Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöttekö aina koko perhe yhdessä säännöllisinä ruoka-aikoina?

Vierailija
16.10.2008 |

Olen potenut huonoa omaatuntoa siitä, että vaikka meillä lapselle annetaan ruokaa fiksusti ja oikeina ruoka-aikoina, meillä harvoin istutaan koko porukka pöydässä. Vanhemmat syövät mitä sattuu ja usein illalla tietokoneella tai jopa telkkarin ääressä. Annamme siis huonon mallin. Pitäisi varmaan terästäytyä ja syödä itsekin ateria-aikoina ja vain sellaista, minkä lapsenkin katse kestää (ts. ei salaa sellaisia herkkuja, joita ei anna lapselle)

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*älähän kiukkupussi töki argumenttien puutteessa 103:a jalkahieronnoilla, minähän se olin kun niistä kirjoittelin. Olen siis kirjoittanut tähän ketjuun viestit 93 ja 99.*

mitään syvällistä tahi kunnollista kontaktia yhteenkään perheenjäseneesi.

Kaikki puhuminen on rupattelua. Minä rupattelen työkaverien kanssa saman verran päivän mittaan, syönkin yhdessä. Ei se silti mitään aitoa kiintymystä osoita, onpa vain rutiini. Niin kuin sinunkin elämäsi.

Et ole vieläkään kertonut mikä sitten on sitä syvällistä tai kunnollista kontaktia ja miten se esiintyy sinun perheessäsi (käsitykseni mukaan ei siis missään nimessä ainakaan säälittävillä kulissipäivällisillä). Kertoisitko? :-D

Vierailija
102/103 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen iltavuorot tai hitusen myöhempään menevät työpäivät yhdistettynä esikoisen urheiluharrastuksiin tekevät sen että yhteisiä koko perheen säännöllisiä aterioita on lähinnä ehkä puolet viikosta. Tämä on korvattu yhteisillä iltapaloilla.

Tällä viikolla esim. yhteiset ruokailut:

ma

ti

pe

Ei yhteisiä:

ke- mies iltavuorossa

to- esikoisen lätkätreenit (isä mukana)

la- esikoisen sählyturnaus (isä mukana)

su- kummitytön synttärit ja sen jälkeen heti isän lätkätreenit

Ihan normaali viikko, paitsi että meillä lomaviikko. Normaalisti keskimmäisellä on ti kokkikerho, jolloin myöskään koko perhe ei syö yhdessä. Ja esikoisella useampia harrastuskertoja viikossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta erityisesti miehen työ on niin epäsäännöllistä että hän ei aina ole kanssamme syömässä. Aamupalaa sen sijaan syömme AINA koko perhe yhdessä!

Päivällistä yritämme syödä yhdessä, jos ei mies ole kotona niin olenhan sentään minä ja lapset sitten ja sen syömme aina n klo 17. Kyllä mieskin on sitten kotona tuohon aikaan ainakin 4 päivää viikossa.

Jos olemme kotona iltapäivisin niin syömme jotain välipalaa myös yhdessä. Minä juon kahvia.

Iltaisin lapset syövät iltapalan n. klo 20. Minä en ole vielä nälkäinen tuolloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi