Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirsitalot pitäisi lailla kieltää!!!!!!!

Vierailija
04.09.2007 |

Mökkinä menee kyllä, mutta omakotitalona EI!!!!! Rumia ja epäkäytännöllisiä! Kamalia asuntoalueella, ei sovi kuvaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän päällystetään erilaisilla pintamataeriaaleilla ulkoa ja sisältä.



Mutta se kyseinen hirsilinna, mihin tällä viitattaneen, OLI kyllä aika 1980-lukuinen. TYylipuhdas aikansa edustaja, vaikka onkin rakennettu vuosikymmentä myöhemmin.

Vierailija
2/9 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Sehän päällystetään erilaisilla pintamataeriaaleilla ulkoa ja sisältä.

Mutta se kyseinen hirsilinna, mihin tällä viitattaneen, OLI kyllä aika 1980-lukuinen. TYylipuhdas aikansa edustaja, vaikka onkin rakennettu vuosikymmentä myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla pykää " normaalin talon" ..

Vierailija
4/9 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniisti tehty hirsitalo (sii ei mikään mammuttihirsi tai pyörähirsitalo) istuu metsäiseen maastoon upeasti.



Sisältä talon voi laittaa näyttämään ihan miltä vaan. Minä tykkään sellaisista kunnolla tummuneista vanhoista hirsistä. Joku pakettitalo valkoisine seinineen ei ole mun juttu.



Mutta huom! Hirsitalo siis tilavalle tontille, oikeaista hirsistä.

Vierailija
5/9 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauhean moni, mutta jotkut ihme kyllä

Vierailija
6/9 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä kivitalot pitäisi kieltää, rumat betonibunkkerit mutta ei se montaa huutomerkkiä edes tällä palstalla ansaitse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirret omasta metsästä ja paljon tehdään käsityönä. Taloa on käyty katsomassa pitkänkin matkan takaa. Vastaava mestari ylpeilee, että kerrankin saa valvoa oikein talon rakennusprojektia, talon joka kestää seuraavat 200 vuotta. Kuulemma nykyiset talot ei kestä kuin 50 vuotta ja vaativat paljon huoltoa kestääkseen edes sen.



Että kyllä sillä hirrellä puolensa on.

Vierailija
8/9 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo etuoven kohde jota tälläkin sivustolla mainostetaan. Se ON aika 80-lukuinen. Mutta hei, 80-lukuhan on muotia just nyt. Saunahuonetunnelmineen kaikkineen.



Sinänsä ne mammutti- ja pyöröhirret ja vastaavat ovat kuitenkin mielestäni rakennustekniikoina aidompia kuin nämä nykyiset lamellihirret, joissa muutaman liimapuulevyn väliin on laitettu eristettä ja sitten sanotaan sitä sandwitchiä " hirreksi" . Sehän on ihan kuin mikä tahansa rakennuselementti, sama systeemi kuin niissä kanankakka" kivi" harkoissa. tai lecaharkoissa ja monissa muissa. Oikea hirsi on puutä läpikotaisin. Se voidaan sitten päällystää lauta- tai rapatulla ulkovuorilla, levyttää ja maalata tai tapetoida sisältäseiniltä jne., mutta se itse tavara joko on tai ei ole puuta eli hirttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEIDÄN TALOMME EI OLE MÖKKI. Se on maulla tehty ja sisustettu,

ihmiset ovat erilaisia , toinen tykkää mökkimäisestä sisutuksesta , me emme. Meilläkin on moderni hirsitalo, sisällä paljon metallia ja valkoista , ja puuta yhdistetty, laattaa sisätiloissa ja huonekalut muuta kuin puuta. Muistakaa kauneus on katsojan silmissä