Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt illan piristykseksi uusavuttomien nykynuorten lohkaisuja:

Vierailija
23.08.2007 |

Pikkuveljeni 15 v. kysyi, kun sanoin miehelleni että pitäskö tehdä popcornia, että " Miten, eihän teillä ole mikroa?"

Kommentit (212)

Vierailija
21/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauho ei paakkunnu, jos lisäät veden kiehuvana ja aina pari desiä kerrallaan. JA sekoitat huolella koko ajan.

Vierailija
22/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pastaa tai riisiä keitän päivittäin, joskus tehdään pakasteranskiksia tai uuniperunoita. en myöskään tiedä mitä ruskeaan kastikkeeseen tulee, jauhoja ja kermaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse olen 10v. asti tehnyt ruoan koko perheelle jos olen ollut ensimmäinen joka tulee kotiin, imurointi kuului myös tehtäviin jne. Eipä tarvinut kuolla nälkään paskojen keskellä kun muutin yksin asumaan :)

Mun mielestäni ihan sillä paljonpuhutulla maalaisjärjellä pääsee näissä asioissa tosi pitkälle vaikkei olisi koskaan itse tehnytkään vaan nähnyt vaan tehtävän. Mä epäilen, että teinit ja lapset eivät nykyään ole edes kotosalla vaan jossain liesussa silloin kun siivotaan, tiskataan tai laitetaan ruokaa, joten niillä ei ehkä ole mitään käsitystä siitä, miten se tehdään.

Vierailija
24/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti poikaystäväni opetti, miten paita taitellaan, armeijassa opittua.

Tein lasagnea juhannusaattona ja uuni meni " rikki" . Keittiön valo kyllä syttyi, joten en osannut epäillä sulakkeita. Soitin kummitädilleni, että nyt tuon lasagnen sun uuniin paistumaan. Täti valisti, että hellalla on omat sulakkeet. Larun Vattuniemen huoltiksella ei ollut ruuhkaa, mutta sulakkeet sain sieltä. En oikein vieläkään tiedä, kumpi parempi, se etana vai nopea sulake.

Vierailija
25/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin: " voiko sitä syödä raakana, vai täytyykö se laittaa uuniin ensin?" Ikäähän minulla oli 27v. ...

Vierailija
26/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voita ja vehnäjauhoja suunnilleen saman verran molempia. seos ruskistetaan. sitten vähän kerrassaan lisätään vettä että tulee sopivan notkeaa. koko ajan sekoitetaan samalla ettei tuu paakkuja. voi maustaa esim. suolalla ja valkopippurilla. jotkut laittaa vähän esim. tomaattipyrettä. mielen mukaan.

27/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sipulistahan ei kaikki tykkää.

Vierailija
28/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää kohta mennä metsään, kun karhuja on niin paljon. (lehdessä oli juuri juttu, että neljä karhua oli liikuskellut aika lähellä mökkiämme).

25-vee työkaverini tuumasi, että eihän mustikoita tarvitse metsästä kerätä, kun niitä on myös torilla. Miten muka mustikat ja karhut voivat liittyä toisiinsa, kysyi tämä " järjenjättiläinen" .

Hmm, no mistähän ne sinne torille tulee.... :)

Jälkikäteen kuulin, että tämä 25 vee oli oikeasti luullut, että mustikat kasvavat samalla tavalla pellolla, kuin mansikatkin. (eikä todellakaan tarkoittanut pensasmustikoita)

Vierailija
29/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkään ainutkertaista esim. ei ole ollut jauhelihan paistaminen suoraan hellan levyllä (ilman paistinpannua). Lievimmästä päästä kastkkeen suurustaminen perunajauholla vehnäjauhojen sijaan.

Vierailija
30/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttuni luo, hän manaili, että oli joutunut heittämään hyvän sämpylätaikinan pois. Leivinpaperi kun oli loppunut...

Vierailija
31/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minkä ikäisinä lapset alkavat näkemään,meneekö saman verran kuin koirilla"

Ja kaverini (27v) luona puhuimme laatikkoruuista joihin tulee perunaa ja hän sanoi ettei teidä kuin kinkkukiusauksen ja lohikiusauksen... :D

Noh,valistin kyllä,et ihan samalla periaatteella voi tehdä melkein minkä vaan " kiusauksen" ...

Vierailija
32/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄmä on siis perusohje

Vierailija:

voita ja vehnäjauhoja suunnilleen saman verran molempia. seos ruskistetaan. sitten vähän kerrassaan lisätään vettä että tulee sopivan notkeaa. koko ajan sekoitetaan samalla ettei tuu paakkuja. voi maustaa esim. suolalla ja valkopippurilla. Jotkut laittaa vähän esim. tomaattipyrettä. mielen mukaan.

Sen voi tietysti maustaa mielensä mukaan myös esim hyppysellisellä timjamia tairosmariinia, lipstikkaa, paprikaa, kermaa jne. Ihka aidon ja autenttisen pussikastikemaun saa -tadaa- lihaliemikuutiolla!

JOS haluaa vähän urheilla, niin voi pelkän jauhon sijasta ruskistaa ensim esim jauhelihaa tai palapaistia, lisätä siihen jauhot, ruskistaa niitä lisätä veden ja mausteet. Näin sekoittaminenkin on helpompa. Vanha kansa teki niin, että paistoin ensin pannussa pihvit, sitten siinä samassa rasvassa ruskisti jauhot ja lisäsi veden, tai käytti vetenä pihvipannun huuhteluvettä. Ei tarvinnut sitä lihalientä enää.

Vierailija
33/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lievimmästä päästä kastkkeen suurustaminen perunajauholla vehnäjauhojen sijaan.

Tottakai siihen voi käyttää perunajauhoa yhtä hyvin kuin vehnäjauhoa. paremminkin, jos sattuu olemaan keliaakikko.

Vierailija
34/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 36 vuotta ja kokkaan paljon. En voi ymmärtää, miksi ihmiset haluavat syödä rasvassa käristettyjä jauhoja?

Vierailija
35/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ylipäätään ns. puolieineksiin.

Mä olen KeittiöTampioiden kruunamaton kuningatar ;)

Vierailija
36/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen lisää tuoreita tai pakastettuja kanttarelleja ja tilkan 4 prosenttista ruokakermaa. Pussikastikkeet ovat usein kevyempiä kuin itse tehdyt.

Vierailija
37/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-18 vee laittoi vinyyliä soimaan, pyysin tiettyä biisiä, hän sanoi ettei täs oo sitä...sanoin et varmana on, oiskohan sit b-puolella...ai millä b-puolella, onks tässä toisellakin puolella jotain??? En tajunnut minäkään et elämänsä ekan vinyylin näki :)

-jauhelihaa paistoi samainen tyttö, ja kysyi jossain vaiheessa et hei, onks tää jotenkin huonoa kun muuttuu tälläseks ruskeenharmaaks...

Vierailija
38/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,5 litraa vettä = 2 viilipurkillista laitetaan kattilaan kiehumaan. Lisätään lihaliemikuutio, loraus sinappia ja loraus ketsuppia. Kun vesi kiehuu sekoitetaan mausteet tasaiseksi ja kipataan ruskeaa maizenaa sekaan ja sekoitellaan minuutti. Jos ei ole riittävän sakeaa heitä uudestaan maizenaa ja keitä minuutti.

Vierailija
39/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Lievimmästä päästä kastkkeen suurustaminen perunajauholla vehnäjauhojen sijaan.

Tottakai siihen voi käyttää perunajauhoa yhtä hyvin kuin vehnäjauhoa. paremminkin, jos sattuu olemaan keliaakikko.

Vierailija
40/212 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luki vain että kaksi viilipurkillista kiehumaan ja alkoi miettiä, että ai, voiks kastikkeen tehdä viilistäkin :-) Varo noin monimutkaisia ohjeita tässä ketjussa!

Vierailija:

0,5 litraa vettä = 2 viilipurkillista laitetaan kattilaan kiehumaan. Lisätään lihaliemikuutio, loraus sinappia ja loraus ketsuppia. Kun vesi kiehuu sekoitetaan mausteet tasaiseksi ja kipataan ruskeaa maizenaa sekaan ja sekoitellaan minuutti. Jos ei ole riittävän sakeaa heitä uudestaan maizenaa ja keitä minuutti.