Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki haluaa nyt sähköauton

Vierailija
04.04.2026 |

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankin jo 5 v sitten.

Ihan mm. sen takia, että en ole kasvanut tynnyrissä ja tiedän, että useimmat paikat, joista öljyä saadaan, eivät ole vakaimmasta päästä.

Valintaa ei ole tarvinnut katua.

Vierailija
2/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin sähköauton mutta kerrostalossa asuvana se ei ole mahdollista kun pitäisi olla koko ajan ABC:llä tai jossain vastaavassa paikassa lataamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsisin sähköauton mutta kerrostalossa asuvana se ei ole mahdollista kun pitäisi olla koko ajan ABC:llä tai jossain vastaavassa paikassa lataamassa.

Auto latautuu kauppareissulla arkiajoon tarvittavan määrän. 

Vierailija
4/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hankin jo 5 v sitten.

Ihan mm. sen takia, että en ole kasvanut tynnyrissä ja tiedän, että useimmat paikat, joista öljyä saadaan, eivät ole vakaimmasta päästä.

Valintaa ei ole tarvinnut katua.

Jaa.  Mutta minä en edes harkitse.  Eli taas kerran aloitus oli täyttä paskaa...."kaikki haluaa"

Vierailija
5/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hyvin latautuu, paitsi jos lyhyt matka ja käyttää vebastoa.  Aina on virta riittänyt, käytän kyllä joka syksy akun testissä.

Vierailija
6/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan halua. Minulla on ihan oikea auto kun olen aikuinen. Kyllähän ne sähköleluautot oli ihan kiva juttu lapsena mutta pitäisi kasvaa siitä yli aikuistuttuaan.

Vierailija
7/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ladattava plug-in hybridi ja olen huomannut että pääsääntöisesti kauppakeskusten latauspisteet ovat kaikki varattuina. Tai jos siellä joku vapaa paikka sattuisi olemaan niin "huomaavainen" naapuri-ruudussa lataaja on parkkeerannut oman autonsa niin leveästi ettei siihen vapaaseen latauspaikkaan mahdu tai ainakaan auton ovia ei mahtuisi avaamaan.

Vierailija
8/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei harmita yhtään näillä bensan hinnoilla ajella halvalla sähköllä. 

Vierailija
9/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako B4zx:ää metallinhohtoruskeana, olen kovasti mieltynyt väriin. 

Vierailija
10/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ladattava plug-in hybridi ja olen huomannut että pääsääntöisesti kauppakeskusten latauspisteet ovat kaikki varattuina. Tai jos siellä joku vapaa paikka sattuisi olemaan niin "huomaavainen" naapuri-ruudussa lataaja on parkkeerannut oman autonsa niin leveästi ettei siihen vapaaseen latauspaikkaan mahdu tai ainakaan auton ovia ei mahtuisi avaamaan.

Vai niin.

Vierailija
11/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja 58,4 miljardia ei tulevaisuussa halua patteri roskaa.

Vierailija
12/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ei halua mitää patteriautoa.dieselillä mennään.se vaan sopii minulle paremmin.

Vierailija
13/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua

Vierailija
14/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nyt kun käyttäjiä ei ole paljoa. Miten mahtaa olla kun tai jos lataamista suunnittelevia onkin 100 tai 500 eikä nykyistä viittä tai kymmentä autoa. Saat asua parkkiksella jotta aito tulee ladattua "käynnin yhteydessä". Siinä vaiheessa sama ongelma toistuu aivan joka paikassa, joka kerta kun pitäisi ladata. Sähköautossa on monta ongelmakohtaa mutta yksi pahimmista on pitkä latausaika ja epävarmuus pääsetkö laturille kun tarvitset. Lisäksi ne on epäluotettavia ja usrin pois käytöstä.

Vierailija
15/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nyt kun käyttäjiä ei ole paljoa. Miten mahtaa olla kun tai jos lataamista suunnittelevia onkin 100 tai 500 eikä nykyistä viittä tai kymmentä autoa. Saat asua parkkiksella jotta aito tulee ladattua "käynnin yhteydessä". Siinä vaiheessa sama ongelma toistuu aivan joka paikassa, joka kerta kun pitäisi ladata. Sähköautossa on monta ongelmakohtaa mutta yksi pahimmista on pitkä latausaika ja epävarmuus pääsetkö laturille kun tarvitset. Lisäksi ne on epäluotettavia ja usrin pois käytöstä.

Sitten kun määrät merkittävästi lisääntyvät, tietenkin latauspisteitä lisätään - kuten on jo monissa kauppakeskuksissa tehtykin. Loppuun roskaan en jaksa ottaa kantaa.

Vierailija
16/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kerrostalossasi ole sähköjä?

Vierailija
17/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan, mutta en halua

Vierailija
18/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun määrät merkittävästi lisääntyvät, tietenkin latauspisteitä lisätään - kuten on jo monissa kauppakeskuksissa tehtykin. Loppuun roskaan en jaksa ottaa kantaa.

Toistaiseksi saatavuus on vain parantunut. Latauspisteitä tulee nopeammassa tahdissa kuin sähköautoja niitä käyttämään.

Vierailija
19/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle on i3 rexillä haussa. Halvempaa ajoa kuin vanhalla saabilla. 

Vierailija
20/39 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hybridi ja latauspaikka. Lataan yleensä yöllä kun sähkö on halpaa. Lataan vieläpä matalalla latausteholla koska se säästää akkua. Kuulemma. Seuraava on täyssähkö mutta ajan toki tämän ensin loppuun.