Nyt illan piristykseksi uusavuttomien nykynuorten lohkaisuja:
Pikkuveljeni 15 v. kysyi, kun sanoin miehelleni että pitäskö tehdä popcornia, että " Miten, eihän teillä ole mikroa?"
Kommentit (212)
eihän tuossa ole mitään hyödyllistä/maistuvaa? syövätkö ihmiset perunaa ja ruskeaa kastiketta pelkästään? niinkuin ilman mitään muuta? ymmärrän jos tuollaisen kastikkeen tekee vaikka lihapullille ja perunoille (vaikkei se silloinkaan varmaan kauhean hyvältä maistu). En ole kyllä ikinä maistanut.
Oli tullut iso puhdistustyö, kun oppilas kumosi kakkuvuoan uunin sisään ritilälle. Ei tajunnut, että se paistuu " ylösalaisin" ja kumotaan vasta valmiina.
Pari viestiä aikaisemmin kyselleelle tiedoksi, ruskea kastikehan on nimenomaan lisukekastike, jota syödään esim. perunan ja pihvien kanssa, jolloin ei tunnu niin kuivalle syödä paljasta perunaa. (/tms ruokaa.) Vastaavasti vaikka valkokastike, kerma-pippurikastike ym lisukekastikkeet.
Ruokaisampi kastike saadaan luonnollisesti aikaan, kun siinä on mukana lihaa ja kasviksia jne.
Ei kai nyt kukaan jatkuvasti pelkkää perunaa ja ruskeaa kastiketta syö? Kai sen kanssa nyt jotain muutakin sentään tarjotaan.
Vierailija:
eihän tuossa ole mitään hyödyllistä/maistuvaa? syövätkö ihmiset perunaa ja ruskeaa kastiketta pelkästään? niinkuin ilman mitään muuta? ymmärrän jos tuollaisen kastikkeen tekee vaikka lihapullille ja perunoille (vaikkei se silloinkaan varmaan kauhean hyvältä maistu). En ole kyllä ikinä maistanut.
yleensä tosiaan se tehdään jollekin varsinaisella ruoaalle, esim pihveille tai lihapullille tai kaalikääryleille. Ei sitä sellaisenaan syödä, paitsi jos on HYVIN käyhä ja rahat lopussa. Silloin se on tietty kivempaa kuin syödä pelkkää perunaa.
vaan perheenäiti 45v kysyi, että mitä sinä nyt teet, kun tein heidän juhliinsa kuivakakkuja, ohjeessa luki 4 munaa, ja laitoinkin 8. Kysyin, etteikös mun pitänyt tehdä 2 kpl kakkuja, johon äiti sanoi joo-o, mutta miksi laitat liikaa munia. Hyvä, ettei leukani tippunut rinnuksille, kun tajusin, että hän ei tosiaan tajunnut, että voikin tehdä 2 taikinaa kerralla!
(Minä olin silloin 15v.)
Vierailija:
ikää 36 vuotta ja kokkaan paljon. En voi ymmärtää, miksi ihmiset haluavat syödä rasvassa käristettyjä jauhoja?
Minä: " Voitko paistaa jauhelihan?"
Sisko: " En osaa.."
Sama sisko otti jääkaapista avaamattoman tuorekurkun missä se muovi ympärillä. " Miten tää avataan?"
Pyysin siskoa avaamaan tonnikalapurkin semmosella käsikäyttöisellä avaajalla ja eihän se osannut sitä käyttää ;)
Oishan näitä vaikka mitä mutta nyt ei tulee mitään mieleen :D
Taannoin minulla oli vuokralainen joka soitti että hella on rikki..
että minun pitäisi ostaa uusi.
No, kysyin oletko katsonut onko sulake palanut?
Mikä on sulake, missä sellainen on olivat kysymykset eikä hän tietenkään tiennyt mistä tietää onko sulake palanut, neuvoin puhelimessa ja hän toimi..
no sulakehan oli palanut mutta hän ei tiennyt mistä saa uusia ja kysyi että kai minä maksan sitten sen sulakkeen kun olen kerran vuokranantaja.. ajatteli varmaan että on kalliskin juttu ..
No kuultuaan että niitä saa ihan ruokakaupasta ja ovat oikeen edullisia.. lupasi käydä ostamassa .. en tiedä kuka sen vaihtoi sitten tauluun.. tuskin ainakaan tämä vuokralainen..
Onneksi en lähtenyt itse 150 km päästä hellaa katsomaan.. kyllä olisi harmittanut!
Vierailija:
tuttuni luo, hän manaili, että oli joutunut heittämään hyvän sämpylätaikinan pois. Leivinpaperi kun oli loppunut...
" Missä vaiheessa näihin laitetaan suola?"
sämpylät voi laittaa vaikka uunipellille, ei hyvää taikinaa tarvitse pois heittää. tai lasagnevuokiin. Mihin vaan uuninkestävään astiaan kunhan voitelee sen ensin. Tai taikinasta voi tehdä vuokaleivän. Ei sitä siis tosiaankaan tarvi heittää roskiin.
ja sulakekin on aika perusjuttu -- ne kodin sähkölaitteet kun ottavat virtansa jostakin....
Kuljin muutaman opiskelutoverini (korkeakoulu) kanssa metrolla Herttoniemen siirtolapuutarhan ohitse, jolloin nainen tokaisi, että on se vaan kamalaa, että Suomessakin on slummeja ja että jotkut joutuvat asumaan noin pienissä taloissa. Eikä se ollut edes vitsi.
Et ole kuullut sulakkeista?
En mäkään ala leipomaan pullia tai sämpylöitä, jos leivinpaperi on loppu, mutta jos olen jo ehtinyt taikinan tekemään, ennen kuin huomaan paperin loppuneen niin kyllähän ne voi paistaa missä tahansa uunivuoassa, voitelee vaan pohjan :)
Tai vaikka suoraan pestyllä,hyvin voidellulla uuninpellillä.
Puhuimme eri riistalihojen mausta verrattuna rehuruokittuun lihaan (possu, nauta jne.).
Kaveri ihmetteli, että miksi mainitsin poronlihan kun porohan on kesy tarhaeläin. Olin hetken äimänä ja kun kyselin mistä tämä helsinkiläinen päätteli poron olevan tarhattu eläin. " No uutisissa aina näytetään kun ne juoksee niissä aitauksissa. Tosi pienet muuten ne aitaukset missä niitä pidetään."
Joopa joo, uutisissa näytetään monesti kuvaa poroerotuksesta ja aitaukset on tarkoituksella pieniä, jotta erotus saadan tehtyä (eli tauraseläimet erotettua ja uudet vasat merkittyä).
Kaveri oli hieman nolona kun sanoin porojen " tarha-alueen" olevan noin puolet Suomen maantieteellisestä alueesta.
hellalle keittymään. oli kysytty serkkutytöltä onko kahvi valmista (siis kiehuuko että voidaan laitaa kahvinporot) tyttö oli vastannut " en tiedä, tää kuplii kummasti" .
ja se myydään älyttömään hintaan huippuravintoloille.
1) voi itse säädellä rasvan ja suolan määrää (rasvaa tarvitaan itse asiassa aika vähän, valmispopparipussissa sitä on PALJON enemmän)
2) tulee paljon halvemmaksi ja kun tekee isolla kattilalla, saa kerralla enemmän syötävää
3) voi maustaa mielensä mukaan (kokeile esim. pippurisekoitusta tai grillimaustetta)
Ja lihan makuun vaikuttaa myös se, että saavat liikkua vapaasti. Eli poro ei ole samassa mielessä tarhaeläin kuin lihanauta tai possu.
en ole koskaan tehnyt mikropopcornia ja ikää mulla on 32 v. Käsittämätöntä, ettei joku ole tiennyt :)
En juuri ymmärrä autoista ja kun poikaystäväni kertoi minulle autoni moottorin olevan 1,4 litrainen, ihmettelin hetken että minne se loppu bensa oikein menee.... No ei siinä vielä kaikki, kertoilin ystävilleni pari päivää myöhemmin tätä tarinaa tyhmyydetäni, ja siitä kuinka poikaystäväni valisti minua että se tankki voi sijaita siellä auton alla. Siihen kaverini totesi että " Ei kyllä voi, miten sitä muka tankattaisi jos tankki on auton alla?" :D
Niin ja ikää 25v...
Vamaani ruokaa. mä luulin, että sillä suurustetaan vaan kiisseleitä = ) kiitos kaunis
Vierailija:
Tottakai siihen voi käyttää perunajauhoa yhtä hyvin kuin vehnäjauhoa. paremminkin, jos sattuu olemaan keliaakikko.