Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa huomattavan älykkään ihmisen?

Vierailija
10.01.2025 |

mistä sen huomaa ?

Kommentit (419)

Vierailija
1/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset tunnistaa mm ettei raha tule seinästä. 

Vierailija
2/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis mutta esim.  jos osaa pitää salaisuuksia, sellaisia mistä,  että hyvin harva tietää. Tai eivät ainakaan kaikkea, koska on valehdeltu ja paljon.  Ei yritä väkisin niistä kertoa, koska tietää että ensinnäkään ei uskota ja toiseksi voi tuoda lisähaittaa itselle. Moni ei malttaisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minä olen erittäin älykäs. Ei se näy jokapäiväisessä elämässäni, koska tykkään enemmän nauraa kuin jauhaa politiikan uusista tuulista ja tieteestä. Minulla on kuitenkin erittäin hyvä looginen päättelykyky ja osaan lukea rivien välistä. Vapaa-ajallani rakastan opiskella uusia kieliä ja ylipäätään imen tietoa sieltä sun täältä. Olen ylpeä siitä, että haluan aina oppia ja käyttää hyväkseni mahdollisuuksia oppia lisää ja lisää. Oli aihe mikä tahansa.

Vierailija
4/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valita täällä että taas tuet pienenee.

Vierailija
5/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se hiljaisempi. 

Vierailija
6/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelaa vaikka shakkia, niin siinä huomaa siitä, jos ei itse pärjää. Siis jos olisi suurinpiirtein saman verran uhrannut aikaa pelille.

Ilman tämmöistä konkreettista havaintoa, vaikea päätellä kenenkään suurempaa älykkyyttä. Varsinkin kun älykäs voi olla muilla elämän osa-alueilla tietämätön ja käytökseltään tökerö ja tylyn oloinen.

Vierailija
7/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ihminen tiedostaa, ettei kukaan voi tietää kaikkea, ja siksi hän suhtautuu avoimesti uusiin näkökulmiin ja tietoon. Hän ymmärtää, että tiedon lisääntyessä omat näkemykset ja mielipiteet voivat kaivata päivitystä, ja hän on valmis tarkastelemaan omia uskomuksiaan kriittisesti. Älykkyyttä on kyky myöntää, että joskus on ollut väärässä, ja ottaa oppia uusista asioista sen sijaan, että jäisi kiinni vanhoihin käsityksiin.

Tyhmä ihminen puolestaan pitää tiukasti kiinni omasta kannastaan, vaikka maailma hänen ympärillään muuttuisi ja uutta tietoa olisi tarjolla. Hänen mielestään mielipiteiden muuttaminen on merkki heikkoudesta tai epävarmuudesta, eikä hän siksi halua myöntää virheitään. 

Vierailija
8/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan poikkeavan suuresta älykkyydestä, niin se on ensinnäkin harvinaista. Sen tunnistaa huomattavasti muita nopeammasta ja joustavammasta ongelmanratkaisusta ja siitä, että on hyvä kaikessa. Noin suuri älykkyysosamäärä ei jää huomaamatta akateemisissakaan saavutuksissa. Poikkeavan suuri äo nostaa ihmisiä jopa slummista, absoluuttisesta köyhyydestä. Mielenterveysongelmilta ja kusipäisyydeltä äo ei kuinkaan suojaa. Jos älykäs on ilkeä, hän on tosi vaikea tyyppi.

Vierailija
9/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minä olen erittäin älykäs. Ei se näy jokapäiväisessä elämässäni, koska tykkään enemmän nauraa kuin jauhaa politiikan uusista tuulista ja tieteestä. Minulla on kuitenkin erittäin hyvä looginen päättelykyky ja osaan lukea rivien välistä. Vapaa-ajallani rakastan opiskella uusia kieliä ja ylipäätään imen tietoa sieltä sun täältä. Olen ylpeä siitä, että haluan aina oppia ja käyttää hyväkseni mahdollisuuksia oppia lisää ja lisää. Oli aihe mikä tahansa.

Mikä järki olla ylpeä omasta tiedonjanostaan? Eikö tuo ole hiukan kuin että ulkopuoliset hyveeksi tiedonjanon määritelleet ohjaisi elämääsi? Olisi eri asia jos olisit omasta tahdostasi tiedonjanoinen, mutta kun et ole. Sen paljastaa tuo että olet ylpeä asiasta.

Tuoki että osaat "lukea rivien välistä". Ei vakuuta tämmöinen mielipide.

Vierailija
10/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni ei tunnista mistään. Tarkoitan, että tutkimusten mukaan ihminen tunnistaa älyksi suunnilleen saman laisen älyn kuin mitä itsellä on ja siis pitää alykkäimpänä samantaisoisia  ihmisiä kuin itse on. (Tämä selittää osittain tätä "kaikenmaailmandosentti"-puhetta).

ÄLykkyystestit ovat sitten erikseen, niissä ei tarvitse tunnistaa älykkyyttä itse, vaan testien suhteellisen mekaaninen pisteytys tekee sen puolestasi. Testin voi siis antaa lähes kuka vaan, kunhan ensin on saanut koulutuksen siihen.

Vierailija
11/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa pitää turpansa kiinni.

Vierailija
12/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset tunnistaa mm ettei raha tule seinästä. 

Kyllä kaikille tulee raha seinästä, jos omistaa kortin sitä varten.

Vierailija
13/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy vauvapalstalla.

Vierailija
14/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei älykkäät ole tällä palstalla, joten et ole.

Vierailija
15/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa kuunnella, puhuu vähän ja harvoin ja silloin kun suunsa avaa, kannattaa kuunnella! 

tällaiset ihmiset loistavat poissaolollaan! 

Vierailija
16/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tyhmempi, tuskin mistään. Mistä sinä sen päättelisit? Älysi ei riitä ;)

Vierailija
17/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs ihminen tiedostaa, ettei kukaan voi tietää kaikkea, ja siksi hän suhtautuu avoimesti uusiin näkökulmiin ja tietoon. Hän ymmärtää, että tiedon lisääntyessä omat näkemykset ja mielipiteet voivat kaivata päivitystä, ja hän on valmis tarkastelemaan omia uskomuksiaan kriittisesti. Älykkyyttä on kyky myöntää, että joskus on ollut väärässä, ja ottaa oppia uusista asioista sen sijaan, että jäisi kiinni vanhoihin käsityksiin.

Tyhmä ihminen puolestaan pitää tiukasti kiinni omasta kannastaan, vaikka maailma hänen ympärillään muuttuisi ja uutta tietoa olisi tarjolla. Hänen mielestään mielipiteiden muuttaminen on merkki heikkoudesta tai epävarmuudesta, eikä hän siksi halua myöntää virheitään. 

Uudet näkökulmat ovat noin 99% pskaa tai vanhan uudelleen lämmittelyä, valitan.

Vierailija
18/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa pitää turpansa kiinni.

Tämän vaatimuksen esittävät ainoastaan he joilla on jotakin salattavaa.

Vierailija
19/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa kuunnella, puhuu vähän ja harvoin ja silloin kun suunsa avaa, kannattaa kuunnella! 

tällaiset ihmiset loistavat poissaolollaan! 

Ja siihen on syynsä! Miksi tuhlata aikaa joutavaan? Ellei sitä ole tuhlattavaksi asti. Niinkin voi tietysti joskus olla.

Vierailija
20/419 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siitä, että hän osaa tarkastaa mielipiteitään, eikä öyhötä samaa sontaa maailman tappiin asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän