Nyt illan piristykseksi uusavuttomien nykynuorten lohkaisuja:
Pikkuveljeni 15 v. kysyi, kun sanoin miehelleni että pitäskö tehdä popcornia, että " Miten, eihän teillä ole mikroa?"
Kommentit (212)
En juuri ymmärrä autoista ja kun poikaystäväni kertoi minulle autoni moottorin olevan 1,4 litrainen, ihmettelin hetken että minne se loppu bensa oikein menee.... No ei siinä vielä kaikki, kertoilin ystävilleni pari päivää myöhemmin tätä tarinaa tyhmyydetäni, ja siitä kuinka poikaystäväni valisti minua että se tankki voi sijaita siellä auton alla. Siihen kaverini totesi että " Ei kyllä voi, miten sitä muka tankattaisi jos tankki on auton alla?" :D
Niin ja ikää 25v...
Ystäväni:" Onko teillä mitään syötävää?"
Tyttö tiskin takana:" Popcornia on" .
Ystäväni:" No pussi niitä sitten."
Tyttö tiskin takana läväyttää baaritiskille mikropopcorn-pussin - sellaisenaan, käyttämättä sitä mikrossa ensin! " Kaks euroo"
Ystäväni:" Pitäiskö näille tehdä ensin jotain?"
Tyttö: ?????
Ystäväni:" Niinku vaikka käyttää mikrossa."
Tyttö:????? Täh? Miks?
En juuri ymmärrä autoista ja kun poikaystäväni kertoi minulle autoni moottorin olevan 1,4 litrainen, ihmettelin hetken että minne se loppu bensa oikein menee.... No ei siinä vielä kaikki, kertoilin ystävilleni pari päivää myöhemmin tätä tarinaa tyhmyydetäni, ja siitä kuinka poikaystäväni valisti minua että se tankki voi sijaita siellä auton alla. Siihen kaverini totesi että " Ei kyllä voi, miten sitä muka tankattaisi jos tankki on auton alla?" :D
Niin ja ikää 25v...
Niin ja ikää 25v...
johan se tuli selväksi... sun blondi-hetkesi ;)
Niin ja ikää 25v...
sulla on toinenkin blondi-hetki :D
On oikeesti surullista, jos teini- ikäinen ei osaa/ tiedä perusjuttuja. Ottakaa lapset mukaan juttuihin pienestä pitäen. Ei se oo hankalaa.
Kuitenki muutin omilleni n. 17-vuotiaana ja pärjäsin hienosti! Opettelin kaikki uudet jutut ja sain aika hyvin peitettyä tietämättömyyteni esim. makaroonien keittämisen suhteen. En ollut edes kuorinut omia perunoitani ennen kuin täytin 14 tms! :D Osasin kuitebnkin lukea eri kodinkoneiden käyttöohjeet ja käyttää googlea ;)
Olen nyt jopa melkoisen järkevä aikuinen, oppinut paljon - myös kantapään kautta. Eli älkää huoliko!
Jos nurkissanne makoilee teini, joka ei ole koskaan pessyt pyykkiä tai keittänyt perunoita ja joka tuntuu vain makoilevan tekemättä mitään järkevää saati omaavan kiinnostusta mihinkään, hänellä on toivoa! Hänestä voi varmasti kasvaa täysin yhteiskuntakelpoinen älykäs ja osaava aikuinen, vaikkei siltä vielä 16-vuotiaanakaan näyttäisi ;)
Vierailija:
On oikeesti surullista, jos teini- ikäinen ei osaa/ tiedä perusjuttuja. Ottakaa lapset mukaan juttuihin pienestä pitäen. Ei se oo hankalaa.
Samapa tuo, vaikka se pussi maksaisi sen 2 euroa, kun ei usein käytä.
Pussista tehtynä kuitenkin onnistuu takuuvarmasti ja maistuu hyvälle.
Samanikäinen serkkuni halusi sitten kokeilla samaa, mutta valittelin, että makaroonit loppuivat jo. Noh, hän sanoi, että no problem, hän tekee lisää. Hetken kuluttua tyyppi tuli kuitenkin takaisin kysymään, että " siis pitääkö ne keittää ensin?" . No ehkä? :D Tosin olishan ne kyllä tosi rapeita jos jättäis keittämättä. :)
Hän ei todellakaan ole mikään keittiöihme. Hän keitti kerran kananmunia - laittoi munat kokonaisena kattilaan ja kuumalle levylle, ilman vettä. Ei tiennyt, että vettäkin pitäisi lisätä. Opetin hänelle kaksi kesää sitten perunoiden keittämisen, niistä tuli hänen lempiruokaansa. Lasagnen valmistamisen olen myös neuvonut alusta alkaen, aiemmin hän nimittäin keitti ne levyt ennen vuokaan laittamista. Valkokastikkeena hän käytti silloin pelkkää maitoa. Pesukoneen nukkasihtiä hän ei ole koskaan puhdistanut, sulakkeet ja lamput vaihtaa hänen isänsä tai veljensä, jotka asuvat lähellä (tai minä, jos satun olemaan lähettyvillä).
Muuten ystäväni on kyllä pärjännyt elämässä oikein hyvin.
kokkailenkin paljon.
Jäin kyllä miettimään, että kuinka monella niitä viilipurkkeja muka kaapissa on? Varsinkaan sellaisilla, jotka eivät kokkaamista harrasta?
että kiehauttaa pari desiä vettä ja lisää sekaan kylmään veteen sekoitettua vehnäjauhoa (ehkä puol desiä) sekä lihaliemikuution, ja kiehauttaa vielä hetken.
Voi siihen lisätä ketsuppia, sinappia ja mausteitakin.
Meillä tuota on harrastettu ainoastaan mökillä, jossa ei ole sähköä.
mitenkään muuten kahvia ei voi kuulemma keittää...
En tiedä sulakkeista mitään (koskaan sellaisia vaihtanut). No tietysti tiedän, että ne on olemassa mutta loppu onkin sitten jotain hämärää.
Ruskeakastike epäonnistuu aina! Mitäs mää teen väärin, kun siitä tulee yhtä paksua kökköä, siis ihan kuin hyllyvä vanukas tms.?
jostain syystä sukkien lämmittämisestä patterin päällä. " Siis mikä, patteri??!!??" poika ei siis ole koskaan kiinnittänyt huomiota että jotkut talot saatetaan lämmittää seinäpattereilla. Meillä on lattialämmitys.
Sittemmin olen luopunut ruskeasta kastikkeesta, kun tajusin vihdoin, että teen sitä vaan jonkun ihme tradition takia (" kun kaikki tekee..." ). Aloin tehdä sellaista ruokaa, josta oikeasti pidän. Nykyään olen jo ihan hyvä kokki, eikä ole tarvinnut sitä hemmetin tunkkaista ruskeaa kastiketta yhtään mihinkään!
Mutta tuli mieleen yksi kerta, kun teimme kaverin kanssa teininä makkarakeittoa. En muista tarkkaan, mitä kaikkea oikein töpeksimme, mutta lopuksi syötiin keittoa, jossa lillui puoliksi jäisiä vihanneksia yms. Mmm, hyvää. Ei ihan niinkuin äitillä... :DDD
Niin ja ikää 25v...