Luulin saavani elämäni miehen
mutta nyt 1.5 vuoden seurustelun jälkeen mies kertoi, että hän on korviaan myöten veloissa. Yhteen muutettiin melko pian tavattuamme,minun ja lasteni kotiin. Nyt yllättäen huomaankin että se olen vaan minä,joka käy kaupassa..
Kauheen iso homma taas etsiä uutta,halvempaa kotia,mies kun ei kuulemma voi enää maksaa mitään. Minulla ei ole autoa ja kaupassakäyntiinkään ei enää saa kuulemma kyytiä,kun bensa maksaa. No, onneksi mulla on fillari ja tavarakori. :(
Oisko kellään vastaavaa,tai neuvoja tilanteeseen, mistä sais halvan muuttofirman? Asunnon olen jo katsonut,mutta kun sen muuttoautonkin tarvitsisin..
T.Kaduttaa
Kommentit (13)
Hän on tilannut velkaneuvojalle ajan ja siinä juuri kysytään minun ja lasteni tietoja. Minun tuloja ym. En siis näitä ilmoita?
kodistanne hänen velkojensa tähden??? Eikö hän ole valottanut taloudentilaansa aikaisemmin?
Jos ette ole naimisiin ehtineet niin sinuna vakavasti harkitsisin pitäskö kodin sijaan luopua miehestä? Hyvät selitykset pitää olla. Ja jos hänellä menee huonosti- miksei voisi muuttaa vuokralle- huolehtia itse katastrofinsa- voittehan silt seurustella? Sais lapset pitää kotinsa ja äitinsä????
jos asuitte ennenkin siinä, ja maksoit sen yksin, etkö nyt pysty maksamaan sitä yksin?
et kai ole miehen kanssa muuttamassa pienempään kotiin? miksi hän kertoi vasta nyt? onko hän muutenkin epärehellinen? mies voi myydä auton, ja maksaa sulle vähän asumisesta ja ruuista! ja julkinen liikenne on ympäristöystävällisempää, samoin tietty fillarointi.
älä hyysää aikuista ihmistä joka on itse sotkenut asiansa, ja vielä salannut sen...
Mistä miehen velat on peräisin? Paljon niitä on? Onko niitä tulossa lisää (pelihimo tms.?)?
Oletteko naimisissa?
puoltoista vuotta on lyhyt aika. Löydät vielä kumppanin, eikä tuolta ajalta kerry paljoakaan surtavaa.
Tilannettasihan en tiedä tarkemmin, mutta pidä huoli omasta arvostasi, nainen!
Ja jos on, niin eikö pitäsi olla niin että sun omaisuutesi arvo säilyy kun ette ole naimisissa? Vai jaetaanko puoliksi? Mulla on semmoinen käsitys että avoerossa omaisuutta ei puoliteta, vaan saat omasi pois. Tietty ottaa päähän muuttaminen ylipäätään. Mutta kuule- jos sillä miehellä ei ole rehellisesti esittää kaikkia käänteitä, summia ja motiiveja- niin muuta ILMAN häntä! Mulla on kokemus ihmisestä, joka salasi raha-asioitaan- varmuuden vuoksi vaikka mitään salattavaa ei aina edes ollut- ja se kyllä vei kaiken luottamuksen mennessään.
Toinen asia; on helppo selittää- mut jos asioista ei oo faktatietoa paperilla- homma haisee.
elämä on välillä tosi epäreilua.
hanki joku halpa muuttoauto (jotkut oppilaitokset vuokraavat pakettiautojaan) tai pistä sana kiertämään ystäväpiirissä, jos jonkun tutun tutulla olisi iso auto. jos samaan kaupunkiin muutatte, voi tehdä useamman keikan. jos et ole työelämässä, niin sossukin saattaa auttaa muuttoautoasiassa.
meillä muuttui elämä täysin, kun mies vaan päätti että "ei tää tunnukaan hyvältä" ja olimme muuttaneet hänen työnsä perässä vieraaseen kaupunkiin... nyt kuitenkin (puolisen vuotta kulunut) asumme kaksin, takaisin kotipaikkakunnalla tyttären kanssa ja koti on oikein kiva. mutta pieni. molemmat ikävöimme 'isiä' ja olemme entistä enemmän hitsautuneet yhteen.
elämä on välillä tosi tyhmää. tekis mieli joskus vaan jäädä itkemään sänkyyn, eikä nousta koko päivänä - - - mutta sitten kuitenkin, elämä jatkuu. teilläkin.
pidä huolta teistä. löydät paremman. hyvää yötä!
kalliinpaan asuntoon muutetiin yhdessä,ennekun minulle selvisi miehen velat.en olisi ikinä uskonut,että minua,muka viisasta naista ,voi näin kusettaa..nyt vaan itkettää ja harmittaa ihan mielettöttömästi oma typeryys,ja huolettaa hirveesti lasteni ja minun tulevaisuus.
nyt on helpompi käydä nukkumaan..hyvää yötä myös sinulle ja kiitos iso viestistä!
jos miehen veloista on kyse eikä yhteisistä veloista? Ethkän sinä ole velallinen, jos sun taloutesi on kunnossa. Miehen velkojahan se velkaneuvoja selvittelee. Kuulostaa ihan siltä, että mies utelee tietosi nyt todella hyvällä verukkeella ja kohta olet todella lirissä.
Miksi teidän pitäisi muutaa, jos mies on muuttanut teille? Pistä mies muuttamaan pois kodistanne. Vaikuttaa ns. loiseläjältä. Olen pahoillani, että törmäsit häneen.
ja jos toisella on tuloja niin tottakai ne otetaan maksukykylaskelmissa huomioon kun kerran avoliitossa eletään.
Jos ovat tuoreita ja raha mennyt makeaan elämään, heivaa ulos elämästäsi. Ja jos edelleen jatkat hänen kanssaan, pidä huoli ettet laita mitään yhteistä hänen kanssaan, älä ota yhteistä lainaa, älä takaa ja pidä huoli ettei mies saa käsiinsä hetuasi.