitukseen?
Up