Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt illan piristykseksi uusavuttomien nykynuorten lohkaisuja:

Vierailija
23.08.2007 |

Pikkuveljeni 15 v. kysyi, kun sanoin miehelleni että pitäskö tehdä popcornia, että " Miten, eihän teillä ole mikroa?"

Kommentit (212)

Vierailija
101/212 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, tämä on todellista uusavuttomuutta.

Vierailija:

Tällä tavalla saattaa saada mukavat kuumat rasvat päällensä. Kattilaan vaan.

Vierailija
102/212 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kunnan verkosta. Omaan boileriin vesi tulee kylmävesihanasta, joten siinä on ihan eri ympäristö! Kunnallisessa verkossa saattaa olla ties mitä metallijäämiä ja pöpöjä veden joukossa, hyvin hoidettu ja riittävän kuuma oma boileri pitävät lämpimän vedenkin käyttökelpoisena.

Mökillä minä käytän surutta boilerista otettua vettä, mutta kotona Helsingissä ei tulisi mieleenikään, vaikka putkiremonttikin onkin talossa tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/212 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi omat lapseni osallistuvat kodin töihin ihan pienestä pitäen.

Vierailija:

Vierailija:

Itse olen 10v. asti tehnyt ruoan koko perheelle jos olen ollut ensimmäinen joka tulee kotiin, imurointi kuului myös tehtäviin jne. Eipä tarvinut kuolla nälkään paskojen keskellä kun muutin yksin asumaan :)

Mun mielestäni ihan sillä paljonpuhutulla maalaisjärjellä pääsee näissä asioissa tosi pitkälle vaikkei olisi koskaan itse tehnytkään vaan nähnyt vaan tehtävän. Mä epäilen, että teinit ja lapset eivät nykyään ole edes kotosalla vaan jossain liesussa silloin kun siivotaan, tiskataan tai laitetaan ruokaa, joten niillä ei ehkä ole mitään käsitystä siitä, miten se tehdään.

Vierailija
104/212 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivaa jauheliha-taikinaan... :)

Vierailija
105/212 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän aikaa sitten seurustella ekaa kertaa elämässään ja oli sitten heti päästänyt viisauksia suustaan...

Mies oli sanonut et on ostanut omaan autoonsa alumiinivanteet et meni vähän rahaa. Ystäväni tokas siihen et hänen autossaan ei ole vanteita ollenkaan :)

Missäs ne kumit sit kiinni on??

Vierailija
106/212 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallisesta konditoriasta kun en osannut tehdä. Kokeilut lässähti aina. Voi luoja ne varmaan piti mua ihan hulluna :). Tilasin vielä monta päivää aikaisemmin ihan tohinassa. Nyt olen hyvä leipomaan mutta olen oppinut vasta 30+. Kiva kun ei tartte enää pelätä synttäreitä sun muita juhlia kun pitäis tehdä tarjottavat.

Vierailija
107/212 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti osti jonkinlaista puhdistusainetta/kasvovettä tms. finnejä varten. Tuotteen paketissa luki, että " Vain ulkoiseen käyttöön" . Tuotteen käyttö jäi vähiin, kun luulin, että sitä voi käyttää vain ulkona, ei ollenkaan sisätiloissa... :)

Vierailija
108/212 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluista ei kuitenkaan löytynyt, joten neuvoin häntä leipomaan kakkupohjan tai ostamaan valmiin pohjan. Mies valitsi valmiin pohjan ja kyseli miten sen voisi täyttää. No vaikka hilloa ja kermaa vastasin. Mies kiitteli kovasti ja lähti tekemään ostoksia. Hetken päästä hän saapui takaisin ja tiedusteli nolona miten sen kakun voisi koristella...

Vierailija
109/212 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

verhoon ylös vai alas..." tyttäreni noitui minua kaupasta lähdettäessä...no mulla olkin kässän numero 6 päästötodistuksessa.

t. äiti 39v

Vierailija
110/212 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkään tiedä mikä on verhoissa rypytysnauha. Ehkä se on sellaisissa verhoissa jotka kurtataan tarkasti ikkunaruudun kokoiseksi, eikä näissä tällaisissa jotka tulevat ikkunan sivuille?

Kiva kun on kerrankin uusavuttomuusketju, ja mausteena vielä näissä hyvissä vinkeissäkin on samaa avuttomuutta, ellei sitten ole ollut ihan tarkoituksellista...

Maissinjyvät, joita säilytellään kuivina, ovat tuleentunutta maissia, samaan tapaan kuin herneissä eli jos halutaan tuoreita tai pakasteherneitä, ne poimitaan pehmeinä ja otetaan heti ulos paloista(ei vaikeita harvinaisia sanoja tähän ketjuun) ja joko syödään tai pakastetaan, mutta jos aiotaan kuivata ne niin odotetaan kunnes ne pellolla paloissaan muuttuvat koviksi ja alkavat kuivua, silloin ne ovat menneet nukkumaan ja ovat valmiita siemeniä, joita voi sitten myöhemmin liottaa ja saada heräämään, ja joko tehdä hernekeittoa tai kasvattaa pieniä herneentaimia.

Ruskean jauhelihakastikkeen heikkovatsaiselle saa siten, että paahtaa ensin kuivalla pannulla (eli ilman rasvaa) pelkät jauhot. Ne eivät silloin yleensä paakkuunnu, tai paakkuja voi poksauttaa puuhaarukalla. Kun ne ovat saaneet väriä, otetaan sivuun hellalta jotta homma vähän jäähtyy, lisätään puolet aiotusta vesimäärästä ja sekoitetaan. Jauhot turpoavat välittömästi ilman viivettä. Lisätään vielä vettä kunnes on sopivaa, nostetaan takaisin kiehumaan, lisätään HYVÄÄ RUOKAÖLJYÄ, suolaa, pippuria, salviaa tai timjamia, kynteliä, rosmariinia tms. , hitunen sokeria, ja se jauheliha. Irrotellaan sillä puisella työkalulla kun jauheliha alkaa rakoilla, ja muutaman minuutin kuluttua homma onkin jo kypsä.

Jauhelihaa ei siis ole pakko paistaa ensin vaan sen voi myös hauduttaa kypsäksi koska sen kypsymisaika on joka tapauksessa niin lyhyt. Jos ruskistaa jauhot kuivina (ilman rasvaa) saa helposti hyvinkin tummaa kastiketta, kunhan sekoittaa tummumisen lopussa ahkerasti ja ottaa pannun pois hellalta jos tulee liian kuuma siinä niin ettei ehdi sekoitella tarpeeksi nopeasti.

Vierailija
111/212 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos olen ainut joka osaa kastikkeentekotaidon (pullan leipomisen lisäksi) ;D

Vierailija
112/212 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tavallisella lankapuhelimellakin voi lähettää tekstiviestejä kännykän tapaan. Tuohon aikaan kännykätkin olivat melko harvinaisia. Viikon päästä bileisiin oli kokoontunut paljo porukkaa ja tämä tyttö kysyi eräältä pojalta, saitko viestin, jonka lähetin. Tytöllä ei ollut kännykkää itsellään ja joutui tunnustamaan lähettäneensä viestin lankapuhelimella.. saatiin hyvät naurut

Vierailija
113/212 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiennyt edes millä ne saa laitettua kiinni kiskoon tai mikä se verhokisko on. xD

Vierailija
114/212 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli myös mukana tekemässä suurta määrää puuroa eräässä tapahtumassa ja siinä keittelyvaiheessa sitten mietittiin onpas paksua et lisätäämpäs vähän vettä, ystävä ihmetteli suureen ääneen että eihän sitä nyt enää kesken kaiken voi lisätä ja hänelläkin jo ikää oli 27-vuotta.

Vierailija
115/212 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin lapsettoman sinkkuystäväni kanssa äidistä, joka oli juuri saanut vauvan, samalla raskausviikolla kun minäkin. Sanoin ystävälleni että P:n vauva syntyi viikolla 36, kuten omani aikoinaan, johon ystäväni: Miten niin, sinun vauvasihan syntyi viikolla 1 (siis heti tammikuun alussa, tarkoitti hän, ei tuntenut käsitystä raskausviikko!!) Ja naurua piisas kun selvitin asiaa... :)

Vierailija
116/212 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

metalleja? Ja että kunnan lämminvesijohdosta ei voi ottaa lämmintä vettä ruuanlaittoon????????

Kerrottakoon nyt kaikille, että vesijohtoja on kaksi, kuuma ja kylmä. Hana, eli sekoittaja sekottaa kuumaa ja kylmää vettä keskenään että tulee sopivaa.

MItään kunnan kuumavesijohtoja ei ole, joista vettä tulisi taloon. Kaukolämpö tulee juomakelvottomana vihreänä vetenä taloon ja lämmittää lämmönvaihtimessa kylmän vesijohtoveden kuumaksi SEKÄ talon oman vesikiertoisen lämmityksen veden myös. Jos siis on vesikiertoinen lämmitys. Siinäkin siis kiertää sama vesi koko ajan, samoin tämä kaukolämmön vesi palaa toista putkea pitkin takaisin lämpölaitokselle lämmitettäväksi. Kaukolämpövesi ja juomavesi siis eivät ole yhteydessä toisiinsa, vaan välissä on putken seinämä, jonka läpi vain lämpö siirtyy.

Jos kaukolämpötalossa tulee vihreää vettä hanasta niin pitää ottaa kiireesti yhteys lämpölaitokseen, sillä kaukolämpövesi ei ole juomakelpoista ja lämmönvaihdin on mennyt rikki.

Omalla keskuslämmityksellä varustetussa talossa ei kannata käyttää lämmintä vettä ruuanlaittoon, jos lämmitys ei ole koko ajan päällä (esim. puulämmitteisessä), koska varaajassa olevan veden lämpötila laskee välillä liian matalaksi ja bakteerit kasvavat. Mm. legionella-bakteeri pysyy putkistossa ja on hengitysteihin joutuessaan jopa hengenvaarallinen. Voihan sen kyllä suihkussakin saada hengitysteihin.

Vierailija
117/212 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh-he-hee... Mistäs ne sitten löytää sopivankokoisen kulhon, jossa sekoittaa aineet? Entäpä uuni?!

Eikä se vesi siellä putkissa juokse halutun lämpöisenä, eli että jos haluaa 37 asteista vettä, sieltä lähetetään sellaista... Hanasta tulee kuumaa vettä ja kylmää vettä ja se on se hana (sekoittaja), joka sekoittaa vedestä sopivan lämpöistä. (Ihme blondeja kyllä täällä, mikäli ovat tosissaan...) Kuuma vesi on KUUMAA, ja liuottaa kyllä metalleja (kylmäkin irrottaa ainakin ruostetta...).

Vierailija
118/212 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne sen verran hyviä ja takuu varmasti onnistuu. Ruskean soossin vieläpä teen, mutta pihvin kanssa maistuu parhaiten kaupan viherpippurikastike tai bernaisekastike.

Vierailija
119/212 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisessa uunissa vai?

Vierailija
120/212 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tavallisessa uunissa vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä